tak vies ale vobec mi nepride rozumne vsetko bezhlavo okresat, zvysit cestovne, ... Viem ze ti rozumni ludia to nechcu, ale bojim sa toho ze ti rozumni sa nakoniec k slovu nedostanu ako to uz chodi...
nula nula,kazdy v tej hlave nieco ma,kazdy ma svoju predstavu ako veci riesit,i ked nie kazdy sa doprave rozumie,mozno by bolo pre teba vhodne to co sa stalo mne,skratka vypocut si nazory viacerych...Silne vyrazy musia ist stranou,ti ludia to niekam dotaiahli. Faktom je ze cisto ekonomicky pohlad na MHD podla mna musi ustupit,jedine ze by sme boli Taxi ? ,vy viete co by bolo treba mnohi,ste inteligentni,rozumiete sa aj zakonom,mozno by ste mali dat hlavicky dokopy a skusit dat nieco na papier(pocitac) a poslat kam treba.Kazdy dobry napad je vitany!
Napisal ste to velmi pekne,cas zmien sa uz blizi,a snad nam vsetkym nebude koli nim v zime horko ? .Ja som si vypocul -a za to som vdacny-dve zainteresovane strany-mesto a SAD,a budem rad ak vznikne na oboch rozumna dohoda a vysledok aby aj tretia strana -cestujuci-pre ktorych sme tu bola najviac spokojna!- a musim nerad priznat ? -kym budem vladat krutit volantom-zostanem za nim!-i ked som mal aj vyssi ciel...-klobuk dolu pred panom Jurajom(co sem sem-tam prispieva),ma zlate nervy a velke vedomosti/skusenosti.
obavama sa aby pri tych dutych hlavach co o tom rozhoduju neprislo k najhorsiemu...normalne s obavami cakam v com budu spocivat zmeny.
Ja by som si vedel predstavit po 20 hodine zrusit spoje liniek 2 a 18, ak uz treba setrit, ostatne suhlasim s kvorkom a draxterom obmedzit co najviac prejazdov, niektore by sa dali zrusit vez toho aby sa to vobec nejak prejavilo na spojoch. Taktiez myslim ze ranne spoje linky 2 pocas vikendov asi tiez nechodia nejak extra vytazene, vecerne takisto...
Momentálne som sa aj s kolegami zamýšľal nad jednou vecou, a tou je finančná situácia nášho mesta. Vedenie sa tvári, že šetrí kde môže, ale absolútne sa zatiaľ nezaoberá otázkou MHD. Vieme všetci, že je tu milión prejazdov a iných nedostatkov v CP o ktorých sme tu popísali už dosť a nejdem preto mlátiť prázdnu slamu. Mesto na druhú stranu zatiaľ čuší, ohľadne občanmi navrhovaných úprav nič nové. Pokiaľ sa obzrieme do Prievidze alebo do Považskej Bystrice, tak najmä v PD sa mesto rozhodlo po masívnej obnove vozového parku najprv zvýšiť cestovné a následne radikálne zredukovať spoje MHD. Ja dúfam, že u nás rovnakých zadubencov nemáme. MHD je pre ľudí, vďaka novým vozidlám je lacnejšia údržba a dzražovalo sa prednedávnom s odôvodnením kúpy nových vozov. Úpravy v CP sa síce robia viacmenej kozmeticky, ale stále to nie je ono. A tu vidím priestor nášho mesta. Nie menej spojov, ale efektívnejšie nasadenie vozidiel bez potreby zbytočných prejazdov. Odstránenie súbehov/vláčikov spojov a prekopanie CP tam, kde to je treba (napr. Juh vo večerných hodinách).
Trenčín má dnes len 5 kĺbových vozidiel. Iste všetci uznáte, že bez nich sa ráno z Juhu nezaobíde vôbec, ale stále sú tu spoje, ktoré sú natrieskané a kde sólo nestačí. Preto by bolo potrebné aj nasadenie kĺbových vozidiel riešiť. Nosné linky ako L1 a L8 majú v sedle interval 30-60 u linky 1 a čistých 60 u linky 8. V tom čase už nepremáva ani linka 22. Preto by tieto vozidlá mali byť nasadené tam, kde sú najsilnejšie prepravné prúdy, a to je trasa Juh - Sihoť po celý deň (pokiaľ nie sú zase porobené súbehy a vláčiky) a špičkové spoje na trase Juh - TRENS a Juh - Zámostie. Nedá mi to, a myslím si, že by sa mali zmeny udiať v prospech občana, pretože nebude nič horšie, ako keď si to niekto uvedomí (síce neskoro, ale asi sa MsÚ časom zbadá), a potom bude chcieť zrušiť polovicu spojov. A to potom bude tá pravá HOVADINA. Stúpne počet tých, čo sa na MHD radšej vykašľú. Veď už teraz sa ľudia do práce na linke 24 ráno vezú ako sardinky. Ale kĺbové vozidlo na nej nasadené stále nie je ani po roku odkedy tieto problémy nastali. Cieľ mesta by mal byť takýto a nijaký iný:
a) zachovanie počtu spojov
b) redukcia prejazdov (až na nulu)
c) vyššie využitie kĺbových vozidiel (pretože neplatí to čo si niekto myslím, že 2x sólo = kĺ, a to ani z pohľadu nákladov)
d) zmeniť CP tak, aby sa odstránili súbehy, čím sa de fakto bez zmeny nákladov zvýši ponuka spojov
e) upraviť CP do podoby, aby boli v súlade so zákonom (vyzbačiť v nich zastávky na znamenie, zrýchlené spoje, riadne aj zachádzky liniek 2 a 6)
f) skrátiť jazdné časy tam, kde je vata
A tým sa dosiahne len to, čo by tu malo byť už dávno: MHD pre občana, za vynaloženia nižších nákladov a zvýšenie úrovne MHD. Sú mestá (TT, ZV, MT, PP, PD) kde klĺbové autobusy odstavili z premávky úplne. A opzrite ako to tam dnes vyzerá. PP katasrofa, natrieskané vozidlá, MHD klesá na úroveň sociálnej služby. Preto dúfam, že TN sa preberie z letargie skôr než bude neskoro. Ľahšie je ľudí v MHD udržať aklo ich tam potom prilákavať späť. A TN svojou polohou, rozložením, počtom obyvateľov a veľkosťou je na MHD odkázaný. Vzhľadom na tradíciu a súčasnoť, zlepšenia po nástupe súčasného vedenia SAD Trenčín by preto bolo veľkým a nelogickým krokom čokoľvek iné, čo by smerovalo k bohapustému obmedzovaniu spojov, šetreniu na nesprávnych meistach a pod.
Toľko môj pohľad na tému tak veľa diskutovanú aj tu aj medzi ľuďmi. ?
kuriozita: Dnes Marek pekne ze sa ide ovlazit do Kubrickeho potoka a po tom, co sa ovlazil hovorim mu pozri sa co tam plava
A preto ma napada, nemohli by byt aspon na najvacsich konecnych v TN tak ako su zachody zriadene aj nieco pre vodicov, take ako byvalo kedysi v centre ze stlacis a 10 sekund tecie voda. myslim ze by to ocenili...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan005
A preto ma napada, nemohli by byt aspon na najvacsich konecnych v TN tak ako su zachody zriadene aj nieco pre vodicov, take ako byvalo kedysi v centre ze stlacis a 10 sekund tecie voda. myslim ze by to ocenili...