Reakcia na: heee07 #10409:
V prípade 1 a 2 máš pravdu a sú to prípady, o ktorých by nikto z nás nediskutoval (Irizar nasadzoval reťaze viackrát, než celá vaša SAD-ka za posledných 200 rokov, to len tak mimochodom). Prípad 3 si si bohapusto vymyslel aby si spravil spojnicu medzi prvými dvoma prípadmi a tvojimi bludmi, už len preto, že všeobecné (nie verejné) ohrozenie je trestný čin (dnes na SK tuším zločin) a určite ho nerieši policajt. Ani termitmi ako judikát sa neoháňaj, ak v nich nie si suterén, lebo budeš mať baklažán. Radšej si bež vymeniť heligón.Len tak mimochoom, prečo bol Čech z prípadu 2 poctivý debil? Lebo ublížil tvojmu kamarátovi - krútičovi koláča?
heee07
Ak vodic dostane defekt v Kubrici, prepokladam ze mu to pridu vymenit. Ak vodic dostane defekt na bohom zabudnutej dedinke, pochybujem ze mu to pridu vymenit, musi si poradit sam.
Je evidentne ze nemas prax z terenu ale pises niekde od stola doma z teplucka. M27 matka s pevnostnou triedou 8,8(uvadzam ako priklad aby som ta dostal do obrazu) sa utahuje momentom tesne pod 1000nm. To je obrovska sila. Preto sa to v praxi dovaluje " co to da " a nie momentovym klucom(a pouziva sa na to napr. aj nasobic momentu). Cely problem je v tom ze hned po nahodeni kolies si obidve rovne dosadacie prizmaticke plochy zacnu "sadat" - rozumej prevadzkovym teplom sa meni staznost a roztaznost materialu. No a kedze matky su tiez rovne, nie konusy ako napr u osobnych aut, zvacsia sa vole a matky sa mozu casom odskrutkovat. Preto aj vyrobca pise v navodoch ze po vymene alebo demontazi a opatovnej montazi kolies treba po prejdeni cca 200- x km skontrolovat dotiahnutie kolies.
Je skutocne zrejme ze bezhlavo hajis zaujmy niekoho a pritom nemas ani najmensiu sajnu o tom ako to v praxi funguje, od stola si si precital 4 poucky a v praxi si ani nakladak nenastartoval.
Tak neviem kto tu kluckuje, stale si mi neodpovedal na otazky, ignoroval vecne argumenty(zakony atd) a este obhajujes...ja vlastne ani neviem koho.