K tomu kasseláku. A čo je na tom zlé? Veď zastávka sa musí tak či tak rozkopávať a robiť nanovo tak prečo by sa tam kasselák nemal dať. Nech sa robí akákoľvek zastávka, tak kasselák by mala byť samozrejmosť, aby sa postupne čo najviac rozšíril.
A ak sa zastávka rozkopáva a prekladá do zálivu kvôli cyklotrase, tak sa tam tak či tak musí dať nový obrubník a bolo by nelogické tam dať klasický a hoci aj za 10 - 15 rokov to znova rozbíjať, keď sa to môže urobiť už teraz s kasselákom ?
A kasselák nepredstavuje ani zásadné zvýšenie nákladov - narozdiel od zastávkových ník. Viem, že niektoré zastávky by ho potrebovali možno viac, ale táto by sa tak či tak prerábala, takže to bolo logické. ?
Inak keď sme už pri tom kasseláku, neviem či sa mi to zdalo ale na obidvoch zastávkach Soblahovská robia momentálne tiež kasselák? Lebo ak hej, tak nech si nerobia srandu, kasselák by sa zišiel na iných zastávkach ako je táto ktorá je využívaná fakt minimálne kvôli dvom linkám či koľko ich je...
Inak tá tabuľa nevie niekto kedy bude na železničnej stanici? Lebo keď som tam bol pred dvoma dňami ak som dobre videl ešte tam nebola asi, tak by ma zaujímalo kedy ju tam uráčia dať keď hovoria, že ju tam konečne dajú, len by nebolo zlé keby ukazovala aj správne údaje, nie ako na Hasičskej kde ten odpočet je nejaký divný ukazuje viac ako by mal a taktiež niekedy mi nesedel ani čas odchodu autobusu s tabuľou čo je na Hasičskej.
veru, mesto ušetrí na MHD, ľudia kúpia ďalšie autá a mesto môže zase budovať ďalšie parkovacie miesta a nemusí sa zapodievať takými hovadinami ako sú zastávky, kasselské obrubníky, preferencia MHD - čiže môže robiť, to čo doteraz - nič.
Mám jeden super nápad! Zrušme všetky zastávky a otoče a aj celú MHD. Viete, koľko tak bude môcť vzniknúť nových parkovacích miest na bývalých zastávkach ?
No toto mám normálne problém uveriť. Na Saratovskej konkrétne by mali rozmýšľať, ako autá z otoča dostať preč, aby sa tam dalo normálne jazdiť a nie, ako tam dostať ďalšie. ?
? Na tom nasom MSU je to samy srandista,nejaky poslanec vraj navrhol,ze na gen.Svobodu by na autobusovej konecnej bolo miesto iba na 4 autobusy a zvysok sa prerobi na parkovacie miesta pre auta , Saratovska napodobne.....tak mi na margo toho napadlo,co keby v mestskom parlamente ostali len 4 poslanci -ti najlepsi a ostatny by sli zametat ulice napriklad... ☺ Tak nie aby nam tu urobili adekvatne otoce aj s miestnostou na odpocinok,umytie sa ,WC,popripade uvarit si kde kavu ako je to normalne inde ale oni takto....sak my nemusime na Juh ani jazdit,kludne si tam parkujte,pod Juhom je kruhac,tam sa da otacat....neskutocne co tieto hlavy mudre mazane dokazu vymysliet...?
Vtedy to na stránke bolo, nemal som dôvod nič meniť. Bolo to tak dokonca aj na FB. Ešte si pamätám, ako som sa čudoval, že v takom dlho úseku nebude žiadna zastávka ?
Jediné čo som na tom príspevku upravil bolo to, že som pridal odkaz.
19.07.2017
Dočasné zrušenie zastávky Dolný Šianec
Vážení cestujúci, upozorňujeme Vás, že od 24.07.2017 (pondelok) bude zastávka Dolný Šianec (bývalá Soblahovská, rázc.) zrušená na 2 týždne z dôvodu rekonštrukcie odtokového žľabu v rámci výstavby II. etapy cyklotrasy.
Najbližšie zastávky :
- zastávka Legionárska
- zastávka 28. októbra (Pozor !!! zastávka 28. októbra bude od 01.08.2017 zatvorená z dôvodu rekonštruckie, v rámci výstavby II. etapy cyklotrasy).
Veď presne. Akože komfort cestujúcich je kde? Na to pani hovorkyňa zabudla. Maximálna možná kapacita je jedna vec, ale s takýmto prístupom nikto do MHD nepríde. Ľudia si vo väčšine prípadov chcú sadnúť tak, ako v aute a ak nie, tak chcú mať v autobuse aspoň priestor na to, aby sa mohli nadýchnuť.
Takže ak chceme nalákať ľudí do MHD, tak 72 ľudí na 12 metroch by už mal byť dôvod na nasadenie kĺbu. Veď sme v 21. storočí...
To s tou klimatizáciou si hádam chuderka ani sama nemyslí, len jej niekto nakázal tak odpovedať. Inak by som o nej mohol plným právom prehlásiť, že je vulgárny názov ženských rodidiel.
A ešte k tomu, keď je neefektívna a zbytočná, prečo niektorí autobusári na B 952 potom nechávajú počas jazdy otvorené predné dvere? Však klimatizácia je zbytočná a neefektívna tak načo ich necháva otvorené, však každých 400 m predsa ako písala sa zastavuje otvoria sa dvere a to stačí nie?
Zaujímalo by ma tak, že či je to dovolené mať otvorené predné dvere počas jazdy.
Dobrý vtip, že kapacita 99 a keď nastúpilo 47 ľudí to akože bol autobus poloprázdny? :DDD by ma zaujímalo kto vymýšľa tie kapacity, lebo ak má B 952 kapacitu 99 ľudí tak ja už neviem, lebo 99 ľudí sa tam určite nevojde a keby aj tak by ma zaujímalo ako vystúpil by niekto...
"Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná."
Hej jasné, zbytočná, každých 400 metrov? Si srandu robí? Len od zastávky Veľkomoravská k zastávke Gymnázium je to okolo 1 km. A nech si teda sama vyskúša, že klímu treba, taktiež aj kúrenie autobus má a zbytočne lebo v zime niektorí vodiči vôbec nekúria a zima je až moc v autobuse.
"Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme."
V budúcnosti? A to akože čo je teraz, minulosť? Ak dobre som našiel v roku 2011 sa kúpilo 5 autobusov Irisbus Crossway LE 12M a už skoro 6 rokov žiadny nový autobus, už by bolo načase kúpiť nejaké a dať doriti tie B 952.
"Ani v jednom useku nebola dosiahnuta plna obsadenost vozidla." Takze kym nevezieme substrat nalisovany v siestich vrstvach, ale iba v styroch, je vsetko okej.
"Klimatizacia je v MHD... doslova neefektivna a zbytocna." Tuto nebetycnu kravinu si este v roku 2017 dovoli niekto povedat nahlas?
A tito isti ludia budu sucasne nariekat, ze im kazdym rokom ubudaju cestujuci. Neskutocne.
ahá, takže 72 cestujúcich v sóle je akože paráda, akiste v starej hrdzavej polátanej B952 ? Hlavne, že kĺbaky sa presúšajú vo vozovni. Ale presne, otázka vyťaženosti spojov 08:03 a 09:03 na linke 24 by sa zišla zodpovedať! Zajtra píšem na mesto.
"Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá." To by ale znamenalo, že ranná 24 po ôsmej chodí poloprázdna, keď tam jazdí sólo. Alebo jazdí viac ako polovica cestujúcich načierno?
Otázka od: Ľuboš Jantošovič, 07.07.2017
Dobrý deň, v súvislosti s letnými prázdninami je v cestovných poriadkoch mierne obmedzená ponuka na vybraných linkách. Zároveň sú poväčšine na dva mesiace odstavené kĺbové vozidlá. Moja otázka smeruje k tomu, či bola urobená analýza ponuky a dopytu, keďže pravidelne každé leto chodia niektoré spoje natlačené. Napríklad včera na linke 1, spoj s odchodom 15:15 z aut.stanice na Juh bola plná tak, že aj v kĺbovom vozidle by niektorí cestujúci museli stáť, nieto ešte v tom krátkom vozidle, ktoré odjazdilo tento spoj. Druhý dotaz smeruje ku klimatizácii vozidiel MHD, keďže SAD bude s nami ďalších 5 rokov a predpokladám, že nainštalovanie by bolo možné v tomto období, plus-mínus jeden rok, daňovo odpísať.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín:
Cestovný poriadok sa počas prázdnin vždy upravuje podľa vyťaženosti spojov. Nie je pravidlom, že všetky kĺbové vozidlá počas letných prázdnin sú odstavené. Jazdia, ale je fakt, že podstatne menej. V tomto období sa vozidla dávajú na plánované servisné opravy a údržbu, vodiči si tiež čerpajú dovolenky... Zvyčajne však stačia aj kratšie vozidlá. Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá. Sú občas mimoriadne udalosti, ktoré nám zrazu navýšia počet cestujúcich, i keď sa snažíme také prípady eliminovať. Napríklad aj tak, že počas festivalu POHODA zabezpečujeme mimoriadne spoje. Tieto si u nás objednáva priamo organizátor.
Aby som však bola konkrétna a odpovedala na Vami určený problém. Vo štvrtok 6. júla o 15,15 hodine vyrážala linka č. 1 z autobusového nástupišťa so 47 cestujúcimi. Občas niekto pristúpil, niekto vystúpil. Na celej trase sme prepravili 72 cestujúcich. Kapacita vozidla je 99 cestujúcich. Ani na jednom úseku nebola dosiahnutá plná obsaditeľnosť vozidla.
Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná.
V prímestskej autobusovej doprave je to pochopiteľne inak, pretože zastávky sú od seba niekoľko kilometrov. Ak som správne pochopila, tak navrhujete, aby sme dali klímu namontovať do už jazdiacich autobusov. Nuž, autobus je trošku iná káva, ako sú osobné vozidlá, i keď, i do nich je klíma ako dodatočná výbava poriadne drahá záležitosť. Do autobusov s rokom výroby napríklad 2009 ani nie je možné klimatizačné jednotky domontovať, lebo to konštrukčné riešenie nedovolí.
Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme.
eraz trochu oprávnenej kritiky: SAD Trenčín si spravila sama obehy a tak to aj vyzerá. Nech tu Juraj dá vyjadrenie, prečo jazdia tak, ako jazdia - preto, že nie sú schopní to spraviť poriadne a na meste nie je nikto, kto by im to vytmavil. Jedine, že sa zase spojíme tak ako pri návrhu nového CP od augusta 2016 a zatlačíme na mesto, lebo takto sa rozhadzuje zase.
Ja už dlhšie sa chystám, draxter to vie, ale nedá mi nenapísať: Mesto len kecá a kecá, čo spraví pre MHD, ale skutočne urobilo?
- od roku 2006 neskutočné chyby pri modernizácii trate 120 a výstavbe nového mosta: chýba mimoúrovňové kríženie Zlatovská - privádzač, chýba podjazd pre autá v Zámostí tak, aby zmysluplnejšie mohla premávať MHD, chýba podchod/podjazd v úseku Mládežnícka a pod.
- primitívne chyby úseku dopravy, kedy kasselák nie je ani pri Majáku a ani pri Radegaste (teraz nemierim na Richarda, ten sa snažil to napraviť, ale na osoby, ktoré to mali navrhovať a ktoré niektoré naďalej pracujú na úrade žiaľ)
- žiadna zrekonštruovaná zastávka za posledné 4 roky a(nebyť Legionárskej)
- zastávky v Opatovej bez kasselúku, hoci to boli nové zastávky
- žiaden systém v obnove vozového parku - raz veľa naraz a potom dlho nič
- žiaden systém v nasadzovaní kĺbových vozidiel od 12/2016
- mestom posvätené odstavenei najmodernejšieho vozu #61, ktoré by bez nášho tlaku a Richardovho slova znamenalo vyhodenie 7 mil. Sk z našich peňazí von oknom - dnes to je jediný jazdiaci kĺbak!!!
- odloženie súťaže na MHD a zmluva napriamo až na 5 rokov!!!!
- plytvanie prostriedkami kým pod rúškom zbytočného šetrenia robí mesto tlačenko na spojoch tým, že dopravcovi toleruje nenasadzovanie kĺbakov cez leto, hoci zmena CP od 8/2016 s ich nasadením počítala!!!!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar
"Klimatizacia je v MHD... doslova neefektivna a zbytocna." Tuto nebetycnu kravinu si este v roku 2017 dovoli niekto povedat nahlas?
A tito isti ludia budu sucasne nariekat, ze im kazdym rokom ubudaju cestujuci. Neskutocne.