Ešte si dovolím jeden príspevok, ktorý bude skôr na vysvetlenie našich "doťahovačiek" s pánom riaditeľom
Osobne považujem pána Popluhára za odborníka vo svojom odbore. Úprimne treba priznať, že v čisto odborných veciach by som mu vo väčšine prípadoch nestíhal. Sám sa považujem za laika v oblasti MHD.
Na druhej strane MHD využívam nie len v Trenčíne, ale prakticky aj na svojich služobných cestách (ak to je možné), či dovolenkách s rodinou. Snažím sa sledovať trendy hlavne z rakúskych, nemeckých miest a Švédska. Pripúšťam, že je to skôr pohľad cestujúceho. Ešte pred rokom som pracoval v spoločnosti, ktorá dlhé roky robí inžiniering pre Iveco BUS/CNH Industrial. Takže overiť si niektoré fakty nie je až také náročné. Plus skúsenosť z ostatných 4 rokov je pre mňa veľmi cenná.
Aby som to zhrnul. Pána riaditeľa si veľmi vážim, aj za jeho prínos hlavne pre DPMŽ. To, že máme na niektoré veci rozdielny pohľad je ovplyvnené jeho a mojou pozíciou. Aj keď si myslím, že prienikov je tam stále mnoho. Nič to nemení na mojom presvedčení o nádeji, že aj pomerne malá MHD v Trenčíne, bude raz kvalitná alternatíva k IAD (pri rozumnom pomere cena/výkon). Z pohľadu mestskej mobility, verejného záujmu a ekológie.
Koniec hlásenia
Osobne považujem pána Popluhára za odborníka vo svojom odbore. Úprimne treba priznať, že v čisto odborných veciach by som mu vo väčšine prípadoch nestíhal. Sám sa považujem za laika v oblasti MHD.
Na druhej strane MHD využívam nie len v Trenčíne, ale prakticky aj na svojich služobných cestách (ak to je možné), či dovolenkách s rodinou. Snažím sa sledovať trendy hlavne z rakúskych, nemeckých miest a Švédska. Pripúšťam, že je to skôr pohľad cestujúceho. Ešte pred rokom som pracoval v spoločnosti, ktorá dlhé roky robí inžiniering pre Iveco BUS/CNH Industrial. Takže overiť si niektoré fakty nie je až také náročné. Plus skúsenosť z ostatných 4 rokov je pre mňa veľmi cenná.
Aby som to zhrnul. Pána riaditeľa si veľmi vážim, aj za jeho prínos hlavne pre DPMŽ. To, že máme na niektoré veci rozdielny pohľad je ovplyvnené jeho a mojou pozíciou. Aj keď si myslím, že prienikov je tam stále mnoho. Nič to nemení na mojom presvedčení o nádeji, že aj pomerne malá MHD v Trenčíne, bude raz kvalitná alternatíva k IAD (pri rozumnom pomere cena/výkon). Z pohľadu mestskej mobility, verejného záujmu a ekológie.
Koniec hlásenia
Richard Ščepko
2. Na vianočnom večierku ste mali informáciu priamo od úradníka mesta, ohľadom obnovy vozového parku. Bola to informácia, že primátor nechce o nákupe nových vozidiel pre MHD ani počuť. Pravdepodobne je rovnaké stanovisko aj predsedu FMK, Petra Hoštáka. Na ktoré sa ho chcem ešte spýtať.
3. Úradníci nedostávajú úlohy od poslancov. Zo zákona o mestách a obciach na to poslanci právo ani nemajú. Úradníkov si vyberá a zadáva mu úlohy vedenie (primátor, prednosta). Poslanci rozhodne nie
4. Návrh rozpočtu robia najskôr úradníci (vedúci útvarov) a vedenie mesta. Prakticky už v lete. Čiže návrh odráža predstavu vedenia mesta a jeho predstavu o smerovaní finančných tokov pre jednotlivé oblasti (či bude preferovaná napr. kultúra pred dopravou a naopak). Poslancom je takto spracovaný návrh poslaný až dodatočne. Keďže sa časť poslancov vymenila, poslaný návrh rozpočtu bol tento rok až 7.12.2018.
5. Žiadne blokačné hlasovanie predchádzajúcich poslancov nie je, resp. nie je to nič, čo sa s novým rozpočtom nemôže zmeniť.
6. Stále som presvedčený, že kupovať pre MHD v roku 2018, resp. 2019 Crosswaye je kravina (ospravedlňujem sa za výraz, ale iné slovo ma nenapadlo). A to aj napriek naštudovaní Škody Octavie z jednotlivých období
Pán riaditeľ, aj pri Citelise 18M ste mi na jednej z FMK povedali, že ak sa mesto rozhodne, vy ako SAD TN ste pripravený vozidlo pripraviť do prevádzky. Tá príprava trvala niekoľko týždňov aj napriek tomu, že vozidlo ste držali ako zálohu (teda vozidlo pripravené zastúpiť prakticky okamžite). Už vtedy som neveril, že vozidlo je reálnou zálohou. Bol som si ho niekoľko krát pozrieť a už pohľad do interiéru signalizoval, že tam bude viac práce.
Tiež si veľmi dobre spomínam, čo ste mi medzi 4 očami vraveli pri možnosti nasadzovania nízkopodlažných vozidiel aspoň počas sviatkov a víkendov a akú som dostal oficiálnu odpoveď zo SAD, keď som sa na to pýtal opäť.
Tým chcem len napísať, že za 4 roky už nejaké skúsenosti predsa len mám.
Veľmi oceňujem snahu SAD TN o nové vozidlá a sám som za určitých podmienok (ktoré hája verejný záujem, nie len záujem SAD TN) podporovať systematickú obnovu vozového parku. Či sa Vám to zdá ako prázdne gesto alebo nie