Ešte si dovolím jeden príspevok, ktorý bude skôr na vysvetlenie našich "doťahovačiek" s pánom riaditeľom
Osobne považujem pána Popluhára za odborníka vo svojom odbore. Úprimne treba priznať, že v čisto odborných veciach by som mu vo väčšine prípadoch nestíhal. Sám sa považujem za laika v oblasti MHD.
Na druhej strane MHD využívam nie len v Trenčíne, ale prakticky aj na svojich služobných cestách (ak to je možné), či dovolenkách s rodinou. Snažím sa sledovať trendy hlavne z rakúskych, nemeckých miest a Švédska. Pripúšťam, že je to skôr pohľad cestujúceho. Ešte pred rokom som pracoval v spoločnosti, ktorá dlhé roky robí inžiniering pre Iveco BUS/CNH Industrial. Takže overiť si niektoré fakty nie je až také náročné. Plus skúsenosť z ostatných 4 rokov je pre mňa veľmi cenná.
Aby som to zhrnul. Pána riaditeľa si veľmi vážim, aj za jeho prínos hlavne pre DPMŽ. To, že máme na niektoré veci rozdielny pohľad je ovplyvnené jeho a mojou pozíciou. Aj keď si myslím, že prienikov je tam stále mnoho. Nič to nemení na mojom presvedčení o nádeji, že aj pomerne malá MHD v Trenčíne, bude raz kvalitná alternatíva k IAD (pri rozumnom pomere cena/výkon). Z pohľadu mestskej mobility, verejného záujmu a ekológie.
Koniec hlásenia
Osobne považujem pána Popluhára za odborníka vo svojom odbore. Úprimne treba priznať, že v čisto odborných veciach by som mu vo väčšine prípadoch nestíhal. Sám sa považujem za laika v oblasti MHD.
Na druhej strane MHD využívam nie len v Trenčíne, ale prakticky aj na svojich služobných cestách (ak to je možné), či dovolenkách s rodinou. Snažím sa sledovať trendy hlavne z rakúskych, nemeckých miest a Švédska. Pripúšťam, že je to skôr pohľad cestujúceho. Ešte pred rokom som pracoval v spoločnosti, ktorá dlhé roky robí inžiniering pre Iveco BUS/CNH Industrial. Takže overiť si niektoré fakty nie je až také náročné. Plus skúsenosť z ostatných 4 rokov je pre mňa veľmi cenná.
Aby som to zhrnul. Pána riaditeľa si veľmi vážim, aj za jeho prínos hlavne pre DPMŽ. To, že máme na niektoré veci rozdielny pohľad je ovplyvnené jeho a mojou pozíciou. Aj keď si myslím, že prienikov je tam stále mnoho. Nič to nemení na mojom presvedčení o nádeji, že aj pomerne malá MHD v Trenčíne, bude raz kvalitná alternatíva k IAD (pri rozumnom pomere cena/výkon). Z pohľadu mestskej mobility, verejného záujmu a ekológie.
Koniec hlásenia
JurajZaTn
Opat vyzyvam pre serioznu diskusiu pouzivat FAKTY a dokladat ich. Napriklad:
--------------
Prve fakty: Majetkovo-fin.komisia 9.feb.2017 - o com hlasovali:
Navrhované boli tri hlavné varianty kalkulácie ceny výkonov a ekonomicky oprávnených
nákladov v MHD Trenčín , pričom:
1. varianta - navrhuje pokračovať v súčasnom stave (a nenakupovat autobusy)
2. varianta - navrhuje rovnomerné odpisovanie (a nenakupovanie autobusov)
3. varianta - navrhuje v určitých obdobiach zakúpiť nové autobusy.
(Pre menej chapavych uradnicko-poslanecku slovencinu: Iba varianta 3 uvazovala s beznym nakupom autobusov. Kto hlasoval za prve dve, tak bol PROTI beznej obnove autobusov.)
Stanovisko komisie : berie na vedomie odpovede na vznesené otázky na tému SAD Trenčín
a.s. zo dňa 19.1.2017 a odporúča:
Pokračovať v príprave zmluvného vzťahu s odporúčaním predlžiť zmluvu na 5 rokov
- postupovať v kalkulácii ceny výkonov a ekonomicky oprávnených nákladov v MHD
Trenčín podľa varianty č.1
- dopracovať zmluvu s návrhom o opciu na kúpu nového autobusu
(Pre menej chapavych uradnicko-poslanecku slovencinu:
- Komisia - a konkretne styria hlasujuci poslanci - odporuca schvalit variantu c.1, teda NIE nakup autobusov. Teda ZABLOKOVALI pravidelnu obnovu autobusov, nech tu akokolvek budu niektori hlasujuci tvrdit ze nie.
- "Opciou" vsak pripustili, ze v supervynimocnych pripadoch (zhorenie, totalka atd.) sa predsa len po dalsich schvalovackach kupit moze.)
-----------------
Druhe fakty: Majetkovo-fin.komisia 9.feb.2017 - ako hlasovali:
Prítomní členovia : 1.MBA Peter Hošták PhD, 2. Mgr. Juraj Bakoš, 3.Ing. Vladimír Poruban, 4.Ing. Richard Ščepko
Hlasovanie : Za: 4, Proti : 0, Zdržal sa : 0.
Aka je skreslena a aka realna pravda? Ake su tu fakty? Ako sa pre neznalych da "pravda" manipulovat?
a/ Skreslena pravda je ta, ze jeden poslanec ako tvrdi je formalne len jeden zo siedmych clenov komisie. Poslancov je tam vsak len 5. Neuvadza, ci hlasovacie pravo maju vsetci, alebo len poslanci.
- Zdanlivo to vyzera, ze jeho hlas ma vahu len 1/7 - 14 %.
- Realna pravda je vsak taka, ze na konkretnom "blokacnom" hlasovani sa zucastnili 4 poslanci a odrazu sa ukazalo, ze ked treba, tak hlas 1 poslanca nie je 14%, ale 25%!!!
Ano, celych 100% pritomnych poslancov hlasovalo blokacne, nikto sa nezdrzal, nikto nebol proti. Iba styria poslanci stacia na to, aby prijali v komisii blokacne uznesenie, ktore si potom "osvoji" mest. zastupitelstvo a na 5 rokov zablokuje beznu obnovu autobusov. (A ked si podrobne pozriete zapisnicu, nenajdete nikde, ze poslanec blokoval nakup preto, ze sa uvazovalo s LowEntry, ze keby sa uvazovalo s plne nizkopodlaznymi, on by bol ZA apod...)
---------------
Tretie fakty: Podsuvanie faktov - Uradnici a poslanci.
Napriek tomu, ze som ja pisal o tom, ze ziaden uradnik nema ODVAHU proti uzneseniu poslancov "pichnut" do rozpoctu nejaku sumu na nakup autobusov, niekto tuto odvahu zamenil za ulohy: "Úradníci nedostávajú úlohy od poslancov."
- Vsak ja som ani nikdy netvrdil, ze uradnici ulohy od poslancov dostavaju.
- Ale uznesenia poslancov nie su zdrapom papiera, ak nieco schvalia, tak to niekto musi dodrziavat - a prvi v rade su zamestnanci mesta. Ak raz plati schvalene uznesenie, ze sa nebude robit pravidelna obnova autobusov, ziaden uradnik nemoze, neriskuje a ani nebude chciet ziadne financie na nakup autobusov do rozpoctu dat.
----------------
Stvrte fakty: Samoodpovedanie otazok.
- Kto si este raz precita moj prispevok #11728 zisti, ze tam nikde a ani dlhe mesiace predtym nespominam Citelis 18M.
- Tu je niekto asi nepozorny a mne odpovedal na prispevok niekoho uplne ineho a zabudol to oznacit - alebo ide o manipulaciu vkladania nejakej otazky mimo temu ucelovo niekomu inemu.
----------------
A na zaver apon trochu prijemnejsie (ale predsa len) fakty:
Nachadzam sa zas po niekolkych mesiacoch v raji dopravakov, v raji MHD, v San Franciscu. Velmi bohate mesto, ktore nielenze podporuje metro, elektricky, trolejbusy, historicke kablove vozidla cable-cary, ale venuje obrovske prostriedky aj zachrane starych aj 100-rocnych elektriciek, ktore kupuje z celeho sveta. Uz ich ma vyse 60, dalsie nakupuje a rekonstruuje, v aprili som bol aj v historickom depe, aj jazdia bezne po centre mesta.
Preco to pisem? Lebo aj tu prebieha masivna obnova vozidloveho parku, je tu vela hybrid-electric autobusov a teraz vymienaju stovky starych vysokopodlaznych trolejbusov SKODA - znamych aj zo Ziliny - za kanadske New Flyer. A viete ake? Ci autobusy, ci trolejbusy - su Low Entry.
1. Starsie vysokopodlazne trolejbusy Skoda-ETI, t.c. vymienane.
2. Starsie vysokopodlazne trolejbusy Skoda-ETI, t.c. vymienane.
3. Trojnapravovy klbovy New Flyer, Low Entry.
4. Dvojnapravovy hybridny trolejbus New Flyer, Low Entry.
5. Dvojnapravovy hybridny trolejbus New Flyer, Low Entry.