Reakcia na: tomas153cv #15960:
Nepochopili sme sa.Myslel som to tak, že zaujímavým produktom by pre mňa bol celonárodný PREDPLATNÝ lístok - napríklad ročný, tak ako ho poznáme zo Švajčiarska, kde je ním štandardne vybavená podstatná časť populácie.
Vyslovil som obavu, že takýto lístok však reálne môže stáť toľko, že kúpyschopnosť priemerného slovenského cestujúceho nedovolí, aby si ho ľudia nejako masovo kupovali. Aj dnes si môžem kúpiť celoročný lístok na všetky vlaky ZSSK za 850 € - bolo by to pohodlné, ale je to dosť veľa peňazí naraz a aj napriek tomu, že cestujem vlakmi veľa, nie som si istý, či by som v ročnom merítku vôbec ušetril. Preto som sa zamýšľal nad tým, že ak by mal existovať ročný PCL na celú republiku komplet, koľko ľudí by si ho asi tak mohlo dovoliť.
Vladimír
Pre mňa by bol zaujímavý skôr celonárodný predplatný lístok. I keď sa obávam, že bude za cenu, ktorú si žiadny civil nekúpi.
Tak či onak, súhlasím s Tebou, že NICL je iba o možnosti naskladať niekoľko lístkov na jeden doklad. Nerieši logiku dopravnej obsluhy, koordináciu jednotlivých systémov, nastavenie ponuky. Očakávam, že toto aj naďalej budú robiť jednotlivé IDS, len možno v miestach prekryvu alebo v niektorých celonárodných otázkach im bude niečo predpisovať NADA. Význam IDS preto určite ostáva.
Ja osobne som veľmi rád, že TSK nezakladá vlastný IDS a plne podporujem, že sa namiesto toho rozhodol integrovať so súčasným IDS ŽK, ktorý je už trochu zabehnutý a nefunguje najhoršie. Som presvedčený, že IDS-ká by mali zahŕňať územia dopravne funkčných regiónov a nie otrocky kopírovať často umelo vytvorené hranice krajov. Považujem za logické, že medzi Považskou Bystricou a Bytčou nevznikne žiadna tarifná hranica, ale celé považské rameno od NM po ZA bude súčasťou jedného systému.