Reakcia na: Richard Ščepko #9846:
Vynikajúce! Tlieskam ? Ale, predsa len by som navrhol toto:
1) Pri zastávkach prvej kategórie:
- miesto zastávky Inovecká dať zastávku zastávku Inovecká, stred (frekventovanejšia, stred sídliska, blízko prestup na PAL)
- pri zastávke Braneckého nechápem ten otáznik. Pretože táto zastávka by určite mala patriť do prvej kategórie.
- do prvej kategórie by som zaradil aj zastávku Zlatovská, prípadne Zlatovská, SAD smer mesto
- okrem CP a mapy by som dal do prístrešku aj napr. cenník, schému nástupu a výstupu...
- doplniť zastávku Dolný Šianec (opäť frekventovaná, prestup na PAL)
- doplniť zastávku Saratovská-pri parku smer mesto (veľmi dobre vyťažená)
2) Pri zastávkach druhej kategórie:
- vypustiť zastávku Zimný štadión (tá je predsa v prvej)
- okrem spomenutých príkladov by som sem určite zaradil aj všetky zastávky na Sihoti (okrem zimného štadióna), Juh III, Saratovskú-ZŠ, Inoveckú, Záblatie-pošta, Záblatská, Detské mestečko, Istebnícka, Old Herold, zastávky v úseku AS - Kubrá, námestie a aj zast. Kubrá-kyselka, Opatová-Niva, Opatová-námestie, Opatová-Maják
- navrhol by som sem doplniť aj zastávku Jána Zemana (prípadne Karpatská). Predsa len sú to zastávky na sídlisku a nechať obidve v III. kategórií (bez mapy, bez prístrešku) mi príde nedobré. Aspoň jednu (odporúčam teda J. Zemana) by som presunul do druhej.
3) Pri zastávkach tretej kategórie:
- keď sa tam nedávajú prístrešky, navrhol by som doplniť požiadavku aspoň na jednu lavičku (nech si človek môže aspoň sadnúť, položiť tašku...). Je dôležité, aby to boli lavičky so sektorovým sedením (aby tam nespávali bezdomovci).
MA MHD
Aj s tým neskutočným počtom spojov PAL je to tak, že v sobotu som tam sedel takmer hodinu a čo som si všimol tak cez víkend sa tam zopár dier nájde, kedy aj cez hodinu nič nejde a 2 som našiel aj v "x". A potom práve takéto medzery plus špičku by som vyplnil MHD.
Naviac, ako stále vravím, PAL jazdí smer ŽST. MHD by ľudí doviezla aj k Úspechu, do mesta, do Nemocnice a pod.
Zachádzku by som zaviedol na linke 13. Cestujúci požadovali zvýšenie poštu spojov (zaujímavé, že linku, ktorá ich vozí po celej m. č. opäť preferujú viac, ako rýchlu linku 3) a na 13 by som tak doplnil jeden spoj v rannej a jeden v popoludňajšej špičke a zaviedol zachádzku do Orechového (z podjazdu Vlárska by linka išla do Orechového, otočila sa a pokračovala na Istebnícku ul.)
Samozrejme, že ak by bola možnosť trasovať novú linku do Zamaroviec, preferoval by som to, bez úpravy linky 13 a otáčania v Orechovom.
Celkovo by som navrhol potom toto:
Linka 14: Zamarovce - Orechové - Staničná - Úspech - Autobusová stanica
Linka 10: Autobusová stanica - MAX - Pred poľom - Sihoť II, I - Hasičská - Nemocnica - Dlhé Hony - Soblahovská - Soblahov
Linka 14 by jazdila 60/120/120 ( špička/sedlo/víkend )
Linka 10 by jazdila 60/60/120
Pričom všetky spoje linky 14 by pokračovali z AS na linke 10. A všetky spoje cez špičku a víkend a každý druhý v sedle by pokračovali z L10 na L14.
Pre Soblahov by to prinieslo rýchlejší nástup a výstup, spojenie s Nemocnicou, viac zastávok v centre, spojenie so sídliskom Sihoť, k Max-u, zachovalo by sa spojenie s AS a samozrejme aj pre Zamarovce a Orechové by bol prínos veľký (zasa rýchlejší nástup a výstup, spojenie k Max-u, na Sihoť, do Nemocnice - na pokračujúcich - teda všetkých spojoch).
Čo poviete?