Reakcia na: kvorka #8735:
inak prečo sa z minulosti nevezme to pozitívne, čo fungovalo a bolo dobré ako napríklad linky 1/11 či 8/18, 9/19 a pod. Ja osobne si pamätám ešte ako sa z linky 1 najprv oddelila Kubrica do 11 a potom spoje po stanicu na linku 17. Dnes to je v podstate rovnaké. Linka 1 do Kubry a spoje po stanicu 22. Linka 11 Kubrica, spoje po stanicu/TOS 17. Juh I jednociferné, Juh II dvojciferné do rovnakých štvrtí. Ja nenavrhujem nič radikálne, žiadnych 5 liniek a prestup mírnixdírnix, ale niečo takéto ma napadlo pri listovaní v starých CP, ako preklad spojov na linkách, nevariovať trasy tak ako sa to dotrtkalo s 8/18 a podobne.1 - Juh ZŠ - Inovecká - centrum - žst - Kubra - Kubrica 60/60/60
2 - Juh ZŠ - Inovecká - centrum - žst/TOS spolu s L1: 20/30/60
3 - Juh ZŠ - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Orechové 60/120/120
4 - Sihoť - žst - centrum - Perla - Biskupice - Nozdrkovce 60/120/120
5 - Juh ZŠ - Inovecká - Zlatovská - Biskupice - Dlhé Hony - Juh ZŠ 30/60/120
6 - Sihoť - centrum - Zlatovská - priem.park 30/120/180
8 - Juh ZŠ - Soblahovská - centrum - Sihoť 60/60/60
11 - Juh II - Inovecká - centrum - žst - Kubra 20/30/60
13 - Záblatie - Zlatovce - Orechové - Old Herold - žst/TOS 60/120/120
15 - Juh II - Dlhé Hony - Nový most - Zlatovská - Inovecká - Juh II 30/60/120
18 - Juh II - Soblahovská - centrum - Sihoť 20/30/60
21 - Juh II - Električná - centrum - Sihoť - Opatová 60/120/120
22 - Juh II - Inovecká - centrum - žst spolu s L11: 15/20/20
23 - Juh III - Dlhé Hony - centrum - žst/TOS 60/-/-
24 - Sihoť - žst - centrum - Perla - OZ Belá spolu s L4: 20/30/30
25 - Juh II - Soblahovská - Perla - OZ Belá (vybrané 3-4 spoje cez Nový Most do Záblatia, Zlatoviec resp. možno aj Orechového)
28 - Juh III - Dlhé Hony - centrum - žst - Sihoť spolu s L23: 30/60/60
50 trasa bez zmeny, tiež na znamenie všetko, celý víkend ako dakedy
Navrhol som dvojičky s dokonalým prekladom:
1+2 Juh I - stanica 20/30/60
11+22 Juh II - stanica 15/20/20
5+15 polokružne spojenie Zámostia s centrom jednou či druhou stranou na Juh I alebo II
8+18 Sihoť - Pod Juhom 15/20/30
4+24 Sihoť - Perla 20/30/30
23+28 Juh III - žst 30/60/60
3+13 Záblatie - centrum 30/60/60
linka10
2: z dôvodu problematického otáčania v Biskupiciach by som tam nekončil žiadne spoje, do Nozdrkoviec by som ponechal približne rovnaký počet spojov ako je, možno niečo navrch, ostatné by som končil ako keby v Biskupiciach avšak rovno by naväzovali na spoj do mesta ktorý by mal ale trasu cez Noviny, táto trasa by existovala len v smere späť (ak by tam nejaký spoj končil a presúval sa do SAD, tak po novom moste, otáčanie nie je potrebné)
3: v podstate aj teraz ako keby do Záblatia zachádza, to by som asi aj tak ponechal išla by aj tam aj späť od nového kruháča a obslúžila by zastávky pošta aj Záblatská
6: možno jediná linka pri ktorej by som uvažoval s použitím nového podjazdu Pred polom, zokruhovať ju: Hasičská - ŽST - Rázusova - Považská - Radegast - Pred polom - Max - ŽST - Hasičská, ale má to aj svoje mínus
7: by bola prakticky súčasná desina, ale aj naspäť by išla po Soblahovskej (úspora km a času) a zároveň by zhltla spoje L12 a 20 - linka 17 by bola k nej protibežná na žilinský spôsob 4/14. V rannej špičke by spoje išli z Juhu po novom moste najprv do AUO a potom po Zlatovskej cez mesto späť na Juh, poobede opačne (L17), čím by si mohla získať aj cestujúcich z Juhu do priem. parku
11: pridané spoje v špičke sú vlastne zo zrušenej pôvodnej L7, 17 a 13 premávajúcej do Kubrice a ešte by bola úspora jedného vozidla + efektívnejšie využitie troch vozov, ktoré by tam v špičke jazdili
17: nejednalo by sa až tak o interval ale interval by tvorila spolu s L7 a 3 a zároveň ako taký preklad s L5. Ráno viacmenej nárazovo návoz na zmeny a zač. vyučovania. poobede už by som hovoril o spoločnom intervale L3, 7, 17 15 min.
18: na tejto linke, možno budem zlý, ale premávku by som ukončil ešte o hodinu skôr, teda nebola by po 17:15 diera 2 hod. ako teraz ale išla by tak ako celý deň po hodine avšak o hodinu skôr by skončila
22+23+28: spoje končiace na stanici by som aj po stanicu nechal, okrem večerných 23, tie by som zrušil úplne. nedá sa všetko ťahať na Sihoť a do kubrej, keď si to dáš na "váhu" Juh 17tis. obyv., Dlhé Hony 7tis., Biskupice+Noviny 2tis., to je 26tis.+nemocnica+Laugo a na druhej strane váhy je Sihoť 11tis., Pod Sokolice+Kubrá+Kubrica 4tis., to je 15tis.+podniky v oblasti TOS takže čo sa týka obyvateľov máme na váhe 26/15, preto by som niečo končil na stanici a neťahal ďalej, myslím že "za stanicu" ide toho dosť. PS: Opatovú som nebral do úvahy, jej obyvatelia vo veľkej miere využívajú prímestskú dopravu ale ak by aj, to je do nejakých 2 tis. navrch ale v južnej vetve som nerátal Dolné mesto, kde to je ešte o niečo viac...tie demografické údaje sú staršie, ale pointu majú
24: tým že by sa dosť posilnila, kĺby by okrem návozu pracovníkov do Lauga nebolo treba (okrem 8:00 aj na L25)
27: ten nápad skrížiť ju s L25 cez víkend myslím nie je zlý, ale zotri účelové spoje
28: možno zvážiť spoje po 20tej hodine, kto vie či by sa využili
50: zástavky všetky a na znamenie po trase súhlasím, ale tá premávka so/ne by sa neuživila