Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan005 #14332:
Vyslovene sa teraz ukázalo, že zmeny sú urobené zle z pohľadu politiky. Ak po zmenách bude príjem z MHD rovnaký ako pred nimi, tak si možno gratulovať. Vnímam celým mestom veľkú nespokojnosť, a to hlavne vďaka tarifnej politike. Ako som povedal, prekryje to aj tie dobré veci.
Reakcia na: vlado54 #14331:
K vlado54 pred 41 minútami
Ďakujem za stanovisko.
Starší, ako si /prepáš netykám zo zvojvôle/ ich nazval majú v sebe niečo, čo tí ,, mladší,, nemajú. Nie je teraz potrebné to tu rozvíjať, ale história ľudstva to jasne dokazuje.
Nie je možné súhlasiť s názorom, že najskôr MHD a potom cesty. Obzvlášť tu v Trenčíne. Problém neciest tu trvá už d e s a ť r o č i a ! V živote sa vždy všetko vyrieši, ak to ide ,,po rozume,, a nie tak, že si niekto niečo zmyslí a vrazí do toho vééľa energie. Od ľudských zdrojov po n i e opakujem n i e svoje peniaze. A o to tu ide. Veď prečo dodnes nepolitici na všetkých úrovniach nemajú h m o t n ú zodpovednosť? Nuž, lebo často pracujú pokus - omyl. Vo firmách by si toto n e d o v o l i l i ! Veď opäť tá história v Trenčíne - všakovaké jamy pri dnes Posádkovom klube /bývalý dom Armády/, či kúpalisko bez energií ???!!! a mnohé iné. Pri doprave - hanba a lúpež na občanoch - autobusová stanica. To kto toto už dal na preskúmanie zákonnosti? Nikto, z cudzieho / rozumej obecného/ krv netečie. Občania iba naďalej hromžia a majú krčmovú tému. Tento návrh /MHD/ iba tak kvapku príčetnosti nalial do hláv občanom - kto tu má porúčať a kto má pracovať za naše peniaze / oni nikdy nič nespravili - rozumej iba majú budovať a rozvíjať toto mestečko / menšia štvrť veľkomesta - to si namýšľajú vo vedení, že je toto tu hlavné mesto ľudstva! A vôbec sa MHD nezobudila teraz zo zimného spánku. Veď si zober, ako dopadlo upratovanie našich zimných ciest a chodníkov! Opäť jasný dôkaz neporiadkov mesta - nie dodávateľa, ten už mal byť dávno v krachu z pokút, čo mali byť udelené zo zmlúv - ak tam boli / kto z občanov staval napríklad túto zmluvu? Nuž , to tí najprofesionálnejší profesionáli - ako to večne Rybníček vykrikuje! A napadá ma - čo to zas bolo za problém s opravou cestného mosta? To kto robil ,,papiere,,? Starý človek, ktorý tu postavil základy aj toho mosta? Na koniec tohto príspevku - zasekol sa náš život ako taký / v niečom/ a môžeme za to všetci. Tam tí hore a aj tí my dolu. 🙃
Reakcia na: milan005 #14332:
Ale kombinácia násobného zvýšenia cestovného s očakávaním nových cestujúcich na nových trasách, odbúranie niektorých existujúcich cestujúcich zmenou trás neprinesie žiadaný efekt
Reakcia na: vlado54 #14331:
Ja si myslím, že bolo akútne potrebné riešiť Vinohrady, Zlatovce, Záblatie (moja predstava obsluhou L3, 5+9, 27 efektívne a bez veľkého navýšenia km) a posilniť L24.
Cena 60 min. lístka by bola znesiteľná 1,50 v hotovosti a 0,60 z karty.
Polovičný lístok nie je polovičným už snáď 20 rokov. Je to lístok zľavnený. Takže pokojne mohol byť napr. 1,00 hotovosť, 0,35-0,40 karta.
Reakcia na: pešiak #14330:
Chápem, že zmeny sú ťažké osobitne pre starších ľudí. Ale na druhej strane si musíte uvedomiť, že čas nefunguje staticky. Doriešiť najprv cestnú sieť a potom riešiť to ďalšie je niečo ako fyzikálny nezmysel. Potom nikdy nič v živote nevyriešime a zasekneme sa na jednej veci. Toto sa dá aplikovať do každodenných situácii v našich životoch. A nesúhlasim, že je to mrhanie energiou. Práve tento návrh otvoril cestu prebudiť MHD v TN zo zimného spánku, kde zaspala v mnohých smeroch ešte v dávnych časoch.
Reakcia na: milan005 #14329:
K milan005 a ďalším
Vzhľadom na praxou potvrdené skúsenosti či už pánov vodičov, či ostatných, ktorí sa angažujú v tomto /zmena MHD/ som sa nezapájal ako cestujúci do ,,organizácie liniek,, po novom. Možno na strane druhej všetkým ušlo, aké je problematické dostať do praxe takéto zmeny pre ešte cestujúcich / čo zostanú po takýchto zmenách /. Mne napríklad úplne poplietlo scenáre cesty, keď sa pomenili názvy zastávok. S počiatku som radšej vystúpil skorej o jednu zastávku a zvyšok som si došľapal, až po riadné overenie o čo zas ide.
Dnes tu hovoríme o zmenách, kedy /dnes/ ešte nik ani netuší, čo za divočinu to tu bude. Iba z príspevku tu milan005 čítam, že u 6 liniek /2,12,6,8,24,28/ má dôjsť k zmene. No nech sa na mňa nikto nehnevá, ako píšem - riadna divočina. Rád by som si načítal z podkladov na pretláčané zmeny odborné stanovisko dopravného psychológa, či ďalších odborníkov na dopravu. Už to tu aj mnohí naznačili. Pri plánovaní zmien to na ,,papieri,, vypadá úplne inak, ako potom v praxi.
Určite by som postupoval tak, že by
- som zachoval historicky overené linky
- doplnil nové potreby pre linky /napríklad vznik nových/
Ale a opäť to tu spomeniem - robiť čokoľvek dnes v kocúrkove ohľadne MHD je m r h a n i e energiou všetkých zúčastnených /vrátane cestujúcich /. Treba najskôr doriešiť cestnú sieť! Kto toto nechápe nahráva tým, čo všetko riešia iba salámovou metódou a od buka do buka. Moja starka by povedala ,, rozumu to nemá,,.
😂
Reakcia na: tomas153cv #14328:
Problematiku J. Derku a Kubrej/Kubrice+novej Sihote je mi ťažko zhrnúť do krátkeho opisu. Bolo by to tak na debatu na 30 min.
Pokúsim sa aspoň v skratke.
To, čo navrhovali občania aby išla L4 po trase ŽST Opatová - Potočná - Maják - kruháč Pred polom - Kubrá, nám. - kruháč Pred polom - stará Sihoť - ...
Pre cestujúcich na trase Juh I - Kubrá v pohode.
Pre obyvateľov Opatovej - takáto linka ani nemusí do Opatovej ísť.
Predstav si koľko by sa človek z Opatovej viezol do mesta ak vlakom je za 4 min. a PAD za 8-9 min. (Hasičská).
Už zachádzka cez Kubrú v skrátenej verzií po J. Derku je časový nárast. Ale zachádzkou až po kruháč je tento nárast enormný, aj kilometricky.
Pre stavbu grafikonu by to v znamenalo nárast 1,5km pre jeden smer a časovo možno 3 min. Musela by sa pre L11 vytvoriť dlhšia pauza v Kubrici aby naspäť išla v rovnakom čase ako L4. Rozbili by sa potom prípoje na Hasičskej, preklady zo Sihote, znamenalo by to ďalšie skrátenie pauzy pre vodiča na Saratovskej.

Ak iné riešenie ako takáto zachádzka, čo tiež navrhli obyvatelia aby L4 zostala úplne v totožnej trase ako teraz ale zároveň L1 by na Sihoť IV išla.
Kubrá by musela mať ešte aspoň niečo raz za hodinu v sedle a cez víkend a 2x za hodinu v špičke.
Ak uvážim aj navrhovaný aj súčasný systém pri presmerovaní niektorej spomedzi liniek čo končia na Sihoti IV do Kubrej:
2 a 12 - po novom L2 ide na Sihoť už len ráno, problém nerieši. V súčasnom systéme by sa nedali stavať turnusy lebo v Kubrej nemá vozidlo prebiehať na akú inú linku, v Nozdrkovciach a Biskupiciach to isté. Ak by aj otočilo 4 hodiny len L2+12 potom by musel byť prejazd a stíhalo by sa to točiť 4 hodiny vkuse?! Koľko prázdnych km by vzniklo?
6 - po novom chodí len málo, cez víkend vôbec. Po starom je rovnaký problém so stavbou turnusov ako pri 2+12, ba ešte väčší, za hodinu ani kolečko neotočíš. V oboch prípadoch by mohlo novej Sihoti chýbať spojenie s MČ Západ, nemali by už žiadne.
8 - by mohla byť riešením. Nebolo by to však do Kubrej zbytočne moc? Nebudú na nej jazdiť tiež kĺbaky ktoré by išli zas do Kubrej a najväčší problém by sa teda nevyriešil? Keďže hlavný dôvod tejto paseky bolo ťahať kĺbaky na Sihoť nie do Kubrej? V novom systéme sú však 1+8 turnusovo prepojené asi nie len na Juhu ale aj na Sihoti, ďalší problém.
24 - Sihoti IV by spojenie s OC Laugaricio chýbalo. taktiež na nej jazdia aj kĺbové vozidlá, po novom ich bude asi omnoho viac. Takže zas by to popieralo hlavný problém dostať kĺbaky z Kubrej preč. V starom systéme by to spôsobilo tiež paseku v stavbe turnusov.
28 - v novom systéme neexistuje. V starom by bol tiež problém v stavbe turnusov ak by išla do Kubrej.
Reakcia na: milan005 #14318:
A je teda velky problem viest trasu danej linky niekade inakade? Napriklad ku kruhacu pred Polom a tade na otoc do Kubrej? Pytam sa to cisto zo zaujmavosti. Chapem ze treba dbat aj na casy jazd aj na vkm, ale musi byt nejake riesenie.
Viem ze ty to nemas na starosti ale pytam sa ta ako cloveka co sa tomu rozumie.
Mňa trochu sklamalo, že ráno pri začiatku dennej premávky MHD sa stále nemyslí na Istebník, Vinohrady a Záblatie a tieto časti nemajú stále dobré a použiteľné spojenie na stanicu k vlakom v najvyťaženejších smeroch a časoch. Hoci po termíne, ale predsa len by sa ešte jedna pripomienka našla (poslaná aj emailom).

V návrhu nového CP počas pracovných dní o 5:03 začína spoj číslo 1 na linke 6 až na Brnianskej (príchod na stanicu o 5:11). Z Istebníku, Vinohradov a Záblatia ľudia nemajú možnosť dostať sa s použitím MHD na stanicu na vlaky REX TN-ZA (odchod 5:21) a REX TN-BA (odchod 5:41). Prvý spoj linky 3 s následným prejazdom na linku 16 ich za fanfár dovezie na stanicu presne o 5:42, teda minútu po odchode vlaku do BA (ďalší vlak ide o 45 minút !!!). Z tohto dôvodu by bolo dobrým riešením vyššie uvedený spoj číslo 1 na linke 6 viesť už od Old Herold na linke 3 (odchod 4:46 rovnako ako o 30 minút začína neskorší spoj č. 2, ktorý potom prejde na 16). Umožnilo by to obyvateľom vyššie uvedených častí dopraviť sa k vlaku ako na smer Žilina a s prijateľným čakaním aj na smer Bratislava. Trenčín nie je len Juh a Sihoť. Verím, že poslať ten istý autobus z vozovne o 15-20 minút skôr a obslúžiť ďalšie 3 mestské časti nemôže byť neprekonateľným problémom.
Reakcia na: draxter #14325:
Máš pravdu . V pohybe spoločnosti je to vždy tak. A u Slovače ako by dal. Ohýbajú sa, ohýbajú, až nie je kam uhnúť. Potom príde paseka, história to vždy potvrdila.
Vždy som očakával, že sa široká verejnosť poučí na vlastných chybách, ktoré tu v kocúrkove /Trenčín/ robia nami platení funkcionári. A - nič. Nevadí, ja si idem svojou cestou a zas stojím v zápche pod hradom. Nedoriešili dopravu /cestnú/ a už riešia MHD. Slečinka na vystúpení pred zodpovednými mala krutú pravdu - akú ? Nuž čítali sme aj k tejto veci. 😛
Reakcia na: PtrkHrnk #14310:
Veď to je presne ono, výhodné, lepšie....bla bla bla, ale reálne je to zdražovanie, kde sa vo všetkých hlavných textoch opomína tu brutálne zdraženie na 2 € za jazdu (však vieme prečo) resp. na 4€ za celodenku. Pritom je zrejmé, že ak by ozaj bolo nevyhnutné zdraženie až na 2€, bolo by jednak riadne a presne zdôvodnené, čo vieme, že nebolo (viď materiály MsZ). Potom úplne zlé načasovanie - zdraženie nie je ani v súlade so prípadným zvýšením ponuky. Takže ak sa to robí takto, musia čakať odpor verejnosti, a to veľký. Ja sa divím tejto politike, lebo všetko mohlo byť inak i lepšie a pekne zdôvodnené.

Dnes je záver, že človeka čo platí v hotovosti vlastne v MHD nechceme - zdržuje a môže pomaly za všetko zlé v MHD, a teda nech si ide taxíkom. A to je zlá, úplne zlá filozofia. Ale žiaľ logická, lebo len nadväzuje na doterajšie správanie sa objednávateľa vo vzťahu k nočnej doprave (či už účelovým dňom nepremávania kedy bol enormný záujem, či drahým cestovným, pôvodnou trasou linky 50 a pod.). Takže tu niekde treba hľadať ten komplex, ktorý si niekto vyriešil prásknutím 2 € za jazdu. A každý, kto s týmto zdražením nesúhlasí, má právo na svoj názor a je absolútne legitímne voči tomu brojiť, robiť petíciu, či dokonca dať zákonnosť preskúmať tak, ako to už uviedol kvorka. Ak niekto chce, kľudne si môže zvolať aj verejné zhromaždenie s transparentmi. Lebo práve toto platí. Viď Kubrica. Ľudia sa musia ozvať, inak na ich názor kšlú.
Reakcia na: draxter #14323:
To som sa nepýtal teba, myslel som všeobecne, chlapi 🙂 hoci som to dal ako reakciu.
Reakcia na: kvorka #14322:
A aké sú teda závery? Budú ešte dáke úpravy?
Reakcia na: TomoSK #14316:
Vox populi, Vox deti. A to treba rešpektovať, verejná služba je pre verejnosť, nech majú akýkoľvek názor. A ten treba počúvať.
My to nemusime schvalit,len vziat na vedomie!!! Tomas...keby ma bol niekto pocuval, toto odzniet nemuselo...ani take stretko ste nemuseli zazit... ale dobra skusenost kazdopadne pre vsetkych!!! Je na case to ozaj spravit pre ludi a nie pre ...ako som uz spominal na zaciatku tychto pisani.... sup sup do roboty
Som známy odporca jazdenia po "uličkách" a uvediem ako príklad prečo.
L4 vyrazí z Opatovej, na J. Derku sa stretne s väčším autom. Kým niektorí z nich vycúva, naberie meškanie 5 min.
Na Hasičskej je garantovaný prestup na L16 pretože Sihoťári stratili spojenie so Zámostím. L4 má Hasičskú xx:48, L16 taktiež. Tá L4 vzhľadom na "športovejšie časy" meškanie nedobehne. L16 ju bude čakať. Tá pokračuje ako L3, na Beckovskej je prestup do Lauga. Bude vedieť vodič L25 či už táto L3, ktorá ešte na L16 čakala L4 už prišla? Nezauzlia sa meškania? Nakoľko systém jazdenie po uličkách destabilizuje? Už teraz vieme čo vie spraviť Potočná
Reakcia na: TomoSK #14317:
Myslím, že to neboli cestujúci ale obyvatelia ulice spomedzi ktorých mnohí uviedli dôvody veľmi objektívne a slušne prečo nie je dobré aby tadiaľ išiel autobus 46x za deň.
Padli obavy o bezpečnosť avšak to, že mnohí z nich nie sú cestujúci ale len obyvatelia je možno aj dobre. Lebo ešte nevedia čo za "hlučné haraburdy" sa im budú rozbiehať pod oknami a boli by rozhorčení ešte viac. Ja som veľký nadšenec autobusov ale pod oknom by som tie naše súčasné fakt nechcel
Z dnešného zasadania VMČ v Kubrej som bol prekvapený najmä z veľmi vysokej účasti akú som na VMČ ktorými som si prešiel v r. 2016 som nezažil ani na jednom. Nerátal som ale snáď 70 ľudí.
Hlavný nesúhlas obyvateľov bol ohľadom jazdenia autobusov po J. Derku.
Obyvatelia s týmto nesúhlasia z dôvodu bezpečnosti chodcov, problému vyhýbania sa a nevhodnosti tejto komunikácie na trasovanie linky MHD nie pár účelovými spojmi ale hustou frekvenciou spojov.
Radi by L4 videli v pôvodnej trase.
Páni z DnP sa ťažko dostali vôbec k vysvetleniu prečo to takto je pretože obyvatelia boli dosť rozhorčení.
Mal som chuť prihlásiť sa ani nie s otázkou ale s odpoveďou.
Všetko je to spôsobené ako to tu niekto nazval "mokrým snom" o L1 na Sihoť IV pretože tá musí mať opačnú protiváhu aby Kubrej neostal "jeden spoj za hodinu".
Tento mokrý sen je síce pekný ale spôsobuje ako sa ukazuje a viac problémov ako úžitku. To som si uvedomil už v 2016.
Ľudia by si predstavovali aby L4 síce do Kubrej zašla ale nie cez J. Derku ale cez Pred polom. Pre Kubranov dobre ale cestujúci z Opatovej by bol už fakt veľmi zúfalý aby takúto linku využil a viezol sa z Opatovej do mesta cez víkend pol hodinu.
Ľudia z Kubrice vyjadrili nespokojnosť že keď konečne dostavali Kaufland tak s ním stratia spojenie. Takisto s Billou, Žemberákom (vraj tam chodí niekto na obedy), stanicou a lekármi Pod Sokolicami.
Toto by som nepovažoval však za najväčší kameň úrazu.
Chápem dobrému úmyslu trasovania L1 avšak vždy som sa vyhýbal riešeniam pri ktorých si nie som istý či nenarobia viac škody ako úžitku.
Na to prídu ešte cestujúci viacerých špičkových spojov L6 zo Sihote po ich zrušení...
Highlightom dnešného stretnutia bolo vyjadrenie, prečo sa niektorí nedostavili na verejnú prezentáciu v Hviezde - lebo necestujú autobusom. Títo istí ľudia bojovali za zachovanie linky 11 v súčasnej podobe...
Reakcia na: Pablo #14315:
Obyvatelie Kubrice sa postavili do pozície, že len my, my a my, pričom ich vôbec nezaujímalo, že tu sú aj iné časti. Oni brojili proti prestupovaniu, pričom pri návrhu alternatív ponúkali prestup Sihoťanom, Kubranom aj Opatovčanom len za cenu, aby oni mali priame spojenie. Chlapcom nedošli slová, ale bolo veľmi ťažké sa k slovu vôbec dopracovať aj napriek moderovaniu pána poslanca Baca.

Na záver stretnutia si s nami podali ruky iniciátori hromadného nesúhlasu a vyjadrili poľutovanie nad svojimi susedmi za nekultivovanú a emóciami nabitú diskusiu. Takisto prebehla aj diskusia s poslancami o jednotlivých bodoch, ktoré na stretnutí padli. Mnohí z nich vyjadrili po vysvetlení pochopenie, prečo sa jednotlivé zmeny idú robiť.

K tomu poslednému... ak sa Jána Halašu považuje za východ, tak potom je Trenčín plný východniarov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.