vraj trenčianska MHD je čím ďalej, tým viac závislá od dotácií...
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.
Valec
1. Typ B 961 sa už vyše roka nevyrába.
2. A ani Karosa už nie je Karosou ale Ivecom Czech republic.
Jedine, že by sa už nejaký chytrák našiel a začal (hoc aj licenčne) začal Karosy vyrábať. ?