prestupové body sú jednoznačne tieto:
1. Hasičská /stojí tam polovica liniek MHD a PAL, je to priamo v centre/
2. Gymnáziu, v opačnom smere Braneckého /stojí tam polovica liniek MHD a niektoré PAL/
3.železničná stanica /stojí tam 1/3 liniek MHD, PAL, DAL, vlaky/
Páni, pripojím svoj názor:
- tiež zastávam teóriu o tom, že mesačník by sa mohol vrátiť, aj nástup všetkými dvermi, ale len ak pri každých bude čítačka
- tie "vláčiky" 4 busy za sebou a polhodinu nič: Pr. o 19-tej odchody zo zastávky Rázusova smer Sihoť VÚO /jeden za všetky/ - chcelo by to nejaké riešenie.
- tiež navrhujem urobiť prípoje k večerným R a IC, ale nie hneď po príchode, ja by som dal 10 min po príchode, samozrejme v závislosti na intervale linky, ale pri posledných spojoch by som to zvážil. Je pravda, že vlaky teraz meškajú, al v smere zo ZA do BA nie /R 612 Váh, IC Kriváň/
- zmenil by som tarifu na L50, toto je moc veľa a vozí vzduch. Keď v BB môže nočák chodiť každý deň 6x za noc v oboch smeroch za denné cestovné, u nás by sa to hádam dalo tiež za nejakú kompromisnú cenu /8,16 resp. 10,20/.
-chce to lepší preklad L23 a 28, 11 a 17, zo sihote 2,6,28 a zároveň 8,18,28. Nie ako teraz, keď L8 ide 3min po L18. A poobede zahustiť interval L8 aspoň na 30min.
- ono je zlepšení možných dosť, otázne je, ku ktorým sa siahne a ktoré by skutočne pomohli /v prvom rade určite zrušenie tých "vláčikov" a ozajstný intervalový preklad/.
Nehovorim o bratislavských cenách, ale o bratislavskom spôsobe tarify A mimochodom, nie som z Trenčína, takže nemôžem hovoriť, kde je, resp. nie je prestupný bod
este zaviest pratislavske ceny, 10 minutovy listok 14sk a nebol by ani problem s pretazenostou busov lebo napr. ja a ludia ktorych poznam by sa im na to vyprdli a chodili radsej peso:D no a s tym intervalom mas do istej miery pravdu ale ako to chces robit? kde chces spravit prestupny bod? na Hasicskej, ktora uz teraz ma problem co sa tyka autobusov hlavne v spicke. a preferoval by si kratke linky sidlisko-centrum(ŽST)? alebo napr. Záblatie-Hasicska-Kubrica/Opatova-Hasicska-Nozdrkovce? spajat casti s priblizne rovnakym prepravnym narokom jednou linkou?
Ako má vyzerať tarifa si ber príklad z Bratislavy alebo Prešova. A samozrejme, ak by vznikol nejaký mestský dopravný podnik, tak by som automaticky zrušil SADistické intervaly (tak, ako ľudia chcú) a zaviedol pravidelnejšie (trebárs každých 12 minút).
ja som napr. za zrusenie liniek ako napr. 16 a 9. a za zefektivnenie dopravy nieze idu 4 spoje po sebe naraz jednym smerom a potom hodnu chvilu nic rieseni by bolo...
ja som nehovoril o priestupnej tarife. to bolo vyjadrenie k zilinskemu tarifnemu systemu kedby sa zaviedol do TN. myslel som tie ich komplikovane predplatne karty kde mas presny pocet jazd na presne obdobie
s tymi vlakmi je to momentalne naozaj tazke pretoze chodia s "pravidelnym meskanim" koli modernizacii trate a navyse si myslim ze je hlavne aby mali linky ktore su takmer uplne subezne prekladany interval a nie ani tak aby mali interval prisposobeny vlakom...
ver ze v TN je percento ciernych pasazierov nulove, cestujem vacsinou v spicke a nestava sa...sice niekedy sa niekto preklzne za zlavu na ktoru nema narok a pod. ale vodici kontroluju aj to.
vraj trenčianska MHD je čím ďalej, tým viac závislá od dotácií...
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.
Môžeš si byť istý, že práve tarifu by som zo Žiliny ku vám (ani nikde inde) neexportoval.
Re #221 milan005: Ad čierny pasažieri: Myslíš si, že vodič v čase špičiek počas vydávania lístkov a práce s peniazmi ešte stíha sledovať všetky dvere, či sa mu v dave vystupujúcich niekto náhodou nevotrie do vozidla? No dosť o tom pochybujem. Ako aj o tom, že by niekto z cestujúcich proti takémuto čiernemu pasažierovi v dnešnej dobe zakročil.
mozno mas pravdu ale na 100% by tym SADka mala stratu kvoli ciernym pasazierom a pod, tym padom aj cestujuci vo zvysenom cestovnom. myslim ze to je posledny akutny problem nasej MHD. narazam na vacsie napr. konkretne dnes zly preklad spojov od Gymnazia smer Juh I. v dopoludnajsom sedle:
napr. 11:07(l.17) 09(l.5) 52(l.11) 59(l.18) a dalsiu hodinu znova a zaroven doplnam ze l. 11 zvykne niekedy meskat a l. 17 ist o nieco skor takze tie vozidla idu v jednej šóre a potom 45minut nic. stavim sa ze teraz zrusia l. 17 v doobednajsich hodinach pretoze ju oznacia za stratovu, nevytazenu. ano, pretoze jazdi v nespravnom case. navrhoval by som ju posunut zo stanice o 20minut neskor, myslim ze by sa to dalo spravit pri dobrej voli. hned by to bolo lepsie 11: 09 27 52 59 zaroven by sa spravil fajn preklad s l. 11, ktory je momentalne nulovy.
Ale prečo robiť krok dozadu, keď sa dá urobiť krok dopredu? Povedz mi, v ktorom veľkomeste, ak chceme ísť po vzore veľkomiest, si kupujú lístok u vodiča. Vieš ty vôbec, o koľko sa cesta linkou skráti, keď vodič nebude musieť furt vydávať peniaze (a najmä počas špičky)?
no a ta zlava nieje 2sk...moze to byt az 8 sk ked si zoberies napr. ziaka strednej skoly ktory by nemal dopravnu kartu plati cely listok 12sk ale ak si zakupi kartu za 200/250sk (nevim kolko momentalne stoji) tak zaplati len 4sk za jednu cetu a myslim ze to je velky rozdiel. a s tou zlavou pred konecnou som to nemyslel celkom tak akoze pre linku ale pre istu trasu napr. Kubra->Kubrica Zimny stadion->Opatovska, VUO Zlatovce->Záblatie. myslim ze by na tom ziskala aj SADka aj cestujuci, pretoze takto radsej prejdu peso. no a trnava to je pripad sam o sebe viem ☺ ty si myslel nejaky taky tarifny system ako je v Ziline s tymi predplatnymi kartami na urc. pocet ciest a zaroven aj urcite obdobie. prepac ale mne osobne sa to zda pre TN zbytocne komplikované a priklanam sa radsej k systemu co mame
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan005