"Fun"fact: včera som sa ocitol náhodou dopoludnia na autobusovej stanici a keď som si pozeral odchody spojov na elektronickej tabuli, svietila na nej, mesiac po funuse, "dušičková" linka 32...
to akože záložné vozidlo nešlo cez víkend vykonať spoj 5:10 z Juhu? Kokosy na snehu, tí ľudia sa načakali, ak šli do Kubrej tak Ďalší ide 6:45. Pritom v MHT je vozov ako "nasraných"
Otázky a odpovede; občan:
Dobrý deň, dňa 24.11. v sobotu (ak som si nepomýlil deň), vynechala linka č. 1 v čase 5:10 z Juhu do Kubrej. Mám ohľadom toho dve otázky.
1) akým spôsobom mesto v tomto prípade postupovalo mesto Trenčín voči dopravcovi SAD Trenčín- nepreplatenie výkonu, sankcia alebo niečo iné?
2) keďže týmito rannými spojmi dochádzajú ľudia do zamestnania a tých možnosti dopravy počas víkendov do mesta až tak veľa nie je, nemá dopravca o takom čase počas víkendov pripravené vozidlo v zálohe? Predsa len, najnovšie vozidlá MHD majú okolo 10 rokov, čiže aj napriek hádam serióznejšej údržbe už treba počítať s kadečím a pri tom tempe obnovy vozového parku a predlženej zmluvy so SAD Trenčín to bude len a len horšie.
Ďakujem za odpovede aj za zamyslenie.
Miloš Minarech:
Linka číslo 1, spoj 103, 24. 11. išiel, nešiel 25.11. v nedeľu. Pri pristavovaní na linku, došlo k poškodeniu hadice pri "bufíku". Pre časovú náročnosť nebol spoj zabezpečený. Táto informácia je z dispečingu SAD Trenčín. Spoločnosť SAD Trenčín, poskytuje mesačný výkaz o vynechaných spojoch a dôvodoch ich vynechania. Dopravcovi sa platia výkony, ktoré sa zrealizujú. Po predĺžení zmluvy sa realizujú stredné opravy 4 vozidiel ročne. Ak oprava bude väčšia, ako je stanovené v zmluve s dopravcom, pristúpi sa k opatreniam na odstránenie týchto nedostatkov (hlbšia oprava vozidla, kúpa nového vozidla a pod.).
tá RTO neviem v akom je stave, ale Ikarus sa už asi nepohne ani na tyči bez rozpadnutia... nie je v pláne aspoň z vyradených vozov BKV niečo naň získať a prevádzkovať ako ako historický voz?
Škoda, že to bolo zverejnené tak neskoro. Bol som na SK minulý týždeň (pracovne) a budem budúci (súkromne), tak tento víkend si dovoliť už nemôžem.
Juraj, a kde je "vaša" RTO a Ikarus?
SD11 je byvala ruzomberska, t.c. rekonstruovana a kupena SAD Zilina, Karosa B732 je byvala DPMZ, t.c. rekonstruovana a kupena TREZ Tr.Tepla, Karosa GT11 je byvala SAD Trencin.
Dovolujem si pozvat vsetkych clenov iMHD, prispievatelov a citatelov prispevkov, ako aj vsetkych zaujemcov o trenciansku dopravu na akciu
SPOZNAJ SVOJ BUS
Je to akcia znama aj ako Den otvorenych dveri SAD TN a uskutocni sa tuto sobotu 24.novembra 2018 v a pri obchodnom centre Laugaricio. Osobitna doprava zabezpecena. Detaily su v prilozenej fotke.
Okrem doprovodneho programu zvlast uputavam na nasledujuce:
1/ Cca o 13h sa uskutocni slavnostne odovzdanie 25 novych primestskych autobusov do PAL osobne predsedom Trencianskeho samospravneho kraja. (Fyzicky tam nebude komplet 25-ka, ale asi iba 12, kolko sme mali miesta, kolko sa nam ich zmesti na lave bocne parkovisko.)
2/ Nove autobusy budu otvorene, zaujemcovia si okrem noveho interieru budu moct aj osobne vyskusat novy palubny pocitac Vesna (tablet) s odbornym vykladom, aj si vytlacit pamatny cestovny listok.
3/ Na lavom parkovisku budu pristavene aj vsetky sucasne pouzivane typy autobusov PAL a MHD po jednom kuse.
4/ Taktiez budu pristavene 3 "historicke" autobusy: Karosa SD11 (primestska), Karosa B732 (mestska) a Karosa GT11 (zajazdova).
5/ Vo vestibule Laugaricia bude naistalovana ostra verzia dispecingu, kde budete moct v realnom case vidiet pohyb autobusov na mape (vratane jeho rychlosti, obsadenia, meskania atd.) a s dispecermi podiskutovat o dispecersom systeme.
TSK objednávateľom MHD? Akože všetci obyvatelia TSK by sa skladali na stratu MHD v krajskom meste? Namiesto toho, aby sa Mesto začalo k svojmu vozoparku správať zodpovedne? Úplne nesystémové riešenie...
Je to inak, škoda, že TSK (ak je objednávateľom pri PAL) nie je objednávateľom aj pri MHD, lebo vidieť, že pri TSK sú PAL autobusy na dobrej úrovni, ich obstarávanie je dobre premyslené, a je vidieť, že pomaličky prestávajú jazdiť staré Karosy a viac tie nové Crosswaye a tie staršie (ktoré sú, ale stále v dobrom stave si myslím).
Ten druhý model keby sa uskutočnil by to nebolo vôbec zlé. Hlavne keby sa to spravilo prípadne tak, že od budúceho roka kúpa ročne 4 sólo autobusov dajme tomu, tak do roku 2022 by to bolo dokopy 16 autobusov, vtedy bude mať väčšina Karós 16 rokov (4 Karosy ak idem podľa iMHD budú mať 17 rokov), zároveň možno keby to bolo tak, že 3 sólo a 1 kĺbový do 2022 by boli 4 kĺbové, a zároveň vtedy budú mať B 961 tiež 16 rokov.
Čiže keby to takto sa spravilo, čo je možno nereálne (typujem, že existuje veľa prekážok a aj kde sa zoberú financie, ale je to logický plán, a nejako teoreticky realizovateľný mal by byť, keď ak idem podľa iMHD tak B952 v roku 2006 dokázalo sa ich nakúpiť 11 autobusov a toto čo som ja popísal je 16 autobusov za 4 roky), tak by to bolo dobré, lebo ak sa majú začať nakupovať nové autobusy od roku 2022 či aj skôr o niečo, tak to potom dokedy sa kúpi počet ktorý nahradí B952 tak dovtedy sa normálne asi aj tie autobusy rozpadnú
V tomto by som si dovolil jedno riešenie navrhnúť a myslím si, že by stálo za zváženie. Mesto by kľudne mohlo založiť spoločnú sročku spolu s vami, tým pádom by autobusy mohla obstarávať SADka za svoje ceny a následne SADka z tejto spoločnosti vystúpila.
Samozrejme by sa muselo znova jednať o manažérske rokovania medzi Ivecom a SADkou ale takýto model by nemusel byť na zahodenie. Po obstaraní by 100% majiteľom firmy bolo mesto a to mohlo SADke autobusy prenajímať.
Druhou možnosťou by mohlo byť to, že by sa cez firmu 100% vlastnenú mestom vyhlásila súťaž na obstaranie autobusov a výrobcovia by predkladali svoje ponuky. A mohlo by sa jednať o rámcovú kúpnu zmluvu na povedzme 5-6 rokov s odobraním vozidiel v počte súčasného stavu vozového parku aby sa za tých 5-6 rokov kompletne obnovil. Takto by sa dosiahla aj úspora pri cenách a nikto nevraví, že dodávateľom musí byť zrovna IVECO, kľudne nech sa do súťaže zapoja aj iní výrobcovia.
Ahoj Juraj,
K poslednému odstavcu: Samozrejme, že nie. Už dvadsať rokov odmietam akékoľvek pracovné ponuky, kde sú v hre politické závislosti a dotácie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JurajZaTn
Dovolujem si pozvat vsetkych clenov iMHD, prispievatelov a citatelov prispevkov, ako aj vsetkych zaujemcov o trenciansku dopravu na akciu
SPOZNAJ SVOJ BUS
Je to akcia znama aj ako Den otvorenych dveri SAD TN a uskutocni sa tuto sobotu 24.novembra 2018 v a pri obchodnom centre Laugaricio. Osobitna doprava zabezpecena. Detaily su v prilozenej fotke.
Okrem doprovodneho programu zvlast uputavam na nasledujuce:
1/ Cca o 13h sa uskutocni slavnostne odovzdanie 25 novych primestskych autobusov do PAL osobne predsedom Trencianskeho samospravneho kraja. (Fyzicky tam nebude komplet 25-ka, ale asi iba 12, kolko sme mali miesta, kolko sa nam ich zmesti na lave bocne parkovisko.)
2/ Nove autobusy budu otvorene, zaujemcovia si okrem noveho interieru budu moct aj osobne vyskusat novy palubny pocitac Vesna (tablet) s odbornym vykladom, aj si vytlacit pamatny cestovny listok.
3/ Na lavom parkovisku budu pristavene aj vsetky sucasne pouzivane typy autobusov PAL a MHD po jednom kuse.
4/ Taktiez budu pristavene 3 "historicke" autobusy: Karosa SD11 (primestska), Karosa B732 (mestska) a Karosa GT11 (zajazdova).
5/ Vo vestibule Laugaricia bude naistalovana ostra verzia dispecingu, kde budete moct v realnom case vidiet pohyb autobusov na mape (vratane jeho rychlosti, obsadenia, meskania atd.) a s dispecermi podiskutovat o dispecersom systeme.
V sobotu sa teda uvidime!
Spoznaj Svoj Autobus 24nov2018