Pozeral som záznam z diskusie s primátorom. V jeho prezentácií sa iba vo všeobecnosti venoval aj MHD. Okrem iného zdôraznil 1,6% nárast cestujúcich, 12% nárast v integrovanej doprave (aj keď podľa môjho názoru zjednotené cenníky nemajú s IDS nič spoločné). Ďalej zmienil rôzne mimoriadne linky, nákup prvého klimatizovaného autobusu a pripravované verejné obstarávanie nového dopravcu.
V zásade nie som ani proti riešeniu jednotky na Sihoti. Iba mám obavu, aby to nezhoršilo prehľadnosť siete. Ale ak by sa linky 2 a 12 spojili (napr. do linky 12), potom by to šlo. Linky 11 a 12 do Kubrej by sa cestujúcim aj dobre pamätali.
Jediný problém, čo ma ešte napadol, je nevyhnutnosť vybudovať zastávky Pred poľom (smer Sihoť, L1) a Žilinská (smer Kubrá, L12). Tam by hlavne pri Žilinskej mohol byť problém s nedostatkom miesta (ale riešenie by sa snáď našlo).
jednotku na stanici ukončiť nemôžeš, stále veľa ľudí robí v TRENS-e, a sídlisko Pred Poľom by dostalo na frak ak by prišlo o polovicu spojov, to by linka 11 nevyjazdila sama. Ja sa preto skôr prikláňam k tomu, aby sa prípadne 1 presmerovala okolo neho na Sihoť a naopak linka 2/12 môže jazdiť do Kubrej. Stálo by to za úvahu. Potom by 1 bola určená vyslovene pre kĺbaky, lebo by spolu s linkou 8 vytvorili kostru celej osi Juh - centrum - Sihoť, kde je najväčší prepravný prúd.
Tie noviny trpia aj preto, že tá pseudoobsluha linkou 12 je úplne od veci. Presmerovať treba tadiaľ ako píše draxter obidve linky (teda nechať len jednu samozrejme) a je to.
Oblasť Maxu a Pod Sokolice má celkovo nie príliš vhodnú obsluhu, keď zvážime že ÚPN počíta s predĺžením ulice K výstavisku do Kubry, tak potom presmerovanie linky 23 tam by bolo ideálne (alebo 22).
Tak samozrejme, v Zámostí je najväčším problémom pre tvorbu CP infraštruktúra (ktorá pred modernizáciou umožňovala lepšie trasovanie ako teraz). Myslím, že pre časti za traťou by bolo jednoznačne správne sústrediť sa na posilnenie L3, ako píše aj Kvorka. Keďže ako jediná nekrúži po celej časti, má najväčšiu šancu osloviť cestujúcich.
Okrem L13 a L31 by som zvážil aj zrušenie L27 a načasovanie trojky tak, aby na gymnáziu/Braneckého boli možné prestupy z/do OC Laugaricio (spolu s posilnením L24 na 30 min.)
Ohľadom Novín, čo sa týka vyťaženosti, mali dosť rozpačitý úvod, teraz ráno tam býva okolo 5-7 ľudí, inak 1-5 ľudí. Je to málo, ale stále lepšie ako Nozdrkovce, kam mimo špičky nejazdí takmer nikto. Noviny by si preto zaslúžili lepší interval.
Viem, že je to dosť nepopulárny a v minulosti nie práve osvedčený počin, ale linky 1 a 22 by som spojil. Pretože linka 22 už má iba minimum spojov (v porovnaní s jej podobou pred rokom 2012) a linka 1, ako som už veľakrát písal, jazdí v Kubrej poloprázdna, zbytočne sa tam plytvajú harmoniky. Napadajú ma 3 možnosti, kde "novú" linku ukončiť: na stanici, pri MAXe/Výstavisku, alebo na Sihoti cez Pred polom. Najviac asi preferujem stanicu, alebo MAX.
Mesto zatiaľ hlavne nepostavilo sľubovaný otoč v Zlatovciach. Potom je ťažké nájsť iný model, že polokružné linky, pretože aj ľudia zo Zlatoviec sa chcú dostať na Zlatovskú do práce a stredných škôl a potom nazad. Preto v Zámostí je možné urobiť to, že musí ostať premávať linka aj okružne, inak to nejde. Možno by stálo zato, aby sa presmerovala linka 5 tak, že z Juhu I pôjde na Dlhé Hony ako dosiaľ, ale potom pôjde doľava cez Biksupice na nový most, zlezie na Zlatovskú, ktorú prejde celú a pôjde cez Staničnú na Bratislavskú, do Istebníka a potom do Zlatoviec. Len kde by končila.
Mne sa osobne vyťaženosť najmä linky 13 pozdáva a isto by malo zmysel, aby možno ona (alebo linka 3) sa posilnilna na pravidelný takt a s premávkou aj cez víkend. Snáď by to ľudia ocenili. A ak nie 13, tak potom 27 cez víkend.
Mne príde stále zbytočná tá pseudoobsluha Novín - buď poriadne alebo fakt ako navrhuješ, jedna linka (2 alebo 10 ktorej trasa to presne je) a hotovo.
Osobne by som víkendovú 22 rád videl využitejšiu, len po stanicu mi to príde málo. Ale tá 23 je dobrý nápad.
Posilnenie liniek 11 a 24 je ozaj potrebné. A predĺženie premávky 28 tiež. To už treba dáko konečne urobiť. Pre potreby TN by stačili 1,2,3,4,5,6,7,8,11,17,22,23,24,25,27,28 a 50.
lenže zatiaľ sa len vyberá a vyberá, ale ani nový autobus na MHD sa nekúpi, nieto posilnenie, tak ako píšeme, na Juh I, III či do Laugaricia.
Ak by si mesto uvedomilo, že zmeny z augusta 2016 boli vynikajúca vec, treba potom na MHD pridať € a učiniť tieto úpravy:
a) nová zastávka v Zlatovciach pred kruháčom (t.j. taká, kde by stáli všetky linky idúce z podjazdu)
b) vybudovanie zastávok pri Merkury Markete (najlepšie Brnianska)
c) vybudovanie spojnice Pod Juhom - Laugaricio
d) úprava zastávok na Zlatovskej
Bez ohľadu na uvedené treba:
2 úprava trasy cez Noviny (30/60/120)
3 rozšíriť premávku o spoje linky 13 a cez víkend (30/60/60-90)
4 posilnenie premávky po 20:00 do 22:00
5 zrušenie zachádzky do Záblatia (buď bude končiť na kruháči Brnianska x Zlatovská alebo v D.Mestečku)
6 zrušenie zachádzky do D.Mestečka
11 posilniť na 30 min do 19:30 a aj v "a" premávka do 22:30
12 zrušiť
13 zrušiť
23 predĺžiť k bráne TMM do Pod Sokolíc
24 posilniť na 30 min medzi 10:00 a 19:30
27 pridať spoje aj v "x" a v "a" tak, aby po Braneckého šla linka v preklade
28 pridať spoje po 18:00 do 22:00
31 zrušiť
50 rozšíriť aj na sobotu, konečne aj na Silvestra
Samotná regulácia parkovania (ktorej nevyhnutným predpokladom je dostavanie nevyhnutného počtu parkovacích miest - aby sa neparkovalo na tráve, alebo v križovatke) mi príde správna a v prospech MHD. Čo mi však v Trenčíne výrazne chýba je niečo ako protihodnota, alternatíva pre vodičov za reguláciu parkovania. V tomto mesto ako objednávateľ zatiaľ zlyháva.
Na jar sa má spoplatniť parkovanie na Juhu. V rámci toho považujem za nevyhnutné:
- doriešenie večernej premávky na Juh I (minimálne 30 minútový interval do 22. hodiny) a Juhu III (minimálne 60 minút, tiež do 22. hodiny),
- posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, ideálne na interval 20 minút.
Mimochodom, budúci rok sa má vraj výraznejšie upravovať MHD v oblasti Kvetnej, Istebníka, Zlatoviec a Záblatia, so zámerom zvýšiť jej prehľadnosť. To bude tiež zaujímavé...
Samotné zmeny ma (trochu) potešili, neschopnosť mesta, ale hlavne dopravcu o nich adekvátne a v zmysle predpisov informovať mi samozrejme tiež prekáža. Obzvlášť pri SAD-ke, ktorej komunikácia sa zasekla niekde na konci osemdesiatych rokov (keď teda nerátam biedne pokusy na FB, typu "spoznaj SAD-ku sa vyhraj")...
Najlepšie mi príde asi riešenie "a", v prípade potreby spolu s riešením "b". Vytvorenie novej linky a ani obnovenie zastávok na Električnej mi nepríde ako zmysluplné. Myslím, že by sme sa mali snažiť skôr o menší počet liniek s kratšími intervalmi, ako mať napr. 30 liniek a každá pôjde raz za hodinu.
Pekne je vidieť napríklad na Istebníku, že taký systém cestujúcich nepriláka. Tam totiž majú 4 linky, z toho 3 nemajú viac ako 5 spojov za deň. Pochopenie systému obsluhy si potom vyžaduje tak hodinové štúdium CP...
Možno by nebolo zlé počas voľných dní posilniť linku 24 na úkor liniek 2 a 12 ale v rozumnom štýle a to nejak tak, aby od 13:00 cca do 18:00 jazdila linka 24 zo Sihote 03 a 23 a z Lauga 35 a 55, potom by nebolo zlé ak by linka 25 išla z Juhu X:50 a z Lauga 15 čo by zabezpečilo ich vzájomný preklad a naopak linku 27 zrušiť a namiesto nej nechať na linke 13 120 min. interval. Potom by mohla ísť aj linka 5 každých 120 min., čo by zlepšilo dostupnosť cintorína pre obyvateľov Zámostia a vyššiu ponuku spojov pre Juh I.
Zo Sihote by teda bolo 03 a 23 linka 24, v párnu hodinu by mohla ísť linka 6 s časom 40 a linka 28 s časom 50 a v nepárnu hodinu linka 2 s časom 45. Znamenalo by to aj 20 min. interval smer nemocnica a takisto dobré vsunutie medzi linky 4 a 8.
K tej linke 26, malo by to zmysel? Už ak si spomínam po Električnej bola linka do Lauga, a neviem, či nie aj s rovnakým číslom, ale neviem či sa nezrušila kvôli slabej vyťaženosti.
Ono by skôr chcelo aby linka 24,25 mali interval minimálne 30 minút pri najhoršiom, ideálnejší by bol 15 minutový, aj keď ten by bol asi zbytočný a autobusy možno nevyužité ale 30 minutový by sa uživil na 100%, lebo to je otras ten hodinový.
To akože kto videl aby do najväčšieho nákupného centra v Trenčíne či ak nie v samotnom Trenčianskom kraji a aby tam bola takáto biedna dostupnosť MHD.
Samozrejme som si vedomý, že takýmto vypisovaním na internete ako všetci robíme sa prd zmení, mesto nečíta naše príspevky, SAD TN tiež nie a keby aj tak nezaujíma ich to.
Taktiež riešiť to nejako verejne ako jedinec aby nastala zmena tiež nemá zmysel, aspoň ja ho nevidím, lebo Mesto Trenčín absolútne, ale že ABSOLÚTNE NEZAUJÍMA MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA v KRAJSKOM MESTE!
Však načo, sami môžeme vidieť, mesto radšej buduje parkoviská pre autá, a spoplatňuje ich, čo v opačnom prípade MHD im nemá ako zarábať oproti spoplatneným parkoviskám, čiže nefunguje presadanie z áut do MHD ale opačne, teda zjavne podľa logiky mesta a toho ako koná.
akurát, že mesto to posralo:
1.
prečítaj si TN info a zistíš, že žiadny spoj č. 12 na linke 6 posunutý nie je, ale ide o spoj 7:15 na 7:13 (teda nie 6:45, to by bol spoj č. 10) a potom tá linka 24 to je čo? Platí aktuálne CP od 1.9.2019, kde nové spoje nie sú. A potom je tu CP platný od 15.12.2019, kde sú zakomponované spoje začínajúce premávať podľa značky 87 už od 7.12.2019. Takže opäť porušovanie zákona ako pri linke 4 a cestovanie v čase? McFly by bol hrdý spolu s doktorom Brownom.
2.
A inak kde v TN info je tá posilnená linka 24 uvedená? Pri premávke počas sviatkov s nadpisom "linka 24 počas predvianočných sviatkov" ale zmena CP linky 24 NIE JE! Je až od 15.12. A teraz tým, že som to napísal, sa na webe dopravcu i mesta objaví zmenený CP s platnosťou od 7.12.2019 u linky 24 (alebo ani nie, ak si neprečítajú fórum). No bordel na kolečkách táto MHD.
tak je to lepšie než nič, ale riešenie by bolo skôr toto:
a) od 09:30 do 20:00 interval 30 min
b) nasadenie kĺbového vozidla - len tu by sa musel urobiť vzor, ktorý sa nikomu na SADke robiť nechce a mesto je lenivé na tom trvať
c) vytvorenie novej linky 26, ktorý by dopĺňala linku 24, ale šla by po Električnej a nie cez mesto
Určite by sa dalo aj viac, ale oproti minulým rokom, kedy sa preplnená L24 neriešila vôbec, ma to potešilo (ešte koncom októbra sme o to spolu s Richardom Ščepkom žiadali). Spoje sú rozvrhnuté celkom fajn, dúfam, že to mesto bude adekvátne propagovať (zastávky, sociálne siete, v INFE to už je).
Od 15.12. by sa mali zaviesť nové zastávky na znamenie, zrušiť zastávka kpt. Nálepku a ešte pár malých zmien. Platí to čo vyššie, tieto zmeny sú fajn, ale stále málo.
Odpovedali mi neskutočne, tie 3 spoje čo som dnes v infe našiel istotne vytrhnú 24 z biedy... To pán Minarech asi štátne tajomstvo nesmeli prezradiť. Čo sa divine, aký pán - taký krám.
Na krizovatke ulic Zlatovska a Brnianska bol v posledny Novembrovy den odovzdany do uzivania kruhovy objazd. Zaujmalo by ma ci sa nam teraz vrati konecna a zaciatocna zastavka k Vodnemu Eku alebo ostane pri SADke. Ja osobne by som sa priklanal ku tej SADke koli tomu ze vystupna zastavka pri VOD EKU uz nie je bezpecna v case spicky,je tam dokonca parkovisko pre auta a nastupna zase vadi vozidlam z Vod Eka vychadzajucim ale zase cestujuci frflu ze maju daleko od SADky ked pokracuju dalej...Pred 14timi rokmi ked som na MHD zacinal,este sme sa tocili v krizovatke zvacsa prazdnej...tu je vidno ako sa to tu zahustuje s autami,i ked na tomto mieste ma podiel aj novy cestny most ...
nejazdí čo môže, lebo 5 kĺbakov v premávke som ešte nevidel tento rok, vždy je jeden na dvore (áno, možno nemôže ísť von, lebo mu zrovna niečo vymontovali pre iný, alebo iný pseudodôvod ako keď nemohla #61 svojho času jazdiť)
" Informáciu ohľadom posilnenia spojov 24 linky si prečítajte v decembrovom INFE, ktoré vyjde 3. decembra 2019."
Tak tomuto hovorim odpoved obcanovi ako vino.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik
Na jar sa má spoplatniť parkovanie na Juhu. V rámci toho považujem za nevyhnutné:
- doriešenie večernej premávky na Juh I (minimálne 30 minútový interval do 22. hodiny) a Juhu III (minimálne 60 minút, tiež do 22. hodiny),
- posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, ideálne na interval 20 minút.
Mimochodom, budúci rok sa má vraj výraznejšie upravovať MHD v oblasti Kvetnej, Istebníka, Zlatoviec a Záblatia, so zámerom zvýšiť jej prehľadnosť. To bude tiež zaujímavé...