Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #8200:
-mohol-nemohol,ked moze mat vodic smetiarskeho auta kamery aby videl na cele svoje pracovisko,preco ja nesmiem mat o jedno jedine zrkadlo viac(a to az po 7rokoch,doposial tam mohlo byt) aby som videl na svoje pracovisko...ja svoje miesto neopustam ...Predtym som videl ked sa mi tam chlapec vy...,videl ked tam niekto na konecnej zostal sediet...Vies kamarat,ja by som mohol vselico,...ale ako neznaly situacie to nepochopis...( tento autobus nema RBDcko a ja nebudem riskovat ze ked sa zdvihnem od volantu tak sa da do pohybu) ! -a to nepisem aby som sa vyhovaral,to su len skusenosti...My dostavame rozne skolenia ako sa spravat k postihnutym ludom,neboj sa ja viem co mam robit! Ale musim mysliet aj na vseobecnu bezpecnost!
Reakcia na: Marek6283 #8198:
Ako neznalý situácie sa iba čisto zo záujmu chcem opýtať: výjsť z kabíny pozrieť sa tam si z nejakého dôvodu nemohol?
Reakcia na: Marek6283 #8198:
Alebo už nebudú žiadne, logika nepustí!
Vcera na zastavke Braneckeho ul. chcela mi nastupit pani ktoru uz si pametam,je nevidiaca a ma vodiaceho psika,pani je dost nervak ale vzdy som bol slusny a dalo sa s nou vyst...Otvorim dvere a spytala sa ma: Dobry den pan vodic,je za Vami miesto? A ja jej na to: Dobry den,zial som Vam to vedel povedat 7rokov ale dnes uz tam z tohto miesta nevidim...ale miesta je aj dalej dost...Pod Brok,ked on nevidi,pojdeme radsej peso...Nuz hanba je to ale tie spetne zrkadla co sme si dali aby sme videli aj za kabinku mali svoj zmysel...Ale o 10 rokov ked sa budu snad objednavat dalsie autobusy ,budu uz original od vyrobcu a v zakladnej vybave urcite inac zariadene...?
Reakcia na: kvorka #8195:
Súhlasím s tým klbákom #61 na L24, ten by sa tam hodil. A tak isto tie L1 okolo 11:00-14:00. Krátke vozidlá a preplnené. A harmoniky nikde.
Reakcia na: kvorka #8195:
Presne , mesto by to moc nestálo a účel by to splnilo dokonale ?
Trochu som sa obzeral v meste a vidím, že spoje naďalej jazdia, prázdne, poloprázdne i plné, ale niekedy akoby tomu nezodpovedal preklad liniek alebo kapacita.

Som prekvapený, ako plná jazdí linka 24 a to celodenne. Je to môj adept na kĺbaka, ten nízkopodlažný by sa na nej perfektne hodil.

Pomerne veľa krátkych vozov vídam naopak na linke 1, čo je niekedy zjavne problém.

Naopak, linky 2 a 23 sú najmä večer prázdne, 23 niekoľkokrát vezie do 5 ľudí po celej trase. Naopak taká 28 bola na jej úkor zrušená, ale myslím si, že 23-jka po 16-tej z Východnej nemá moc úspech, zato 28-čka by bola ideálna.

Toľko moje postrehy z praxe.
Reakcia na: kvorka #8193:
Inak na stránke SAD TN si môžete stiahnuť nový CP, ktorý je však starý ? Čiže u liniek 5 a 6 to vyzerá tak ako doteraz... ešteže my budeme aktuálni.?
Reakcia na: jarka1974 #8192:
ó, výborne, idem preštudovať ?
Všetkým šťastný Nový rok 2014, kilometre bez nehody, zlepšenia pre cestujúcich, opravené cesty pre vodičov a autobusy bez poruchy ?
Reakcia na: MA MHD #8189:
mám k dispozícii oficiálne štatistiky, a výraz niekoľkonásobne je prehnaný. Dokonca prezradím, že v roku 2009 bol po rokoch poklesu nárast cestujúcich, keď tento nárast prevýšil dokonca počty z roku 2005! Ja sa obávam, že čísla rokov 2011 a 2012 (tie nemám) môžu trend nárastu počtu cestujúcich zastaviť, a zjavne sú výsledkom zlej politiky mesta v oblasti MHD, pretože SAD urobila zo svojho pohľadu skoro všetko (automaty, internetový predaj, nový vozový park ...).

áno, súhlasím. Linky 1 a 8 sú nosné (aj za súčasného stavu redukovaného CP).
Reakcia na: draxter #8188:
no , lenže vtedy jazdilo s MHD niekoľkonásobne viac ludí , ja by som dal klbaky na linky 1,8,24 stále a v špičke aj na 5 , 11 , 18 , 28 a intervali by som dal tak ako som napísal dole
Reakcia na: capaCity #8186:
súhlasím, kĺby nám treba, hoci nie 10, tých 5 určite, a to aj v budúcnosti. Koniec koncov generel dopravy uvažuje len s kĺbmi pri posudzovaní počtu jázd a navrhovaného linkového vedenia, pričom pre kĺb berie nie kapacitu, ale max.110 ľudí, aby bola zachovaná aj kultúra cestovania a pre sólo max.70. Mňa len štve, že na jednej strane kĺby máme, dokonca obnova vozového parku sa diala tak ako mesto chcelo, a potom z 5 vozov jazdia 4, údajne kvôli spotrebe. Pritom každý racionálne uvažujúci človek vie, že kĺb má vyššiu spotrebu ako sólo, pričom neplatí rovnica náklady 2x sólo = kĺb. Pritom Ikarusy 280 mali ešte vyššiu spotrebu ako udáva Citelis 18M, a bolo ich vždy plné mesto. Tomuto teda nerozumiem, najmä ak Citelis 18M je náš jediný nízkopodlažný autobus. A ako hovorí aj Marek, taká linka 24 by mala byť kĺbová, ľudia chodia do Tesca i Lauga busom radi, lebo na naše pomery to je "krásny" 60 min interval.
Reakcia na: capaCity #8186:
Veru , podobné želenia mámja a aj vala cestujúcich ktorý používajú MHD.
Ja by som pridal aj ďalšie návrhy:
⦁ linka 1 , interval v "x" 15 min a v "a" 30 min
⦁ linka 2 , interval v "x" 60 min a v "a" 120 min
⦁ linka 3 ,interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 5 , interval 30 min v "x" a 60 v "a"
⦁ linka 8 , interval 30 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 9 , interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 11, interval 60 min v"x" aj v "a"
⦁ linka 15, interval 120 min v "x" a v "a" nepremáva
⦁ linka 17, interval 60 min v "x" a v "a"a cezletné prázdniny nepremáva
⦁ linka 18,interval 60 min v "x"aj v "a"
⦁ linka 22,interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 23, interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linky 24 a 25, interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 27 , interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 26, interval 60 min v "x" a 120 min v "a"
⦁ linka 28, interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 50 - bude skúšobne premávať každú noc
⦁ Linka 9: Gen svobodu ,Ku Štvrtiam , Legionárska, Bratislavská , Zlatovská , Staničná , Bratislavská , Vlárska , Istebncka , Horné Orechové a späť (nová linka)
Linka 50 - všetky zástavky naznamenie
Zástavky Inovecká , L. Stárka , kapt. Nálepku , Kubranská ZŠ , Kubranská kyselka by mali byť na znamenie
Zároveň by som zriadil novú zástavku na ulici Na Kamenci v zámostí (z dôvodu rýchlej zástavby územia) a aj novú zástavku na ceste I/61 pre linky 4 a 21pri obytnom súbore Na kameni , teraz je to zástavka prímestkých autobusov Trenčín , Kubra rázcestie
Reakcia na: draxter #8181:
Ja by som zas tie kĺby úplne nezatracoval. Je fakt, že sú dnes málo vyťažené, ale treba rátať s tým, že vozidlá sa nekupujú každý rok a ak ich raz vyradíme a nahradíme krátkymi, tak sa najbližších 8-15 rokov nových ťažko dočkáme ... Ono to vyprázdnenie MHD je podľa mňa zavinené jednoznačne nekoncepčnosťou v MHD zo strany mesta (SAD len vykonáva objednávky Mesta), šetrením obyčajným škrtaním spojov miesto redukcie vláčikov, zlým intervalom a pod. Takisto by sme sa mali do budúcna rozhodnúť, či si stále prajeme "nadštandard" vo forme prepravy Odvšadiaľ-všade, za cenu nedostatočného intervalu. Toš do budúcna by bol môj návrh nasledovný:

TARIFA a CP
- zavedenie časových lístkov, teda lístok (povedzme aj kúpený u vodiča) by platil povedzme 60 min a nie len na jednu jazdu na konkrétnom spoji; bol by teda možný prestup; možno pouvažovať nad tým, či neodbremeniť vodičov o predaj lístkov a vrátiť sa k štikaniu lístkov, ako sme mali do 90.rokov
- zladenie CP tak, aby bolo možné pohodlne prestupovať medzi jednotlivými spojmi (potom by v zásade stačil 1-2 spoje na každú konečnú)
- následná redukcia vybraných liniek
- zrušenie plošne bezplatnej MHD pre vybrané skupiny občanov (do 6r, nad 70r...) a takúto zaviesť len pre občanov mesta TN, teda pre tých, ktorí daňami takúto bezplatnú prepravu dotujú, možnosť "pohrať" sa i s inými zľavami

ZASTÁVKY
- zvýšenie počtu zastávok na znamenie (Kpt. Nálepku, Ľudovíta Stárka a pod.)

INVESTÍCIE
- čo sa týka investícií, súhlasím jednoznačne s Marekom- na konečných zabezpečiť možnosť pohodlného otáčania (aj kĺbových) vozidiel a konečne aj pouvažovať nad tým, aké podmienky majú na konečných vodiči- v 21. storočí v krajskom meste by nemala chýbať napríklad toaleta pre vodičov. (V dohľadnej dobe sa bude riešiť napojenie Zlatovskej na JV obchvat, že by príležitosť pre prvú lastovičku, aby sa vozy nemuseli stále točiť v križovatke Brnianskej a Zlatovskej??)
- pokračovať v prerábaní zastávok- t.j. betón a Kassel, vybudovanie zálivov na Soblahovskej ulici,

VOZIDLÁ
- myslím, že sme na tom dobre, takže do budúcnosti zachovať minimálne súčasný štandard

Toľko moje novoročné želanie, realita bude asi, žiaľ, iná, ako sme si boli prinútení zvyknúť... ? ?

Šťastný nový rok, priatelia! ?
Reakcia na: draxter #8183:
🙂 radsej nie:) a ved aj tak pojdu vsetci az prvymi rannymi spojmi domkov...
Tak vesely Silvester vsetkym a stastny rok 2014 a vela spokojnosti s MHD? ? ? ? ❤ ?
Reakcia na: kvorka #8165:
http://www.trencin.sk/27584

"Ing. Jarmila Maslovvá

referent pre koncepciu dopravy


tel.: 032/6504 436

mobil: 0902 924 971

jarmila.maslova@trencin.sk"
Reakcia na: draxter #8181:
Veď ja som to myslel podobne , nové kĺbaky tak ako som písal by určite prilákali cestujúcich ale musia byť využité naplno a nasadené na potrebné spoje. Cestujúci napríklad aj ja sa nebudem tlačiť vo krátkej 24 lebo niekde sa nedá otočiť s kĺbakom , samozrejme to všetko má riešiť mesto a nie povedať že sa to nedá alebo že na to niesu prachy . Tadialto cesta nevedie. Čo sa týka cp ja by som tiež nečakal na dokončenie nového mosta , podľa mňa ho mhd aj tak využívať nebude , lebo ten je hlavne pre autá z diaľnice ako rýchle spojenie a busy by som nechal po starom moste , nový by som použil na expresné spoje priemyselného parku a na okruh nočnej linky 50. A obsluhu juhu 1 som aj tu kritizoval už hadam sto krát , ešte pred 2 rokmi som na juh chodil len s mhd , dnes /hlavne od 18.8.2012/ využívam mhd na juh len príležitostne!Nedalo my to pokaj a sám som navrhol aké drobné úpravy by sa dali spraviť v trasách a aké intervaly by som dal linkám MHD. Keď to budem mať tak sem dám výpis toho hlavného!
Ešte k tým kĺbakom , v predchádzajúcom príspevku som dal odkazy na nejaké autobusy SOLARIS
15 m ktoré sú kapacitnejšie ak 12 m ale kratšie ako kĺbaky

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.