Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marek6283 #8510:
Neber to zle ale typický slovák : Radšej nič neurobiť a nechať to roky hniť, len aby som nemusel nikomu ničvysvetľovať nedajbože. Proste predposratý zo každej zmeny a hlavne tvrdej roboty, ktorá má zmysel. Tým neznižujem prácu ľudí v zdravotníctve, doprave, školstve na rádových pozíciách ale musí to tu niekto radikálne zarezať aby mali najmä tí čo platia plné cestovné motiváciu jazdiť!
Ja vam vravim po dobrom=zabudnite na prestupi u nas! Mam poruchu,opravili mi ju,idem ,letim dajme tomu na stanicu kde prelozime ludi z busu co ma zaskakoval,a to by si nechcel pocut tie reci...dalej ked pozeram aku vekovu kategoriu vozime najviac,a ako su "pohyblivy" ,nie...nechci toto odo mna nikto... ja si to skratka neviem predstavit... a v TN ze ide raz za hodinu linka je uplne postacujuce ...Nie sme na nejake dramaticke zmeny pripraveny ,ved aj dnes zacali vychadzat listky z tlaciarne dlhsie koli reklame a ludia zvyknuty na tie mensie mi ich sklbali este pred roztrihnutim,nic ine nerobim len opravujem hlavu tlaciarne ... skratka TN ma svoje zauzivanekolaje roky rokuce,zmeny by boli bolestive,mali by chaos ludia ale i mi...ale ak sa to raz uskutocni,rad budem casom pri kritike co to prinieslo,ci viac dobreho a ci zleho...
Reakcia na: draxter #8508:
Mám otázky :
L21 : Musí nutne niečo ísť cez Električnú navyše v tak mizernom intervale? Tak buď tam dajme niečo s intervalom aspoň 30 minút, alebo nič. Aký má zmysel pre niekoho ísť na Električnú, keď 500m odtiaľ sa dostanú na Legionársku kde už majú frekvenciu liniek ideálnu. Ak je frekvencia MHD z Opatovej (L21) a Orechového (L3), tak potom spojme tieto dve časti. Základnú podmienku spojiť tieto okrajové časti s centrom budú splnené a bude tam aj spojenie so Zámostím a Sihoťou.

Poznámka k tým intervalom : pre lepšiu nadväznosť a preklady by som sa snažil hýbať sa vo variantach intervalov :
a) 10-20-40-60
b) 7,5-15-30-60
Reakcia na: 723.6 #8507:
pravidelnosť v tom je, jazdia vždy tie isté spoje, ak by si sa fórom pohrabal, niekde je to komplet aj vypísané a s drobnými zmenami to platí stále. Jazdia však len 4x Karosa B961E, piaty kĺbák CItelis 18M nejazdí. Či jazdia na tých najsprávnejších spojoch, to nech si každý spraví názor sám.

Tak ako píše linka 10, sú isté špecifiká, kde za každú cenu prestup je chobotina, ale sú možnosti zlučovania liniek, veď napríklad linka 6 má až 4 konečné, takže samostatná linka sa v TN tvorí až v prípade odlišnej trasy.

Presne tak, linky 1 a 22 už boli zlúčené a bola to blbosť, druhá najväčšia hneď po tom, ako sa vymenili linky 8 a 18 tesne po miléniu.

Ak sa bavíme o racionálizícii MHD, tak potom predpokladajme, že už sú hotové všetky podjazdy a kruháče v TN (v súvislosti s modernizáciou trate 120), a linkové vedenie by bolo vhodné takto:
1 Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV (výlučne kĺbaky, spojenie dvoch najkapacitnejších sídlisiek), nahrádza zrušenú linku 8 a 22 15/20/20. Vďaka podchodu zo žst je dostupná aj pre starú Sihoť)
2 zo Sihote II prejde podjazdom na Pred poľom a do Kubry, dokonalý preklad s linkou 24 na spoločnom úseku (spolu 20/30/30)
3 zrušená, na jej úkor predĺžené spoje linky 25 a posilnená linka 13
4 zrušená, školský spoj ako predĺžený spoj linky 28
5 bez zmeny trasy 30/30/60 (má aj sedlové spoje linky 15)
6 pre Kvetnú a Zlatovskú vytvoria spoje na odchode preklad s linkou 5, inak trasa bez zmeny 30/60/60
7 zrušená, jej spoje na linke 11, možnosť prestupu na Hasičskej na posilnenú linku 6 a 13
8 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1 a 18
9 voľné číslo
10 voľné číslo
11 trasa bez zmeny, interval 30(20)/60/60, zahŕňa aj spoje liniek 7 a 17 na spoločných úsekoch
12 ak to je potrebné, zachovaný účelový spoj idúci však cez Nový most opačne než dosiaľ
13 trasa Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old herold - žst (TRENS) 30/60/60, posilnenie na úkor linky 3
14 voľné číslo
15 linka prednostne pre špičkové spojenie Juh - Zlatovská, ide cez Nový most, 30/-/-
16 ak to bude potrebné, ostane ako účelový pár spojov, alebo sa zruší a jeden pár spojov linky 13 predĺži na Sihoť
17 zrušená, jej spoje na linke 11
18 trasa opäť po Soblahovskej, interval 30/60/60
19 zrušená, jej spoje sú čiastočne nahradené linkou 25 a 13
20 ostáva ako účelový pár spojov
21 Opatová - Sihoť - Hodžova (stojí pri podchode žst na Sihoti) - Električná - Juh II 60/120/120 (expres)
22 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1
23 zrušená, na jej úkor posilnenie linky 28 s väčšou perspektívou
24 bez zmeny trasy, dokonalý preklad s linkou 2 (spolu 20/30/30)
25 trasa predĺžená z OC Laugaricio až do Zámostia cez Nový most (vybrané spoje: Záblatie - Zlatovce - Orechové)
26 voľné číslo
27 zrušená, jej spoje nahradené linkami 13 a 25
28 bez zmeny trasy, posilnenie aj o spoje linky 23 na 30/30/60
50 trasa zmenená tak, že zo Sihote cez podjazd smer Pred poľom a tak na žst, premávka 6 aj 7

Výsledok (bez účelových liniek 12,16,20):
Juh I: linky 5,11,18 jazdiace všetky pravidelne v špičke interval 10min, v sedle 12 min, cez víkend 20 min, čo je už pomerne atraktívne a pravidelné
Juh II: linky 1,15,21,25 v špičke s krásnym intervalom 7,5 min, v sedle 12 min, cez víkend 12-15 min
Juh III: linka 28 s pravidelným intervalom 30/30/60 celodenne
Sihoť I, II: linky 2,6,18,21,24,28 s intervalom 6,5/10-12/12
Sihoť III,IV: linky 1,6,18,21,24,28 s intervalom 5/7,5/8,5
Zlatovská linky: 5,6,15 s intervalom 10/20/30
Záblatie, Zlatovce, Istebník linky 13 a vybrané spoje 25, interval 30/60/60
Kubra linky 2,11: 15/20-30/30

Výsledkom je posilnenie spojov bez nutnosti ich navyšovania, pričom si jednotlivé časti viditeľne polepšili, spoje sa preložili a nočná linka obslúži o jedno sídlisko naviac bez zmeny km.

Čakám pripomienky ?
Síce je to dispečera, ale tu viac ľudí píše, tak sa chcem opýtať, že ktoré spoje sú obsluhované kĺbovými autobusmi? Predpokladám, že keďže je MHD v réžií SAD tak klbáky majú obehy bars ako na 1,8,15 a 22 a bars ako to výjde jazdia. Alebo je v tom nasadzovaní nejaká pravidelnosť?
Reakcia na: linka10 #8505:
V tej Kubrici a Záblatí je aký problém? Sú časti ako Kubrica, Nozdrkovce, Záblatie a ešte spojenie Sihoť - Zlatovce kde je frekvencia 30/60/30//60 cca teda, tak nejak som to poprepájal. Keď už ale som mal v návrhu L1 Kubra - Juh, tak načo ešte k tomu druhú linku tiež na Juh cez Kubru?

Paron ale kvôli tomu, že jeden spoj za hodinu končí trasu skôr zavádzať zvlášť linku, tak to môže iba amatér, ktorý nemá čo robiť, tak tlačí cestovné poriadky navyše. To by potom v takej Žiline mali z liniek 21, 22, 24, 26, 27, 29, 30 a 31 trojnásobok, lebo občas tieto linky končia v centre. A nehovorím ešte o prípadoch v MHD, kde napr. každý druhý spoj ide časť trasy zachádzkou alebo po inej ulici, to by sa v Trenčíne nedotlačili cestovných poriadkov zjavne. A ak nevie dopravca vyvesiť správne, aké spoje kam idú, tak to má objednávateľ kontrolovať a sádzať mu pokuty až zčerná! Ak teda nie je problém v občanoch, že im treba iba správne vyznačené odchody v CP a dopravca to nedokáže, resp. je neschopný totálne, tak potom je na objednávateľovi nech zrežíruje nápravu.
Reakcia na: 723.6 #8503:
"Dolné Hony"? Asi si zabudol že nie si v Bratislave ale v Trenčíne...A to vidieť aj podľa neznalosti nášho mesta. Aký význam by malo ponechať 5 a 15 pod jedným číslom, s tým že trasy by ostali. To už sme tu raz mali pri linkách 1 a 22 pod jedným číslom a to 1. Bol zmätok počas celej existencie tejto "zlúčenej jednotky". Nechcem trepať ale trvalo snáď rok kým sa dostali do zastávkových vývesiek ktorý spoj ide len po stanicu a ktorý do Kubrej a večné nadávky cestujúcich vodičom prečo končí na stanici keď má ísť až do Kubrej....Neviem fakt čo by sa tou päťkopätnástkou dosiahlo, nechcem nikoho uraziť ale je to veľmi hlúpy nápad. A spájať Kubricu so Záblatím je taktiež veľmi pekná chobotovina, priam ukážková. Ale ak chceme rapídny odliv cestujúcich, prosím, to by stálo za to. Prečo nezlúčiť radšej linky 7, 11 a 17 do jednej linky 11? S tým že v rannej špičke by išla linka 11 z Juhu o 5:10, 5:40"L", 6:10, 6:40"L", 7:10, 7:55 a od 8:55 sedlo tak ako je a poobedná špička týmto istým štýlom. Z Kubrice by tým pádom išla jedenástka 5:10, 5:45"L", 6:15, 6:45"L", 7:15, 7:45"L" a od 8:30 sedlo tak ako je. "L"-v lete nepremáva. Interval ako lusk a namiesto 4 autobusov čo zabezpečujú tieto linky teraz by stačili 3. A OC Laugarício, v tom taktiež nevidím žiadny vynález, zjednodušenie alebo zlepšenie. Naopak skôr skomplikovanie. Pretože zoberme si napr. spoje, ktoré vozia zamestnancov do Tesca, Lauga, príklad 5:25 zo Sihote a 5:30 z Juhu by museli byť ukončené pri Laugu a nie pokračovať ďalej v čase 5:50 na Juh alebo na Sihoť, lebo zamestnancov treba odviezť z nočnej až 6:15. Takže zasa by sme mali len milión značiek "skracujúcich" spoje. Takže skôr ako človek hlúposť napíše, treba sa zamyslieť..
Reakcia na: Marek6283 #8500:
Marek6283 : Taká MHD s kopou liniek, kde mám intervaly 30 a viac minút stojí za ... sám v takom meste fungujem a okrem špičiek tá celá MHD stojí za hovno ak potrebujem niekam ísť bez plánovania si, že teraz musím stihnúť ten a ten bus, lebo potom mám 30 minút čakanie isté a môžem ísť na sídlisko rovno pešo, lebo ako idú ďalšie 2-3 linky na to isté sídlisko z iných zastávok pri týchto slepačích intervaloch nemám šajnu po tom, čo som raz takto behal medzi zastávkami a kde som došiel mi to ušlo pred nosom alebo ďalší šiel za 20-30 minút. To sa týka najmä sedla, večerov a víkendov kompletne celých. Preto chodievam do práce pešo pri takto sprostej MHD, že ešte aj zo s prepáčením prdele kam jazdia 2 spoje za hodinu musia jazdiť dve linky, z toho jedna raz za hodinu celodenne a druhá raz za hodinu iba v špičke prac. dní.

Prestupy môžu byť, zastávky na to sú v Trenčíne normálne, žeby boli menšie ako v iných mestách alebo, žeby sa tam nedalo vyslovene prestúpiť sa mi nezdá. Len dúfam, že pod pojmom prestup si nepredstavujete to, že na zastávku nakluše naraz 4-5 vozidiel a rozpŕchnu sa, lebo mám ten pocit, že tu niektorí uvažujú o pomaly nafukovacích zastávkach, kam by potrebovali natrepať aspoň 4 vozidlá. Jediná jedna vec, ktorú je treba s pripečenou SADkou vyriešiť je tarifa. Čiže namiesto kupovania si lístkov u šoféra (šofér má šoférovať a nie robiť predavačku a držať kasu, výnimkou je doplnkový predaj) spraviť normálne lístky na 15, 30 a 60 minút, ktoré si možno zakúpiť v automate, alebo v stánku, či predajni dopravcu a k tomu samozrejme 30, 90 a 365 dňový PCL na celé mesto. Nerozumiem tomu, prečo sú naše SAD také zabrzdené priam 100 rokov za opicami a nejaké označníky vo vozidlách a časové lístky im nehovoria absolútne nič. Ešte aj v tej poondiatej Bratislave sa podarilo urobiť BID tak na polku, že majú iba PCL a JCL furt nič, pričom nerozumiem tomu, kde je problém, či SADkári by pozerali na JCL, ktoré vyzerajú inak ako tie ich vechte ako opice na Windows 8?!
No spojenia medzi jednotlivými časťami by vyzerali takto :
JUH - SIHOŤ : 8 a 18 - dve linky sú málo? Interval by tam bol určite oveľa kratší.
JUH - KUBRA : 1 - ako dnes, príp. daním do systému intervalov 7-8/15/30/60 by sa mohlo toto spojenie posilniť.
JUH - ZÁMOSTIE : 5 a 15, dve linky stačia, alebo ... ? Kľudne by mohli premávať pod jedným číslom s tým, že spoje premávajúce na Juh I. by boli vyznačené v CP.
KUBRICA - ZÁBLATIE : 7 - to isté čo dnes 7+11 v Kubrici resp. 13, počet spojov by sa nastavil aby to vydalo za 13 aj 7+11.
BISKUPICE - SIHOŤ a OPATOVÁ - ORECHOVÉ : 2 a 21 - v podstate to čo dnes, len odklonená L2 by spájala Sihoť so žel.st. a centrom cez Merinu
OC LAUGARÍCIO : Jedna linka s i=30 s trasou Juh - OC - Dolné hony - centrum - žel.st.

Jedine ľudia zo Sihote by museli prestupovať pri ceste do Zámostia. Ak by to bol taký veľký problém, žeby malo spojenie so Zámostím väčší význam ako spojenie linkou 2 do Biskupíc, tak by sa dali tie konečné linkám prehodiť a z Kubrice by linka premávala do Biskupíc.
Reakcia na: linka10 #8501:
Tá linka 13 je už myslená po dobudovaní nových podjazdov a zrušení starých priecestí. Ako to už Marek spomínal, zlé by tiež nebolo vytvorenie zastávky v rozrastajúcej sa štvrti "Rezidencia Vinohrady" medzi Zlatovcami a Istebníkom.
Reakcia na: Marek6283 #8500:
Čo sa týka prestupov, som rovnakého názoru. Ja by som videl možnosť prestupov max. tak, že zrušiť linku 3 a 27 a nechať len trinástku na trase Záblatie-Zlatovce-Istebník-Old Herold-aut. stanica a na Hasičskej vytvoriť prestup zdarma (aj keď práve tieto "nové" linky sa tešia dosť veľkej obľube cestujúcich). Takisto zrušenie linky 16 a zabezpečiť prestup z linky 19 (ale tam je zasa ten problém kde prestupovať keďže Gymnázium/Braneckého je bezpredmetné). Ďalej by som videl možno zrušenie liniek 7 a 17 a ich spoje presunúť na linku 11 so zabezpečením prestupu na linku 6, ktorý už čiastočne funguje. Ak by sme chceli znížiť počet liniek len takýmto citlivým zásahom by sme ušetrili 5 liniek, ktoré sú veľmi málo vyťažené s nízkym počtom spojov (L7, 16, 17, 27).
Ale určite by som sa vyhol prestupom na hlavných prepravných prúdoch ako Juh-Kubrá, Juh-Sihoť, Juh-Zámostie, Zámostie-Sihoť.
Chlapci,na nejake prestupovanie väcsieho rozsahu velmi rychlo zabudnite lebo nastane taky odliv cestujucich ako este doposial nebol. V mensej miere si to viem predstavit ale ani tych zastavok na to vhodnych tu nie je moc. Skor by som sa ubral smerom ked su peniaze,spravme ludom kvalitne nastupiska-ako v Opatova Nadjazd,lebo sa pozrite na Inovecku smer mesto-3dvere blato,Kubransku kyselku,Soblahovsku blok 49 ale i 25 aby to mali pekne vyvysene ...a vlastne takych zastavok je mnoho,bud je ich povrch dezolatny alebo blatovy...Casom ked sa bude znova obnovovat vozovy park tak by sa nakupili rozne kapacitne vozidla a dalo sa uvazovat uz s prestupmi ale ozaj len opatrno v mensom rozsahu (Kubrica-stanica) pricom ale prestup by musel byt zadarmo ,nie ako teraz ked cestujuci z Priem.parku ide 6kou k Vod-Eku a tam prestupi na 5ku a musi znova platit i ked s malou zlavov,ved inak by to mal v jednej cene keby mu sla priama linka---takto stracame ludi... Vidim to,pocuvam tych ludi... Kvalitne - moderne zastavky,slusne autobusy,ich spokojny vodici,dobry -i ked kazdemu sa vyhoviet neda-cestovny poriadok,je na com pracovat,ale to treba v meste troska zmenit filozofiu,myslim ze dop.podnik (SADka) ma sikovnych ludi co pocuvat a porozumiet budu vediet najme z novsej krvy a dokazu vela veci poriesit k lepsiemu,len neostat spat ... Viem ze chcem vela-idealny stav,ale aspom krokmi postupne by sa veci mohli zlepsovat,len uz treba zastavit zmensovanie dotacii,utahovanie opaskov i nam,tieto veci k nicomu dobremu a nikomu neprospievaju! 😉
Reakcia na: 723.6 #8498:
nechcel som, aby si to bral ako výhovorky. Ja s prestupným systémom nemám problém, skôr naopak. Ale robiť prestup na 120 metrov a jeden priechod cez cestu (Gymnázium/Braneckého napr. pri trase Sihoť - Zlatovská) alebo 150 metrov a cez dvojo schodíšť (Hasičská napr. pri trase Juh - Orechové, Záblatie), nie je podľa mňa príliš vhodné riešenie.

Teraz máme systém, keď na požiadavku občana na rovnomernejšie rozloženie spojov je odpoveď "Z dôvodu zabezpečenia návozu a dovozu cestujúcich **vždy v požadovaných časoch** a tiež z dôvodu nastavenia vozidiel v prevádzke nie je možné úpravu v takomto rozsahu vykonať." (vyjadrenie ÚHA na požiadavku občana v zápisnici VMČ Juh z 13.04.2015).
A človek, ktorý potrebuje ísť v inom čase alebo potrebuje prestúpiť, tak má smolu, lebo niekto potrebuje trasovať niektoré linky odvšadial všade a samozrejme v rovnakých špeciálne vybraných časoch (doteraz ma fascinuje, keď vidím osemnástku a päť minút po nej osmičku).
Reakcia na: syko #8497:
Na Električnú by sa dala linka z Juhu III. a Laugarício jednou linkou Juh - OC - centrum - žel.st. ... zastávky na to postačujú, neviem čo tam chceš. Síce pravda, že vždy je čo vylepšovať a hlavne na Slovensku ale vyhovárať sa na to, že nie je na zastávke neviem čo je zas hádzanie polien pod nohy len aby sa nebodaj niečo nezrealizovalo. Nemám s tými zastávkami problém ale keďže na to musia mestskí poslanci odhlasovať výdavky a tí s obľubou budú sabotovať toto, keď im začnú senilní voliči vypisovať ako oni potrebujú mať z ich zastávky 10 liniek, tak pochopiteľne tie zastávky nechajú tak. Prestupný systém funguje aj so starými zastávkami v iných mestách, tak aj v Trenčíne môže. Mimochodom prestupy by sa vykonávali na viacerých zastávkach, kde by to komu vyhovovalo ale určite Gen. Svobodu-Pod Juhom, Hasičská a ŽST.
Reakcia na: 723.6 #8496:
Chýba ti obsluha Laugarícia, Električnej, bolo by potrebné vybudovať prestupné zastávky (napr. zo Sihote na Zlatovskú potrebuješ prestup, pričom zastávky Gymnázium a Braneckého v terajšej podobe na tento účel nič moc a Hasičská takisto).

Ale dalo by sa lepšie pohrať s odchodmi:
http://umap.openstreetmap.fr/en/map/7236_40817
Reakcia na: kvorka #8494:
Menej liniek a lepšie intervaly sú fajn vec, ale vieš ako ... Dnes ti budú politickí tlčhubovia a hysterici ziapať, že oni nechcú aby si im rušil linky, lebo sa nedostanú nikam. Ale to, že počet spojov ponechávaš a spravidelníš odchody aby boli rovnomernejšie rozložené v systéme 15, 30 a 60 minút, a nadväzovali na seba, to nevysvetlíš tak ľahko ľuďom. Ale dáš ich vycestovať do zahraničia a tam presne tento istý systém budú ospevovať ? Nerozumiem prečo by nestačilo mať :
L1 Kubra - centrum - Juh III.
L2 Nozdrkovce - Biskupice - centrum - Kubra - Sihoť
L5 Juh I. - Zámostie
L7 Kubrica - Kubra - centrum - Zámostie - Záblatie
L8 Sihoť - centrum - Juh I.
L15 Juh II. - Zámostie
L18 Sihoť - centrum - Juh II.
L21 Opatová - centrum - Orechové
Reakcia na: Richard Ščepko #8487:
Ahoj, toto je príklad "práce" MsÚ na úseku dopravy (z www.trencin.sk):

Otázka od: Marián Cvečka, 15.05.2015
Chválim skutočnosť , že prvý spoj ide zo sídliska Juh na stanicu už o 4:00 hod ,ale uvítal by som a určite viacero cestujúcich aj spoj v opačnom smere stanica - Juh po 4:30 hod. Cestujúci prichádzajú od prvého rýchlika z Košíc a nemajú sa ako dostať na Juh. Nakoľko chýba spojenie v tomto čase aj zo Sihote , bolo by vhodné zaviesť spoj okolo 4:30 na trasu Sihoť - stanica - Juh. Pýtam sa a trvám na odpovedi , že či a kedy bude požadovaný spoj zavedený?
Odpoveď:

Jarmila Maslová, útvar hlavného architekta:

V súčasnosti sa neuvažuje o zavedení spojov na linkách MHD Trenčín zo Sihote na autobusovú stanicu a ani z autobusovej stanice na sídlisko Juh v čase medzi 4,00 až 4,30 hod. V čase tvorenia cestovného poriadku sme nezaznamenali požiadavky na zavedenie takýchto spojov. Pri tvorbe nového cestovného poriadku bude mať verejnosť možnosť zaslať svoje návrhy.

- hlavne že máme prázdne prejazdy v danom čase cez mesto, ale spoj na Juh nedáme. By ma zaujímalo, že odkiaľ sa "vycucal" autobus pre ranné spoje linky 1 (mám oči a vidím, že nevychádzajú z MHT ale idú z SAD a idú naprázdno mestom). Čiže zavedenie spoju v čase cca 04:30 by nemal byť problém.
na úvod by som povedal, že MHD je slabo propagovaná samotným mestom, treba ľudí naučiť, že MHD tu je pre nich nie ako krajné riešenie, ale že je komfortná, s dostatočnou kapacitou, dobrým vozovým parkom, mesačníkmi, nástupom dvomi dvermi a pod.

Potom treba urobiť zmeny, čo nestoja nič, ale chce to vidieť viac ako za roh (zmeny pri súbehoch, prejazdoch naprázdno, lepšie nasadenie kĺbakov)

A potom uvažovať nad zmenami, ktoré keď sa už robia (rekonštrukcie zastávok a prístreškov, vyvolané investície a pod.) nech sa robia s kasselákmi, označníkmi a prístreškami...

...a na samý záver uvažovať nad novým CP a zmysluplnými zmenami ako je prestupný lístok, redukcia liniek na úkor ich posilnenia a pod.
Reakcia na: Marek6283 #8485:
Ako to tak čítam, tak to je ozaj blbé. Na jednej strane chcú cestujúci aj zamestnávateľ slušných, dobrých, usmievavých, prívetivých a neviem ešte akých šoférov, no dávajú im na to dôvod?! Čo robí cestujúci, je na hlavu ako kedy. Potom to sprosté správanie cestujúcich si zlíznu od šoféra tí normálni cestujúci. A zamestnávateľ ... ten by chcel aby bol šofér pomaly letuška a rozdával úsmevy, kávu/čaj a bagety, vyumýval voz a najlepšie ho aj opravil. Ale zaplatiť mu ani prd. Ani uľahčiť mu život tým, žeby si ľudia mohli kúpiť týždenníky/mesačníky, ani nápad títo kreténi vo vedení SAD.
(Kedysi to za socíku bolo a šoféri, ktorí to ešte zažili to chvália dodnes. PREČO TO DNES NEJDE?! Prečo si dnes kamarátka zo Skalky nemôžu kúpiť týždenník do Trenčína?! Takisto kúpiť si lístky vopred v prímestskej autobusovej doprave je nemožné, ani v tých IDS čo máme nejak tak pol na pol rozbehnutých.)
Ďalej šoférom zamestnávateľ strhne za kdejakú blbosť, len aby užidáčil na nich a nahonobil čo najviac, ako pán Jančura vysiela svojich "mystery person", len aby čo najviac postrhával. Samozrejme, že niekedy sú sťažnosti cestujúcich oprávnené a niekedy nie, ale rieši sa to vieme ako. Cestujúcemu povedia, že riešili to, samozrejme k riešeniu nie je prizvaný, tak si myslí svoje a šoféra zvozia po svojom.
Je to zacyklený kruh. Cestujúci môžu byť iba zhovievavejší, naštudovať si prepravné podmienky a tarifu (teda tie podstatné body), zamestnávateľ férovejší a hlavne snažiť sa vykonať nejaký pokrok, nuž a šofér potom aké bude prostredie, taký bude (dúfajme).
Reakcia na: draxter #8491:
Je to v PAL v Belej, tu je záber z google street view s ešte starým prístreškom: https://www.google.sk/maps/@48.862525,18.017855,3a,75y,26.37h,80.1t/data=!3m4!1e1!3m2!1seBWxtxnzDTBjVxrvdpUEJg!2e0?hl=sk

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.