Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #14615:
Nateraz narábame s obmedzenými zdrojmi z hľadiska ako vzkm, tak aj vodičmi či autobusmi. Ak sa uchytí spojenie s Maxom na linkách 1 a 16, absolútne nebude problém doplniť v budúcnosti aj spojenie so zvyšnými časťami Sihote.
Reakcia na: draxter #14611:
Ako spomína kolega, nie na všetky zastávky je kasselák vhodný, pretože pod ostrým uhlom vjazdu môžeme jeho použitím dosiahnuť skôr opačný efekt (viď. Soblahovská, tam sa ale sekol projektant). Sám som veľkým zastáncom štandardizácie zastávok, ale myslím si, že treba brať do úvahy aj miestne podmienky konkrétnej zastávky.

Mesto Trenčín pripravuje v lokalite výstavbu parkoviska P+R, ktorého súčasťou bude aj dvojica zastávok na ulici Pred poľom. Tieto zastávky majú byť situované trochu bližšie k podjazdu, pred BD Pred poľom 10. Ich vznik prinesie aj skrátenie peších presunov pri prestupe medzi linkami 1 a 11.
Reakcia na: TomoSK #14586:
Vráťme sa do roku 2015 a pozri návrh 2016 (nie ten pamflet od DIC). Ale je pravdou, že to malo byť provizorium kvôli (doteraz) neexistujúcej infraštruktúre. Ale ak tak to bol pokrok v obsluhe oproti vtedajším linkám 6,7,13,16 a 19. Záblatie a Zlatovce mali spojenie len na stanici a interval bol 60 a 180 min.
Reakcia na: Michal Mazánik #14595:
Ja mám inú, prečo sa pri tých presunoch (1,2,4,11,16,6+spoje AS-Kubrica) nenašlo riešenie, ako sa zo Sihote I, II, III dostať k Maxu a Pod Sokolice (druhý Kaufland, McDonald, Max, kino, školy, výstavisko, colnica...). Toto ja považujem za najväčšie mínus.
Reakcia na: TomoSK #14596:
Aj linka 5 cez víkend.
Reakcia na: milan005 #14604:
Presne tak, poznámka "čaká na príchod vlaku Max.***minút", ale len spoje buď posledné alebo tie, kde to nič nenarúša.
Reakcia na: henko151 #14607:
Hoši, ozivte RK sekciu, tu to trochu teraz plevíte mimo, keď máme aktuálne fakt miestnu tému 😉
Reakcia na: TomoSK #14609:
Nevidel som žiadny návrh ani približne. Beriem to čisto ako vec, že nové zastávky treba robiť poriadne. Napokon, ak majú splniť príslušnú STN, tak potom by kasselak problém byť nemal.
Reakcia na: milan005 #14600:
Áno, ten súbeh 8 a 11 vadil aj mne a som rád, že sa ním už nemusím zaoberať pri finálnom článku. Takto je to rozhodne lepšie.

A tu (rano-vecer) vidím priestor rovnako, lebo ráno sa urobilo tak, akoby ľudia pred siedmou nemuseli MHD cestovať. Linky 2,4,8 začínajú ozaj neskoro než ako jazdili dosiaľ. A linka 1 má len jeden spoj, čiže interval je oproti večeru polovičný. Iste, posledná 23 na Juh bude v piatok a sobotu vyťažená, bude to nový zberák.
Reakcia na: draxter #14608:
Zastávka ako taká sa stihne, no do 1.11. sa podľa mňa určite nestihne stavebná úprava aj s kasselákom. Bez ohľadu na to by som si dovolil zapolemizovať, či je použitie tohto typu nástupnej hrany pri tom uhle vjazdu do zastávky vhodné, skrz jeho výšku.
Reakcia na: Michal Mazánik #14594:
Dúfam, že sa to stihne, ideálne aj s kasselakom (čokoľvek iné na zastavkovy obrubník by bolo veľmi zarážajúce, ale to je otázka aby stavebný úrad mesta postriehol)
Reakcia na: milan005 #14606:
Plne chápem všetky tvoje argumenty, ale podľa mňa je najhoršia možná situácia, že vlak mešká 2-3 minúty, otvorí dvere napr. o 22:22:31 a cestujúci kým dobehne na zastávku uvidí len zadné svetlá autobusu. Prestupný čas 21:34 - 22:23 neberiem ako lukratívny pre žiadneho z cestujúcich, obzvlášť nie na trenčianskej žel. st., kde sa nedá ani nejak slušne si sadnúť. Oba vlaky idú z rovnakého smeru, takže ten s príchodom 22:19 ponúka možnosť ešte neskoršieho odchodu z Bratislavy o 30 minút. Od decembra bude mať taktiež prípoj z Nitry, zároveň stojí v Piešťanoch a Novom Meste nad Váhom, takže rieši aj tieto regioväzby. Samozrejme, že viac ľudí je isto pravidelne dochádzajúcich z roboty, ale ak chceme robiť verejnú dopravu atraktívnu aj na bežné používanie, tak musí fungovať na celoštátnej úrovni.
Ak by autobus napr. čakal do max 3-5 minút, tak by sa eliminovali situácie, kedy by niekomu ušiel pred nosom. Samozrejme, čakanie 15 minút v tomto prípade by nemalo zmysel, keď o 22:53 ide Os, ktorý ale podľa môjho názoru obsluhuje aj tak úplne inú časť Dubnice a neobsluhuje Novú Dubnicu (ani v jednom prípade sa nebavíme o nejakých malých dedinkách). V tomto konkrétnom prípade by bol problém s tým prestupom na IL, kde vravíš, že je problém s nočným odpočinkom, ale inak nevidíím problém, prečo by nemohol posledný spoj 5 min meškať, ak by to mohlo niekomu pomôcť.
Reakcia na: henko151 #14605:
Strop čakania spoja 22:13 z TN do DCA je 0, pretože už bol posúvaný o 3 min. neskôr, piatky meškáva pravidelne a v DCA má prípoj do IL na bus prev. IL kde je na prestup 2 min.
Tento neskôr nemôže ísť z dôvodu noč. odpočinku resp. doby v práci vodiča.
Zároveň veľké firmy v TN ako Leoni alebo Europin končia prac. dobu o 21:50 a 21:45, resp. OZ Belá o 21:10. Ľudia idúci z týchto inštitúcií každou minútou posunu čakajú dlhšie. Takisto aj z nemocnice alebo od vlaku ktorý príde 21:34.
Takže ak najmä piatky prídu nejakí cestujúci tebou spomínaným vlakom môžu využiť osobák o 22:53 ktorý by mal slúžiť tomuto účelu.
Takto si aspoň vzájomne regiobus a vlak "nekonkurujú" ale idú v polhodinovom rozostupe.
Reakcia na: milan005 #14604:
Tak, keď sa určí strop čakania pri každom prípoji, tak v tom problém nevidím. Najmä posledné spojenia by podľa mňa všeobecne v prímestskej doprave mohli čakať na vlaky. Večne bojujem s tým, že vlak do Nitry prichádza o 21:12, a posledný autobus z Nitry mi odchádza o 21:20. V polovici prípadov to nevýjde tak o 2-3 minúty, ktoré mi chýbajú. Keby nemám možnosť aj odvozu autom, tak by som vôbec toto spojenie nemohol využívať. A hlavne vlaky a regiobusy by mali sa spoločne dopĺnať, nie si konkurovať.

Z Trenčína mi napadá posledná Dubnica v PD o 22:23 zo stanice. 22:19 prichádza vlak z Bratislavy, keďže je to hlavná koridorová trať a jazdí tam poschodový Stadler, tak nezvykne meškávať, ale stále je šanca, že bude meškať 95 sekúnd a už to máš neistejšie. Pritom do Novej Dubnice sa už neskôr nedostaneš, do Dubnice len Os o 30 minút neskôr a na opačnú stranu mesta.
Reakcia na: henko151 #14603:
Pri tých vlakoch je to problém pretože vodiči busov si môžu spoločne zavolať že čo je aký problém, rušňovodičovi nezavolajú. Ale pri niektorých častých a nie malých meškaniach vlakov by asi vodič "nevedel čo s tým" zvlášť ak ho čaká povedzme v Jastrabí ďalší prípoj, ten ide na otočku naspäť, prípoj na ďalší spoj ktorý ide tiež k vlaku 🙂 Takéto meškania by sa zauzlili. Možné by boli na pár vybraných spojoch kde by to nenarušilo ďalšie náležitosti spoja.
Reakcia na: milan005 #14602:
K tej mapke, niečo také si predstavujem, že by mohla Transdata implementovať aj s vlakmi a mohli by konečne fungovať aj nadväznosti regiobusov na vlaky. Na Ubiane sa predsa zobrazujú aj vlaky, tak dáta majú.
Reakcia na: tomas153cv #14590:
Takýto prestup bol poobede na z L7 na L6 na zastávke SAD v časoch 16, 17, 18: 20/22 kde si mohli cestujúci z PP prestúpiť smer Sihoť. Vodič L6 prichádzajúci na Zlatovskú ulicu vidí, či už vodič L7 prišiel keďže Zlatovská je dlhá, tak to proste...Vidíš 🙂 Ale ošetrenie poznámkou v strojčeku by bola pridaná hodnota, myslím že toto doriešené v súčasnosti nie je.
Zároveň na L7 keďže pred prestupom má minimálny úsek odjazdenia s minimálnym potenciálom vzniku problému. Naopak L6 ktorá je náchylnejšia na problém nevadí ak omešká.
Avšak prestupom na kolosoch 3+6/16 na 4+11, to isté opačne alebo z L3 prichádzajúcej z dlhej cesty prestup do Lauga...
Tieto dlhé linky po ceste nazbierajú všetky "neduhy Trenčína".
Jedna z mojich predstáv (avšak skôr pre regionálnu dopravu) je, že ak sú spoje prepojené tarifným prestupom vodič by si mohol na palubnom počítači kliknúť na mapku kde by mu ukázalo kde sa nachádza vozidlo ktoré je s ním zviazané
Reakcia na: kvorka #14580:
Nechcem to tu spamovať Ružomberkom, ale je tam asi istá paralera. Ak by systém fungoval tak, že zo spomínaného Baničného by si rozhodili tie spoje po 10-minútach, tak by sa stalo, že síce z Baničného by si mal parádnu ponuku, ale čo by to bolo platné cestujúcim zo zastávok, kde stojí len jedna z liniek (napr. pomerne veľké sídlsiko Roveň) a kvôli tomuto rozloženiu spojov by nemali žiadne ďalšie nadväznosti zo stanice a do západnej časti mesta by cestovali s 20-minútovým prestupom.
Ale ono v Trenčíne je to podobné, i keď tu narozdiel od Ružomberku sú tie trasy viac radiálne (v RK vymetá L1 o dosť inú časť mesta ako L2). Ak by si dal len-tak do spoločného prekladu všetky linky idú z Gen.Svobodu. Tak ono by to na Juhu vyzeralo pekne, ale napr. kvôli 25ke by si pre cestujúcich smerujúcich ďalej ako do okolia Šianca/Legionárskej robil dieru. Podľa mňa treba prekladať linky, ktoré majú spoločné trasy, nie linky, ktoré majú jednu (dve) spoločnú zastávku.
Reakcia na: kvorka #14577:
Po zverejnení návrhu CP v máji som pripomienkoval že nejde nič na "celú hodinu" z Juhu do celej oblasti Pod Sokolice a na aut. stanicu.
Pričom všetky spoje L8 boli navrhnuté v súbehu s L11 takže nikomu a ničomu by nepomohli, kdežto Pod Sokolice a na AS budú mať určite vyšší potenciál. Naspäť keď už sa potrebujú dostať aj ľudia zo Sihote do mesta a nie je tam s ničím súbeh sú prospešnejšie na L8.
Ale samozrejme nezhodneme sa na tom že je treba tak "škrknúť" víkendové ráno a tak posilniť večer po 20tej. Ja by som si bol predstavoval nejaký kompromis medzi tým. Čas a čísla ukážu...
Ale veď tam je tuším priechod. Síce sú tam len "zebry".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.