Veď predsa doprava je aj dnes zadarmo. Teda napríklad súkromné spoločnosti zvážajú svojich zamestnancov do práce a z práce zo širokého okolia. Všetko je iba o záujme veci riešiť. A peňazí ? Tých je veru habadej. Len ich rozdeľovníci majú iné priority. Železná mostná opacha , Rybníčkov sen, koľkože desiatok miliónov zožerie? Desiatky miliónov. A ďalšie opičiny dtto. Dnes som bol v Žiline a hrôza a strach z dopravy . A to tam oný slovenský hrdina z SNS Danko denne pokukáva. Ale, aby som nezabudol. Mesto Trenčín dostalo otázky ohľadne BOLT kolobežiek. Teda, kde je prevádzkáreň oných dopravných prostriedkov v Trenčíne / nie sídlo/ a kde je zmluva o prenájme verejného priestoru pre oné dopravné prostriedky / obchod prebieha priamo na verejnom priestore /. Právnik povedal, že verejný priestor v Trenčíne má byť jasne podnikateľom spoplatnený. A aj je. Spýtajte sa podnikateľov, koľko platia za prenájom chodníčka. A milé zelené , dnes problémové kolobežky ako? Pozná niekto odpoveď, mesto zatiaľ statočne mlčí. P.S. aj toto treba riešiť, kolobežkári v Trenčíne už aj zabíjajú.
Bez ohľadu na silné a slabé stránky považujem MHD zdarma za populistický nezmysel, ktorý má takmer vždy za cieľ zalepiť cestujúcim ústa, aby nenadávali na mizernú kvalitu MHD. Z hlavy mi napadá v slovenských pomeroch napríklad Púchov a Komárno, a v oboch mestách to je silná bieda. Verejná doprava je služba, ktorej kvalitné zabezpečenie stojí nemalé financie, a pripraviť objednávateľov o najväčší zdroj príjmov mi jednoducho nedáva zmysel.
Večne omieľaným cieľom MHD zdarma je prilákanie ľudí z áut do MHD, no ja som presvedčený, že bezplatná verejná doprava spôsobuje pravý opak. Pomer ľudí, ktorí neobracajú každý cent je u "motoristov" veľmi odlišný, než u ľudí používajúcich verejnú dopravu. MHD zdarma podľa mňa dostane do vozidiel ľudí, ktorí sú peší alebo si ani MHD doteraz nemohli dovoliť, a zrovna táto skupina môže ešte viac posilniť vôľu ľudí jazdiť autom a ani za toho pána boha ich nepresvedčí, aby presadli do ešte väčšej "socky".
CL nemusí zdražieť a nemusel ani teraz. Sú mestá, kde je MHD zdarma. Je to vec objednávateľa, na čo má a čo chce dosiahnuť. Keďže mesto má slušné príjmy z parkovného, vôbec MHD nemusela zdražieť a už vôbec nie toľko. A tak sa píše nižšie, dôvody tak výrazného zdraženia neboli ničím podložené a nie našou úlohou o nich špekulovať. Materiály pre MsZ nepustia.
Druhá vec je, že nielen výška ale aj čas zdraženia bol zle zvolený, keď už k nemu malo dôjsť. Avšak netreba zabúdať, že súčasný primátor je 14 rokov vo funkcii a teda ktovie, prečo sa rozhodol takto a až teraz...
jasne, ja tomu rozumiem. Ale netvrd mi ze nieje v zaujme dopravcu aby si udrzal nejake renome, s mestom si to vykomunikovat. Lebo bezny obcan tomuto nebude chapat ani z rychlika, hoci nerad suhlasim s komentarom Vladimira nizsie, ze by sa mali zaujmat o to preco cestovny listok nezdrazel. Zial v reali sa tak nedeje a diat sa nebude. A to MHD ma byt sluzba pre ludi cize sledujeme tu krasny paradox
A nie, samotne vedenie mesta za to nebude vela ludi vinit, hoci maju na tom najvacsiu zasluhu. Skorej toto je bezna politika, predat ludom beznu informaciu tak aby bola objektivne odkomunikovana a spracovana. Takto ked sa kohokolvek teraz spytas, za zvysenie cien moze nova firma, lebo za SADky sa nic nemenilo.
V krajine, kde si obcania nevedia dohladat kolko % predchadzajuceho dopravcu bolo vlastnenym statom, ze sucastny dopravca vobec nieje z Nitry, hoci ma NR ECV, nevedia, preco existuje zlavneny listok a ze ho musi niekto doplatit, by som rozhodne nehovoril o populizme. Krasne sa tu da aplikovat Hanlonova britva. Zial
Áno, politici majú tendenciu k populistickým krokom, aby si nepohnevali voličov. Ale ani občania sa 13 rokov politikov nepýtali, ako je to možné, že im dražie strava, nájom, dovolenky, holič, kachličky aj pivo... a len verejná doprava sa zázračne drží na rovnakých cenách, hoci všetci vedia, že náklady rastú.
U nás sa síce na populizmus rado nadáva, ale veľká časť obyvateľstva ho zároveň chce.
Dopravca nič deliť nemohol, dopravca má postavenie vykonávateľa. Mesto si určuje cenu, keď chce môže i zdarma. Tu je to len a len otázka na vedenie mesta a primátora, nakoľko on a jeho tím tu bačuje od roku 2010 a teda nemôže pol slova povedať, že to nešlo inak alebo ako píše Vladimír, postupne.
je to sice politika ale monetarna. Vladimir ma pravdu v tom ze sa malo zdrazovat postupne. Faktom ale nadalej zostava ze sucastny dopravca po dohode s mestom to mohol rozdelit, nota bene ked sa meni aj CP.
To je politika. Žiaľ, ani v prípade zvýšenia pred letom neboli dodržané podmienky a absentuje akékoľvek zdôvodnenie navrhovaného zvýšenia, inými slovami - vytiahli sme si z klobúka sumu.
Koncom júna schválilo Mesto Plzeň zvýšenie cien v MHD od 1.1.2025 o 1,82%. Napríklad základný mesačník podražie o 8 Kč (0,32 €).
Súčasné ceny pritom platia len od 1.1.2024. Zmeny v tarife sa vykonávajú každý rok o mieru inflácie.
Ak by sa toto robilo aj v Trenčíne (a inde na Slovensku), nemuseli by sme už nikdy riešiť "ľadovú sprchu" v podobe skokového zdražovania cestovného po tom, čo sme sa 13 rokov tvárili, že inflácia neexistuje.
Vďaka Kvorka , ešte raz vďaka. Som veľmi rád, že si trafil klinec po hlavičke. Pre slovenčinárov, čo iba buzerujú, to teda znamená, že si j a s n e ukázal ako to v Trenčíne zo zodpovednosťou za svoju prácu je. Takže chybou bolo, že za svoj výkon si vo verejnosti neskladá účty ten , koho tu popisuješ. Schovávajú sa za všakovakých platených poradcov / aj z mojich daní / a myslia si, že to postačuje. Vôbec to nepostačuje. Ako tu a nielen tu tvrdím, že Rybničkárenie už dlho trvať nebude! Niekedy sa hovorilo, že dávam komunistovi niekoľko času. Tým vôbec netvrdím, že Rybníček a spol boli, alebo sú v nejakej partaji. Je to iba pre prirovnanie. Bordel v Trenčíne a teraz aj v tomto tu, je treba neustále kritizovať, lebo nás tu darebáci ukameňujú. 1. zástupca primátora Forgáč dokonca svojvoľne vyhodil sťažujúceho sa občana na rokovaní komisie pre sociálne veci a verejný poriadok. Kamarát mi to povedal a ja mu verím. A MZ ? Údajne sa chystajú právne kroky proti komisii, čo má vyšetrovať bordel mesta Trenčín. Nič nerobia a prejudikuvávajú sťažnosti. Aj Rybníček. Tak že tak. Trenčín - bordelistan po vzore Rybníčka. Arogancia a hnus. A , že vraj budúce mesto kultúry. Ďakujem pekne.
Tým by sa ale zhoršila dostupnosť pre obyvateľov zo sídliska Kvetná a pre IBV medzi Kvetnou a Zlatovskou. Preto momentálne vidíme ako do budúcna vhodnejšie riešenie zahustenie o ďalšiu zastávku. Áno, zastávky síce budú cca po 300 metroch, ale rastúca hustota osídlenia si to skrátka bude vyžadovať. Okrem toho, párová zastávka k Zlatovskej by pomohla aj obyvateľom Bavlnárskej ulice.
Z našej strany a trúfam si povedať, že aj zo strany mesta sa robí všetko preto, aby sa zastávka Za nemocnicou stihla.
Tak potom sa mohla zastávka v opačnom smere presunúť oproti tej v smere do centra, ako to bolo dakedy, z tohto pohľadu by to malo logiku.
Stihne sa nemocnica do 1.11.?
Uff, toto je neskutočné, už v roku 2016 tam zastávku sľubovali, čo si sedia na ušiach i očiach? Ti poviem, že toto je asi najhorší gól, to preverí bude zase len status quo.
Nedalo, pretože najmä v pracovných dňoch zastávka Park Úspech smer Hasičská nezvláda kapacitne odbavovať ani spoje regionálnej dopravy, nieto ešte spoje MHD. Zrušenie zastávky Zlatovská zároveň nepovažujeme za vhodné, nakoľko v jej blízkosti v najbližších rokoch vyrastie, resp. už vyrastá niekoľko stoviek bytov na mieste bývalého futbalového štadióna Ozeta. Naopak sa chceme usilovať o zriadenie zastávky Zlatovská aj v smere k SAD.
Zastávka Za nemocnicou je vyprojektovaná, sme v procese posudzovania vyprojektovaného riešenia ODI.
Zastávka na Brnianskej by bola veľmi vhodná, bohužiaľ tu mesto Trenčín minulý rok zrealizovalo výstavbu cyklotrasy z EÚ fonfov, pričom súčasťou projektu zastávka nebola. Po dobu 5 rokov je v rámci udržateľnosti projektu možnosť zásahu do cyklotrasy veľmi obmedzená. Mesto podľa našich informácií preverí možnosti, ale v tomto prípade som skôr skeptický.
Kamil (15.8.2024)
Téma: Mobilita
K otázke 23213 zo dňa 27. 5.2024:
Keď som sa pýtal na dôvody zdražovania cestovného v MHD očakával som kvalifikovanú odpoveď podloženú ekonomickým výpočtom, číslami o nákladoch a výnosoch. Možno vysvetlením či je MHD pre mesto zdrojom zisku, ktorý musí zarábať alebo ho chápem aj ako istú službu občanom, prostriedkom pre zlepšenie dopravnej situácie a teda aj životného prostredia a teda ho do istej miery mesto môže dotovať... Očakával som odpoveď od kompetentných ľudí - veď Návrh zmeny cenníka vypracoval Ing. Minarech a predložila ho Ing. Múdra. Finančná a majetková komisia ho odporučila schváliť. Poslanci schválili.
Týto ale mlčia.
Na základe akých podkladov? Pohľadom do kryštálovej gule? Z kávovej usadeniny? Alebo vyšším vnuknutím?
Odvolávanie na Nitru, Prešov či Žilinu je detinské.
A ešte jedna otázka: čo má Doprava na Považí spoločné s cenovou politikou MHD Trenčín?
Odpoved:
Mária Capová, vedúca útvaru ekonomického, 23.8.2024
Dopravca TD Transport s.r.o. a Transdev Morava s.r.o. zabezpečil za rok 2023 výkony mestskej hromadnej dopravy v objeme 5 440 032 eur. Tržby za rok 2023 boli vo výške 1 248 524 eur.
Mesto teda za rok 2023 doplatilo za služby mestskej hromadnej dopravy čiastku vo výške 4 191 508 eur.
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
O výške cestovného v MHD Trenčín rozhoduje Mestské zastupiteľstvo Trenčín.
Záver: zase sa nikto nevyjadril, na základe čoho došlo k zdraženiu základného lístka na 225%. Múdrosť, že to schvaľuje zastupiteľstvo, je úžasná. Robiť dementov to áno, ale aj MsZ malo mať podklady pre takéto rozhodnutie. Kde sú? Neexsitujú, pretože by inak boli dané poslancom pred hlasovaním v rámci podkladov. Nestalo sa.
Nedalo sa presunúť zastávku MHD "Zlatovská" pred Úspech? Takto je jedna tam a jedna tam, pri Úspechu by združená zastávka MHD a PAL bola vhodná.
Ešte k novým zastávkam:
Pred Poľom vraj bude, kedy bude nemocnica - zadná brána?
A medzi Brnianskou a Záblatím/Zlatovcami nebude nič? Pri Merkury/LIDli sa to priam pýtalo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomoSK