Reakcia na: milan005 #14772:
Milan, vo všetkej úcte, v mojich príspevkoch bolo uvedených 9 príkladov, z toho vo ôsmich došlo k zlepšeniu. Ty účelovo vyťahuješ 3 príklady (z toho jednému vôbec nerozumiem), kde buď nedošlo k zmene, alebo došlo k zhoršeniu. Čo ma tu však zaujalo, sú ponosy na preklad z Gymnázia smerom na Generála Svobodu - to je práve ten bod, ktorému nerozumiem. V súčasnosti je preklad tvorený piatimi linkami, a to 1, 7, 8, 13 a 22, pričom dokopy dávajú 10-minútový interval. Hoci aj táto interpretácia je zavádzajúca a pochybná, nakoľko v momente, ak v danej hodine padne šťastena na linku 13 a tá zrealizuje jeden zo svojich ôsmich spojov za deň, z odchodu na 56 sa stáva odchod na 51, po ktorom nasleduje 15-minútová diera. V našom preklade je stanovený základný režim s odchodmi 02 12 22 32 42 52, no vzhľadom na to, že Vinohrady a Zámostie majú jednu spoločnú vlastnosť, ktorou sú zdravotnícke zariadenia, dôchodcovia, a mladé rodiny s mamičkami na materskej, bol posilnený sedlový interval. Keďže sú to spoje nad rámec základného režimu, to inak ako "vloženými spojmi" do prekladu urobiť nejde.
Vďaka tejto "výtke" je možné zabezpečiť medzi Gen. Svobodu a Nemocnicou až 4 spoje za hodinu, tj. 15-minútový interval. Ostatné vetvy majú v tom čase 2 spoje za hodinu, tj. spravidla 30-minútový interval. Dnes sú návštevníci nemocnice, teda starší občania, odkázaní na linky 3, 13 a 25, ktoré v súčasnom cestovnom poriadku spĺňajú úsmevnú definíciu "hromadnej dopravy" - chodia všetky naraz. Po odchodoch 8:25, 8:55 a 9:25 nasleduje 90-minútová pauza, potom idú obe linky naraz o 10:52 a 10:55, potom obedňajšia pauza s najblizším spojom až o 12:22.
Takisto nerozumiem ani ponosom voči časom po 18. hodine a víkendom, kedy je zabezpečený nie horší ako 15-minútový interval (1 + 8 ) so spojmi navyše (3 + 7). Azda je lepší systém dnes, kedy od Gymnázia chodia spoje 10 31 44 50, teda tri prakticky po sebe a potom dve 20-minútové diery? Alebo ešte "svetovejší" preklad z Hasičskej smerom na Gen. Svobodu na 29 42 48, po ktorom nasledovala 41-minútová diera? No to hádam nie...
To, že v prekladoch došlo k objektívnemu zlepšeniu, sa dá pekne ilustrovať práve na príklade Generála Svobodu, či už v sedle a cez víkendy smerom na Juh, či vo všetkých časoch v smere z Juhu. V súčasnosti je ľúbivý preklad v rannej špičke narušený tým, že v čase, kedy máme najintenzívnejšiu superšpičku, teda nástupy medzi 7:15 a 7:45, máme razom zhoršený interval na odchody o 7:20, 7:31 a 7:40 smerom do centra. To je dôvod, prečo dnes potrebujeme na osmičke klbák.
// Ešte som si dodatočne spomenul na ilustráciu, ako nikdy nebudú všetci spokojní, a vždy bude niekto nadávať. 6 dní dozadu sme boli drbaní, že málo masírujeme ľudí a nesnažíme sa to predať. Teraz sme drbaní, že používame silné, populistické heslá.
milan005
Čo mi pri rýchlom pozretí udrelo do očí:
- zastávky ako napr. Ku štvrtiam, K výstavisku, Ľ. Stárka, ZŠ Veľkomoravská, Opatová atď. by som pri jednotlivých linkách v smere v ktorom neexistujú kvôli prehľadnosti vôbec neuvádzal (vďaka tomu sa ten CP horšie "číta").
- chýba zastávka Ján Halašu čo vnímam pozitívne, neviete prečo sa nakoniec nerealizuje?
- pri L11 v smere zo Saratovskej do Kubrice je na Hasičskej uvedený prestup na L16 smer Rybáre v nultej minúte. Jedná sa však o prestup smer Kubrá. Smerom na Rybáre má byť správne prestup na L6 s rozdielom 7 min.
- zastávka Za nemocnicou je realizovaná.
- úvaha: kde bude odstavené vozidlo P7, ktoré pôjde z Gen. Svobodu skončí na ZŠ Veľkomoravská a začínať bude na Piešťanskej?
- jazdné doby: v čase cca od 14:00 do 17:00 počas pracovných dní 1 min. zo zastávky Cintorín Juh na Mateja Bela? Ešte ak to bude harmonika nebude minimálne 1 min. stáť vozidlo len pri ľavom odbočovaní zo Saratovskej na GS?