otázky a odpovede z 07.07.2017:
Otázka od: Ľuboš Jantošovič, 07.07.2017
Dobrý deň, v súvislosti s letnými prázdninami je v cestovných poriadkoch mierne obmedzená ponuka na vybraných linkách. Zároveň sú poväčšine na dva mesiace odstavené kĺbové vozidlá. Moja otázka smeruje k tomu, či bola urobená analýza ponuky a dopytu, keďže pravidelne každé leto chodia niektoré spoje natlačené. Napríklad včera na linke 1, spoj s odchodom 15:15 z aut.stanice na Juh bola plná tak, že aj v kĺbovom vozidle by niektorí cestujúci museli stáť, nieto ešte v tom krátkom vozidle, ktoré odjazdilo tento spoj. Druhý dotaz smeruje ku klimatizácii vozidiel MHD, keďže SAD bude s nami ďalších 5 rokov a predpokladám, že nainštalovanie by bolo možné v tomto období, plus-mínus jeden rok, daňovo odpísať.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín:
Cestovný poriadok sa počas prázdnin vždy upravuje podľa vyťaženosti spojov. Nie je pravidlom, že všetky kĺbové vozidlá počas letných prázdnin sú odstavené. Jazdia, ale je fakt, že podstatne menej. V tomto období sa vozidla dávajú na plánované servisné opravy a údržbu, vodiči si tiež čerpajú dovolenky... Zvyčajne však stačia aj kratšie vozidlá. Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá. Sú občas mimoriadne udalosti, ktoré nám zrazu navýšia počet cestujúcich, i keď sa snažíme také prípady eliminovať. Napríklad aj tak, že počas festivalu POHODA zabezpečujeme mimoriadne spoje. Tieto si u nás objednáva priamo organizátor.
Aby som však bola konkrétna a odpovedala na Vami určený problém. Vo štvrtok 6. júla o 15,15 hodine vyrážala linka č. 1 z autobusového nástupišťa so 47 cestujúcimi. Občas niekto pristúpil, niekto vystúpil. Na celej trase sme prepravili 72 cestujúcich. Kapacita vozidla je 99 cestujúcich. Ani na jednom úseku nebola dosiahnutá plná obsaditeľnosť vozidla.
Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná.
V prímestskej autobusovej doprave je to pochopiteľne inak, pretože zastávky sú od seba niekoľko kilometrov. Ak som správne pochopila, tak navrhujete, aby sme dali klímu namontovať do už jazdiacich autobusov. Nuž, autobus je trošku iná káva, ako sú osobné vozidlá, i keď, i do nich je klíma ako dodatočná výbava poriadne drahá záležitosť. Do autobusov s rokom výroby napríklad 2009 ani nie je možné klimatizačné jednotky domontovať, lebo to konštrukčné riešenie nedovolí.
Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme.
Otázka od: Ľuboš Jantošovič, 07.07.2017
Dobrý deň, v súvislosti s letnými prázdninami je v cestovných poriadkoch mierne obmedzená ponuka na vybraných linkách. Zároveň sú poväčšine na dva mesiace odstavené kĺbové vozidlá. Moja otázka smeruje k tomu, či bola urobená analýza ponuky a dopytu, keďže pravidelne každé leto chodia niektoré spoje natlačené. Napríklad včera na linke 1, spoj s odchodom 15:15 z aut.stanice na Juh bola plná tak, že aj v kĺbovom vozidle by niektorí cestujúci museli stáť, nieto ešte v tom krátkom vozidle, ktoré odjazdilo tento spoj. Druhý dotaz smeruje ku klimatizácii vozidiel MHD, keďže SAD bude s nami ďalších 5 rokov a predpokladám, že nainštalovanie by bolo možné v tomto období, plus-mínus jeden rok, daňovo odpísať.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín:
Cestovný poriadok sa počas prázdnin vždy upravuje podľa vyťaženosti spojov. Nie je pravidlom, že všetky kĺbové vozidlá počas letných prázdnin sú odstavené. Jazdia, ale je fakt, že podstatne menej. V tomto období sa vozidla dávajú na plánované servisné opravy a údržbu, vodiči si tiež čerpajú dovolenky... Zvyčajne však stačia aj kratšie vozidlá. Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá. Sú občas mimoriadne udalosti, ktoré nám zrazu navýšia počet cestujúcich, i keď sa snažíme také prípady eliminovať. Napríklad aj tak, že počas festivalu POHODA zabezpečujeme mimoriadne spoje. Tieto si u nás objednáva priamo organizátor.
Aby som však bola konkrétna a odpovedala na Vami určený problém. Vo štvrtok 6. júla o 15,15 hodine vyrážala linka č. 1 z autobusového nástupišťa so 47 cestujúcimi. Občas niekto pristúpil, niekto vystúpil. Na celej trase sme prepravili 72 cestujúcich. Kapacita vozidla je 99 cestujúcich. Ani na jednom úseku nebola dosiahnutá plná obsaditeľnosť vozidla.
Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná.
V prímestskej autobusovej doprave je to pochopiteľne inak, pretože zastávky sú od seba niekoľko kilometrov. Ak som správne pochopila, tak navrhujete, aby sme dali klímu namontovať do už jazdiacich autobusov. Nuž, autobus je trošku iná káva, ako sú osobné vozidlá, i keď, i do nich je klíma ako dodatočná výbava poriadne drahá záležitosť. Do autobusov s rokom výroby napríklad 2009 ani nie je možné klimatizačné jednotky domontovať, lebo to konštrukčné riešenie nedovolí.
Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme.
Gondlon