Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PtrkHrnk #11225:
Ako vidíš asi nie. SADka chce regionálny autobus (IVECO CROSSWAY LINE)a mesto normálny celonízkopodlažný hybrid alebo diesel(IVECO URBANWAY HYBRID/DIESEL). A ktomu chce SADka vraziť peniaze do karós čiže podľa mňa do luftu
.?
Dobre tu čítam, že mesto sa dohaduje so súkromným dopravcom aký model autobusu kúpiť, čo sa preplatí a čo nie? Naozaj na to nemáme žiadnu zmluvu, podmienky či štandardy?
Ja som za opravu,prakticky je to za cca 15tis slušný voz.zato tie opravy b952 sú naprosto neefektívne. Dávať 150.000 za jeden novy voz mi príde bez dohody ohľadne jeho prenechania víťazovi plánovaného obstarávania za nevhodné. Som za systematickú obnovu, výlučne LF busmi,pričom odíde 4z5 harmoník!
Reakcia na: ajjo #11222:
Elektrina lacná, ale nech si pozrú koľko je obstarávacia cena takého elektrobusu ☺

Aj jeho ekonomická prevádzka koľko ich bude stáť, to nie je len tak že hurá kúpme elektrobus lebo elektrina je lacná.
Reakcia na: Dispecer #11221:
Aj ja môžem potvrdiť že SADKA sa zaujíma o elektrobusy (bolo to v jednej reporáži regionálnych internetových novín) ale nie kvôli tomu že je to ekologické ale že je elektrina lacnejšia. Blbé je že SADka chce taký ktorý má dojazd (taký ešte asi nieje) aby nemusela budovať vela dobíjacích staníc.
Reakcia na: S499.1023 #11220:
Zase si domýšľaš čo som nepovedal... ?

Netvrdím, že sa to bude zajtra/pozajtra/hockedy kupovať, len že sa o to v SAD TN asi zaujímajú. Bodka. Nič viac, nič menej.
Reakcia na: Dispecer #11216:
Vieš, že ma VÔBEC neprekvapuje, že J.P. sa zaujíma o také veci? Však je to aj šotouš. Ale to, že je vedúcim diplomky na túto tému určite neznamená, že sa to zajtra bude kupovať. A aké ďalšie elektrobusy, keď SAD TN chce resuscitovať B 952?
Elektrobusy sú bez nejakých fondov "peniaze proste sú" ešte na 5 - 10 rokov mŕtva téma.
Reakcia na: ajjo #11218:
Každopádne si musíme počkať na to zasadanie komisie (4.4.) sám som zvedavý čo sa teda spraví
Podľa mňa by sa mal keď tak kúpiť URBANWAY a to na naftu 12 m alebo HYBRID a ten 10,5m CNG po čase hučia a elektrobus len v prípade že sa budú dokupovávať. Ak teda nemáme peniaze (neviem či áno alebo nie)na URBANWAYE logickým riešením by bola SORka ale to len v krajných prípadoch.
Reakcia na: Dispecer #11216:
Ale, aby bolo jasno (neviem, či to z #11205 bolo), tiež by som v tomto prípade radšej uprednostnil nákup naftového LF autobusu pred elektrickým LF autobusom... ?
Reakcia na: S499.1023 #11207:
Prečo? Nikde netvrdím, že by mal byť jediný vo vozidlovom parku, kľudne môžu čoskoro kúpiť ďalšie, ak by chceli (resp. ich mesto donútilo)... ? Podľa mňa je to lepší nápad ako rekonštruovať B 952E / B 961E z rokov 2005 a 2006, ktoré sú už na hranici svojej životnosti.

Mimochodom, v SAD TN sa už zjavne nákupom elektrobusu zaujímajú - momentálne sa na ŽU robí diplomka na túto tému, pričom vedúci práce je sám J. P.
Reakcia na: Jacob #11211:
Úplne súhlasím, a na tom sa zhodneme všetci-IVECO CROSSWAY LINE sa do MHD nehodí. Myslím si že elektrobus by nemusel byť až taký zlý keby mesto plánovalo nakupovať elektrobusy nadalej. A vrážať peniaze do karós sa určite neoplatí.
Reakcia na: kvorka #11213:
tak ja by som za Corssway dal 15tis ak to nejako tak vyjde. Na nový nemáne, ale opraviť taký, čo by pojazdil ešte 7 rokov je fajn, nie opravovať B952. Koľko stojí oprava jednej B952? Potom radšej poslať opraviť #13 miesto jednej plánovanej B952!!!
Reakcia na: Jacob #11212:
tak po tejto informácii ešte niekto pochybuje o tom, že to treba opraviť? cca 10.000 EUR (možno niečo viac) a je tu autobus. Nový bude stáť 120.000 EUR a viac.

Pri tom zlomku spojov, ktorý je uvádzaný ako garantovaný, nechápem vôbec, ako môže prísť B952 ?
Reakcia na: kvorka #11210:
61 161,49€ - od poisťovne a, že 70-80€ písalo sa o oprave.
Reakcia na: mathre #11209:
S tým, že prečo nekúpia SOR som ja začal, porovnávať MHD v BA a KE so SAD Trenčín to nie je pekný príklad, obidve mestá sú omnoho väčšie a majú väčšiu sieť MHD ako tu v Trenčíne, a denne v takej BA najazdí autobus denne viac kilometrov ako tu v Trenčíne.

Keď už proste musia tí závisláci na IVECU kúpiť nejaký autobus tak jedine ako si spomínal Urbanway 12M, žiadny nimi navrhovaný IVECO Crossway LINE, ktorý momentálne jazdí u prímestskej dopravy a zároveň nemá automatickú prevodovku, ktorá pri MHD je najlepšia voľba.

Keby sa doteraz vyrábali B 952 stavím sa, že by určite tie verkle kúpili, je pekné, že tieto autobusy sú asi spoľahlivé a nepotrebujú močovinu a takto, ale preboha tieto autobusy majú už skoro 12 rokov, aj auto s rokom výroby 2006 vyzerá lepšie ako toto. Zároveň tieto autobusy tým, že sú vysokopodlažné tak horšie sa aj starým ľudom nastupuje, a to nehovorím o mamičkách s kočárom... a vozíčkar rovno môže zabudnúť cestovať tu v Trenčianskej MHD.

Keby aspoň SAD-ka keď nič vedela ganartovať nízkopodlažné spoje, minule som išiel 11-tkou s Autobusovej stanice a mal ísť garantovaný nízkopodlažný spoj a čo išlo? B 952 ako inak, to ako do boha nevedia aspoň tých pár spokojov garantovať? Keď nie nech nepíšu u tých spokojov, že tam pôjde na 100% NIZKOPODLAZNY AUTOBUS!
Reakcia na: mathre #11209:
Moja A6 má tiež za sebou poistnú udalosť totálnu, opravená v Araveri a znova havarijne poistená. Takže?

Koľko vyplatila Kooperka Sladké za ten požiar a koľko je kalkulácia opravy?
Vyjadrím aj ja svoj názor plus odpovede na niektoré ohlasy:

Draxter: ukáž mi poisťovňu, ktorá ti havarijne poistí odpísaný voz na totálku po oprave vo veku 9 rokov. Garantujem ti, že žiadna to neurobí. Tak staré vozidlá a obzvlášť už po jednej totálke sa nepoisťujú.

Niekto tu písal, že prečo to musí byť Iveco a nie SOR. Chvalapánu bohu, že to nebude SOR. Choďte sa pozrieť do BA alebo KE v ako stave sú tie autá po 3-4 rokoch jazdenia. Sú to úplné vraky. Navyše, SADka odoberá veľké množstvá od Iveca a tak majú určite aj výhodné cenové podmienky nákupu vzhľadom na množstvo už odobraných a perspektívu novokúpených vozidiel do budúcna.

Čo sa týka koncepcie pohonu. Nad elektrobusmi je zbytočné premýšlať, naviac je to len mylný dojem, že sú neviem aké ekologické, keď výrobou batérií sa do ovzdušia dostane také isté množstvo exhalátov, ako za 4-5 rokov prevádzky EURO6 motora. Životnosť batérie 6 rokov a výmena za nové, to ekologické naozaj nie je. Ďaľšia vec je potom aj to, čo so starou batériou. Je to ťažko spracovateľný odpad, nehovoriac o emisiách pri výrobe elektriky.

Popísanie toho, že naftový motor nie je ekologický je absolútna hlúposť, dnešné dieslové motory EURO6 sú na tom s emisiami veľmi dobre, preto by som tu v počte 1ks vozidla nešpekuloval ani s hybridom ale mohli by kúpiť Urbanway 12m a bolo by vybavené. To, čo tu niekto písal o dĺžke 10,5m sa mi zdá byť zbytočné, vozidlo tak bude obmedzené na ktoré linky môže ísť a na ktoré nie. Keď sa kúpi 12m, môže si jazdiť kde ho budú potrebovať.

A k tej reko tých starých verklov je asi aj zbytočné niečo písať, tie sa majú začať vyraďovať miesto nich kupovať nové autá, nie dávať 12-14 ročné autá rekonštruovať, to sa robilo na začiatku 21.storočia a nie v roku 2018. Tu by malo jednoznačne zasiahnuť mesto a zabrzdiť to. Nechápem načo chcú rekonštruovať vysokopodlažné staré haraburdy.
Dodatočne som si vyžiadal zopár fotografií na komisiu (keďže možno väčšina členov nemá tušenie o aký typ vozidla ide, aký bol stav po uhasení a ani, že nejaký bus horel). Keďže fotky prišli obratom a nebol uvedený zákaz zverejnenia, prikladám pre lepší obraz stavu.
K tým vašim príspevkom sa ešte vyjadrím, len si to musím zosumarizovať 🙂. Ďakujem.
Reakcia na: Dispecer #11205:
Zásadne nesúhlasím. Jeden elektrobus je nezmysel non plus ultra.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.