A hlavne k tebe - ani o tom, že by som ja tebe niekedy akokoľvek vynadal. Lebo ak použijem ostrejší výraz, je len reakciou, takže rád by som si pozrel ten príspevok, iste nie je na teba.
Myslím si, že nemá zmysel sa tu naťahovať do nekonečna, takže len k dvom bodom.
K tomu, "kam sme diskusiu dostali my" a "kto ako na mňa, tak ja na neho" – neviem o tom, že ja by som niekedy na teba mal útočný štýl komunikácie, napriek tomu som si ho od teba vyslúžil viackrát. Takisto sa mi na rozdiel od teba nikdy nestalo, že by mi iMHD zmazalo diskusný príspevok pre vulgárne vystupovanie (viď. obrázok).
Druhá vec, považujem za nevyhnutné ohradiť sa voči vyložene nepravdivým obvineniam o údajných "kamarádšaftoch" s Útvarom mobility. S ÚM máme korektné pracovné vzťahy, nič viac, nič menej. Keď sme ÚM prvýkrát predstavili náš návrh novej koncepcie MHD, odmietol ho a vybral si iného zhotoviteľa pre spracovanie nového CP. Až po tom, ako tento zhotoviteľ pohorel a dodal nepoužiteľný výstup, oslovili nás, pričom medzitým nastala na ÚM ešte aj výmena vedenia tohto útvaru. Vytvárať dojem údajných "kamarádšaftov", protekcie alebo čohokoľvek podobného je obviňovanie, ktoré sa ani v najmenšom nezakladá na pravde.
Máš pravdu, však na odbore dopravy to dnes vyzerá ako? Tie obedy a kamarádšafty vidí aj slepý, s kým úradník chodí a potom že to tak vyzerá ako to vyzerá.
Vieš, vôbec to tak nemyslel zase, ako si to pochopil ty. Tu sa objavilo kopec pozitívnych vecí, rád a riešení, z ktorých veľa sa časom aplikovalo. Ale nastali aj chyby a zmätky. A tam tá sebareflexia naozaj nie je ani len náznakom. Potom ten spôsob komunikácie a označovanie ľudí na diskusiách pomaly slovníkom Jara Naďa - čo kto seje, to žne. Takže ak sa divíš, asi treba v prvom rade začať od seba.
Prispieval sem i bývalý GR SAD TN. A nikdy diskusia neskĺzla napriek kritickým poznámkam tam, kde ste ju dostali vy. Moja reakcia je vždy o tom, že kto ako na mňa, tak ja na neho. A to je u drvivej väčšiny.
Rok 2016 si robilo mesto, využilo "tunajšie" nápady, takže všetka kritika nech smeruje tam vvtedy i teraz. V roku 2016 sa nevypredali cestovné poriadky, na mestskom webe neviseli chybné trasy a ak cituješ dve dôchodkyne, tak ti odcitujem ja:
"Tento cestovný poriadok asi robil niekto, kto sa po Trenčíne vozil len v noci...." a má pravdu, lebo po Puškinovej ulici už ozaj jazdiť MHD nechať, je pritiahnuté za hlavu.
A tie heslá ako z čias komunizmu - všetko bude lepšie, len žeby nebolo.
PS: transparenty a hlásenia sú vecou dopravcu, takže ak si potrebuješ kopnúť do SAD (a my sme tu kopali roky a riadne, aby sa veci dostali na level 2022), tak by dodám, že len Transdevu sa stalo, že linka 32 nemala na dušičky ani len vylepené cestovné poriadky 1.11. - čo mi to pripomína?
Pomôžem si, citujem,,Tiež mám dlhodobo dojem, že domáci diskutujúci, či už vedome alebo podvedome, hodnotia každú zmenu mimoriadne citlivo,. No a ako to máme preboha hodnotiť? Hovorím, čo často hornopaprčiari hodnotia
. Radikálne narástli poplatky za parkovaciu politiku kocúrkova, problémy s priepustnosťou dopravy v Trenčíne a tak ďalej. Je tu len jeden a to podstatný fenomén. Trapná filozofia Rybníčka - mesto Trenčín a jeho zastupiteľstvo a úradníci sú profesionáli! Trt veľký. A to stále prosíka o peniaze od štátu. Často sú tí úradníci za hranicou zúfalstva a nekompetencií. No a to je všetko. Môžte sa aj potrhať, pravda je taká.
K tomu poslednému odseku sa pripájam aj ja. Tiež mám dlhodobo dojem, že domáci diskutujúci, či už vedome alebo podvedome, hodnotia každú zmenu mimoriadne citlivo, lebo to robí ktosi iný ako doteraz. Aj náznak nedokonalosti je škandál, hoci do augusta 2022 by sa to ani len neriešilo. Toto je moje pozorovanie, iba ho konštatujem, nič viac, a naozaj by ma mrzelo, ak by som sa tým niekoho dotkol (nebolo zámerom).
Do spustenia nového CP ostáva niekoľko dní. Je riadne schválený, vývesky sú vytlačené, dáta do plaubákov spracované. Kocky sú hodené. Už nemá zmysel dookola riešiť jednotlivé zmeny. Už čoskoro sa ukážu v praxi. Samozrejme, na hodnotenie si musíme počkať minimálne polroka, možno rok. Riadiť sa prvotnými výkrikmi cestujúcich v prvých dňoch po zmene je zbytočné a k ničomu nevedie.
Ja osobne túto zmenu považujem za logickú a za potvrdenie pozitívneho trendu, ktorému vydláždili cestu aj predchádzajúce zmeny, na ktorú táto teraz nadväzuje. Možno sa nestotožňujem s každým detailom riešenia, ale to je normálne že sa názory rôznia. Čas ukáže, a ak niečo neobstojí, bude to možné korigovať. Som ale presvedčený, že gro zmeny má všetky predpoklady na to, aby na niekoľko ďalších rokov pretrvalo.
Želal by som si, aby každý zo svojej pozície napomohol k hladkému nábehu nového CP namiesto toho, aby sabotoval a tešil sa z každej chyby, ku ktorej napriek všetkej snahe môže prísť.
Vo všetkej úcte, čím ďalej, tým viac som presvedčený o tom, že máme veľmi rozdielnu predstavu o sebareflexii. Pretože začínam mať pocit, že kým nebudeme nekriticky preberať všetky pripomienky, ktoré sa na tomto fóre objavia a nebudeme si za všetko, čo jednotliví diskutujúci považujú za chybu sypať popol na hlavu, dovtedy budeme obviňovaní z nedostatku sebareflexie. Samozrejme, že diskutujúci môžu napísať akúkoľvek kritiku alebo podnet, ale rovnako tak my môžeme posúdiť, čo z toho považujeme za opodstatnené a čo nie (či už ide o výhrady k linkovému vedeniu, alebo ku komunikácii a iným procesom).
Najmä v tých výhradách ku komunikácii sa už naozaj strácam. Na jednu stranu sme si tu od Draxtera čítali, ako údajne robíme tajnosti (pritom sme s komunikáciou začali 2 týždne po podpise zmluvy, hneď, ako bol potvrdený termín prezentácie vo Hviezde), od Pabla ako nedostatočne masírujeme cestujúcich, ale zároveň keď tú komunikáciu robíme, tak je vraj neseriózna a nová koncepcia kvôli nej stráca na popularite. Asi už začnem mať pocit, že sme mali, tak ako to bolo v roku 2016, po prezentácii na webe mesta zverejniť jeden strohý článok s preklikom na PDF súbor a bolo by to lepšie? Keď už sa bavíme o sociálnych sieťach, gro komunikácie v októbri tvorili videá, kde sme odpovedali na najčastejšie otázky cestujúcich. Nešlo teda o žiadne superlatívy, naopak sme zverejňovali často kritické otázky a dávali k nim vysvetlenia, k tomu sme ešte ľuďom zodpovedávali otázky v komentároch.
Zároveň, pokiaľ sa tu mesto po 30 rokoch, kedy sa striedali buď obmedzovanie výkonov alebo aspoň stagnácia rozhodlo výkony navýšiť, nevidím jediný dôvod, prečo by sme tieto zlepšenia (či už ide o 5-minútové intervaly, alebo posilnenie niektorých štvrtí) nemali, kľudne aj v superlatívoch, komunikovať. Spočítal som, koľko podnetov prišlo od 1. augusta – dovedna prišlo 33 pripomienok, celkovo teda evidujeme 324 pripomienok, čo je stále so značným odstupom menej než v rokoch 2006 a 2016.
Na záver ešte k tej sebareflexii, myslím si, že by bolo na mieste k nej vyzvať aj mnohých ďalších diskutujúcich. Lebo z toho, čo tu čítam mám u mnohých pocit, že hlavný problém je v tom, že to robíme my a nie milan005. Veľmi dobre si pamätám rok 2016 – zrušené zastávky bez akejkoľvek informácie na označníkoch, knižný CP zopnutý spinkou tak, že sa rozpadol ešte cestou z klientskeho centra domov, mätúce ciele na transparentoch pri okružných linkách, hlásenie „konečná, prosím, vystúpte“ na priebežných konečných, chýbajúce riadne označníky na zastávkach ešte aj 4 roky po spustení. A kampaň vystihli dve dôchodkyne, ktoré mi tuším 2. augusta 2016 v L13 povedali: „Nemáme kde zistiť, čo kam chodí, tak sa vozíme po celom meste.“ Zaujímavé, že toto vtedy mnohí z aktuálnych kritikov novej koncepcie vtedajšiemu autorovi CP, mestu či dopravcovi nevyčítali. Dokonca ani zvýšenie rozdielu medzi DK a hotovosťou z 15 centov na 40 centov vtedy nebol problém.
Rozumiem, hoci pred mesiacom som bol na pracovnej ceste v Rotterdame a tam ma prekvapilo, že tiež nie všetky trasy boli segregované. Na dvojpruhových komunikáciách v centre alebo v obytných zónach, porovnateľných so Soblahovskou či Legionárskou, išlo viackrát tiež len o cyklopruh vyznačený na kraji vozovky, prípadne dokonca len o ochranný pruh, niečo podobné je v TN na Rázusovej, ale žiaľ naozaj užšie. Segregované cyklotrasy boli predovšetkým pri štvor- a viacpruhových komunikáciách. Čo je ich silná stránka a naša slabá sú určite križovatky, že v Rotteradame sa mi nestalo, aby ma cyklopruh vypľul do kruháča bez cyklotrasy – ale pokiaľ viem, v tomto sú alebo minimálne donedávna boli v SR nejaké legislatívne obmedzenia, ktoré sa musia zmeniť na úrovni štátu, nie mesta a úplne by som ich mestu nedával za vinu.
Kedysi bolo v zadu na autobuse Ďakujem že ma púšťaš zo zastávky, teraz by tam mal byť piktogram : O zlomkrky utekajúci človek a napísané? Nestihol si? Mal si čakať! Čítam neskutočné články o nás ako si vraj dobiehajúcich vychutnávame a podobné nezmysli...niečo sa za tie posledné roky zmenilo? Kto má koho čakať Tak už neutekajte, veď "o 5 minút" príde druhý
Nie je nad to, keď ide klbak hore Juhom, ja vedľa neho a cyklista. Dávame si ťukes späťákmi a riaditkami...toto je blbosť a zúženie pruhu na spodný okraj normy nemôžem hodnotiť vôbec pozitívne.
Poviem ti novinku, ale naozaj ma nezaujima hodnotenie daneho prispevku viac nez jeho vypovedna hodnota.
Zacnem s oblubenostou, lebo je do neba volajuce, kde zacina tvoja hranica sebareflexie a vnimania okolitej reality. Popravde aj ja, aj vela ludi z tohto fora a aj pomimo neho na novu koncepciu iba nenadavali, ale ju aj chvalili(prelistuj si x-stran dozadu, ak mas kratkodobu pamat). To sa stale nezmenilo a nema dovod sa zmenit. Ale to preco tento cirkus straca na popularite a serioznosti je v marketingu a komunikacii. Par mesiacov dozadu tu zazneli vyjadrenie o tom ako sa nieco neda, ako to tak nemoze byt(linky atd) a vehementne ste si za tym stali. To ze sa posunul cas spustenia ani nepocitam. Vypredane cestovne poriadky su len ceresnickou na torte(je mi uplne jasne ze napises ze za toto nemoze Dnp, ale vela ludi to vnima ako celkom, TD, DnP a TN).
Vlastne za to zle nikto nemoze a za to dobre moze DnP. Alebo v spolupraci s TD ci nebodaj mestom Trencin. To je cely problem celej sebareflexie. Uz od zaciatku, ak si pamatas, sa z tajilo kto bude spolupracovat na novej koncepcii(draxter sa na to niekolko krat pytal) - opat sa to da v diskusii dohladat.
Ani jeden jediny raz nezaznelo - prepacte, pokazili sme to, pracujeme na naprave.
A ze sa tych veci oproti povodnemu planu zmenilo. Ono to totiz to nieje uplne v dnesnej dobe v mode a chce to poriadnu davku sebazapretia. Namiesto toho na fb stranke, tu a v podstate hocikde len same superlativy o tom ako doslo najmenej staznosti, ako budu ludia cestovat v skratenych intervaloch a ine veci, ktorym uplne nerozumiem, lebo niesom kompetetny to zhodnit.
Co ale kompetetny zhodnotit som je tvoj vyklad 1 minuty(slovom jednej minuty), sice to nebude kazdemu asi jasne, ale ja som to teda pochopil tak, ze jedna minuta prejazd v cestovnom poriadku moze znamenat hocico +0 az +59 sekund na dalsej zastavke ku tej minute ktora tam je pisana. Co nahrava trosku lepsej situacii(otazne je ci to bude stacit ale verim tomu ze taketo veci sa vychytaju), len zaroven sa dostavam k tomu, ze teba mrzi moja zvlastna interpretacia, hoci jej rozumie snad uplne kazdy, ale mna mrzi ze jednoducho nevies vysvetlit veci tak ako su a nerozumie im nikto. Takze sa Ti ospravedlnujem ze som ta nepochopil. Urcite niesom jediny co ta absolutne nechapal a teraz si sam sebe poloz otazku, ci nebolo lahsie napriamo odpovedat na tu otazku s tym ze to vysvetlis polopate, usetrili by sme si 4 strany prispevkov. A tu sa dostavame zasa ku tej prezentacii a citaniu s porozumenim...
Odbocenie zo zastavky "Na Kameni" na ulicu "Jana Derku" uz riesit nemienim. Opat od toho kazdy ruky dava prec a ostava to len na vodicovi. Taketo veci sa zial maju riesit v predstihu a nie za pochodu. Pre mna je to na internej urovni vyriesene. To s tymi zastavkami a plnymi ciarami snad ani nema vyznam komentovat, vodici pravidelne prechadzaju KKV kde su tieto zmeny v zakone preberane.
Tieto zabomysie vojny bez akehokolvek vysledku(vyjma vysvetleniu pojmu 1min) oberaju o cas jak aj mna, tak aj teba a aj diskutujucich co tuto diskusiu citaju. Opat odmietam uz reagovat na tvoje prispevky tu na fore, kritika ci pochvaly pojdu tak ako som ich smeroval doteraz, "oficialnou" cestou, inak to vyznam nema a co sa tyka toho piva, z mojej strany co som povedal to plati.
K tým pseudo cyklotrasam, ak zuzim jazdný pruh na minimum, na kraj nakreslim zeleny pas ako vo väčšine nášho mesta, je hotová katastrofa, o bezpečnosti sa bavit nemusime. U nas sa všetko robí len na oko, aby bolo. Prečo sa RR neskoci pozrieť do Holandska kde majú cyklotrasy všade, su súčasťou kruhacov, krizovatiek, maju vlastné semafory a pod. Ked som sa pohyboval na bajku v Holandsku tak som nikdy necitil strach o zivot nakolko cyklotrasy su siroke, zvacsa oddelene od cesty, pripadne aspon malým predelom - obrubníkom. Zároveň ako vodic som tam nikdy nevnimal ze by ma ich cyklotrasy obmedzovali alebo ze by som niekoho ohrozoval. Zato v Trenčíne si dovolím tvrdiť, ze nie je jediný usek kde by som sa nebal ze niekoho zrazim, pripadne sa mi strepe pred vozidlo. Plus u nás si cyklisti myslia ze su nesmrteľný a všade majú prednosť, ich absolutne nepredvidatelne jazdenie idealne so slúchadlami na hlave je len čerešničkou. Podla mna by sa mali na meste konecne zamysliet a nemalovat blbosti po cestach odnikial nikam, len aby bolo super PR. Som za cyklotrasy, presne pre to co pises, ak je siet dobre nastavena a bezpecna tak auto v meste skoro vobec nepotrebujes. Žiaľ v TN aj na väčšine SR sa to robi na slovenský spôsob...
Mrzi ma tato zvlastna interpretacia... Pablo sice nic nenapisal o Sihoti, ale napisal o Juhu a dodal, ze takychto casovych periel je v CP neurekom. Ja som preto vybral zdanlivo "najvacsiu perlu" v jazdnych dobach, a to 0 minut medzi zastavkami a na tomto priklade som sa snazil vysvetlit, ze vodic sa nema teleportovat, ale ta minuta je zaokruhlena nadol. Pouzijem tvoju konstrukciu - zrejme to musim vsetko pisat polopate, ale tym som chcel na vhodnom priklade vysvetlit to, ze 90% ludi vidi za 1 minutou medzi Cintorinom Juh a Mateja Bela cas 1:00, ale v skutocnosti znamena 1 minuta v CP cokolvek medzi 1:00 a 1:59, a to kvoli tomu, aby sa na zastavke zbytocne nevetralo a bola zachovana plynulost. To vsak neznamena, ze sa tie zvysne sekundy niekde stratia.
V podstate mi to moze byt jedno, ale diskutujuci si mozu urobit aj svoj nazor, a odzrkadlit ho aj napriklad prostrednictvom hodnotenia toho-ktoreho prispevku. Nikto z nas nebude oblubeny uz len z titulu, za sa nieco meni. A ine to nebolo ani v r. 2016, odporucam nazriet do zapisnic z VMC toho casu, aka bola nalada v trencianskej spolocnosti. Rovnaka.
K odboceniu zo zastavky Na Kameni dolava do Derkovej som sa zamerne nevyjadroval, nakolko od zaciatku bolo toto miesto s otaznikom a na nas (DnP) to odobrenie nestalo. Viac k tomu vraviet nebudem, ale pripravuje sa riesenie take, ktore nebude vyzadovat prejdenie plnej ciary. Iny pripad, ak niekto odmieta obsluhovat novo zriadene zastavky kvoli plnej ciare, nech nazrie do legislativy, ako sa od r. 2020 co vyznacuje.
Posledny bod, ano, informatori na zastavkach platia tak, ako je uvedene, a spolu s brozurami "Ako cestovat po Trencine" v ruke by sa na zastavkach mali objavit uz pred spustenim, najpravdepodobnejsie 30. oktobra.
Pri pridávaní jazdných pruhov sa bavíme o pruhoch vyhradených pre verejnú dopravu alebo aj pre individuálnu dopravu?
Inak k tým cyklopruhom, veľmi nerozumiem tomu negatívnemu nastaveniu voči nim. Kvalitná sieť cyklotrás reálne prispieva k tomu, aby sa ľudia nebáli jazdiť na bicykli, prípadne aby sa nebáli pustiť napríklad deti na bicykli do školy. Cyklotrasy teda môžu v určitej miere pomôcť k tomu, aby premávka v meste nebola tak hustá, čo má v konečnom dôsledku pozitívny vplyv aj na MHD – zmenšenie vplyvu dopravnej situácie na včasnosť spojov, tým pádom zlepšenie spoľahlivosti prestupov atď. Osobne často využívam najmä cyklopruhy na Soblahovskej, Legionárskej a Braneckého (na kolobežke) a nemám pocit, že by zívali prázdnotou.
Mimochodom, pri kvalitnejšej pešej a cyklistickej infraštruktúre by sme možno ani nepotrebovali niektoré školské spoje. Viaceré z nich sme totiž zavádzali práve z dôvodu, že deti to síce do školy nemajú ďaleko, ale rodičia sa ich boja pustiť pre objektívne nebezpečné body infraštruktúry (chýbajúce chodníky, priechody, prvky upokojovania dopravy či práve cyklopruhy).
Výborne zhrnuté, najmä pre tých z nás, čo máme krátku pamäť. Tak Zlatovská bol riadny prúser Cellera, zvyšok už padá na Rybníčka a jeho neschopnosť za 14 rokov niečo zásadné pre dopravu v meste urobiť.
Lenze toto je presne ten problem ktory mas : dedukujes nieco co vobec neni napisane a ostatok ignorujes. Pablo nenapisal nic o Sihoti, napisal o Juhu ze kto to stihne...ty napises vec o Sihoti ale zeby si zareagoval na ten juh, to vobec.
To iste s mojim komentarom o skole. Nikde v prispevku som neuviedol ze nemas pravdu ohladom casu odchodu, ani v prispevku predtym. Dokonca som ani neuviedol ze by to ziak nestihal danym spojom ist(ani vtedy ani teraz). Reagoval som na regulu skoly ktoru si vo svojom prispevku uviedol a aku mam skusenost zo skoly ja a na kvorkov prispevok ze jednoducho ziak ma sediet v skole vtedy a vtedy. Zrejme to musim vsetko pisat polopate, opat zdoraznujem ze neviem uplne presne ako to v dnesnej dobe chodi, kedze zo skoly som uz nejaky piatok vonku. Usudil si z toho nejaky negativny alebo dokonca utocny prispevok na teba, pritom nikde sa tam nic take nespomina. Jedine s cim som si rypol je ta parafraza, ale nemozem za to, ze uz som to par krat pocul, ja som to nevymyslel.
Naopak som reagoval na neschopnost citat text s porozumenim co sa opat potvrdilo, nehnevaj sa ale vytkol si mi veci ktore som jednak ani nenapisal a druhak si ich dokonca ani nemyslim, to je ozaj skvely zaciatok konstruktivnej debaty. Do krcmy nechodim, ale ked donesies pivo do TD Transport s.r.o. urcite si dam a Pablo tiez. Ale ci bude o com debatovat, to neslubujem.
Chcem sa ale spytat ci stale plati to, co bolo niekedy uvedene, ze v prvych dnoch budu autori koncepcie v terene a koordinovat ludi? Konkretne ma zaujima 1.11, t.j. prvy(nulty) den spustenia.
Tak, tak múdro hovoríš. Len panie poslankyne a páni poslanci sú za iné priority. Taká železná železná opacha / starý železničný most/ , Rybníčkov sen za desiatky melónov. Aj tak mu tento zákusok neprejde! Však to určite vieme. A paprčiary palce hore, za pravdu sa dnes nebojuje, iba dolu sa potichu bohu... môže byť aj š.
Tak, tak , ale treba to hovoriť tak, ako je to. Aj doma na našej hrude neexistuje politická zodpovednosť. A papaláši si ju len tak rýchlo neuzákonia. Preto tu nikto za nič n e m ô ž e . Pravda jamy, či kúpaliská a tu na tej stránke o doprave autobusová stanica. Politické paprče, do ....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter