Máš pravdu, keď si pozrieš kataster portál, tak je to tam v blízkosti (ako sa stavia) rozčlenené na 84 parciel, čo vychádza na viac než 200 obyvateľov (jedna parcela - na nej jeden dom a v priemere traja členovia domácnosti).
Aj keď je to hnusný urban sprawl s meandrovými slepými uličkami, nejaký dopyt tam vznikne.
A tiež v lokalite pod Hroznovou - rezidencia Vinohrady. Zrejme osem viladomov, každý po 12 bytov, čo tiež budú najmenej dve stovky obyvateľov.
To sú všetko pozemky, čo sa zastavajú v najbližších rokoch - skôr, než niekto dostane nápad urobiť novú organizáciu MHD.
ranná 26 je návoz do práce, preplnené busy idú do Belej v tom čase aj na 24 a 25 (kĺbaky dokonca na oboch), takže tu je zmysel jasný. Víkend je v rámci dopravnej obslužnosti.
Je jednoduché nakresliť model, ale realita je daná hlavne obehmi a objednávkou. Ak by vedenie povedalo, urobte to systémovo, zaplatíme, tak kľudne. Teraz je to z toho, čo sa dalo, to najlepšie. Veď si videl čo by bolo, ak by prešiel blavácky návrh.
presne tak, v Záblatí sa stavia ako huby po daždi (aj pri nadjazde už sa dve nové lokality budujú, rovnako Zlatovce) tak je tam potenciál. Čas ukáže, kde posilniť. Berme to tak, že u linky 5 to je aj nutné zlo, lebo inde ju nie je kde otáčať, tak aspoň nech má zmysluplnú obsluhu.
ak bude viac peňazí na MHD a vôľa dať viac vozokilometrov, rozhodne tieto riešenia prichádzajú do úvahy. Za súčasného stavu však bolo treba byť maximálne efektívny, preto tie zachádzky. Jednak nie sú vhodné obratiská často, jednak niekde tak či tak ísť musia, tak sa zvolil tento systém.
Do budúcna si predstavujem, že:
- pribudnú večerné spoje na linke 28
- do Opatovej budú zachádzať všetky spoje linky 4
- pribudnú víkendové spoje na linke 6 (60 min celodenne) na celej dĺžke trasy
- pribudne ešte viac spojov na linke 11
- viac spojov na linkách 7/17 bude jazdiť okružne celú trasu
- linka 6 len Záblatie
- linka 5 len Zlatovce
Uvidíme, aká bude kondícia ohľadne €, cestujúcich, ciest či zastávok a podobne ?
V podstate keď na to pozerám furt, tak si tú funkciu odvozu k železničnej stanici zlízne L6 a tá sa zachádzaniu nevyhne. Ale napr. L5 by nemusela, keďže na Juh ide aspoň L3 a 13.
Idem mi hlavne o prehladnosť v systéme aby som našiel spoje na daný smer na jednom CP a nie, že v sedle a cez víkendy musím čumieť na 13 a 26 (iba víkend) a pracovné dni L3. Podľa mňa má L3 potenciál na to, aby bola celotýždennou linkou s i=30/60/30//60-120 a spolu s L6 nosnou pre Detské mestečko. Takisto nechápem aký má význam L26, ktorá takmer nepremáva. Tiež nie je lepšie využiť L3 a z nej aby ľudia prestúpili na 24/25 na Legionárskej? Len teraz pri systéme bordelárskom ako vyzerá CP L3 že z Juhu máme rozostupy 30-31-45 min a poobede 40 na 5 spojoch, avšak opačne totálny mrdník, zo Záblatia 70-50-20 a poobede 45-45-30-45 a na Dlhých honoch už s vloženými spojmi je 20-52-15-35-20 a poobede 42-45-30-75. Nechápem ozaj ako toto niekto dokáže že v smere späť mu výjdu úplne iné intervaly ako naspäť. No jedno poviem možno sproste ale na takúto MHD by som z auta nepresadol a z vysoka by som na ňu sral, aj keď tu snaha bola zlepšiť stav, ale akosi muchy pôvodného systému ostali.
Mne sa takéto vymetáky tiež moc nepozdávajú, hlavne keď sú to úzke uličky a žije tam kopa sociek, čo parkuje svoje plechovky na chodníkoch (na sídlisku by som to ešte pochopil, ale vo vidieckej zástavbe je to prejav zaostalosti). Dôvodom však asi bude šetrenie.
Ak by L5 nevymetala Hanzlíkovú a L6 Záblatie, to máš v pracovné dni ušetrených 7+19 zachádzok, čo by vyšlo na 73,9 kilometra.
Aby som zbytočne nepodkopával tvoju myšlienku, tak by sa spravil spoj iba na autobusovú stanicu; nebudeme ho zbytočne ťahať až na juh. To je 7,1 km tam a 6,8 km späť, čo by ti vystačilo na päť jázd na stanicu a päť jázd späť do Záblatia s rezervou 4 kilometre.
Ja by som si radšej počkal, až sa to tam trocha viac zastavia a zahustí, aby počet obyvateľov mal potenciál naplniť tie autobusy aj bez takýchto zachádzok.
Zdá sa mi, že chyba je aj pri zastávke Záblatie, nadjazd. Spomínal som to v príspevku #9425 , na všetkých linkách pri tejto zastávke chýba symbol zastávky na znamenie (ruka). ?
Prečo? Lebo Trenčín je stred vesmíru a to čo inde funguje by tu nefungovalo, alebo starý známy paragraf "nikdy-sa-to-tak-nerobilo" a "občania-by-nepochopili". Zaujímavé, že keď slovač vycestuje na západ, tak tam pochopí a sklapne zobák. Fakt také "kvalitné" argumenty trieskaš, že počuť to na dopravnej VŠ, tak si prepichnú asi uši vŕtačkou ? Kde si na to došiel, že by prestup bol to najhoršie. Lebo ty v hlave preplo a začali schizofrenické scénáre, že všetcia budú musieť vystúpiť a všetci prestúpiť a budú po sebe chaoticky šľapať ľudia na Hasičskej alebo autobusovej stanici? ? To nevieš, že aj v prestupnom systéme sú priame spoje, a že nie všetci prestupujú a ak aj, tak nie na rovnakých miestach. Ozaj z Kubry a Kubrice budú musieť ľudia prestupovať!!! Nemáš z toho ešte mŕtvicu? ? Alebo už nie je 9 a 19, ani z toho nemáš pretlak? ?
A vieš mi povedať, ako by sa cestujúci linkami 3 a 13 dostali na stanicu? Keby linka 6 obsluhovala len dajme tomu Zlatovce, ako by sa ľudia zo Záblatia dostali na stanicu?
Ak povieš že prestupom, tak prestup je to najhoršie pre MHD v Trenčíne.
NÁMET NA PROPAGÁCIU ZMIEN!
Páni, čo keby niekto z Vás kto je tu admin založil na Facebooku stránku "imhd.sk - Trenčín" alebo "MHD v Trenčíne (imhd.sk/tn)"? A tam by sa propagovali tieto zmeny a prípadne ďalšie nové, ktoré možno nastanú po vyhodnotení tejto prevádzky, výluky, mimoriadnosti. Zároveň by Vám tam mohli ľudia písať pripomienky a podnety. Sú tam desaťtisíce ľudí minimálne polovica Trenčína, takže by to malo dobrú odozvu, aj keď v tej dávke aktualít čo kto zdieľa by to možno aj zaniklo, ale zas nič by Vás to nestálo okrem času na pripínanie odkazov, obrázkov a CP. Rovnako aj IDS JMK má svoj profil a pekne tam aktuálne informujú o zmenách, ale aj stratách a nálezoch. Často krát tak pomôžu nájsť človeku stratený predplatný cestovný lístok alebo nejakú vec. ?
Inak načo je dobré to zachdzanie L5 a 6 cez Detské mestečko aj Záblatie? Že vraj na prepojenie Záblatia a Detského mestečka. No keby namiesto tej L13 dali L3 celodenne, t.j. poriadne (!!!) tak by nemuseli L5 a 6 robiť to harakiri ale stačilo by keby jedna šla iba na Záblatie a druhá iba na Detské Mestečko. Hrozne "zložité" na toto prísť ozaj. ?
Akurát to pozerám. Ďakujem! ? Ale práve v čase 31:03-05 povedal autor dobrú vetu "A zase tým, že ponúkneme málo spojov, tak to nie je kvalitná doprava." ... myslím, že ešte tak pár rokov prejde kým linka 13 dožije a logicky sa posilnia linky, ktoré jazdia riadne ako 3, 5, 6 a 7/17. Škoda je, že tak málo ľudí prišlo. Neviem ale, že v akom čase sa to konalo. Ak pracovný deň v čase pracovnej doby 8-15h, tak je jasné, že mali čas leda tak dôchodcovia. Ale zas typicky slovenské výhovorky prečo neprísť by aj v inom čase boli :
1. Mám po práci a nemám na takéto kraviny čas, musím letieť domov.
2. Mám víkend/voľno a nebudem plytvať svojim voľnom na takéto veci, ktoré majú riešiť kompetentní.
Bohužiaľ papuľovať potom vie každý, že je to inak ako chcel, no keď mal možnosť sa vyjadriť tak držal zobák. ?
A to nevedeli mumáci čo to navrhovali dať aj v sedle v 120 min intervale na L3 spoje? A na L17 dať tie dva čo tam o 10 a 12tej o 07min nejdú? Či to by finančne zruinovalo mesto? ?
Prečo ozaj skončila obsluha žst.Zlatovce? To aby ešte menej ľudí tam chodilo na osobný vlak aby sa viac ľudí tlačilo do tých posratých SADkárskych autobusov? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
syko
Aj keď je to hnusný urban sprawl s meandrovými slepými uličkami, nejaký dopyt tam vznikne.
A tiež v lokalite pod Hroznovou - rezidencia Vinohrady. Zrejme osem viladomov, každý po 12 bytov, čo tiež budú najmenej dve stovky obyvateľov.
To sú všetko pozemky, čo sa zastavajú v najbližších rokoch - skôr, než niekto dostane nápad urobiť novú organizáciu MHD.