L 3/13 na štýl 7/17 nie je zlý nápad, vŕtal mi v hlave už vtedy v r. 2016.
Avšak tá 5/9 by pripojila k celej MČ Západ aj stanicu a nepotrebovala by nikde "za štrekou" obratisko. A tiež by sa nikde s ničím odchody týchto liniek "nepobili" lebo časy noevj L5 sú totočné so súčasnou na starej trase a novej L9 do veľkej miere totožné s L7/17. Aj keď kto vie či aj otáčanie a pauzovanie na stanici nemôže byť raz problém.
Myslel som to tak, že L6 by sa vrátila do svojej historickej podoby na trasu Sihoť - stanica - Brnianska - (Priem. park) v prac. dni v intervale v špičke 30 min., sedlo 60 min., víkend 120 min. - avšak ak by cez ten víkend mala vhodne dopĺňať dieru na Sihoť keď nejde L28 a zároveň sa nebyť s L9(zlúčená víkendová 5, 7, 13, 17, 27) mala by tá L6 ísť nepárnu hodinu cca 25 až 30 od SAD čo by ale nebolo k vlaku zo Zámostia ale od vlaku zo stanice na Sihoť.
Ďalej všetko o voľných dňoch.
Odchod L6 "50" zo Sihote v párnu hodinu by vykryl dieru L28 a zároveň zo stanice by túto L6 mohli chytiť od vlakov tí, ktorí by nestihli L9. Ale nebola by to medzi nimi vyložene "bitka", boli by 15 min. od seba.
Vznikom L9 by sa odstránil šum piatich liniek a vznikla jedna nosná začínajúca 5:28 z Gen. Svobodu a 5:07 z Istebníckej na Juh a potom až do 19:28 každú hodinu z Juhu. Otázne je či ísť aj 20:28 a 21:28 ako prípoj z OZ Belá z L24 ale 2 min. pred L8 alebo radšej 21:00 a 22:00 ako súčasne doplnené spoje.
Zo stanice nepárnu hodinu 42 a párnu 45 (odskok kvôli rozdielnym príchodom vlakov párnu/nepárnu hodinu a dorovnala by to zachádzka cez Rybáre pri odchode "42" v nepárnu hodinu), ďalej po trase už by boli rovnako a teda pri SAD "09" čo je aj ideálny čas po skončení zmien - 14:09, 18:09. Prvý spoj po tom 5:07 z Istebníckej by bol 6:45 zo stanice. Aj keď, možno aj 5:41 by sa uživil keďže by bol pri SAD o 6:09 (koniec nočných zmien?!).
Zlatovce, Záblatie síce spojenie so stanicou majú, Istebník prímestskými spojmi ale toto by vytvorilo pravidelné spojenie aj na stanicu práve pre novú štvrť Vinohrady. Zároveň na stanici vzniká priestor pre 30 min. bezpečnostnú prestávku vodiča.
A čo tak urobiť toto: zrušiť linky 3,13,5 a namiesto toho len 7/17/27, pričom 7/17 by sa predĺžili, že by krúžili aj cez Zlatovce?
Alebo potom tak, ako písal draxter nedávno: linka 3 s intervalom 30/60/60 a linku 5 skrátiť späť. Linku 27 nechať cez víkend v intervale 120 min, teda vtedy keď nejde linka 6. Tým získaju Zlatovce i Záblatie 30 min interval i cez víkend.
Zámostie žiaľ pred rokmi, keď sa robila modernizácia železnice, doplatilo na nekompetentnosť vedenia mesta, keď mu ušli zásadné veci ako možné pokračovanie Zlatovskej popod privádzač či ďalšia možnosť spojiť oblasť za traťou so zvyškom. Dnešné 2 podjazdy sú málo, skúste si medzi 7:00 a 8:00 vyjsť zo Záblatia na Bratislavskú. Škoda je aj, že druhý zjazd na D1 je len policajný a neslúži osobnej doprave.
A MHD tým tiež trpí. Otoč neviem v akom je stave, už mal dávno byť. Linky 3/13/27/31 by ozaj mohli byť len 3/13 a to polokruzne rovnako ako 7/17 na trase Juh - Záblatie - Zlatovce - Istebník - centrum - Juh a druhá linka opačne. Alebo variant s linkou na stanicu. Lebo Zámostie potrebuje spojenie s 3 hl.cielmi: stanica,Dolné mesto a Zlatovská (školy,priemysel). Základ linkovania je dobrý, a je čas pokročiť. A to je zníženie počtu liniek na úkor lepšieho intervalu. Chválim posilnenie 13/27 cez víkend, konečne to prišlo. Ale chce to ešte viac.
Začnem víkendom, kedy je ponuka spojov "za mosty" najnižšia.
Ak by chodila 9 :27 z Gen. Svobodu, tak z Braneckého by bol odchod :36. Linka 6 odchádza z Hasičskej smer Záblatie v :52, teda boli by dva spoje 16 minút po sebe a následne je 44 minútova diera (tento stav je po Brniansku vlastne aj dnes, keďže v tejto polohe chodí 7/17).
V opačnom smere, by si išiel v polohe linky 7, teda z Brnianskej v :04, čiže z Autobusovej stanice ak dobre rátam by si musel odísť :42, 8 minút pred potenciálnou 6kou. Odchody spojov centrum-Záblatie by v párnu hodinu teda vyzeral :36, :42, :52. Zo Záblatia do centra naopak :49, :57, :07 (opäť 42-minútova diera).
Neviem či si to myslel so zachádzkou až na Záblatie, stred. Ak nie, tak uznávam, že Hanzlíkovská - Hasičská by bol v jednom smere približne 30-minút interval. V opačnom smere by to znamenalo, ale rovnaký odchod naraz so 6 z AS a úsek Brnianska - centrum mesta by si stále mal 2 autobusy 15 minút po sebe a 45 minút dieru.
Áno, bolo by to riešenie, ktoré by si pravdepodobne vyžadovalo pridať najmenej kilometrov, no v riešení, ktoré začne platiť v piatok máš centrum mesta - Záblatie odchody :17 a :52 (takmer 30 minútovka), Záblatie - centrum :07, :32 (opäť takmer 30 minútovka), Zlatovská - Legionárska :04, :37 (takmer 30-minútovka) a taktiež na exponovanom spojení centrum - Laugaricio vzniká približne 30-min. interval (poobede žiaľ naráža na limity 40-min. intervalu na 24).
Ak by sa mala radikálne preorganizovať celá MHD, tak v Záblatí by som videl priestor na celotýždennú obsluhu s 3 a 6.
Ak by si so 6 z AS odchádzal :42, tak v Rybároch si :56, naspäť na stanici si :18. Odchádzaš po príchode Považana zo ZA, vraciaš sa pred odchodom Považana do ZA, v opačnej hodine zase po príchode Tatrana z BA a pred odchodom Tatrana do BA.
V Trenčíne je tých problémov mnoho.
Nevhodné prestupné body.
Hasičská - chýba bezbariérovosť, aj to trvá kým prejdeš z jednej strany na druhú.
Gymnázium/Braneckého, Legionárska - znovu vzdialenosť.
Tendencia vytvárať ešte dlhšie linky ako sú. Pri tak dlhých linkách v kombinácií s motaním sa po okrajových štvrtiach spoje môžu nabrať väčšie meškanie a prestupy sú ohrozené. Je to možno Opatová, ZŠ; možno Záblatie. Dočkáme sa v budúcnosti ale jazdenia cez viacero takýchto a ešte problematickejších miest?!
V Trenčíne chýba jedno veľké sídlisko ktoré by malo jednu centrálnu vetvu. Juh má 3 vetvy, Sihoť 2, Dlhé Hony 4 pričom vývojom sa vytvorila aj piata kombinácia.
Železničná ani autobusová stanica sa nenachádzajú na hlavnej osi (Hasičská by bola top).
Časovo náročné zachádzanie na stanicu L2, 6, 12, 24, 28 presvedčí niektorých ľudí zo Sihote ísť do mesta radšej pešo.
Ak sa nezájde, pre tieto linky je stanica dôležitá na ich opačnom konci. Znovu problém.
Boli aj úvahy o linke ktorá by na Juhu išla večer po všetkých vetvách. Cestovanie takouto linkou? Rýchlejšie si z mesta na Saratovskej pešo (po Partizánskej) ako ísť príklad najprv na Východnú, potom na Gen. Svobodu a nakoniec na Saratovskú.
V niektorých miestach zastávky extrémne blízko seba (Inovecká, Soblahovská alebo Žilinská/I. Krasku). Inde zasa chýba zastávka kde by ju bolo treba, príklad pred kruhovým objazdom v Zlatovciach tak ako bola v r. 2016 navrhovaná - "Psotného".
Obsluha Vinohradov - presun spojov 19:25 a 20:25 z L17 na L13. Pôjdeš z mesta k Úspechu a povezieš sa o 20 minút dlhšie? Neprejdeš to rýchlejšie pešo?
Ja stále vidím potenciál zrušiť L13, 27, 31 a všetky súčasné spoje v rovnakom rozsahu pôvodnej L5 viesť Saratovská - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Ak vyrazíš z Juhu "25" párnu hodinu cez Rybáre a nepárnu bez Rybárov prídeš na stanicu k odchodom vlakov a naspäť ak vyrazíš od vlakov prídeš na Zlatovskú znovu na súčasný čas L5.
V ostatných časoch, hlavne víkend presunúť spoje z L7/17 na L9 ktorá by išla Gen. Svobodu - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Platí to isté čo pre L5 ohľadom vlakov, zachovania súčasných polôh odchodov aj prekladov a prestupov. Maximum muziky za minimum peňazí a Vinohrady by mali aj cez víkend 60 min. interval smer Hasičská a stanica a 60 min. interval smer Juh.
Podľa mňa veľkú časť toho, ako je v Trenčíne obcesia po priamých spojeniach odvšadial všade môže fakt, že cestujúci tu boli dlhodobo vychovávaný na neprestupných lístkoch a neustálych prikladaniach kariet pri nástupoch a neorganizácii siete.
Keď si pozriem schému z 2013, tak tých liniek bolo príliš veľa (3 linky v Kubrici mi príde ako extrém).
Myslím, že väčšina krajských miest na SK (v podstate všetky okrem BA, kde sa určite aj zásadnejšie menili prepravné prúdy) za posledných 10 rokov výraznejšie nemenila koncept svojej MHD, nakoľko už dávnejšie mali sieť zjednodušenú a zavednú taktovú dopravu. Napríklad v Nitre sa za posledných 10 rokov v podstate takmer nič nezmenilo.
Na druhej strane si myslím, že pri niektorých podnetoch je to skôr o efekt "hlučnej menšiny". Spojkojný cestujúci zväčša nenapíše podnet, že vďaka systémovosti MHD, môže ísť na každý Považan 22kou v rovnakej polohe.
Dal som si námahu to spočítať, vznikol by nový, 14. (!!!) variant trasy linky 6, bravo.
Pravdou je, že Zámostie (ne)kvalitou MHD veľmi stráda, ale tiež je zarážajúce opakovane čítať o požiadavkach vo vzťahu k Zámostia, ako sa odtiaľ/sem potrebujú občania priamo dostať do Kubrice, k družstvu v Opatovej, do každého supermarketu či drogérie. Každý takýto geniálny nápad s Maxom nás pomaly ale isto posúva k tomu, aby sme boli ako SADka, kde človek na niektorých linkách nenájde ani len dvojicu totožných spojov, lebo sa zapracúva každá individuálna požiadavka. Nesystémové, neopodstatnené, úplná dezorganizácia už tak dezorganizovanej linky. Ani keby bolo objednávých viac kilometrov, než v súčasnosti, nie je veľmi pravdepodobné, že o takomto čase sem zavítajú viac než dva spoje za hodinu.
O. i., dnešné ukončenie filmov, k stopáži pridávam úvodných reklamných 10 minút:
Oppenheimer 23:10, Prízrak v Benátkach 22:03, Mníška 22:30, Equalizer 22:19. A teraz babo raď.
Určite aj cestujúci z kina si zaslúžia kvalitnú ponuku, ale pri navrhovanom riešení podľa mňa narážame na limit toho, že nemôžeme vyhovieť všetkým. Keď sa raz prispôsobíme divákom kina, inokedy bohoslužbám, potom ďalšej skupine cestujúcich a vždy urobíme nový variant trasovania, bude o pár rokov MHD vyzerať ako prímestská doprava - čo spoj, to originál. Zároveň vôbec nevieme povedať, koľko cestujúcich zo Zámostia chodí do kina v MAXe a či teda je toto vôbec dôležité riešiť.
Samozrejme, že MHD by mala okrem dopravy do práce/školy pokrývať aj cesty za kultúrou, zábavou a čímkoľvek ďalším. Len rozumnejšie mi príde tento "náhodný" dopyt uspokojiť rozumným navýšením objemu vzkm a skrátením intervalu. Ide síce o nákladnejšie riešenie, no z dlhodobého pohľadu je určite lepšie mať MHD s kratšími intervalmi a minimom rôznych variantov trasovania, než mať MHD, ktorá ide párkrát za deň a ešte k tomu každý spoj inou trasou. Obzvlášť pri linke 6 je variantov trasovania už dnes veľké množstvo.
Cez víkend sa predĺžila možnosť pre Záblatie a Vinohrady odchodu od MAXu až na 21:51 (+30minút). Zlatovská a Istebník majú od AS/Žel. st. možnosť použiť regiobusy o 22:15.
Určite som za víkendovú 6 o 22:40 a aj víkendovú 11 o 22, ale zachádzka 6 k MAXu by podľa mňa len pridala ďalší variant trasy a spravila precedens, že keď to ide o 22, tak prečo to nejde aj o 21 a pod. Skôr by sa mi páčilo riešenie v zlepšení prestupu z 1/11, ale to ak sa chceme hrať na taktovú dopravu, tak to bez komplexnejšej zmeny CP nejde.
áno, tie časy kina sú "random". Ale tu mi ide o systemitický problém, kedy Zámostie má cez víkend smolu (posledná šestka ide 21:00) a v pracovné dni tá 22:40 linka 6 by stačila. Takto som navrhol, žeby urobila zachádzku k MAX-u zobrať ľudí, ale len táto posledná.
Ak by bol rýchly prestup, tak netreba nič, ale 6 nenadväzuje na 1/11.
Ono ísť 1kou sa pre bežných ľudí asi ani neoplatí, keďže podľa GoogleMaps je Max ďaleko od nástupišťa 6ky asi 13 minút pešo. Mapy nejakú tú minútku pridávajú zámerne, takže človeku stačí v čase odchodu 1ky výjsť z kina a na autobuske 6ku stíha.
Otázne avšak by bolo, že podľa čoho by si následne nastavil odchod autobus, keďže večerné premietanie začína 20:00 - 20:50 a filmy majú rôznu dĺžku.
Napríklad film Mníška, začína 20:30 a má 110 minút. Čiže, ak začne včas, tak 22:20 by malo byť po ňom, čo znamená, že južanom tesne odíde 1ka a môžu čakať 40 minút. Prišlo by ti teda prínosné, že by 1ka mohla chodiť 22:35 od MAXu, aby stihli ľudia v kľude výjsť z kina, prípadne ešte behnúť na WC. Lenže, príde nový film, ktorý bude v tomto čase vysielaný, bude mať 125 minút a budeš mať rovnaký problém. Je to daň za to, že v čase po 22 je ponuka spojov MHD v Trenčíne chabá (ako v každom menšom krajskom meste na SK).
Osobne si ale myslím, že by bolo oveľa jednoduchšie, keby kino vedelo prispôsobovať filmy zákazníkom, ktorí prídu VHD ako opačne, ale myslím si, že nie je o to záujem zo strany kina, keďže asi sú ziskový aj bez toho.
Ale súhlasím s tým, že ponuka spojov k Merine je slabá a Zámostie najviac trpí polohou mosta a za mňa zlého umiestnenia zastávok v centre, ktorá predurčuje, že buď môžeš mať linku, ktorá spája Zamostie s väčšinou mesta alebo s AS/ŽST. Ak zvolíš jedno, tak vzhľadom na nepohodlné prestupné body Hasičská resp. Gymnázium/Braneckého dostaneš hejt od druhej polovici cestujúcich, ktorí cestujú do tej druhej časti mesta.
Ja len jedno, linka 6 by mohla posledným spojom začínať pri Maxe, ľudia z kina sa za mosty nedostanú. Ja viem, linka 1 a potom prestup po 15 min. čakania linka 6 (22:40x zo stanice, cez víkend úplná smola).
Tak pokuta pojde zo zupneho rozpoctu, nie z ich vlastnych vreciek, to nikoho kompetentneho zvlast trapit nemusi. Na druhej strane, hypoteticka pozornost spravnym ludom za hypoteticke zmanazovanie sutaze spravnym smerom by pre niekoho mohla byt zaujimava, hypotericky.
Tam nie SADka, ale vedenie VUCky sa na vec vytento...dopravca šiel podľa CP tak, ako mal! Podľa zákona 10 dní vopred má byť zmena CP pre takýto prípad. Rovnako ako v BB sa vykašľali na zákon, keď až v deň jarmoku dali oznam, že linka 100 bude končiť o 1 zastávku skôr.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko