Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #14393:
Číslovanie má isto zmysel, avšak momentálne si to na starých Crosswayoch neviem ani predstaviť. Verím, že ale svitá na lepšie časy, IDS Sever je na obzore: https://www.teraz.sk/spravy/trenciansky-kraj-schvalil-zamer-o-vyt/805909-clanok.html.

PS: Od tohto roka už všetky linky v BBSK majú číslo linky, len SAD Zvolen zatial používa iba plastové tabule (nové pokladne IDS BBSK zjavne nevedia komunikovať s panelmi).
Reakcia na: milan005 #14381:
Neviem, s Transdatou nemám skúsenosti, avšak z pozorovania som napríklad aj včera zahliadol v Poprade regionálny autobus s upraveným cieľom Poprad, AS.
V opačnom smere som videl autobusy, že zobrazovali normálne linku a smer v automatickom formáte, aký poznáme. Je pravda, že SAD Poprad používa tiež tabule Bustec.
Pri Nitre tiež premáva okružná linka Nitra - Podhorany - Bádice - Nitra a odkedy Arriva vymenila palubáky R&G za Mijolu, tak sa z cieľu Nitra - Bádice stal klasický rolujúci dvojriadok s cieľom Nitra, AS v hornom riadku.
U SAD Trenčín vidím všeobecne problém, že má dosť vozidiel len s tými mini R&G prednými panelmi (už aby bola nová zmluva). Verím, že na nočnú linku bude nasadzovaný nejaký z EURO6 Crosswayou, ktoré majú veľký predný panel a majú aj bočné panely. Tým sa myslím, že zníži šanca, že by došlo k odignorovaniu spoja cestujúcimi.
Reakcia na: milan005 #14391:
Ja si tiež myslím, že v tomto prípade, keď ide jediný spoj po špecifickej trase, tak hore by malo byť rovnako ako u linky 50, kým u nás premávala, cieľ, a v spodnom riadku dôležité body trasy.
PS: pre toto by bolo fajn aj číslovanie v regionálnej doprave, ako je napr. v okresoch LC, RS...
Reakcia na: milan005 #14391:
Lenže ani rozdelenie spoja by fyzicky prepravu ľudí z DCA do TN neznemožnilo, len by im to vyhľadávač našiel ako prestupné spojenie. Chápem, že keby to bol spoj v čase špičky, je nereálne čakať, že si XY ľudí pôjde v Srní kúpiť lístok na zvyšok trasy. Tu sa ale bavíme prinajlepšom o jednotlivcoch, kde osobne nevidím problém v tom, aby si to vodič vedel ustrážiť a prípadne cestujúcich upozorniť už pri nástupe.

Asi sa v tomto nezhodneme, ale snažím sa na to pozerať tak, ktoré z dvoch riešení skomplikuje život akému počtu ľudí. A myslím si, že pokračujúci spoj s cieľom TN, aut. st. sa negatívne dotkne viac cestujúcich, než fiktívny prestup v Hornom Srní v sobotu o 0:45 ráno.
Reakcia na: Michal Mazánik #14390:
Je to práve kvôli požiadavke ktorú si aj napísal. Dať ľuďom možnosť dopraviť sa aj z DCA do TN. Vôbec by som to nenazýval presadením si od SAD.
Do Dubničky, Ľutova alebo Prusov asi veľa cudzích nejde ale ide o princíp, malo by sa to riešiť aby to fungovalo všade kde má.
Ja keď som išiel z KNM do Hor. Vadičova, moc nechýbalo a na ten spoj som nenastúpil.
Avšak v noci o 0:05 z Hasičskej, z daného nástupišťa nič iné nepôjde, iba tento jediný autobus takže by mal pôsobiť jednoznačne už sám o sebe.
Vo všetkých prípadoch (aj iných ako nočák DCA) ak si cestujúci všíma aj spodný riadok tabule, dá sa to.
Reakcia na: milan005 #14375:
Lenže tento technický problém vôbec nemusel vzniknúť, keby nešlo o pokračujúci spoj. Takto kvôli potenciálne 1-2 ľuďom (aj to asi preháňam), ktorí pôjdu z Dubnice o pol jednej ráno do Trenčína cez Horné Srnie dopletieme množstvo cestujúcich v Trenčíne. Poznám situáciu zo spojov do Tr. Závady, ktoré jazdia cez Dubnicu a nie je výnimkou, že niekto nenastúpi, keď vidí na transparente Nemšovú. A nie, nie je to o tom, že by ľudia boli blbí. Je to objektívne zmätočné a neraz to na pár sekúnd zmätie aj mňa, a to pritom o tomto špecifiku veľmi dobre viem.

Takže za mňa je pokračujúci okružný spoj Trenčín > Trenčín riešenie, ktoré viac uškodí, ako pomôže.

S Dubničkou v BN okrese by som toto rozhodne neporovnával. Prečo? V prípade Dubničky ide o lokálnu dedinskú linku, ktorá má relatívne stály okruh cestujúcich, pri ktorých si viem predstaviť, že si na to zvyknú. Naopak, nočný spoj spravidla využívajú aj ľudia, ktorí bežne RAD vôbec nejazdia, ale po posedení v podniku ísť autom skrátka nemôžu. A presne toto sú cestujúci, ktorých riešenie, ktoré si presadila SAD Trenčín, dopletie... 🙃
Reakcia na: milan005 #14387:
Malo by to byť aspoň rok (ročný PČL) keď po novom na infopaneloch v busoch beží niečo ako (nepamätám si presne znenie, len sa mi to mihlo): pokiaľ chcete cestovať výhodne aj modrými autobusmi v rámci mesta a používať PČL zriaďte si kartu SAD?! Nerád by som zavádzal ale je to niečo také.
Reakcia na: PtrkHrnk #14386:
Presne na toto som tu reagoval dva roky dozadu. V skratke, nemáš pravdu.

V zmluve síce je dojednaná dočasná akceptácia DK vydaných dovtedajším dopravcom.
Zároveň však bola dojednaná povinnosť stať sa členom ZAD a požiadať o zúčtovanie platieb z DK cez Transdata.

Teda ak by sa išlo striktne podľa zmluvy, karty SAD Trenčín s logom mesta Trenčín by sa už dávno nemuseli akceptovať. Ale museli by sa akceptovať karty vydané pre regionálnu dopravu a to nielen vydané SAD Trenčín, ale aj ostatnými členmi ZAD, ktorí si vzájomne zúčtúvajú platby cez Transdata.

Tým chcem povedať, že plán asi bol obmedziť alternatívne formy platieb, ktoré majú svoje náklady. A obmedzením iných kariet + zavedením výhodnejších predplatných si zlepšiť cashflow.

Jednoduchá matematika. Ak si na TD kartu kúpiš ročný predplatný, dopravca má na účte 182,50€ za služby, ktoré ešte len poskytne. A tie poplatky na zúčtovanie cez Transdata tiež nie sú nulové.
Reakcia na: Vladimír #14385:
Prečo sa ich akceptácia zväzovala dátumami ktoré bežali aj na infopaneloch v autobusoch a mýlili/plašili ľudí? Teraz to mám chápať teda tak, že TD akceptuje karty SAD bez obmedzenia platnosti?
Reakcia na: Vladimír #14385:
Nemyslím si. Pokiaľ som bol schopný zistiť, tak sa nič také v zrušenom, ani v novom tendri od dopravcov v RAD nevyžaduje.
Naopak, akceptácia regionálnych kariet v MHD mala byť len dočasná, ale niekoľkokrát sa oficiálne predlžovala, napokon až do 31.10.2023. Ďalej to už ani oficiálne nezverejňovali, a nateraz je to predĺžené do 31.12.2024.
Tým chcem povedať, že nikto na to nemyslel, žiadny veľký plán neexistuje...
Reakcia na: milan005 #14375:
Práveže mesto pri obstarávaní nového dopravcu MHD víťaza zmluvne zaviazalo akceptovať karty vydávané dopravcom v PAD. To sa aj stalo.

Podľa mojich informácií, chýbajúcim krokom je to, že nikto nezaviazal dopravcu PAD akceptovať karty vydávané dopravcom v MHD. Chápem, že to nie je ľahké, počas bežiacej zmluvy sa nové dodatky presadzujú ťažko, a dopravca tiež nebude investovať na sklonku platnej zmluvy. Pravdepodobne sa to chcelo riešiť spolu s prímestským tendrom, ale ten, ako vieme, doteraz neprebehol.
Reakcia na: tomas153cv #14366:
Práve to je hlavný problém tohto systému, že on nie je integrovaný. On je "integrovaný" len dovtedy, kým všetko zabezpečuje jeden dopravca s jedným konkrétnym typom tarifného systému. Akonáhle do toho vstúpi (vstúpil) niekto ďalší, integrácia havarovala.
Reakcia na: milan005 #14356:
Nie, vytlačiť lístok za platbu kartou momentálne nie je možné.

Dorobiť takú funkciu by sa zrejme dalo, ale mne to nepripadá ako systémový krok. Takto si len zase pritiahneme ďalších, ktorí budú mať dôvod stáť v rade pred prednými dverami a kupovať lístok u vodiča. A všeobecný záujem je pritom presne opačný. Za systémové riešenie by som považoval dotiahnutie toho, aby SAD akceptovala karty vydané TD.
Reakcia na: milan005 #14375:
Toto je maslo mesta, čo si budeme nahovárať. Zase raz sa ukázalo, ako sa tam doprave venujú a v nej orientujú. Žiaľ, obeť cestujúci.
Reakcia na: Viko #14380:
Takéto riešenie asi nie je možné použiť iba pre pár vybraných spojov ale musí to byť potom použité všade?!
Je možné použiť bitmapové zobrazenie pri rôznych typoch tabúl?!
henko151 - keď mi niečo nefunguje a niečo podobné funguje snažím sa porovnávacou metódou prísť na to prečo. Otázka ktorú si mi položil nie je vhodná pre mňa...ale čisto úvaha.
V čom je rozdiel v MHD MT a inými regiónmi?! Nemajú jednotný typ svetelných tabúl a to Bustec pričom iní dopravcovia ktorí tento problém majú používajú rôzne typy?
Reakcia na: henko151 #14379:
Zrejme majú niekoho, kto naprogramoval jednotlivé ciele ako bitmapy a nezobrazujú v automatickom režime.

Z päty som vytiahol spomienku, že to kedysi VLK trochu vysvetľoval na príklade PB:
https://www.vlcik.sk/sk/index.php/blog/doprava/43-informacie-vs-cestujuci
Reakcia na: milan005 #14376:
Ako to, že v Martine na MHD vedia s Transdatou robiť normálne ciele na predné panely (nie iba základný dvojriadok so scrolovaním)?
Reakcia na: milan005 #14377:
Za posledných 9 rokov som o tom nepísal už len prezidentovi
Pridávam dva ilustračné príklady zo vzdialenejších regiónov kde na tabuli v BN svieti BN a v KM svieti KM. Takže toto nie len nočák do Dubnice. Akurát silne pochybujem že otvorenie diskusie pomôže - že práve túto problematiku tu číta niekto kto to môže zmeniť.
Reakcia na: milan005 #14375:
Tým "len" som myslel že nie je problém nášho okresu ale aj Bánovecka, Hornej Nitry, Kysúc - to sú regióny kde som si ho všimol. Ale kde všade ešte je...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.