Reakcia na: syko #8392:
ak by to naozaj prinieslo to, čo by som chcel ja, bolo by to vynikajúce. Ale ktovie, takto od papiera sa to ukáže až neskôr, ale princíp by mal vyzerať takto:- ak niekde vlak má naozaj dobrú obslužnosť aj frekvenciu, nech preberie gro dopravy (napr. TN-Tr.Teplá-DCA-IL-PB) a autobusové km použiť tam, kde ten vlak tak často alebo vôbec nechodí (napr. TN-BN-TO)
- ak niekde treba, zostane oboje, kvôli umiestneniu zastávok (TN-NM) a niekde to bude bez následkov (TN-Selec, TN-Tr.Teplice/NDCA)
To navážanie na vlak by bolo super. Alebo opačne, prípojovosť busov na vlaky. Lenže to už je otázka aj sledovania vlastných záujmov, nielen záujmov cestujúcich
kvorka
JA osobne tento krok vítam, a súčasne pre niektorých paušálnych kritikov odkazujem, najmä pokiaľ ide o to, že keď vlak prečo nie autobus, tak nech si pozrú kompetencie kto čo objednáva a nech vyplakáva na tom správnom stole.
Vlaky vo verejnom záujme objednáva štát
Autobusy vo verejnom záujme objednáva VÚC (PAL) a obce (MHD)
Takže argument, prečo nie vlaky, nie je argumentom. Treba sa spýtať VÚC, či aj oni chcú. Na druhú stranu, ak som obce/mesto, a poviem, že dôchodcovia budú mať MHD zadarmo, tiež sa neozve susedné mesto, že keď v TN má dôchodca MHD zadarmo, musí mať aj vlak alebo MHD v Humennom či PAL v Bardejove. Toľko k tomu, aby sme pomenovali veci tak ako majú byť. Jednoducho, argument ak vlak prečo nie bus u mňa neobstojí.