Reakcia na: theo #12410:
Samotný plán dopravnej obslužnosti sa mi pomerne páči, som rád, že rieši aj preklady spojov medzi autobusovými linkami a takisto, že navrhuje väčšie využitie potenciálu železničnej dopravy. Prináša koncepčnosť, ktorá mi v regionálnej doprave chýbala. Osobne ale nie som veľký zástanca toho, aby linky PAD nahradzovali vo väčšej miere MHD Trenčín. Nahrádzať linku 24 prímestskou dopravou mi príde ako nie dobrý nápad. Rovnako aj vedenie prímestských liniek cez Sihoť. Myslím, že tak exponované úseky, akým je Laugarício a sídliská (teda Juh a Sihoť) by mali byť prioritne obsluhované MHD. V obchodnej zóne by mohla byť zaujímavá zastávka na hlavnej ceste, pre spoje zo smeru/na smer Bánovce, ale určite by som to nebral ako náhradu linky 24.
Potenciál v tom, aby PAD linky nahradili MHD, vidím skôr v MČ Západ (obzvlášť Istebník, Orechové, Bratislavská ul. a možno aj Priemyselný park). Tam mi to príde efektívne a myslím, že na rozdiel od sídlisk a Lauga tam dokáže prímestské doprava ponúknuť lepšiu obsluhu ako MHD. Naopak čo sa týka Soblahova by som bol skôr za integrovanie tejto linky PAD do siete MHD a nie opačne.
Dôvod? PAD má síce podľa návrhu premávať pravidelnejšie a v atraktívnejších časoch, ako teraz, no stále myslím, že sa v rámci obsluhy krajského mesta nedokáže úplne MHD vyrovnať. Ide napríklad aj o usporiadanie prímestských vozidiel, nízky počet dverí, menší počet NP vozidiel, nižšia kapacita vozidiel a úplná absencia kĺbových vozidiel.
Ak by vozidlá na linke napr. TN - Bánovce, mali v úseku po Laugo nahradiť MHD, mohlo by dôjsť k preplňovaniu autobusov a vďaka malému počtu dverí aj k meškaniam. Nehovoriac o tom, že prímestské linky majú väčšiu vzdialenosť medzi zastávkami, ako MHD, čo by zhoršilo dostupnosť dopravy. Ak by naopak linky PAD začali zastavovať "pri každej vŕbe" ako MHD, zrejme by to neocenili cestujúci, ktorí cestujú do vzdialenejších miest/obcí. Potenciál, aby PAD nahradila časť MHD je zaujímavý skôr v menších mestách (Bánovce, Nové Mesto n/V, Púchov), ale nie v Trenčíne.
theo
Pri minimálnom návrhu s frekvenciou 15/60/20/120 resp. frekvenciou 20/60/30/120 v X by sa dalo niečo poriešiť s doplnkovou MHD doobeda a večer (do 30 min. taktu) a nejakými účelovými spojmi ráno.
Pri optimálnom návrhu 10/30/15/60 resp. 15/30/20/60 v X si viem predstaviť jednu z nich prehnať cez Sihoť a kompletne zredukovať linku 24 v X a druhú z nich niekam na Juh a poriešiť tak linku 22 alebo 23.
Čo sa Zlatoviec týka, viem si predstaviť PAD previesť cez Brniansku a Zlatovskú, nič iné ako-tak logické sa tam nad rámec terajšieho trasovania PAD poriešiť asi nedá.
Ako píšeš, chýbajú tam iné veci, ktoré by mohli byť ľahko realizovateľné aj v súčasnosti (trebárs PAD zo Soblahova potiahnuť do nejakej mestskej "dedinskej" časti ako doplnok k MHD).