Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MinoSUN-55 #9640:
Každopádne, minimálne v čase 13-15 hod. sú linky 11 a 24 plnšie ako linky 7/17.

Pri linke 24 nie sú tie konečné práve najlepšie pre kĺby, ale zvládnuť sa to zrejme dá. Pri linke 11, pokiaľ viem, tak obe konečné umožňujú bezproblémové otáčanie kĺbov.

----------
Jedna vec k mapám. V takmer všetkých prístreškoch euroAWK sú v sklách diery, po rámoch, do ktorých sa kedysi dávali vývesky a od roku 2012 postupne miznú (nechápem, prečo. Bolo to dobré). Ale späť k veci, myslím, že do dier by sa dali ľahko umiestniť väčšie vitríny na mapy. Nebolo by s tým tak toľko roboty.
Reply on: syko #9639:
Daným spojom linky 17 (o 14.12) som išiel 2 krát. Najprv cez prázdniny v úseku Gen. Svobodu - okruh cez Zlatovskú - Cintorínska (sólo) a druhý krát v utorok v úseku Braneckého - okruh cez Zlatovskú - Cintorínska (kĺb). V každom prípade bolo v autobuse okolo 15 ľudí.

Takže úplne celú trasu nie, ale pochybujem, že v tých úsekoch, čo som neprešiel by bol nával.

Rannými spojmi som necestoval, ale mám to v pláne. Každopádne, môj nápad s presunom kĺbov na linky 11 a 24 sa týka najmä času 13 - 15 hod. v x. Videl som iba jeden ranný spoj linky 17, avšak bol prázdny. Pôjdem sa ešte povoziť! A teda aj spojom o 15.44.

Čo sa týka nástupu, úplne súhlasím. Veľa ľudí sa tlačí pri prvých a druhých dverách a pri ostatných je prázdno.
Reply on: MA MHD #9638:
Tiež som za to, aby sa kĺbové autobusy presunuli na niektoré spoje L11 a L24. L11 je veľmi slušne vyťažená, častejšie viac niektoré spoje na kĺbovej L1.
Videl som aj harmoniku na L7 a tiež bola slušne vyťažená, možno zrovna náhoda, ale bola 🙂
Reply on: MA MHD #9638:
Tou 17 si išiel po celej trase? Z vonku sa mi taká kĺbová 7 s odchodom 15:44 z Legionárskej na gen. Svobodu zdala tak normálne plná - stopäťdesiat ľudí v nej síce určite nebolo, ale ani sa nedá povedať, že by bola prázdna. Schválne som po dva dni po sebe išiel na 3, ktorá ide krátko potom 15:47 tiež z Legionárskej na gen. Svobodu, tak bola omnoho prázdnejšia.

Inak dosť veľa ľudí, zdá sa že najmä staršie ročníky, stále nastupujú prvými dvoma dverami. Dnes som išiel 24 zo Sihote 9:05, tak jedna pani vo vysokom veku dobiehala, nastúpila predposlednými dverami (kĺbové vozidlo, čiže tretie spredu) a hneď prosila jednu mladú slečnu, aby jej išla označiť nástup k druhým dverám ☺
Pár informácií z ciest MHD:
- opäť som navštívil Záblatie. Kasseláky pri nadjazde som videl na vlastné oči. Tie sú už hotové, práve sa dobudovávajú nástupištia. Pozitívne je, že aj táto zastávka sa už hlási v správnej polohe (obojsmerne), no stále chýba hlásenie "zastávka na znamenie"! (Už pomaly chystám druhú sériu pripomienok pre SAD ? ). Taktiež musí SADka umiestniť označníky.
V zastávke Záblatská bol (po tom, čo som to tu spomenul) opravený označník, ktorý mal krivú tabuľu s číslami liniek. Teraz je to už v poriadku, až na to, že linka 6 smerujúca do zelenej zóny je v žltom podfarbení (teda, aspoň keď som to zahliadol z busu tak bola).

- už som išiel aj kĺbovou 17 o 14:12 z Juhu. Bohužiaľ, v autobuse, ktorý pojme viac ako 150 ľudí bolo max. 15 cestujúcich, zatiaľ čo sa cestujúci tlačili v 11 a 24. Už som písal, že linky 7 a 17 sú prekvapivo málo vyťažené (linka 5, ktorá žiadne kĺbové spoje nemá, chodí plnšia), ale veril som, že sa to po začiatku škol. roka zmení no zatiaľ sa tak nestalo!

Preto si zatiaľ trvám na tom, že zavedenie liniek 7 a 17, napríklad na úkor L 5 nebolo najlepším nápadom. Preto by som uvažoval, aj o presune kĺbový spojov na linky 11 a 24, ktoré si to zaslúžia (linkou 11 chodím stále, takže viem čo hovorím).

Na záver pridávam pozitívne správy:
1. MHD sa konečne zapojí do Európskeho týždňa mobility. Dňa 22.9. môžu cestujúci jazdiť na technické preukazy zadarmo. Správu prinieslo info TN. Hurá ? ! Takáto propagácia už bola na čase. Len ju treba spropagovať (okrem infa, aj v busoch a na zastávkach - na to by sa v budúcnosti hodili vitríny)
2. Pýtal som sa v otázkach a odpovediach na zastávky M. Bela, Hasičská smer Juh a Zlatovská, na ktoré sa pri maľovaní zabudlo. Vraj ich mesto dodatočne natrie. Zároveň mi bolo povedané, že mesto požiadalo dopravcu o úpravu hlášok na priebežných konečných. Podrobnosti sú v otázkach a odpovediach!
Reply on: Richard Ščepko #9634:
Súhlasím s predchádzajúcimi názormi. Na zastávkach v centre sa pohybuje najviac cestujúcich a je tam aj najväčšia pravdepodobnosť vandalizmu. Tu by som odporúčal dať mapu do prístrešku v sklenenej vitríne - ako v BA. Zároveň by to na týchto zastávkach pôsobilo reprezentatívne.
Doplniť by sa tam mohla aj schéma nástupu a výstupu, cenník a tak. Odporúčal by som nechať trochu miesta aj na prípadné aktuálne oznamy.
Na zastávkach by sa to ľuďom mohlo zísť aj viac ako v autobusoch - aby si to pozreli ešte pred cestou.

Takto by to mohlo byť na zastávkach v centre (Stanica, Hasičská, Gymnázium, Braneckého, Legionárska, Nemocnica, Dolný Šianec...) a aj na Juhu I a II (aj tam sa premelie dosť ľudí).

V ostatných častiach (Zámostie, Istebník, Zlatovce, Záblatie, Opatová, Kubra, Kubrica, Biskupice, Noviny, Nozdrkovce, Juh III, Sihoť a pod.) by stačili nálepky (bez doplňujúcich oznamov, ako tie schémy nástupu, cenníkov a pod. )
Reply on: Richard Ščepko #9634:
Pri rozhodovaní by som určite bral do úvahy odolnosť voči vandalizmu. Dať si námahu s lepením fólie, na ktorú sa zajtra niekto "podpíše", je dosť na figu. Ak je schéma pod sklom, vo väčšine prípadov stačí sklo umyť za pomoci vody alebo špeciálnych prípravkov, v najhoršom prípade sa vymení sklo. Vlastné skúsenosti nemám, takže ku konkrétnemu riešeniu sa prikloniť neviem, ale určite by pri každom variante skúšal, čo všetko s tým môžu "umelci" spraviť.
Reply on: Richard Ščepko #9634:
Ja by som navrhoval aj toto odvodiť od "kategórie" zastávky. Taká, ako vidím na obrázku, by isto "bodla" na stanici, Hasičskej, pri gympli, nemocnici, Juhu II... ale inde by stačila aj malá mapka (kľudne samolepka), či už na presklení samotnom alebo nebodaj vo vitríne s inými ifnormáciami.
Rád by som vás poprosil o radu, prípadne o skúsenosti/nápady.

Aktuálne riešim s Útvarom dopravy možnosti prípadného osadenie mapy siete liniek MHD. Stále je možnosť, že niektorá z dotknutých strán bude proti a mapy sa konkrétne na prístrešky dostanú.

Každopádne, máte nejaký nápad ako by malo vyzerať finálne prevedenie mapy v prístreškoch? Či je vhodné uvažovať o kvalitne potlačenej samolepiacej fólii. Prípadne, či je vhodnejšie aplikovať tlač na tabuľku určitej hrúbky alebo do rámika pod sklo, tak ako to má napríklad Bratislava. Je to samozrejme otázka ceny, no aj tak by ma zaujímal váš názor, prípadne skúsenosť. Prípadne by mohli byť 2 typy v závislosti od frekventovanosti cestujúcich na danej zastávke. Mne sa nateraz javí aj kvalitná samolepiaca fólia ako vhodná možnosť. Neviem, nechám si prípadne poradiť.

Tu je tá bratislavská zastávka:
http://static.dnes24.sk/images/photoarchive/sized/700/2015/03/01/11026750-10205159184838164-270273533-n.jpg

Ďakujem veľmi pekne!
Zopár vecí z dneška:
- pri jazde linkou 12 nastupovali na Jána Zemana už 2 cestujúci a 1 pani vystupovala. To je najviac cestujúcich, čo som na Jána Zemana kedy videl. Len tak ďalej!
- pri jazde okružným spojom L7 (o 14.27 z Gen. Svobodu) ma zaujalo hlásenie zastávky Beckovská, ktorá sa hlási už na križovatke Dlhé Hony x Legionárska. Skoro sa hlási aj pri smere z Legionárskej. Myslím si, že je to nastavené ešte na pôvodnú polohu (ale aj keby tá zastávka bola tam, kde do minulého roka, aj tak je to skoro). Teraz je to už úplne od veci.

V spoji bolo po Priemyselný park pár ľudí, pri príjazde na Priemyselný park ma zaujalo množstvo (asi 30) cestujúcich. Tak 20 nastúpilo do 6-ky, ktorá išla zarovno s nami a zvyšok nastúpil do 7. Ľudia pristupovali aj na Zlatovskej a to už oba spoje boli tak akurát plné.
Po Novom moste sa išlo parádne, cestou sme stretli aj kĺbovú linku 17 (tou sa pôjdem odviesť čo najskôr). Každopádne, linky 7 a 17 sa mi veľmi páčia a myslím, že aj cestujúcim.

Problémom bola ale zastávka Záblatie-cintorín, ktorej názov vôbec nevyhlasuje. Ohlási sa len "Nasledujúca zastávka: " a nič. Pri príjazde na zastávku to zas len cinkne. Nechápem to, pretože slová Cintorín aj Záblatie nahraté sú a tak by to nemal byť problém.
Pozitívnejšie však je, že na zastávke Priemyselný park II už boli osadené chýbajúce vývesky (aj keď označník je stále osadený dosť divoko - v prístrešku).

Veľmi nepríjemnou skúsenosťou bolo to, že vodič na linke 11 na Braneckého takmer privrel vystupujúcu dôchodkyňu v dverách autobusu. Nechcem vedieť, čo by sa stalo, keby nestihla pohotovo vyskočiť. Nechápem, prečo niektorí vodiči majú mániu takto zatvárať dvere!
Reply on: MA MHD #9627:
Áno, jasne. Sú potrebné. S tým zas úplne súhlasím, že je treba ich aj sem predložiť.
Reply on: capaCity #9621:
Určite to nejak ide. Netuším ako to vtedy bolo. Každopádne už sa to preveruje.

Mne však ide o to, aby boli mapky natrvalo pod prístreškom. Tak, ako sú dnes zákazy "Nelepiť plagáty" a "Zákaz fajčiť".


Noviny aj s mapou MHD:
http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000026345/Info09wm.pdf

Hádam časom pribudne aj na visit TN a sklá prístreškov.
Reply on: MA MHD #9628:
Však som hádam dostatočne jasne povedal, že to chce vôľu mesta / SAD.
Reply on: S499.1023 #9625:
Keď môže mať mesto v tých paneloch reklamu na Hudobný piknik, Čaro Vianoc pod hradom a pod., tak by tam mohlo mať aj mapu MHD - čo sa na zastávke zíde viac.

Knižný CP. Jeho vydanie je doplnok k službe verejnosti a preto by sa nemalo prihliadať len na to, či jeho predaj bude v zisku.

Nakoniec, tak dobre spravený knižný CP, ako ukázal dyspozytor, môže potencionálnych cestujúcich zaujať a dostať ich do MHD. Taktiež môžu zaujať aj mapy namiesto reklám. Takže tie "investície" môžu byť návratné.
Reply on: capaCity #9621:
Na webe http://www.visittrencin.sk/mapa-liniek-mhd , bola do roku 2014 interaktívna mapa MHD, iste si ju pamätáte. Bolo to na podklade normálnej mapy mesta, boli tam vyznačené zastávky a keď človek klikol na názov konkrétnej zastávky, zobrazila sa ikona s číslami liniek tam stojacich a s odkazom na vývesku v PDF.

Bolo to zavedené spolu s farebnými zónami. Vyzeralo to takto, len to bolo interaktívne:
http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000102510/Infoweb19.pdf (v strede).

Zaujímavosťou bolo, že ulice Jána Zemana a Karpatská boli označené čiernou, a teda, že po nich vedie trasa MHD. A to napriek tomu, že tade nejazdilo nič (ako vidíte, nie je tam ani zastávka).

Zišlo by sa to obnoviť. Bolo to veľmi pekne spravené. A zároveň by sa tak nahradila stará neaktuálna mapa, z roku 2014, ktorá je tam dnes.

Re: Richard Ščepko
Samozrejme, že viem, že do diskusie sa ľahko píše a ťažšie sa tie návrhy už vykonávajú. Ale zase na druhú stranu, aj tie návrhy a diskusné postrehy sú potrebné ?
Reply on: syko #9622:
Tú by iste ocenili. Naviac, zastávka by tak mala lepšie vzdialenosti od ostatných (ďalej od Beckovskej a Dlhých Honov, bližšie k Legionárskej).

Je to už záväzné, že sa bude robiť Beckovská? V prílohe pridávam orientačný nákres, ako by to vyzeralo:

Reply on: dyspozytor #9623:
To ale zo strany mesta/DP musí byť nejaká vôľa, lebo tá suma nepokryje ani náklady na tlač a distribúciu, nehovoriac o spracovaní.
Reply on: Richard Ščepko #9620:
To je ale problém mesta (alebo SAD Trabelssie, neviem, komu v TN patria prístrešky), že si v zmluve s euroAWK nevyhradilo možnosť využívať časť reklamnej plochy na dopravné informácie.
Pre inšpiráciu. Súbor cestovných poriadkov MHD České Budějovice, členené na časť Pracovný deň / pracovný deň - prázdniny / soboty, nedele a sviatky. Úvod obsahuje výňatok z tarify a prehľad zmien po jednotlivých linkách. Balenie obsahuje vrátane listov liniek aj farebnú rozkladaciu schému siete. Karisblok samotný sa predáva za 50.-Kč, obsah za 30.-Kč.
Myslím, že aj v dnešnej elektronickej dobe si aj táto forma nájde svojich odberateľov. Čo myslíte?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.