A aby so som nezabudol Pablo, choď si osobne žehliť dobré služby trenčianskej dopravy / ten nevodič v kritike slušnej občianky a obyvateľky mesta Trenčín/ do Veľkej Británie, ty mudrc. Určite budeš ten nemúdry polovodič na dôchodku, ktorému nič nehovorí služba občanom. Nerob hanbu .
Presne, ďakujem , teda ďakujeme za vzor arogancie. Doplň si nejaký vzor nadávky. Sťažnosti nie sú iba odrazom tvojej snahy zakrývať aroganciu vodiča / ojedinelý zjav, ale asi ten Pablo patrí medzi schvaľovačov/ . Ale nevadí. Padli na zadok iní odvážlivci, teda tí, čo si myslia, že budú kriviť slušných. Darebáci do zástupu nezamestnaných. My si vás určite nájdeme. Fuj.
Dako mi ušla niť, komu bol smerovany posledný odstavec. PS: JPP tj. Jedna pani povedala beriem bezne jednym uchom dnu a druhym von. V busoch su kamery, nahravaju aj zvuk. Staci podať sťažnosť a pravda sa ukáže ihneď. Ale reči ako dala pani, sú akurát na smetiak. Bez udania dát tj. Kedy, kde, co je to iba klasicke bla,bla a bla. Ja všetkým cestujúcim hovorím, ze ked sa chcú sťažovať alebo chváliť netreba váhať, vsetko sa dá overiť. Dokonca im davam aj kontakt kde sa sťažovať.
Pripoje: sú smery, kde okrem prvých a posledných spojov ide o takt, ktorý nerozbijes pre pár vlakov, čo naviac dnes ešte meškajú dosť často (vrstva ex600). Ale v rámci možností to je vhodné,aby navoz a odvoz existoval v meste ako je TN. Ale aj železnice musia zmeniť veci tak, aby meškanie nebolo pravidelne a ani bežne, ale len výnimočne. A vtedy môže MHD byť spoľahlivým prostriedkom na navoz a odvoz, dnes to nie z viny MHD tak úplne nie je.
K Dolno prsteníkom k mojim príspevkom oznamujem:
Darebákov je potrebné umravniť!
Tu je príspevok z dnešného okienka spokojnosti k MHD Trenčín. viz stránka mesta Trenčín
Téma: Mobilita
Cestovné za MHD sa zvýšilo. Situácia: traja angličani si chcú kúpiť výhodný lístok od Tesca. Šofér im mrmle, že to tam majú napísané, nech si to prečítajú. Potom od nich vymámi "výpalné" 6 eur za pár zastávok. Neskôr fľochne, že veď si to mohli kúpiť z karty.
Iná sitácia... žena chce nastúpiť prednými dvermi. Stojí pred zatvorenými dvermi, a šofér si mrmle: Veď nech si pi... otvorí sama, ja jej budem otvárať?
Prosíme zlepšiť úroveň správania niektorých šoférov, keď teda priplácame. Keď bude TN mestom kultúry, príde sem viac cudzincov, nech sa šoféri doučia angličtinu. Slová "cash two euro / card one euro" sa dajú naučiť...
Takže hrdinovia, buď budete hájiť záujmy cestujúcich, alebo si svoje mindráky riešte v dopravných firmách, alebo doma. My cestujúci sa nikdy nevzdáme, ak si budete proti našim záujmom presadzovať iba svoje záujmy - narazíte. Nedostanete naše peniaze! A krach . Neveríš, Uveríš. Takých v kapitalizme už bolo a skončili na smetisku dopravných dejín.
Bol som na zaslúženej dovolenke, teda, čakal som, ako dopadne tá dopravná reforma MHD v meste Trenčín. A tu sú moje poznatky:
1. Ako je možné, že takéto debaty ako tu sledujem , už veru aj týždne , neboli uskutočnené vopred - pozor aj Hviezda bola, či Sever ? Áno nebijem na poplach autorom koncepcií , ale jasne sa spytujem tých , ktorých kŕmim mojimi daňami. Výhovorky ma vôbec nezaujímajú - profesionáli - vykrikuje Rybníček.
2. Vstupoval som do debát tu ako cestujúci občan, veď aj ním som, v súvislosti s odchodmi autobusov MHD zo zastávok. Ukameňovali ste ma mávaním - nemávaním, či trestom za skorší odchod zo zastávky. Teraz v posledných debatách sa začali objavovať rôzne č a k a č k y . Takže tým, ktorí preferovali bezzastavenie, máte problém.
Ale ako správny bojovník navrhujem p o k o j zbraní aspoň na 3 mesiace po spustení toho , čo vzniklo. Robte si poznámky, sledujte a potom podajte návrh tam, kam patrí. A je to.
Súhlasím, že prípoje k niektorým vlakom sú na diskusiu, avšak by som skutočne dal na zváženie tú "realitu" - ak vlak z Košíc prichádza na 21, je takmer nereálne od neho stihnúť spoj na 26, to vyjde tak v 1 z 10 prípadov. Časová poloha tej linky 8 je teda zámerne až 15 minút po príchode vlaku tak, aby to bolo aspoň trošku spoľahlivé. Ak by sa napríklad časové polohy 1+8 odchýlili o 5 minút neskôr, urobil by sa lepší prípoj od R/REx, cestujúcich od Žiliny a Košíc by však čakalo značne dlhšie čakanie.
Takisto je potrebné brať do úvahy, že "rozjazd" na všetky smery v ideálne časy by znamenal nežiadúce vláčikovanie, takto bola snaha rozprestrieť odchody do celého "rozpätia" príchodov vlakov tak, aby bolo možné docestovať aspoň po tú Legionársku.
Toto ma zaujalo, tak som skúsil spraviť takú jednoduchú Excel tabuľku s odchodmi prvých vlakov z Trenčína a príchodmi posledných vlakov do Trenčína a skúsiť nájsť vhodné spojenia v súčasnom CP a v novom CP. Analyzoval som sobotu, kedže tú si načrtol vo svojom príspevku. Skúsil som to ako pre Gen. Svobodu, tak aj pre Saratovskú. Spojenia pre aktuálne CP som hľadal pomocou imhd.sk vyhľadávača spojenia, nový CP som sa hrabal v .pdf, takže mohol sa stať, že som nejaké spojenie prehliadol.
V prípade Gen. Svobodu som ako zlepšenie bral, ak v novom CP stačilo ísť o viac ako 5 minút neskôr z Juhu a opačne.
V prípade Saratovskej som vzhľadom na ponuku spojov bral ako zlepšenie ak rozdiel bol viac ako 10 minút. V prípade, že bolo treba čakať na stanici viac ako 32 minút, tak som bral, že neexistuje spoj MHD k/od daného vlaku. Na prestup na stanici som bral aspoň 3 minúty, na Obchodnú akadémiu aspoň 5 - 6 minút. Meškania MHD a ani vlakov som nebral v úvahu, aj keď z vlastnej skúsenosti viem, ktorá vrstva vlakov je spolahlivejšia, ktorá naopak.
V prípade Gen. Svobodu mi prišlo, že došlo aj k jemnému zhoršeniu. 1ka o 21:12 a 22:12 zo Sihote má už skratenú jazdnú dobu, vďakačomu sú tieto spoje o minútu skôr na stanici. Vlaky prichádzajú 21:20 a 21:19, tak sa skrátil prestupný čas na nereálne 1 - 2 minúty. V predchádzajúcich hodinách to aspoň v prípade REXov vychádza na 3 minúty, v prípade Považanov sú to stále len 2 minúty. I keď treba povedať, že výhoda Považanu je, že stojí pri 2 nástupišti, REX až pri treťom.
Inak je to +/- podobne, len po novom bude treba ísť na vlaky okolo :20 L1 a na vlaky okolo :40 L8, dnes je to naopak.
Saratovská dostala jednoznačné zlepšenie nadväznosti na vlaky, najmä predĺžením premávky a uprataním ranných spojov.
Vysvetlívky:
zelená farba - zlepšenie
žltá farba - rovnaký stav
oranžová farba - zhoršenie
EDIT: Samozrejme som nahral naopak opisy snímkov. Prvá snímka je Gen. Svobodu, druhá Saratovská.
S tymto co si napisal sa plne stotoznujem. A nieje to len najazdovymi uhlami ale aj profilom cesty a samotnej zastavky, vid zastavka Detske mestecko smer vinohrady. Tam nieje mozne pritiahnut bez toho aby som nevytrafal spodok. Naproti tomu Hasicska smer Gymnazium, pripadne Dolny Sianec to je jedna radost. Osobne by som radsej videl klasicke obrubniky ale zato zastavky dotiahnute do dokonalosti, nez ako toto co je teraz.
Pekny clanok ohladom zastavok bol v Ceskoslovenskom dopravaku, tusim 8/2020, niekde to mam odfotene.
Inak otazka, stale sa postupuje podla TPS vytvorenych p. poslancom Scepkom?
V Nitre máme denne v sieti asi tak okolo 20 čakačiek medzi spojmi. Roky to riešime poznámkou v turnusovom príkaze, kde je uvedené, na ktorej zastávke koho treba čakať a ako najviac dlho. Funguje to v zásade bez problémov. A to podotýkam, že v Nitre bežný vodič strieda 15 - 40 rôznych turnusov, a štandardne nevie, na ktorého kolegu práve dnes čaká (a s najväčšou pravdepodobnosťou naňho aj tak nemá telefónne číslo).
Preto si myslím, že rovnaký systém v Trenčíne, kde vodiči turnusy až tak nestriedajú a často aj po mene vedia, koho kde stretávajú, bude ešte menej náchylný na akékoľvek problémy.
Samozrejme plne súhlasím, že doba ide dopredu a vzájomné čakania by už mohli/mali byť aj v dátach strojčeka. Jedna z prvých, ktorá to pred pár rokmi zaviedla, je Ostrava. Naše palubáky v zadávacej špecifikácii žiaľ takú funkciu nemali, a tak jej dorobenie bude zrejme vecou vývoja upgradu, ktorý bude treba zaplatiť. Ja o tom nerozhodujem, ale myšlienku podporujem. Akurát by som šiel jednoduchšou cestou oproti tej, čo načrtol milan005. Nemyslím si, že vodič potrebuje vidieť prípojný spoj na mape, podľa mňa by stačila jednoduchá textová info, že "čakať na L4 smer Opatová, príde o 2 minúty". Keď vieme reálne časy príchodu spoja zobraziť na zastávkovej tabuli, na vnútornom LCD, či v aplikácii, snáď nebude problém preniesť ho na obrazovku pre vodiča.
Ale toto je výhľad. Na začiatok bude určite len poznámka vo vzoráku.
Toto bolo absolútne logické a vhodné riešenie. Ani dnes by som nič nepovedal napríklad na spoj linky 6 o 22:45 zo Sihote, ak by ním zaťažovali voz do garáže. A aj hocikedy inokedy mimo takt, rovnako ako ranná 11.
Áno, vtedy sídlisko Pod privádzačom neexistovalo, Vinohrady boli polovičné, nestala Billa. Žiaľ mesto nedokázalo zriadiť zastávky na Brnianskej niekde pri súčasnom LIDLi či Merkury Markete, hoci sa to sľubovalo. Tam zastávku treba aj dnes.
Megalinku 3/6/16 je vhodné posilňovať, len ak to obe vetvy vyžadujú. Iste je nejaká rezerva napríklad aj s tými krátkymi spojmi 16 do Kubrice. Alebo nová linka, ak by to stav vyžadoval.
S usmernením, kto čaká na koho, ako dlho a za akých podmienok, sa počítalo za každých okolností. To beriem ako základnú potrebu pri akejkoľvek nadväznosti.
https://trencin.transdev.sk/kariera/
Tu su popisane, aj ked kolektivnym vyjednavanim doslo k uprave hodinovej mzdy, dopravca by to mal aktualizovat.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter