Včera a dnes som mal možnosť ísť novým Crosswayom. Hlavne včerajšia jazda bola fajn, ale na zadok z toho vozidla nepadnem
Včera vodič upozorňoval cestujúcich na dopytové tlačítka v interiéri. V exteriéri si chvíľku postáli a nakoniec im vodič otvoril. Jednoducho na to v Trenčíne cestujúci nie sú zvyknutí a ani sa im nečudujem. Spomenul som si pred rokmi na cestovanie v Brne, kde postupne hlásili vo vozidlách MHD všetko podstatné. Od nových prestupných uzlov, cez zmenenú tarifu či nové "šalinkarty". Možno by stačilo kultivovane upozorniť cestujúcich, že na vystupovanie/nastupovanie slúžia nazeleno podsvietené tlačítka. Ale to je to najmenej. Zatiaľ v ňom nehlásia ani zastávky.
Dnes v úseku Pod Juhom - Dolný Šianec vodič na dvoch zastávkach otváral 2x, resp. 5x stredné dvere. Bez toho, aby niekto nastúpil/vystúpil. Mal som dojem, akoby mu signalizovalo nezatvorené stredné dvere. Snáď to nebude nič hodné odstavenia vozidla. Zaujal ma však oznam o neprejazdnosti Potočnej ulice. Ako inak, !!!!!!!. V duchu, "čím viac pásikov, tým viac Adidas". Výkričníky jednoducho musia byť. A tak som si opäť spomenul na Brno, resp. DPMB vs. SAD TN Tam podobné zmeny trasy priebežne upozorňoval akustický systém typu "Prosím pozor, vuz jede přes/ulicí...".
Každopádne klimatizácia bude určite fajn, interiérové osvetlenie tiež zlepšuje dojem pri cestovaní, LCD panel v prednej časti je ťažšie čitateľný, ak sedíte vzadu (čo sa o obrazovkách vo vozidlách DPB alebo v DPMB nedá napísať). Trochu ma prekvapila otvorená kabína pre vodiča. Neviem ako samotní vodiči, ale myslel som, že kontakt s cestujúcim bude viac oddelený. Možno je to len vecou výbavy, netuším. Verím, že bude čo najviac vyťažený a slúžiť tak cestujúcim v meste.
Včera vodič upozorňoval cestujúcich na dopytové tlačítka v interiéri. V exteriéri si chvíľku postáli a nakoniec im vodič otvoril. Jednoducho na to v Trenčíne cestujúci nie sú zvyknutí a ani sa im nečudujem. Spomenul som si pred rokmi na cestovanie v Brne, kde postupne hlásili vo vozidlách MHD všetko podstatné. Od nových prestupných uzlov, cez zmenenú tarifu či nové "šalinkarty". Možno by stačilo kultivovane upozorniť cestujúcich, že na vystupovanie/nastupovanie slúžia nazeleno podsvietené tlačítka. Ale to je to najmenej. Zatiaľ v ňom nehlásia ani zastávky.
Dnes v úseku Pod Juhom - Dolný Šianec vodič na dvoch zastávkach otváral 2x, resp. 5x stredné dvere. Bez toho, aby niekto nastúpil/vystúpil. Mal som dojem, akoby mu signalizovalo nezatvorené stredné dvere. Snáď to nebude nič hodné odstavenia vozidla. Zaujal ma však oznam o neprejazdnosti Potočnej ulice. Ako inak, !!!!!!!. V duchu, "čím viac pásikov, tým viac Adidas". Výkričníky jednoducho musia byť. A tak som si opäť spomenul na Brno, resp. DPMB vs. SAD TN Tam podobné zmeny trasy priebežne upozorňoval akustický systém typu "Prosím pozor, vuz jede přes/ulicí...".
Každopádne klimatizácia bude určite fajn, interiérové osvetlenie tiež zlepšuje dojem pri cestovaní, LCD panel v prednej časti je ťažšie čitateľný, ak sedíte vzadu (čo sa o obrazovkách vo vozidlách DPB alebo v DPMB nedá napísať). Trochu ma prekvapila otvorená kabína pre vodiča. Neviem ako samotní vodiči, ale myslel som, že kontakt s cestujúcim bude viac oddelený. Možno je to len vecou výbavy, netuším. Verím, že bude čo najviac vyťažený a slúžiť tak cestujúcim v meste.
Jacob
Vyzerá celkom dobre, aj som sa kúsok odviezol, a tá "vôňa" novoty je poriadne cítiť, a ešte chvíľu bude, nie je to negatívum, viem, že to je normálna vec.
Zároveň tuším zvonka som videl dopytové tlačítka, ale vnútri nikde som ich nenašiel a dokonca dvere otvára vodič manuálne ako vždy, čiže pravdepodobne ako bolo sľúbené dopytové tlačítka sa nespravili alebo ešte len budú, to je teraz otázka na Juraja.
Zároveň niekto kto sa viac vyzná, ak je autobus nový je normálne, že sa otvárajú dvere pomalšie? Že trvá dokým sa zaužívajú či takto? Lebo mi príde, že čo som vystupoval poslednými dverami dosť pomaly sa otvárajú, čiže jedine ma napadá, že chvíľu asi trvá dokým sa to "vyjazdí".
Ale inak pozitívne je to, že ho máme, vyzerá slušne, aj na to, že je LE, tak si myslím, že sme si už zvykli na to, a keby ich bolo aj viac nebolo by to zlé, práve že len prínosné si myslím, zároveň má o 3 miesta navyše na sedenie ako starší LE, ale bohužiaľ tie zadné dvere ten priestor je stále takisto úplne tesný