Podujmem sa na zhodnotenie roka 2016 v MHD Trenčín. Treba ho hodnotiť veľmi pozitívne a vzhľadom na to, čo sa udialo mu podľa školských známok dávam dokonca 1-. Prečo? Tak po poriadku:
a) urobila sa nová organizácia liniek MHD a cestovný poriadok, ktorý priniesol do MHD pozitívne zmeny, na ktoré sa čakalo roky a v podmienkach TN vyzeralo, že sa pristúpi skôr k nejakému paškvilu. Výsledok je vzhľadom na pomer cena/výkon (teda financie mesta na MHD a objednané kilometre) asi to najlepšie čo sa dalo urobiť. Obrovksé plus.
b) nástup všetkými tromi resp. štyrmi dvermi do vozov MHD pre držiteľov čipových kariet je jednoznačne posun vpred a TN sa vracia na mapu miest spred roka 1989, kde nástup všetkými dvermi s vopred zakúpeným lístkom bola samozrejmosť. Obrovské plus.
c) wi-fi v autobusoch: v NR ju majú už tuším 3 či 5 rokov, u nás isto pozitívum, aj napriek výpadkom signálu. Jednoznačné plus.
d) úprava niektorých zastávok (hoc v niektorých prípadoch na 2x a niekde úplne nezvládnutá), v každom prípade treba zastávky rekonštruovať a stále lepšie málo než nič. Tiež zriadenei niektorých nových zastávok. Malé plus.
e) úprava cien predplatných lístkov nadol a motivácia cestovať MHD - veľké plus.
A prečo 1-? Pretože:
a) nedotiahnuté nové zastávky, zriadili sa len niektoré (na Novinách sa jedná len o obnovené predošlé bývalej linky 10 a 12) a preto chýbajú - Brnianska, na Vinohradoch.
b) "šašky" s cestovným poriadkom a jeho pretrvávajúca nekvalita - obsahoval neexistujúce zastávky, doteraz nie sú tarsy liniek uvádzané správne a názvy zastávok sa nestíhajú a nestíhajú upraviť....
c) garantované bezbariérové spoje: po zmene od decembra sa vyznačili AŽ 3 (!?) vozidlá v rámci svojich obehov prestriedajúcich skoro všetky linky, hoci by ich mohlo byť aspoň 12....
d) nenasadzovanie jediného kĺbového nízkopodlažného vozidla #61 Citelis 18M, z dôvodu údajnej vysokej spotreby, čo je údaj zjavne účelový s ohľadom na spotreby tohto typu vozidla narpíklad v porovnaní s Brnom
Výsledok to teda celkovo pokazilo. Verím však, že do budúcna si mesto rozmysí, komu zaplatí 20.000 EUR za úpravu MHD a nebude vyhadzovať peniaze von oknom tak, ako sa to jede pri neprevádzkovaní Citelisu 18M!
a) urobila sa nová organizácia liniek MHD a cestovný poriadok, ktorý priniesol do MHD pozitívne zmeny, na ktoré sa čakalo roky a v podmienkach TN vyzeralo, že sa pristúpi skôr k nejakému paškvilu. Výsledok je vzhľadom na pomer cena/výkon (teda financie mesta na MHD a objednané kilometre) asi to najlepšie čo sa dalo urobiť. Obrovksé plus.
b) nástup všetkými tromi resp. štyrmi dvermi do vozov MHD pre držiteľov čipových kariet je jednoznačne posun vpred a TN sa vracia na mapu miest spred roka 1989, kde nástup všetkými dvermi s vopred zakúpeným lístkom bola samozrejmosť. Obrovské plus.
c) wi-fi v autobusoch: v NR ju majú už tuším 3 či 5 rokov, u nás isto pozitívum, aj napriek výpadkom signálu. Jednoznačné plus.
d) úprava niektorých zastávok (hoc v niektorých prípadoch na 2x a niekde úplne nezvládnutá), v každom prípade treba zastávky rekonštruovať a stále lepšie málo než nič. Tiež zriadenei niektorých nových zastávok. Malé plus.
e) úprava cien predplatných lístkov nadol a motivácia cestovať MHD - veľké plus.
A prečo 1-? Pretože:
a) nedotiahnuté nové zastávky, zriadili sa len niektoré (na Novinách sa jedná len o obnovené predošlé bývalej linky 10 a 12) a preto chýbajú - Brnianska, na Vinohradoch.
b) "šašky" s cestovným poriadkom a jeho pretrvávajúca nekvalita - obsahoval neexistujúce zastávky, doteraz nie sú tarsy liniek uvádzané správne a názvy zastávok sa nestíhajú a nestíhajú upraviť....
c) garantované bezbariérové spoje: po zmene od decembra sa vyznačili AŽ 3 (!?) vozidlá v rámci svojich obehov prestriedajúcich skoro všetky linky, hoci by ich mohlo byť aspoň 12....
d) nenasadzovanie jediného kĺbového nízkopodlažného vozidla #61 Citelis 18M, z dôvodu údajnej vysokej spotreby, čo je údaj zjavne účelový s ohľadom na spotreby tohto typu vozidla narpíklad v porovnaní s Brnom
Výsledok to teda celkovo pokazilo. Verím však, že do budúcna si mesto rozmysí, komu zaplatí 20.000 EUR za úpravu MHD a nebude vyhadzovať peniaze von oknom tak, ako sa to jede pri neprevádzkovaní Citelisu 18M!
MA MHD
- ako píšeš, SAD robí chaotické vývesky, ktoré sa dajú len ťažko pochopiť
- cestujúcim zo Zlatoviec predpokladám prekáža aj to, že sa najprv vozia po Záblatí a to až na Rybáre, a až potom idú do Zlatoviec.
- pôvodná linka 13 zvládla trasu za 11 minút (stanica - Zlatovce, DM), pričom teraz je to viac ako 2-krát toľko.
- linky 5, 13 a 27 nechodia na stanicu a linka 5 chodí iba v špičke, linky 13 a 27 majú zase iba niekoľko spojov mimo špičky
- linka 3 rovnako nechodí na stanicu, a opäť, premáva len v špičke
Riešením pri linke 6 by bolo zriadenie zastávky Psotného (pôvodne aj bola navrhnutá), pred kruhovou križovatkou v Zlatovciach v smere z podjazdu.