Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Čakal by som, že po tom, ako sa z parkovného už konečne peniaze sypú do mestskej kasy, že sa porobia aspoň najvypuklejšie zastávky tak, aby vozidlo bezpečne vošlo a "prirazilo" k obrubníku bez hrozby škody.

Samozrejme obnova vozového parku je aktuálne kritická, pripomína mi rok 2004, kedy Ikarusy už boli v stave v akom boli, bolo tu niekoľko relatívne nových busov (4x B952E, 3x B932, 2x B932), zopár dobrých B732 a potom kadečo. Teraz sú tu fajnové Corsswaye (16x), Citelisy 12M v rôznom stave (5x), momentálne špičkový kĺbak #61, a potom výborná C954 (!), niekoľko GO B952 (2x?) a B952 a B961 čakajúce na GO/vyradenie (13x). A to je zlé, do budúcna žiadna vízia. Žiaľ, nedivil by som sa, keby mesto povedalo, že nové vozy až so súťažou. Lenže súčasný stúpajúci trend sa tým môže aj zastaviť, ak cestujúci neuvidí progres aj pri vozovom parku.

Mňa štve, že máme jeden stále nenasadzovaný kĺbový voz, čo je neskutočný luxus keď zvážime kde všade jazdia B952. Mám pocit, akoby niekto nechcel, aby plné spoje na linkách 7/17, 11 či 24 boli obslúžené kultúrne a vhodne, veď nasadenie kĺbakov sa od roku 2016 znížilo, síce jazdia tiež 4 vozy, ale na obed nejazdia a po 17:30 už tuším len jeden.
ja keď vidím v premávke tie "herky" radu 952, kde miestami by som asi ani nechcel stáť na podlahe, tak nejaké tlačítko ma vôbec netrápi. Asi až keď vozy konečne nedostanú STK alebo príde k úrazu sa niekto spamätá, že treba riešiť obnovu vozového parku.

Dúfam, že súdruh primátor pozerajúci len na peniaze konečne pochopí, že vďaka istej partii, ktorá vypracovala nový návrh CP v roku 2016 je trenčianska MHD jedna z mála so stúpajúcim trendom a dôjde konečne k obnove aj kĺbových vozov, kde 11 rokov nepribudol nový voz.
Reakcia na: HeroSK #11958:
Aha, tak potom sa ospravedlňujem za moju zlú informovanosť. Dopytové tlačidlá v 02, 03, 04, 05 to je začarovaný kruh asi, lebo tam je otázne či fungujú vôbec, lebo tie čo viem tie tlačidlá na otváranie dverí po stlačení tie fungujú ako stopka, ale zase asi nefungujú na dopytové, možno hej len nie je záujem to spojazdiť.
Ako riešiť túto situáciu... jediné riešenie čo mňa napadá je väčšia informovanosť, chcelo by to dať na ich webstránku, že takáto vec funguje a ako sa používa, druhá vec je, že hej, na web moc ľudí nechodí čiže by to malo slabý dosah, čiže jediné najlepšie riešenie dať oznam o tom alebo skôr návod na všetky dvere tohto nového autubusu.
Zároveň s tým ako píšeš, že nemá zmysel to zrazu používať máš pravdu, pri jednom voze to nemá moc zmysel keďže je to iba funkčné u tochto typu autobusu, a ľudia či dôchodci skôr by si asi nezapamätali, že pri ktorom type autobusu to je keďže ostatné tieto tlačídla nemajú.
Zmysel by to malo asi pri väčšom množstve autobusov v budúcnosti, prípadne mňa napadá, že keby to spojazdnili u Citelisov tak dokopy by to malo 5 autobusov, zdá sa to ako malé množstvo, ale ani nie keď si zoberieme, že na to, že máme len 5 Citelisov tak dosť ich výdam.

No, ale aj tak čím skôr sa s tým naučia tým lepšie, keďže v budúcnosti to bude fakt asi vo všetkých keďže je to asi fakt štandard, a minimálne je to výhoda pri klimatizácii, že otvárajú sa dvere, ktoré sú potrebné nie ako teraz som mal dnes skúsenosť, že vodič mal pustenú klimatizáciu a otvoril všetky dvere aj tie predné a pritom nikto nenastupoval a zbytočne išiel do autobusu teplý vzduch a zároveň to fakt nemá ani potom zmysel aby mal klimatizáciu pustenú keď je neúčinná a ešte k tomu to zbytočne žerie navyše naftu.
Keby sa trošku zaujímate a nemudrujete, vedeli by ste, že zrovna tento model, túto funkciu, že dopytové tlačidlo funguje ako stopka nemá. Čiže to môžte mačkať do aleluja a nezasvieti to ako stopka.... 🙄 Druhá vec, kto učil dôchodcov, pripadne ľudí čo necestujú MHD v iných mestách, že máju si nejaké tlačidlo stlačiť pri nástupe / výstupe? Videli ste vôbec nejaké nálepky, že si to ma niekto stlačiť? A tretia vec, ktoré vozidla majú také tlačidlá = 02,03,04,05 a 22. Myslím, že je hlúposť to zrazu začať používať, lebo ľudia nehladia na to akým vozom idú, nedokážu sa pozrieť na panel kam voz vôbec ide, nie to na tlačítka. A áno, musím dať aj za pravdu, je somarina pri klíme otvárať všetky dvere, príp. len zadné. Ale ako vyriešiť túto situáciu ?
Reakcia na: HeroSK #11955:
A to je problem? Pokial viem tak ono tie dobytove tlacitka funguju ako stopka zarovren. Tiez v novsich typoch riesia to tak ze uz je iba jedno tlacitko aj na otvaranie dveri aj stopku, tento autovus to tak nema ma dve tlacitka, ale mne pride ze ich vypli lebo s prepacenim niektori su asi sprosty si na to zvyknut, a otvarat vsetky dvere na kazdej zastavke pri klimatizovanom autobuse je nezmysel. Pekne nech to znovu zapnu, do buducnosti urcite budu vsetky autobusy s tymto systemom kedze v imych mestach dopytove tlacitka su standardom.
Reakcia na: HeroSK #11955:
A?
Reakcia na: Jacob #11954:
Tlačítka sú prelepené lebo ľudia ich stláčajú miesto stopky. 😉
Sice neviem ako dlho sle dnes som osobne isiel tym novym Crosswayom #22 a dopytove tlacitka nefunguju, ak su pokazene dobre ale mam tusaka ako keby ich nasvhval vyplo lebo vofic otvara vsetky dvere a pustena klimatizacia potom fakt nema vyznam. Zaroven dopytove tlacitka su prelepene cervenou paskou, cize fakt by ma zaujimal dovod kedze vlastne pokazenie je asi nerealne kedze ten autobus ma kolko? Polroka?
Reakcia na: Richard Ščepko #11952:
je úplne jednoznačné, že zmena CP a linkového vedenia v lete 2016 otočila zásadne smerovanie MHD. Mesto sa dnes našťastie môže pochváliť zvyšovaním počtu cestujúcich, ale obnova vozového parku, ako to vyplýva aj zo záverov, poriadne mešká a je neúnosná. Rovnako súťaž na dopravcu treba konečne doriešiť, nielen pri zhorení vozu meditovať.

Super, že mesto vidí nedostatok budovania nových zastávok, ale na druhej strane to isté mesto odpovedá, že so zastávkou neuvažuje (Brnianska - ?!). Pritom treba jednoznačne zastávku na Vinohradoch. Naopak, napríklad zastávka Zlatovská (pri bývalej plavárni) by sa mala posunúť k Úspechu (a zrekonštruovať, opäť by boli zastávky oproti sebe).

K zastávkam: treba stanoviť konečne kategorizáciu a vybavenie zastávky podľa kategórie (ja by som dal 4: A. LED displej, prístrešok (alebo 2 či 3), označník, smetný kôš B. prístrešok, označník, kôš C. označník s košom,lavička a 😨 označník. Pri A až C aj kasselský obrubník.

K integrácii s PAL: zjednotiť konečne názvy zastávok !!! Takto je v tom riadny chaoz a bordel.

PS: niektoré vozy B952 sú v stave, že by som sa bál nimi aj odviesť...
Prikladám materiál k dnešnej mimoriadnej FMK ohľadom MHD v Trenčíne. Chcel som to sem dať skôr, ale pozabudol som na to 😐
Reakcia na: pavlik.marcel@gm #11947:
Level OŠI: ide linka 11 tak kricime "dve paličky", či pán niečo pije?
Reakcia na: irizar #11949:
Tento nemá ani na Sme, ten patrí na Pravdu.
Reakcia na: pavlik.marcel@gm #11947:
Pomylil si si portal, pre mudrlantov s pisomnym prejavom trinastrocneho ziaka pomocnej skoly, nulovou znalostou problematiky a Jedinym Spravnym Nazorom su tu diskusie.sme.sk.
Reakcia na: pavlik.marcel@gm #11947:
Síce tomu evidentne nerozumieš ale s radosťou naskakuješ na populárne témy.
dýchajte oxidy dusíka, mikročastice, ktoré zastanú až v prieduškách, získajte chronickú obštrukčnú chorobu pľúc, ... sťažujte si, že vaše deti sú sopľavé a ukašľané.
prečo asi fouwé dostal také pokuty, prečo musel stiahnuť státisíce automobulov, ktoré v púšťach čakajú na zošrotovanie, prečo politici nasadili emisné limity ... a vy si kupujete celí nadšení "pokrok vďaka ..."?
číňania (aj v maďarsku) vyrábajú elektrobusy, doma ich majú/prevádzkujú státisíce ...
a budete tu písať ako je elektro fuj!

mne je to skoro jedno, mám cca desať rokov, deti sú tam, kde je čisto, hoci krajina je predĺžená stále tam zametajú, vyvážajú smeti, udržujú zeleň.

na východe, hoci tam nič nie je, testujú elektrobusy.
Reakcia na: PtrkHrnk #11945:
Jednoducho. Nakúpiť klasické normálne nafťáky s normou E6, prípadne CNG a s elektrodivočinami počkať na dobu, keď na to mesto bude mať, a keď bude technológia vychytaná natoľko, aby sa cenou, spoľahlivosťou, dojazdom a rýchlosťou nabíjania priblížila použiteľným parametrom. Čo je koniec-koncov len otázka času. Nie je jediný dôvod, prečo by Trenčín, ktorý si fakt nemôže dovoliť vyhadzovať peniaze oknom, mal teraz za obrovské peniaze robiť pokusného králika. Stačí sa pozrieť, ako dopadli Košice.
Reakcia na: irizar #11944:
Tak ale, aké sa navrhujú alternatívy?
Reakcia na: PtrkHrnk #11939:
"Cena je irelevantna, rozpocita sa to v pausalnych platbach."

Tak na toto nemam slov. Fakt. Odpalil si mi poistky.
Reakcia na: PtrkHrnk #11939:
Nie, peniaze naozaj nevznikajú v rozpočte mesta, takže rozpočítať do paušálnych platieb sa dá len to, na čo mesto má. T. j. cena je dosť relevantná.

Druhá vec, životnosť doslova znamená, koľko vozidlo vydrží bez zásahov. Takže nie, žiadna generálka v jej polovici sa nemá prečo konať. Alebo veď ma odkáž na všetky tie Solarisy, MANy, Mercedesy, Citelisy atď., ktoré sa tak húfne generálkujú v polovici jazdenia...

Reakcia na: S499.1023 #11941:
Lokálne emisie (neznamená to len CO2, o to mi vôbec nejde). A ako keby neexistovala ropná propaganda...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.