Ešte k Terminálu. Moja najväčšia kritika tohto projektu bola v logickom usporiadaní žel. stanice, prímestskej dopravy a MHD. Vzdialenosti, ktoré by človek absolvoval, ak by prestupoval z MHD na vlak/PAL. V tomto trojuholníku by musel prechádzať cez nákupné centrum v nie malých vzdialenostiach (ak je treba stihnúť prestup, každá minúta sa počíta). O večernom/nočnom režime (nákupné centrum zatvorené) nehovoriac. Tam tie vzdialenosti boli ešte väčšie. Z môjho pohľadu to popieralo logiku integrovanej dopravy. Z tohto pohľadu aktuálne riešenie zo 40-tich rokov je lepšie minimálne v spojitosti MHD a žel. dopravy. Pekným príkladom je aj terminál v Břeclavi, kde aplikovali aj princíp hrana-hrana. Megalománia, zásah do parku, dopravné riziká tohto riešenia sú tiež na zváženie. Dodnes ma zaráža, kde pri stretnutí vedenia, poslancov a majiteľa SIRS-u mi nevedel hl. architekt povedať, aké vzdialenosti a časy absolvuje človek pri prestupe na jednotlivé druhy dopravy. Teda ak vystúpim z MHD, akú vzdialenosť musím absolvovať na napr. vlak. Táto vec bola pre nich sekundárnou. Pobúreniu pána primátora pri otázke simulácie dopravného zaťaženia po výstavbe Terminálu (rozumej nákupnému centra) dodnes nerozumiem.
Mike
Neviem, či kvôli zárobku. Ale viem, že sú na SVK mestá, kde berú MHD ako nutné zlo... "Lebo zákon hovorí, že mesto by malo prevádzkovať nejakú MHD, tak si ju nemôžme dovoliť zrušiť ".