Kamo, si ešte mladý a nerozumieš. Odporúčam prečítať spracovanú históriu linkového vedenia. Zistíš, že linka 2 jazdila 15/30/30. Neskôr obmedzene na úkor 28 či 24, lebo cestujúci vo väčšom počte boli po Perlu. A keď vidím jej návrh u vás asi to bude vodičova autoškola... linku 1 dnes živí stanica, no uvidíme čo bude v septembri.
Ja dávam MHD nerád zbohom, ale nie som tak bohatý, aby som pri zhoršení mojej lokality platil 150% príplatok. Proste ja presadat nebudem, môj smer bol vždy vyťažený a teraz toto. Nechávam si pre seba lokalitu, lebo z mojich príspevkov som vždy písal globálne a nikdy pre seba, takže to asi ani mimo tých čo sa poznáme osobne nik neuhadne.
L2 večer v minulosti jazdila, dokonca každých 30 min. ale postupne sa z nej uberalo, až padla úplne.
Aj z dôvodu vzniku liniek 24 a 28 ktoré prebrali jej cestujúcich, aj z dôvodu že ak odmyslíme dopyt Sihoť+Beckovská, nevozila nikoho.
Napr. spoj o 20:25x jazdiaci od 1.8.2016 do 11.12.2016 previezol za celú trasu 4,6 cestujúceho.
Keďže nebolo možné navýšiť km a boli opodstatnené požiadavky inde, bol zrušený.
Človek sa poteší každému navýšeniu (km nie ceny lístka) ale nič nie je zadarmo.
Kvorka asi tým chcel povedať že zaujímavé by boli čísla z iných liniek ako L1 ktorá má čas a trasu so silným dopytom.
Čo tak linky 6 a 13 v "a" po 20tej hodine?!
To s tým jedným prichádzajúcim cestujúcim na Juh nebola sranda ale fakt ktorý som videl.
Vyššie popísanej situácií neprospieva ani fakt, že nové spoje L13 idú 6 min. za L1. Ak uvážime že sú nejakí ľudia od vlaku a z centra náhodní cestujúci, ktorí nechodia pravidelne, platia BK tak sa môže stať že L1 čo to omešká a už ide tesne pred L13.
Za úvahu stojí aj to, že ak v súčasnosti L1 odchádza zo stanice 20:26a a po novom pôjde 20:22a - aj 4 minúty mínus spravia svoje na vyťaženosti.
REx z BA prichádza 20:19 a Ex z PO v nedeľu 20:21. Možno jej to uberie 5-8 cestujúcich zo stanice.
Celkom často chodím aj večernými spojmi L8 a zívajú prázdnotou. Alebo to je len náhoda že zrovna keď idem ja, tak ľudia nejdú?
Ono ten bolt jazdi za cca 3e, priblizne kazda druha jazda ma promo zlavu a je za 2-2.5e. Cize pre cash cestujucich mhd za 2e osoba, je bolt dobra volba ak su dvaja tak tutovka
Dáta z APC, s porovnaním počtu cestujúcich ráno a večer v 6+, sme sem už pridávali a dajú sa nájsť v materiáloch pridaných do diskusie. K tomuto konkrétnemu spoju, z ktorého pochádza fotografia (1/128) môžem doplniť, že priemerne odvezie 36,5 cestujúcich; po odchode zo zastávky Gymnázium má priemer 29,3 cestujúcich. Na autobusovej stanici má priemerný nástup 10,6 cestujúcich; v centre mesta (zastávky Hasičská a Gymnázium) je priemerný nástup 9,8 cestujúcich. Môžeme teda vidieť, že počet cestujúcich z centra je veľmi porovnateľný s počtom cestujúcich od vlakov. Na toto narážal aj kolega svojim príspevkom, pretože práve dopyt cestujúcich večer z podnikov a eventov v centre zvykol byť v Trenčíne podceňovaný.
Na margo porovnania ranných a večerných hodín ešte spomeniem, že nosné linky 1+22 a 8 nám ráno (medzi 4:00-7:59) privážajú z Juhu a Soblahovskej v priemere do mesta za všetky spoje dokopy 104,8 cestujúcich, večer (medzi 20:00-22:59) nám smerom z mesta na sídliská odvážajú až 156,1 cestujúcich. Údaje z rána sú počet cestujúcich vo vozidlách po odchode zo zastávky Legionárska smer Braneckého, večer po odchode zo zastávky Gymnázium smer Legionárska.
Tarifná politika ja vecou mesta, len by som rád zdôraznil, že dôvodom pre zvýšenie cestovného skutočne nie je zlepšenie ponuky vo večerných hodinách. Čo sa týka nárastu výkonov, "nové kilometre" sú investované predovšetkým do posilnenia nosných liniek 1, 8 a 24 - a to celodenne a celotýždenne (s výnimkou linky 8, ktorú posilňujeme len cez víkend), prípadne do posilnenia Vinohradov, aby mali obojsmerne celotýždenne rýchle spojenie s centrom. Zlepšenie večernej ponuky a zavedenie nočných liniek predstavuje absolútny zlomok z pridaných výkonov.
PS: neviem o tom, že by sa Bolt alebo taxi z mesta na Juh dal zohnať za 0,80€-1,00€.
To je dobré prirovnanie!
Ja tiež dokážem vyfotografovať spoj 309423/5 s odchodom 12:42 zo zastávky Vlčí Vrch, ZŠ cez víkend ako vezie 35 cestujúcich (nejdem vysvetľovať prečo) a poďme potom dať na Vlčí Vrch cez víkend autobus každých 30 min.
Výpovedná hodnota by mal byť nejaký ročný priebeh a nie jednorázovka.
Nakoľko včera bolo v meste "víno pod hradom" a mesto bolo plné je to asi očakávané. Je to to isté ako fotiť l2 v case začiatku pohody/grape a argumentovať ze nozdrkovce treba posilnit lebo tam chodia plne busy, l8 po hokeji detto...
To, že večerné časy L1 sú po príchodoch vlakov, dopravy z regiónu, príp. konca prac. zmeny v ZOC Max ešte neznamená že sa rovnako naplnia spoje z iných smerov, napr. z MČ Západ alebo Sihote ktoré nejdú okolo Maxu a cez stanicu.
Radšej, napriek tomu že MHD večer chodím často, budem mať menej spojov ako spoj každých 10 min. a platiť zaň ako za Bolt
Brať jeden prípad za výpovednú hodnotu nie je vhodné.
Vhodné je uviesť že spojom sa štatisticky ročne v priemere za deň odvezie po celej trase 25 cestujúcich.
Podľa počasia/okolností viem dať fotku plného spoja 16:40 L11 už pri kyselke alebo naopak L13 o 21:46 keď príde na celý Juh iba s jedným cestujúcim.
Dlhodobo tu je na pretrase (ne)oprávnenosť posilnenia víkendov a večerov. Ja by som si dovolil ukázať napríklad včerajší večer, spoj linky 1 o 20:29 z Hasičskej smer Juh. Stačí, aby bolo jeden deň pekne, a v autobusoch je totálna plnka - pre predstavu, bolo obsadených 31 miest a 27 cestujúcich stálo, spolu bolo v autobuse teda 58 cestujúcich. To je neporovnateľne viac, než počty, ktoré vozíme v ranných víkendových hodinách.
Jednotlivá skúsenosť nemusí byť reprezentatívna, avšak ak jednotlivé skúsenosti potvrdzujú aj dáta a dlhodobý trend, je na mieste sa takýmto posilnením zaoberať.
Máš pravdu Marek6283. Opäť pripomínam verejnosti, že v Trenčíne / o inom meste - obci na Slovensku nehovorím, náhoda to však určite nebude/bohužiaľ / nie však všetci si nechajú brnkať po nose a otvoria si ústa a paragrafy tam, kde je to potrebné. Síce sa môže zdať, že odbočujem od témy dopravy , ale vidíš sám, že všetko so všetkým súvisí. Takže
- mestskí pandúri sú tu nie iba na vyberanie parkovného. Presne sú to presne opakujem tí, čo majú v takýchto prípadoch zasiahnuť a uskutočniť všetky opatrenia na ochranu obyvateľov Trenčína, či návštevníkov. Treba tlačiť na ďalší ,,orgán,, a to zastupičov, ktorí si tiež iba myslia , že tu budú pretŕčať svoje politické / i nie/ tričká. Tobôž, ako už hádam mnohí viete, že na sociálnej komisii - opakujem sociálnej komisii mesta mal zastupič primátora tohto kocúrkova Forgáč vyhodiť z onej komisie sťažujúceho sa občana so slovami ,, stretneme sa na súde,,. Kamaráti mi o tomto hovorili. Takže sa nečudujte, odkiaľ vietor fúka. Od Rybníčka a spol. Taktiež štátni dozerači na poriadok majú tieto veci riešiť čo spomínaš a nie buzerovať z rána a hrať sa na Colombov. Kde ich treba tam nie sú. Denno denne - aj dnes - pod oknami ,,železničných policajtov,, na stanici sa ukazujú stredoveké príšery. A páni policajti si sedia v kukani a nezakročia . Na budúce odporúčam, aby si nepokračoval v jazde / ak si vodič MHD/ a chránil cestujúcich , či svoju rodinu a seba. - oznám dispečerovi nech zabezpečí hygienické opatrenia. Dobre si pamätáme, čo stvárali počas Covidu naši ,,hrdinovia,, tam hore i tu dolu.
Ja len na to skor nemoze zazitok zo Soboty : Mame tu bezdomovca ktoremu hnije telo, sedava po zastavkach. V Sobotu sedel na Legionarskej smer mesto, kolega ho uz viezol, neustrazil ho...ten smrad v buse nik nevyvetra zvysok dna....ja ked som prichadzal na zastavku a zbadal tie vrezy a hnis a krv...bal som sa aby deti v autobuse nezvracali. Policajtov niekto zavolal, ti prisli ked som sa vracal z Opatovej, potom aj sanitka...ale nik na zastavku nedal pasku. Ta krv , hnis ...vsetko tam, ziadna deratizacia...idem znova, sedi tam jeden alkoholik ktory dobre nemoze na nohy, este rukami sa podopiera o tie dreva na com sedel, ked zacal vstavat a ist mi ku dveram, 32" pred odchodom fujazd ja prec. Takymi rukami mi poda peniate, pochata tyce a este si aj sadne takou ritou...skratka vtedy sa da!!! A takych pripadov je tu viac, skratka ja vtedy na nejaky uradnicky vymysel kaslem aj keby som mal niekomu taxik zaplatit... to su ale vinimky, no raz mi byvaly pan riaditel povedal ze ziaden predcasny odchod mu nevysvetlim a hej,mozno som mal potiahnut o 30m dopredu a este pockat no mne samemu obracalo zaludok a tak je lepsie ist.... a preslo par dni a ten bezdomovec sa uz zase "rozklada" na zastavkach...nik mu nevie pomoct...niekam ho umiestnit ku mniskam alebo ja neviem...ale tekto to nie je ani zdrave ani prijemne pre cestujucich... a jeho je nam luto....Na nocne spoje a hlavne na Zimu bude treba mysliet aj na to ze podobny cestujuci nam budu v autobusoch chciet travit noci...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik
Na margo porovnania ranných a večerných hodín ešte spomeniem, že nosné linky 1+22 a 8 nám ráno (medzi 4:00-7:59) privážajú z Juhu a Soblahovskej v priemere do mesta za všetky spoje dokopy 104,8 cestujúcich, večer (medzi 20:00-22:59) nám smerom z mesta na sídliská odvážajú až 156,1 cestujúcich. Údaje z rána sú počet cestujúcich vo vozidlách po odchode zo zastávky Legionárska smer Braneckého, večer po odchode zo zastávky Gymnázium smer Legionárska.
Tarifná politika ja vecou mesta, len by som rád zdôraznil, že dôvodom pre zvýšenie cestovného skutočne nie je zlepšenie ponuky vo večerných hodinách. Čo sa týka nárastu výkonov, "nové kilometre" sú investované predovšetkým do posilnenia nosných liniek 1, 8 a 24 - a to celodenne a celotýždenne (s výnimkou linky 8, ktorú posilňujeme len cez víkend), prípadne do posilnenia Vinohradov, aby mali obojsmerne celotýždenne rýchle spojenie s centrom. Zlepšenie večernej ponuky a zavedenie nočných liniek predstavuje absolútny zlomok z pridaných výkonov.
PS: neviem o tom, že by sa Bolt alebo taxi z mesta na Juh dal zohnať za 0,80€-1,00€.