Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mathre #11884:
Zmenilo sa to tak, že nové busy už nesmeli stavať vonku. Dovtedy sa vydávalo tzv. povolenie na odstavenie vozidla. Ja viem, že na VUO parkoval na noc B832 z linky 21, na Juhu II Ikarus TN-642AM z linky 15, pri škôlke na Sihoti IV zase #82, na Východnej tiež stavali na noc Karosy. Aj na Razusovej stavali vozy.
Reakcia na: Jacob #11881:
Ale voľakedy nebolo. Môj dedko jazdil na SADke do nejakého roku cca 2005 a spomínam si, že on svoj bus, ktorý mal s kolegom pridelený, konkrétne TN-666AM na ktorom jazdili linku 6 parkoval na Soblahovskej ulici pod svojím panelákom a jeho kolega na novinách, podľa toho kto mal ako službu. A bolo to tak do času, pokiaľ tam robil. Potom sa asi samozrejme pomery zmenili, ale bežne sa parkovalo aj na konečných na Juhu, v Kubrici( tam pravidelne stávala karosa z linky 7) a podobne, podľa toho kto kde býval. V súčastnosti to funguje len na PAL čo samozrejme dáva zmysel.
Reakcia na: 810zssk #11882:
Není zač. Napr. linka 11 sa vráti z Kubrice na Juh, linka 6 končí takým vymetacim spojom, čo len zbehne potom po Brnianskej do SAD. Iné okrajové časti (Opatová, Biskupice, Nozdrkovce) nemajú spoje po 20:30. Juh je vybavený ako som napísal, zo Sihote je prejazd.
Reakcia na: draxter #11880:
Dakujem 🙂

Po pravde, teraz neviem najst kde som to videl. Okrajovou castou som mohol mysliet aj nejake sidlisko, skor to malo vyznam "von z centra" (mozno ten voz este prejazduje niekde inde, alebo to bolo nieco na sidlisko Juh a potom ide voz do tebou spminaneho arealu MHT, to by davalo zmysel). Ak to este najdem, tak napisem.
Reakcia na: draxter #11880:
Zároveň parkovanie autobusov v TN pred domom je nereálne, a kto býva na paneláku už úplne nereálne 😃

Ono iba u prímestských autobusoch tam viem, že niektorí vodiči parkujú autobusy pred svojim domom či na určitom mieste s povolením danej dediny dajme tomu.
Reakcia na: 810zssk #11879:
Jasné že odpustime:
Vozidlá parkujú na noc na Zlatovskej, ale aj v areáli MHT (Pod Juhom, smer Soblahov). Netuším však, ktoré a koľko. Napriek tomu prázdne prejazdy do vozovne existujú, miesto aby šli na linkách (5,7,17).
Odstavovanie doma sa (na 99%) nepoužíva.

Avšak tá poopravím, do žiadnej okrajovej časti nejde spoj,ktorý by nešiel späť. Ak máš konkrétny príklad, napíš, ja ti poviem ako to reálne je.
Odpustite prosim otazku od neznalca miestnych pomerov... 🙂 V Trencine sa vsetky vozidla MHD ostavuju centralne v nejakej vozovni (ak ano, ide o areal SAD v Zlatovciach), alebo sa aspon pre cast vozidiel pouziva SADisticka metoda odstavovania tam kde vodic byva?

Zaujimalo ma totiz ze do niektorych okrajovych casti vecer pride posledny spoj a naspat uz nic nejde, tak uvazujem ci sa to vracia naprazdno, alebo si to tam vodic odstavi pred barakom 🙂
Reakcia na: MinoSUN-55 #11876:
ak niečo máš, kľudne mi pošli na mail, spravíme článok o nasadení kĺbových vozidiel. Aktuálnu výpravu nemám odsledovanú, ale chalani pomôžu.
Reakcia na: Jacob #11875:
bodaj by som sa mýlil, ale "kolečko" už kĺbak nejde ani jedno, na linkách 7 a 17 idú kĺby len do a zo SADky, takže len polcestu. Žiaľ SADka to pôvodné dobré nasadenie osekala, rovnako ako ranná preplnená linka 6 bola kĺbová, teraz hotové haringy v náleve. Pritom piaty kĺbový voz hnije vo vozovni, čiže dalo by sa nielen posilniť ako píšete tam, kde to je treba, ale aj ponechať terajšie nasadenie (čo pochybujem že bud najvhodnejšie, to určite je najvhodnejšie len pre SADku, lebo oni nevedia ani v lete vypraviť kĺbak na ranné preplnené linky 24 a 25, lebo majú "utrum" pre kĺby 3 týždne.👎
Kĺbové turnusy by som veru hneď vedel upraviť. Presne viem, ktoré linky, o ktorom čase atď. (L24, L11, ranná L6 a pod.)
K tomu máme stále jednu harmoniku v zálohe, ale to je už obohratá pesnička.
Reakcia na: draxter #11874:
Mne sa zdá, že okolo tej 13:00 alebo tak nejako ide na L17 kĺbak, zároveň niekedy sa stane, ale to len výnimočne, že ide na L17 o 7:19 (zastávka 28. októbra). Dokonca ak sa nemýlim niekedy ide aj Citelis 18M, ale najsmutnejšie na tom všetkom je, že aj keď občas idú kĺbaky na tejto linke, to tiež kvôli tomu, že sa zvezú do SAD-ky, alebo z nej, tak občas by to chcelo aby išiel aj v určitý čas, ráno alebo poobede, alebo aj na linke č. 7 spoj zo zastávky Zlatovská napríklad o 14:20 chodí taký natrieskaný, že to nie je možné. Chcelo by to celkovo pozmeniť turnusy, ono je pekné, že na linke č. 1 chodia samé kĺbaky, ale keby ich chodilo menej a iba na tých spojoch kde to je treba by to stačilo, lebo určite by sa zišlo keby nejaké spoje ráno či poobede chodili kĺbaky za mosty, predsa koľko študentov chodí do školy, veľké množstvo.
Reakcia na: MinoSUN-55 #11873:
Žiaľ pôvodné vzory po zmenách v lete 2016 doznali zmeny a dopravca opäť zvýšil aj turnusovu potrebu o 1 voz. Taktiež znížil a obmedzil nasadenie klbov tak, že dnes jazdia hlavne linku 1, niečo ráno na 24 a 8, a inak len po jednom spoji na linke 25, 17 a 7 (možno 2, na nich sa pred obedom a po obede zvezú kĺby do/zo SADky).
Chcel by som sa odviesť L7 alebo L17 ale od gen. Svobodu po gen. Svobodu (čiže okružnú linku). Kedysi to robili aj klbáky, robia to stále a ak áno, kedy?
Nemáte niekto, prosím, spracované okruhy kĺbových vozidiel? Ďakujem.
Reakcia na: Viko #11871:
presne tak, veď to, že to vedeli, vieme. U primátora bola porada za tým účelom - a nebolo to preto, žeby #22 odtrhla klímu... neboj, ešte to osolím, dačo mám v talóne.
Reakcia na: kvorka #11869:
Viem, že tu proti tomu panoval relatívny odpor, ale po tejto reakcii by som fakt už išiel tvrdo do nich. Lebo to nie je o nejakom náhodilom zlyhaní, to je systémový problém v myslení a fungovaní.
Fascinuje ma, kde sa berie drzosť na jednej strane to hrať na chudáčikov, ktorých objednávateľ o neprejazdnosti miest na sieti neinformoval, a vzápätí potvrdiť, že (ako každý normálny dopravca) disponujú súhrnom problematických miest. Strkanie hlavy do piesku a odvolávka na dnešné normy pri "včerajších" stavbách je už len čerešnička na torte.
moja skúsenosť s cestovaním tento mesiac ukázala, že dopravca neoznačuje zvnútra vozidlo číslom linky a konečnou, stáva sa to aj Vám že voz toto označenie dnu nemá?
Reakcia na: S499.1023 #11867:
Takže: a) zaujímavé, že bodový problém v Opatovej má SADka tak zmáknutý, že na linku 4 poslala voz #22: Juraj, tie litánie mal dostať dispečer pred vypravenim toho vozu.

b) som rád, že to spustí tlak na starý most, lebo to je problém už dlho a SSC naň prdí.

c) spôsob argumentácie SAD má však utvrdil, že ja ako právnik zase určite vyargumentujem vďaka zabezpečeným dôkazom, že SADka úmyselne konala mimo zákon vyvesením nikým neschváleného CP na Pôrodnej, a teda môj odložený fascikel vyberiem a v pondelok ide na Bernolákovu. A to sa potom bude niekomu ešte z kečky pariť. A inforumjem aj médiá.

Marek: sorač, ale vidíš že SADka len a len iní sú na vine, takže ja ju tiež môžem. A to ešte pár prešľapov mám zdokumentovanych aj na inej úrovni.
Reakcia na: Richard Ščepko #11866:
Toto:
"a/ Zabezpečiť v prípade prejazdu mestského autobusu zakaždým dočasne úplné uzavretie mosta na
dobu jeho prejazdu, aby sa na moste nachádzal iba jeden autobus, čo vyhovuje prejazdu jediného
vozidla nad 16t do 58t.
b/ Dať odborne prevážiť jednotlivé typy autobusov a stanoviť, koľko môže byť vo vozidle najviac
cestujúcich, aby celková hmotnosť bola max.16 ton. (Teda pri úplne obsadenom autobuse nechať
pred mostom vystúpiť cca 3 osoby - 3x80kg - a nechať ich peši prejsť na druhú stranu mosta a za
mostom opäť do autobusu nastúpiť.)
c/ Okamžite ukončiť prevádzku MHD po starom moste a dopravu riešiť po moste novom.
d/ V spolupráci so správcom mosta dať odborne posúdiť nosnosť mosta, či predsa len nevyhovuje
namiesto 16 tonám na nosnosť 18 ton."
Ako sám pán riaditeľ napísal, "Všetky 4 riešenia, nech sa zdajú akokoľvek absurdné" tak takéto riešenie je nereálne, keby som to mal zhrnúť:
a) také kvantum autobusov či MHD či PAL prechádza cez tento most, že tam by reálne skoro nonstop museli byť dajme tomu mestská polícia a uzatvárať most, čím by sa tvorili velké kolóny a takéto riešenie nie je prijateľné, toto si v žiadnom prípade nemôžu dovoliť spraviť.
b) Hej, nech rovno dajú váhu do autobusov a kto má nad 80 kg ten vystúpi, a následne na konci mosta nastúpi, znova nereálne a to nemôžu spraviť.
c) Zase nereálne, tým by vlastne došlo k zrušeniu zastávok: Bratislavská Old Herold, Ludovíta Stárka, Piešťanská, a ako kde by začínali autobusy na Zlatovská nákupné stredisko a tí čo nastupujú na niektorých s týchto zastávok by išli taký kus pešo?
d) Jediná normálna možnosť.
Možno tento rozbor je zbytočný a robím to len pre seba, ale týmto čo napísal pán riaditeľ tak prestávam veriť, že on má byť na pozícii riaditeľa, nič v zlom, ale takéto zmýšľanie a uvedenie takýchto možnosti to ste si mohol nechať pre seba, normálny človek by na takéto ani možno nepomyslel.
Reakcia na: Richard Ščepko #11866:
Musím povedať, že odpoveď pána riaditeľa ma bohužial neprekvapila. Na vykrútky je on masmediálny expert.
Reakcia na: Richard Ščepko #11865:
Musel som dať dokument do .pdf, .doc nevzal. Snáď to teraz prejde.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.