pokiaľ viem v istej podobe to funguje aj u našej SAD-ky: je jedna norma na spotrebu (vycucaná z brucha, keď vidím ako sa tu "argumentovalo" spotrebou Citelisu 18M), a preto kto jazdí Crossway 12 LE, máe šťastie, kto Karosu B952E má smolu. Ale najhoršie z toho vychádzajú "automaty", a preto ani Citelis 18M #61 a ani Citelis 12M #01 skoro nejazdia. Hoci by to malo byť práve naopak, pretože autmatická prevodovka je do MHD vhodnejšia, nehovoriac o kopcovitom teréne sídliska Juh. Chcelo by to vedieť, akú "normu" na spotrebu má mesto pre jednotlivé typy vozov pri preplácaní tzv. oprávnených nákladov a či to vychádza z dát dopravcu, alebo to niekto "určil" od stola a preto je kĺbový autobus postrachom, hoci kapacitou vždy poteší viac než sólo.
Jeden z možných dôvodov, prečo nemajú "SAD-istickí" (všeobecne) vodiči radi kĺbové autobusy, a ešte menej automatické prevodovky, je ten, že samotné podniky SAD majú dlhé roky zaužívané akési "naftové ligy", kde sa súťaží o najnižšiu spotrebu. Tam pochopitelne nebude asi víťazom vodič, ktorý by mal dajme tomu pridelený Citelis 18M - to je jasné... Dokonca, túto "súťaž" majú (mali) niektoré SADky uvedenú ako zamestnanecký benefit ? Pritom nešlo ani tak o samotné šetrenie spotreby pri bežnej prevádzke, ale o to, aby sa vodičom jednoducho povedané, neoplatila kradnúť nafta... alebo ako pokus o jej možnú elimináciu... Aký to malo dopad na cestujúceho, je všeobecne známe - v zime nevykúrené busy, jazda rýchlosťou 25 km/h s následným volnobehom atď...
S 13A som cestovával za ženou (vtedy ešte priateľkou) na intrák, no tento príklad by ma veru nenapadol Musím však potvrdiť, že niektoré úseky sú naozaj o umení. Bolo to v čase, kedy mala Viedeň MANy na tejto linke. Ale aj tak.
...no veď práve...
Naordinoval by som im povinne jeden deň napríklad na 13A vo Viedni s kĺbovým MB Citaro a potom by sme si mohli podebatovať, čo je prejazdné s kĺbom, a čo nie...?
Niečo málo hodím sem:
Neexistencia zastávkových ník zlepšuje preferenciu MHD pred IAD, zvyšuje bezpečnosť cestujúcich, vystupujúcich z vozidiel a prechádzajúcich cez vozovku, odstraňuje nebezpečné situácie pri vychádzaní vozidiel MHD zo zastávkovej niky. Ľudia s policajtským myslením to odmietajú vlmi často. ODI by v tomto mal byť KDI osvietenou opozíciou, lenže ľudia na ODI (neviem ako konkrétne u vás) sú často bývalí dopravní policajti.
Neviete niekto prosim kde sa poobede objavuje Citelis? Lebo chodim uz treti den 1 tkou co ide z juhu o 7:20 a tam isiel len v pondelok a uz nesiel a skusam uz druhy den 1tku skorsiu co ide 7:05 a tam tiez nejde... neviete niekto prosim?
Nie je problém napísať viac: richard.scepko(zavináč)gmail.com
Pri tej Perle je to podľa mojich informácii jednoduchšie v tom, že je možná výmena z "bežnej údržby". Čiže zničený obrubník nahradiť kasselákom. Pri nemocnici by už bolo treba investičnú akciu, gymnázium podobne. Na druhej strane obe zastávky treba riešiť. Ide mi v tomto prípade o to, aby sa už zakúpené obrubníky konečne využili. Pretože takto neslúžia nikomu a ťahajú 3. rok odkedy sa zakúpili. Ale rozumiem tej argumentácii. Možno viac v osobnej komunikácii.
No a k Soblahovskej. Tam pravdepodobne nastala zhoda s vedúcim Útvaru dopravy a s p. Ondrejcom (dopravák). R. Hartmann vždy presadzoval niky, tam sa s ním nezhodnem. Takže z jeho strany asi ani nebola snaha o "iný" pohľad na MHD v tomto úseku. Ako hlavný iniciátor budovania cyklotrasy Centrum - JUH beriem niky na Soblahovskej ako osobnú prehru.
Inak písal som v tejto súvislosti aj pánvi I. Bútorovi (Lepšia doprava v Bratislave) emaily (12.4. a 30.6. 2016), kde som ho prosil o podporné argumenty proti nikám na Soblahovskej. Lepšia doprava mala za sebou niektoré úspešné projekty (napr. Palisády - trolejbusová preferencia, zmena PD pri Štúrovej ulici v BA, vypnutie semafórov na Kamennom...), takže mali s touto problematikou skúsenosti v BA. Bohužial nikdy nereagoval. Pritom kontakt som mal na neho od chalanov z Cyklokoalície v BA. Istú dobu to vyzeralo, že pre financie sa od ník upustí, nakoniec sa tak nestalo.
Obávam sa, aby popri vyhodených peniazoch nezrýchlila IAD v tomto úseku. Pretože už jej nebude brániť ani vozidlo MHD. Čo nepomôže ani cyklistom a ani chodcom prechádzajúci z jednej strany cesty na druhú.
Možno ďalší príklad toho, že ak by sme postupovali koordinovane, výsledok mohol byť iný. A nie len pri presviedčaní, ale aj pri odbornej argumentácii a získavania relevantných argumentov. Bohužial.
Čo? 31? To je riadna sprostosť. Zbytočné predĺženie číselného radu do ďalšej desiatky. Tú 26 na 27 som ešte prekusol, ale to už nie. Nechcem vyzvedať, ale mohol by som aspoň súkromne (mailom) vedieť ten dôvod?
Inak bude ma zaujímať veľmi, koľko ľudí tade bude jazdiť, keď sa dokonca môžu pridať nové spoje!
Tie kasseláky pri Perle by som ešte zvážil. Síce sme sa o tom už bavili, ale pri nemocnici (jedno v akom smere) by boli lepšie. Práve tam nastupuje/vystupuje najviac dôchodcov či mamičiek s deťmi. A tie zastávky sú tak príšerné. Myslím si, že aj vodiči by súhlasili.
Áno, Citelis 18M a tá zastávka spolu veľmi pekne ladia. K dokonalosti na zastávke chýba už len vodiaci pás pre nevidiacich a naopak prekáža reklama v prístrešku.
Fotky pošlem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dyspozytor
Naordinoval by som im povinne jeden deň napríklad na 13A vo Viedni s kĺbovým MB Citaro a potom by sme si mohli podebatovať, čo je prejazdné s kĺbom, a čo nie...?