Áno, bolo by to najviac user-friendly riešenie, ktoré ale žiaľ, nie je tak jednoduché. Okrem technologických úprav sú s tým spojené náklady a teda aj rôzne legislatívne obmedzenia - nakoľko pri obstarávaní dopravcu bola požadovaná platba BK len pri prvých dverách. Išlo by o zmenu požiadaviek oproti tomu, čo bolo zadefinované pri VO. Mali sme k tomu niekoľko stretnutí, verím, že sa to raz podarí, ale žiaľ v krátkodobom horizonte skôr nie.
Vzhľadom na vyššie napísané vidím potenciál skôr v mobilnej aplikácii a jej výraznejšej propagácii (už v súčasnosti sú aspoň bannery na LCD informačných paneloch v autobusoch). Appka BUS Trenčín umožňuje nákup väčšiny sortimentu lístkov a platbu kartou na pár kliknutí.
A najlepšie by bolo keby sa zaviedla platba bankomatovou kartou pri každých dverách, keďže to robí až také problémy, že kvôli nástupu prednými dverami spoje sústavne meškajú.
V realite ja riešim len nadradené správanie vodiča možno mám len šťastie, že som sa stretol s pánom šoférom čo nemá rád ľudí. Mimo to tento systém upozornení olepovaním autobusu príkazmi a zákazmi je hlúpy systém. Dá sa to aj inak "Cestujúci prosíme vás použite zadné dvere k výstupu urýchlite nástup cestujucich"
Myslím že tak je každému jasné prečo to tak je a že to nie je ani žiadny zakaz. A chápem vodič je momentálne v omyle kvôli chybnej komunikácii spoločnosti. Však mesto TN je v roku 2026 EHMK a umenie komunikovať od mesta svojimi službami je teda dosť úbohé.
Na buzeráciu občanov sa vždy nájde kopec prihlúplych argumentov. Ako spomínam aj na iných fórach. Hlupáci už mali dosť priestoru pred rokom 1989, už konečne pochopte, že dráždiť občanov sa naozaj neoplatí.
Áno, po tohto týždňovej ceste naprieč DE a AT musím skonštatovať, že tých prevádzok, kde na výstup slúžia prioritne zadné dvere je dosť. Zároveň sa taktiež jedná o prevádzky kde sa nastupuje zadnými dverami a u vodiča si kupuje lístky minimum ludí (systémy s automatmi na lístky na zastávkach, aplikáciami a hlavne výhodným Deutschlandticketom)
Do prílohy pridám nejaké ukážky (Štutgart, aglomerácia Oberhausen+Gladbeck+Gelsenkirchen).
Na druhú stranu treba povedať, že ak tam niekto aj napriek takto veľkým nálepkam chcel vystúpiť prednými dverami, tak vodič ich otvoril (na konečnej samozrejmosť, keďže to nedáva logiku).
Čo je negatívom tohto systému v Trenčíne je, že autobusy nie sú prispôsobené na výstup len zadnými dverami. Ak vystupujete sám na zastávke, nikto nenastupuje a stlačíte prednú STOPku alebo dopyt, tak argument s klímou neobstojí. Vodič totižto musí buď uvolniť dopyt a tým aj tak v konečnom dôsledku otvorí predné dvere alebo musí otvoriť všetky zadné dvere, čím sa o 100% viac teplého vzduchu dostane dovnútra.
Nuž či objednávateľ, alebo dopravca, užívateľovi je jedno kto to bol. Jedny dvere uzatvorené, pôjdeme o tretinu cestovného niže a je to. Rozum sa pozastavuje a tie argumenty , ako za pána feudála, čo kočiša vytĺkol bo mu nešli karty.
Tak podľa hovorkyne dopravcu máme zákaz vystupovania prednými dverami. https://trencin.sk/pre-obcanov/otazky-a-odpovede/?questionId=21925
Chcem sa opýtať nemáte info či tento zákaz si zaviedol dopravca svojvoľne alebo bolo to základe schválenia alebo návrhu objednávateľa?
V ktorejsi Vieweghovej knihe je zmienka o tom, ako sa jeho otcovi, šoférovi autobusu, zrútil po prevrate svet, keď zistil, že už nie je neobmedzeným diktátorom vo svojom voze.
Nuž čo k takej hlúposti povedať. Najskôr dobré slovo k jazde dnes pána šoféra na linke 4, po 20 tej hodine , ktorý vzorne zastavoval na zastávkach a išiel tak, ako to grafikon hovorí i rozum káže. Ďakujem pán šofér.
K vystupovaniu prednými dverami iba toľko - skôr si myslím, že vystupovanie aj prednými dverami je samozrejmosťou pre všetko racionálne. Klímu môžeme z toho vynechať, ide skôr o pohodlie pána šoféra a jeho diktáty voči verejnosti. O chvíľu budeme vystupovať ako na Kube aj cez okná a cez strechu.
Ja osobne tiež také veci nemám dôvod riešiť, ale ak si ako cestujuci na výstupnej zastávke, čo cintorin Juh je, otváram predné dvere cez dopytové tlačidlo považujem za nevhodné spravanie vodiča zablokovať dvere s poučením že prednými dverami sa nevystupuje. Vlastne takto sa dostávame len k buzeracii cestujúcich.
Uvedené opatrenie nemá s klimatizáciou nič spoločné. To o klimatizácii je výmysel nejakého vodiča.
Jediný skutočný efekt, ktorý takéto opatrenie môže mať, je že cestujúci kupujúci lístok u vodiča môžu začať s nákupom hneď po príchode vozidla do zastávky, nemusia predtým čakať, kým prednými dverami vystúpia iní cestujúci. Celkový čas staničenia vozidla je tak kratší.
Ja osobne z tohto riešenie nie som nadšený, ale na druhej strane ho považujem za natoľko bežné a rozšírené z rôznych miest a regiónov Európy, že to nejako extra neriešim.
Je bežné že nefunguje klimatizácia správne ak sa otvoria predné dvere na výstup? Len nie som si istý či v TN máme dominantný nákup lístkov u vodiča. Transdev si vylepil po pár mesiacoch nálepku s požiadavkou na výstup zadnými dverami kvôli urýchleniu výmeny cestujúcich ale ako to urychľuje výstup nerozumiem. Teda ak sa musia cestujúci presúvať k stredným dverám a vlastne na výstupnej zastávke. Realita v TN je že väčšina cestujúcich nastupuje strednými dverami, ak nie niekde zlyháva komunikácia mesto dopravca cestujuci.
Už ste sa stretli niekde mimo TN ,že je zakázané používať na výstup predné dvere kvôli používaniu klimatizácie vo vozidle?Lebo v TN zaviedla asi s požehnaním mesta TN, dúfam že nie svojvoľne, taká nálepka o používaní zadných dverí na výstup kvôli urýchleniu nástupu. Zdravý rozum v tom mimo Lauga, stanice a nemocnice asi nenajdem. Ale dnes mi tvrdil šofér na zastávke cintorín Juh že je to kvôli klíme: "Vystupuje sa zadnými dverami". Keby tam radšej napísali vodičom vadia cestujúci bolo by to aj bližšie realite.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik
Vzhľadom na vyššie napísané vidím potenciál skôr v mobilnej aplikácii a jej výraznejšej propagácii (už v súčasnosti sú aspoň bannery na LCD informačných paneloch v autobusoch). Appka BUS Trenčín umožňuje nákup väčšiny sortimentu lístkov a platbu kartou na pár kliknutí.