Ja nepíšem, že chcem priame spojenie. Ja píšem žeby bolo fajn aspoň zachovať rozumné prestupy. Bolo by fajn keby sa nevytvárali bariery tam kde nie sú. Mimochodom na debarierizáciu podchodu by sa dali použít rovnaké fondy z EHMK ako na rekonštrukciu zeleného mosta. Však v tom podchode to umenie už aj funguje na rozdiel od mosta, kde by to umenie stálo milióny.
Zachovanie priameho spojenia Kubrice s Maxom bol ústupok gigantickému odporu obyvateľov mesta. Ani nedávne zdražovanie nevyvolalo takú nevôľu, ako presmerovanie jedenástky cez Sihoť...
Všeobecne však Saratovská a Východná majú problém v tom, že sú okrajové vetvy od gen. Svobodu, takže priame spojenia v rozumnom intervale sú nereálne. A prestup na Hasičskej samozrejme pre mnohých asi menej pohodlný, než peší presun na gen. Svobodu.
Zo Saratovskej minimálne do 14 tej chodia 4 spoje do mesta a ani z jedného spoja sa normálne nedá prestúpiť na linky na Zlatovskú. Cestujúcim, ktorí dnes cestujú na Zlatovskú priamo sa predĺži čas cestovania o viac ako 10 minút s použitím prestupu na Hasičskej, ktorí nie je ani vhodný ako prestup. Ok môžme polemizovať či je to potrebné, ale podľa mňa nie sú potrebné ani priame linky z Kubrice ku Maxu. V podstate sa len rieši kto kde chce cestovať priamo na miesto toho aby bolo prestupovanie bezbarierové a krátke.
Fungujú však radšej prestúpim na Braneckého. Len s prestupom na linku 3 cestujúci zo Saratovskej si dá okružnú trase po celom Zámostí aby sa dostal na Zlatovskú. Potom, ale už chápem prečo sú hodinové lístky. Dnes je cestujúci v cieli za 15 minút po novom 35 minút s prestupom
Pod Juhom? Uff, tak to asi len jednotlivci, na to sa hromadne ešte nenaučil - vodiči sa naučili zastavovať . Hasičská však vždy bola a je považovaná za prestupný uzol a to aj oprotismery.
Práve cestujúci zo Saratovskej musí využiť podchod na Hasičskej ak sa chce dostať na Zlatovskú. Dnes existuje priama linka, po novom len využitie prestupu na Hasičskej alebo cesta cez celé Zámostie linkou 3. Tak si myslím že by potom mohlo mesto sj ten podchod debarierizovať.
Z gen. Svobodu do Zámostia sú v pláne dve priame linky v intervale 15-30 minút, plus niekoľko "robotníckych" spojov do priemyselného parku z gen. Svobodu a v pracovné dni jeden zo Saratovskej.
V ramci reorganizacie dopravy sa pozabudalo na daleko dolezitejsie veci, nejaka "malichernost" typu prestup, toboz s nejakymi bicyklami, sa urcite nemyslelo
No minimálne viem že pred 4-5 rokmi bolo zadanie deberiarizáciu riešiť aj pre bicykle. Potom tam osadili "bicyklo výťah" Mňa len to zaujíma teraz aj z dôvodu reorganizácie dopravy, kedže cestujúci z Juhu do Zámostia budú prestupovať aj na Hasičskej či sa to rieši.
Trošku sumár zmien pre TN
Trať 120: Ex už 3:27 z BA do KE (príchod 09:17, konečne doobedný vlak do Košíc), Ex 631 z TN o 19:35 do KE príchod pred polnocou, R737 príchod denne 23:19 a R739 23:51, Zemplín 0:22 (tu treba zabezpečenie spojenia MHD).
Opačne vlaky 22:24 i 23:24 denne do BA (príchod 0:30, fajne). Na ten druhý tiež zabezpečiť spojenie MHD by bolo treba. Ten bude využívaný najmä v nedeľu a pondelok.
Trať 143: pokračuje "interval" 4 hodiny v "x" a skoro tak aj v "a", čo sú po 4 páry. Tragédia na pokračovanie.
Trať 123 som opísal nižšie, PDO sa teda na nej nerealizuje.
Trať 121: intervalová doprava, neviem posúdiť pozitívum zmien, z Myjavy však po 20:01 už do NM nejde nič.
Mal, ale nie je. Premávka je bezo zmeny na úseku po Horné Srnie od 04:45 po 19:45 v intervale 60/120/120, v cezhraničnom úseku naďalej v piatok z Vlárského průsmyku a v nedeľu na Vlárský průsmyk - tieto vlaky už nejazdia až do TN? Som si ani nevšimol.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka