Vzdialenosť medzi zastávkami námestie a Horeblatie je 310 metrov. Bežnou, ba až pomalšou chôdzou je túto vzdialenosť možné prekonať za čas kratší, než to zvládne autobus. Vzhľadom na uličnú sieť v Opatovej je však pre drvivú väčšinu cestujúcich už dnes výhodnejšie vystúpiť na námestí. Zastávka Horeblatie slúži veľmi malému počtu cestujúcich a už dnes na nej silne prevláda nástup.
Ale v tom prípade obyvatelia z časti od Dobrej, ktorý doteraz vstupovali pri ceste z mesta na zastávke Horeblatie, o túto možnosť prídu, a zastávka Horeblatie sa stane iba nástupnou. Vstúpiť budú musieť na námestí a dalej pokračovať pešo. Alebo sa odviezť ku kostolu, vystúpiť počkať si 10 minút a zviezť sa späť?
Pôvodne zostávala trasa linky 4 okružná, avšak po pretrasovaní z Jána Derku sa skrátila obojsmerne jazdná doba a okruh bol vo väčšine prípadov prerušený. Bez ohľadu na to, či okruh bude alebo nie, vznikne nové nástupište zastávky Opatová, námestie pri krčme. Pôvodne bolo toto nástupište zamýšľané tak, aby sa cestujúci z tejto zastávky nemuseli voziť závlekom na Potočnú.
Cestujúci zo Záblatia majú k dispozícii spoj PAD zo zastávky "Záblatie cintorín", z Istebníka zo zastávok "Istebnícka xxx", z Detského mestečka, Nových Zlatoviec zo zastávky "Bratislavská" a "ŽST Zlatovce", zo Zlatovskej zo zastávok "SAD" a "Park Úspech". Všetci títo cestujúci dorazia na stanicu v čase okolo 5:30. S výnimkou Vinohradov a Hanzlíkovskej je teda k tomuto vlaku pokryté celé územie Západu prímestskými autobusmi, ktoré dovážajú na šiestu rannú.
Cez víkend bude celá MČ západ odrezaná od možnosti dopraviť sa k vlaku o 5:41 do BA hoci ostatné časti mesta takúto možnosť majú. Spoj 3/2 začínajúci od Old Heroldu s prejazdom na 16/1 cez pracovné dni by mal byť vedený aj cez víkendy! K vlaku o 5:41 sa s MHD dostanú ako obyvatelia Juhu 1 (11/102) cez podchod z OA, Juhu 2 (1/102), Juhu 3 (23/102), tak aj Sihote (24/102), dokonca aj z Kubrice a Kubrej (11/101) pri použití podchodu od Obchodnej akadémie. Z Opatovej tam majú v tom čase prímestský spoj aspoň. Prečo dokelu bude jedine celá MČ Západ zasa odrezaná a prvý spoj na stanicu príde ako linka 16/101 až o 6:13 ?
Neviem ako mám správne chápať trasovaniu linky c 4. Podľa všetkého sa ruší okruh, a zavedie sa zasa konečná zastávka v opatovej pri kostole. Napríklad spoj s odchodom zo Saratovskej ráno o 4:56 príde na zastávku Opatová námestie o 5:21 potom pokračuje na ,,konečnú" Opatová ZŠ kde má byť 5:23, odkiaľ bude mať odchod 5:34 a následne má pokračovať na zastávku Opatová námestie s odchodom 5:35. Nieje mi celkom jasné ako sa zo zastávky ZŠ dostane znova na zastávku námestie keď ma následne pokračovať na Opatová Horeblatie.
Cez pracovné dni ide o spoj 1/4 (4:52). Ten víkendový o 4:47 šlo zrejme tiez o spoj na linke 1, tu však vyzerá, že bol vo finále posunutý o 30 minút neskôr (z 4:47 na 5:17). V prvotnom návrhu tam bola hodinová diera.
Ranný spoj L1 zo Sihote má odchod zo stanice 5:21 a odchod P6 zo stanice smer Priemyselný park je 5:22. Mnoho ľudí prestupuje ráno na stanici. Budú sa čakať? Lebo jedna červená na semafóre a odchod môže byť naopak.
Na webe sú zverejnené cestovné poriadky, pôjde o úplne nové (navyše) spoje na trase Autobusová stanica - Kubrica. Spoje sú na linke 16, sú vložené na stred medzi spoje liniek 11 a 16. Kubrica vďaka tomu získa prakticky celodenný 30-minútový interval (miestni obyvatelia sa tak budú podieľať finančne na MHD ešte menej), nové vložené spoje budú nadväzné z/na Os vlaky z/do Žiliny.
Ach, niekedy to naberá už absurdné rozmery. Je skutočne napodiv, že takto kritickí ste neboli aj pred ôsmimi rokmi. Nevadí, poďme na to:
- linka 4 a 11 majú rovnakú farbu preto, lebo majú 90% trasy spoločných.
- pripomienky nestihnú byť zapracované do 1.11. preto, lebo akurát v tomto momente zapracúva cestovné poriadky dopravca, ladí detaily turnusov a tie si/sa rozdeľujú medzi vodičmi,
- to, ako budú označené školské spoje v licencii nikoho nemusí zaujímať, lebo to cestujúci ani vidieť nebude. Na označníku bude piktogram detí, tak ako napr. v Bratislave, cestujúcim príde autobus označený písmenom a cieľom tak, ako na štandardnej linke.
6/16/11 - nakoľko nám je vyčítané, že údajne nedokážeme akceptovať iný názor... množstvo pripomienok bolo vecných a zapracovaných do CP, no niektoré sú súčasťou našeho poňatia koncepcie, ktorá nie je vycucaná z prsta. To, že vám to nie je po chuti, rešpektujem - avšak vás (najmä kvorka a milan007) dôrazne žiadam, aby ste rešpektovali aj názory nás. Ak by sme slepo akceptovali akúkoľvek vašu požiadavku, celú koncepciu by ste si pretvorili na "svoj" obraz podľa vašich subjektívnych názorov a videní logistiky dopravy.
My nie sme dokonalí, robíme chyby, diskutujeme, preberáme a sami opakovane pochybujeme nad tým, čo robíme. To, čo po diskusii, prípadne s odstupom času vnímame ako problematické, zmeníme alebo upravíme. Ale skutočne sa to tu dostalo do roviny, kedy nejde o konštruktívnu kritiku či nebodaj diskusiu, ale obyčajný hejt. Diskutéri a návštevníci si majú možnosť prečítať článok spred ôsmich rokov. Článok bol písaný veľmi odlišným štýlom, slovníkom a takisto bol aj omnoho jednoduchšie čitateľný. Dovolím si tvrdiť, že by som sa s ním bez hanby stotožnil s 90% tvrdení. Avšak nech sa na mňa nikto nehnevá, ale objektívny komentár k novej koncepcii pripraví jeden z autorov súčasnej koncepcie, ktorá sa ruší...?
Ja by som si nikdy nič také nedovolil z jednoduchého dôvodu - aj keby som veľmi chcel, nedokázal by som sa k tomu postaviť tak objektívne, ako by bolo treba. To je hlavným dôvodom, prečo sme sa rozhodli neútočiť na súčasnú koncepciu ale nadviazať na ňu. To, aký ješitný štýl komunikácie nabralo trio kvorka, milan007 a draxter... je ich vec, avšak mi nedá nepripomenúť - ponuku sa stretnúť, porozprávať sa, podebovať a vymeniť si názory dostali, nikto z nich ju však nemal záujem využiť. Namiesto toho sa rozhodli ísť touto cestou. Mrzí ma to.
Narýchlo zatiaľ toto:
Školské spoje sú linka 30. Takže 5 variant trasy pod jednu linku. Gratulujem, to je ozaj zjednodušenie. A na oznacniku bude čo? Ja by som bol za tie písmená. Takto to je len vynášanie chaosu.
N2 bude pokračovať na N1 v "x"? Vydalo až na jeden spoj.
S tou 4: linka teda prišla o obsluhu Sihote 3 a 4. Kubrá nebude v riadnej trase. 11 cez Sihoť zostala. Takže Juh I okrem zachadok linky 1 bez spojenia so stanicou. A kvôli presmerovanie 11 pretiahnutie 16. Toto vnímam že bolo zbytočné a linka 16 nemusela ani byť. 4 6 a 11 v pôvodných trasách. Sihoť spojenie so Zamostim uz ces víkend nemá, a v "x" len do 16 tej, ale Kubrá áno?
Prečo musí byť v schéme linka 4 a 11 rovnaká farba? Ešte aj v CP to je neprehľadne spolu, lepšie je to zvlášť. A konečne aj chýbajúce zastávky LOT a Belá!
Vzhľadom na rozsah dosť. Len veta že prípadné ďalšie pripomienky už nestihnú byť zakomponované je ako "už nič nepíšte". Veď do 1.11. je 2 mesiace ešte...
Som tak uvažoval že načo je vôbec potreba presmerovať 11? Na jednej strane sa tvrdí, že spojenie Sihoť - Zámostie je slabe, ale pridávať linku smer Pod Sokolice a Kubrá to áno.
Jednoducho 11 nechať, kde je a 16 môže ísť cez Sihoť do Kubrej. A je to, všetci budú spokojní a aj sa vytvorí nový prúd!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
theo