Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #9483:
Dopravný podnik mesta Trenčín by bol to najlepšie pre našu MHD !!!! Myslím, že aspoň krajské mesta by dopravné podniky mať mohli, beh ohľadu na to, či majú dráhovú MHD!

A časom možno aj tá pribudne (veď trolejbusy sa už raz stavať začali (myslím, že to bolo v 90. rokoch)).

Ale som naozaj zvedavý, či kĺby ešte budú jazdiť. Bodaj by. A ako som písal, treba ich vypravovať aj príležitostne (Dušičky, Pohoda, fotojazdy, pri konaní nejakých kultúrnych podujatí a pod.) a to aj cez víkend.

Mimochodom, nemá SAD platnú zmluvu len do konca roka?
Reply on: moloth #9479:
pochopíš už, že toto mesto nechce na MHD dávať viac peňazí a berie to ako nutné zlo? Lebo inak by sa nevyhadzovali von oknom 20.000 EUR za zvrzaný návrh od blavákov, prezentovali by sa zmeny od 1.8. aspoň tak, ako nová parkovacioúžernícka politika a nestávalo by sa, že si niekto na SAD-ke zmyslí prekresliť 27 na 26 a dlabať na uznesenie mesta. Ale kontroluje to vôbec niekto? Asi len tak ledabolo.

Ja by som osobne bol zato, aby sa vytvoril DPMT - dopravný podnik mesta Trenčín, ktorý by robil MHD tak ako v ZA, PO, KE a pod. A potom by boli pod kontrolou nielen peniaze, ale aj celkové hospodárenie a všetky záležitosti. A urobil by sa šmitec sadistickým praktikám!
Reply on: Richard Ščepko #9480:
myslíš toto? https://imhd.sk/tn/mapa-schema-fullscreen/1628/Linky-MHD-20160801
už to tu máme od začiatku augusta ?
Reply on: moloth #9479:
spravila sa koncepcia taká, že v TN nie sme niekde na vidieku a bez kĺbakov sa neobídeme. Do roku 2002 jazdili aj cez víkendy, potom už nie - pokles cestujúcich, skostnanený nepružný CP a hlúpe zmeny ako prehodenie konečných na linkách 1-11 a 8-18.

Ten Citelis 18M jazdil od 2008 až do roku 2011 normálne, potom to začalo. Či už vlastník nereklamoval včas vady, alebo sa na to kašlalo, alebo to malo nejaké obmedzené záruky sa už asi nedozvieme. v každom prípade ten voz bol v rámci obnovy vozového parku, kde si mesto kládlo podmienky ako sa vozový park obnoví. Keďže Citelis 12M mal kapacitu väčšiu než B732, tak sa niektoré zobrali aj miesto Ikarusov 280.08 (10). 4 kusy B961E nahradili Ikarusy 280.08 a 2 kusy 280.87 mali naďalej behať. Potom sa však odstavili do zálohy a tak sa kúpil za ne ako náhrada ešte tento Citelis 18M (v TNinfo vtedy prezetnovaný ako kĺbová Karosa - nízkopodlažná). Takže chyba je aj na meste, že netrvá na nasadení vozového parku tak, ako si ho požadovalo obnoviť od roku 2004.

K tej spotrebe - neviem, ale ak to je normálka, potom asi fakt nikto nečítal technické parametre. Ak nie, tak treba GO motora a pod. ale určite nie, aby ten voz stál!
Ako sa vám to javí?

https://cl.ly/gzZr/o

Mapu MHD vraj spravcoval Michal Koháni.
Reply on: MA MHD #9476:
A to nevedeli si skôr zistiť koľko žerie? Niečo ako výpožička na skúšku nič? Či nakupujeme ako svätuškár Zachar v Bratislave 15m CNG Solarisy lebo jemu sa páčili? ?

Mimochodom nenapadlo ešte nikoho, že keď mi vozidlá behajú iba počas špičky a zvyšok dňa ich premávka nemá význam, žeby sa nakúpili radšej iba 12m vozidlá a spravila sa koncepcia MHD taká, ktorá by počítala s kapacitou sólo autobusov a teda by sa museli intervaly na linkách skrátiť? Viac poteší keď mám 3-4 spoje za hodinu aj keď s 12m vozidlom, než 2 a príde mi klbák. A tiež by sa mohlo možno pouvažovať nad obstaraním 9-10m vozidiel v prípade, že by sa našlo dostatočné množstvo liniek, na ktoré by sa mohli nasadiť, aby to neskončilo na 4-5ks a potom sa príde na to, že jeden treba ako zálohu, 1-2 sú pokazené často a môžu jazdiť iba 2 čoby ich vyradilo z koncepcie kapacitného nastavenia liniek.
Citelis 18M #61 minulý rok:
http://evidencia-dopravcov.eu/foto/45451?carId=2529#photo

Zdá sa mi to, alebo nemá predný transparent?

Mimochodom, na IMHD pribudli súhrnné CP. Ďakujeme!
Reply on: syko #9475:
Ono, ľudia si musia zvyknúť, že častejšie im pôjde L8 ako L1. Vzhľadom k tomu, že L8 chodí cez špičku (práve 14-15 hod.) každých 15. min a aj preto, že harmoniky už majú svoj vek by som sa priklonil aj k obmedzeniu prevádzky harmoník na minimum (len úplná špička, prípadne cez Pamiatku zosnulých, na Pohodu a tak).

Rozhodne by som ich viac nasadzoval príležitostne. Už dlhšiu dobu si predstavujem, ako by mohla vyzerať fotojazda #61 s témou "harmonikou na nezvyčajné miesta". Navštíviť by sa mohla Kubra, Kubrica, Biskupice, Noviny, Orechové, Zlatovce, Opatová, Východná, Saratovská a pod.

To už som sa ale zasníval. ?

PS: tou jednotkou sa pôjdem previesť ?
Reply on: moloth #9474:
Citelis 18M nejazdí z dôvodu vysokej spotreby. Jazdí iba v prípade poruchy niektorej B 961.

Vzhľadom na obmedzenie MHD na Saratovskej (cez víkend) by nebolo zlé ho nasadiť na dušičky na L11 (aspoň sa vyvetrá) ? . Inak sa na dušičky potlačíme.
Reply on: MA MHD #9471:
V špičke po 14 a po 15 by som dal kĺbové autobusy aj cez leto. Aspoň včera L1 o 15:23 z Legionárskej na Juh bola celkom slušne naprataná...
Reply on: MA MHD #9471:
Načo ho vôbec kupovali, keď ani nejazdí? Vraj bol ako záložák. Ale prečo to nespravili tak, že by tú úlohu záložáku medzi klbákmi rotovali?
Reply on: S499.1023 #9469:
A také niečo akože sa človek zaujíma keď cestuje po republike ako sa kde žije, že sa s obyčajným človekom vonku dáš do reči nepoznáš? Ja niesom mizantrop ako ty. Vieš, ono keby si si videl ďalej od riti z kancelárie a poznal sa s ľuďmi čo sú denne v teréne a majú to na krku počas výkonu povolania alebo žijú v tých lokalitách, tak by si inak spieval. Ibaže ty a tebe podobní máte rozum zatemnený Kotlebom a holými hlavami. Myslím, že na hlave si môže kto chce spraviť čo chce, máme slobodu (pokiaľ je sloboda na všivavé humusácke dredy), tak dúfam, že ti zrazu neprestala vyhovovať. Skús si ísť žiť do vybraných lokalít a poriadne sa obohať správaním vybranej skupiny ľudí. Ty si jeden z tých tlčhubov, ktorí neveria až pokým nezažijú na vlastnej koži ako Jiří X Doležal, ktorý tiež dostal poriadnu facku.

Mimochodom si zaujímavý prevracač kabátov. Niežeby si sa tešil z toho, že môžu byť ĽS-NSkári homosexuáli ale aj to ti vadí. Presne si okopíroval kaviarenskému intelektuála Havrana, ktorý tromfol aj cirkevných homofóbov. Ozaj keby si namiesto máchanie držkou naprázdno poznal ľudí z ĽS-NS, tak by si vedel, že im nevadia inak orientovaní, im vadia exhibicionisti a zvrhlíci, ktorí si nevedia svoje preferencie v istej oblasti udržať v spálni za dverami. V tvojom veku by som čakal viac rozumu ako neurotické tliachanie na úrovni náladového puberťáka. Vodu kážeš a víno piješ ako KDHáci, lebo mne ideš kázať o tom, že ako mám poznať mestá kde vŕtam do MHD, tak láskavo ak chceš trepať o "extrémistoch", tak rozšír svoje poznanie o nich ... toto čo tu servíruješ, to je slepá ulička.
Reply on: kvorka #9466:
Naozaj nejaká B 961 jazdí pravidelne? Často cestujem počas špičky a nezdá sa mi, že by som ju ani raz nestretol.

Ale, pripadá mi, že vzhľadom na nový cp už kĺbové autobusy ani nepotrebujeme. Naviac, cez školský rok spoje ešte pribudnú.

-------

Citelis 18M by sa mohol využiť na nejakú fotojazdu. Aspoň by sa prevetral.
Reply on: MinoSUN-55 #9465:
Ohľadne postrehov, ktoré tu viacerí spomíname som už písal mail na SAD. Čakám na odpoveď.

Navrhol som pridať hlasitosť novým hláseniam, prepísať názvy zastávok (Beckovská nie je jediná, čo ide po starom), navrhol som aj nahradiť vysvetlivky "ide po ...... " za nové "obsluhuje ...... , kde končí".

Uvidíme, čo z toho bude.

----

Mimochodom, ešte jedna vec k IMHD. V CP linky 13 sa uvádza smer "Biskupice, námestie" namiesto "Gen. Svobodu". Chyba je pri trase linky aj v cp. ?
Reply on: moloth #9468:
Ty si si niečo z toho zažil, Nazidunčo alebo to máš len zo straníckeho vymývania mozgov kolegami utajenými hrubokrkými vyholenými homosexuálmi, čo sa navonok homofóbne, resp. omnifóbne prejavujú?
Reply on: S499.1023 #9461:
Lepšie byť minikotlebík ako volič notorických rozkrádačov a mafiánov. Až ti skončí ideologický výplach mozočku a škatuľkovanie tak potom tu opíjaj žvástami ako Raši opíja košičanov s EEI so slizkým výrazom v ksichte. Skúsi si robiť ozaj sprievodcu vo vlaku, kde sú "údenáči" a vychutnaj si pľutie, nadávky a vydieranie s rasizmom, keď sa sprievodkyňa dožaduje aby zaplatili cestovné. Alebo si skús robiť autobusára na niektorých exkluzívnych linkách kde ti nabehne banda ožratých "údenáčov" a nechcú zaplatiť a radšej ich necháš ísť lebo bývaš v tej istej dedine s nimi a poznajú ťa. Krásne sa káže voda a víno pije spoza vysokého múru luxusného baráku na kilometre ďaleko od života tých ľudí, ktorí to majú denne na krku. Či už jedni ako cestujúci alebo druhí za mizerných 500-600 eur. Rozhodne lepší triezvi slušní kotlebovci vo vlakoch než hentá čvarga, čo sa rozhodne ti v Kozárovciach pri ich chatrčiach zatiahnúť ručnú brzdu lebo oni chcú vystupovať hneď pri osade a za to, že má dement na hlavu ZŤP, tak ho pustia. Alebo zaži permanentné riešenie rozkrádania kabeláže v zab.zar., rozbité okná od kameňov v Markušovciach. Alebo si zisti ako v Sabinove špiny rozkradli vlečku a aj do rušňa sa pustili. Alebo ako dobijú človeka pre 10 centov, či cigaretu. Asi si nemal ešte vylámané zuby pre cigánsky rasizmus alebo sekeru v hlave! Vyžratému prasaťu spoza vysokého múru izolovaného od života bežných ľudí v chudobných oblastiach sa ti ľahko káže farizej!
Reply on: kvorka #9466:
Naozaj? A ktoré?
Ja každý deň všetkých šoférov z klbákov vidím na iných autobusoch a už dlhší čas.
#31, #35, #03, #05. Jazdia aj na linkách, ktoré majú byť kĺbové.
Reply on: MinoSUN-55 #9465:
Jedno jazdi,takze asi servis ci stk u zvysku
A ešte drobné postrehy a končím 🙂

- treba niečo spraviť s tými spomínanými hláseniami
- novú zastávku Beckovská v autobuse ukazuje stále Legionárska, reštaurácia
- prekvapuje ma pekná vyťaženosť niektorých liniek, napr. L4, L11 ale aj L6, L7

Som veľmi zvedavý, čo spraví nový CP a veci súvisiace so zmenou s ľuďmi a či budú chcieť cestovať MHD. Vidím veľký pokrok v úprave výšky cestovného, oveľa viac ľudí používa dopravné karty, čo je fajn a nástup všetkými dvermi urýchľuje čakanie autobusu na zastávkach. Ale stále mnoho ľudí nastupuje len druhými dvermi.

Prekvapený som, že nejazdí ani jedno kĺbové vozidlo. Minulý rok jazdila aspoň jedna harmonika a teraz žiadna.

Veľká škoda je ten našej jedinej kĺbovej nízkopodlažnej krásavice. Keď to takto dopadlo, radšej sa mohli kúpiť miesto nej 2 obyčajné harmoniky. Tie naše štyri klbáky sú podľa mňa najspoľahlivejšie busy v Trečíne 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.