Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MA MHD #9072:
spoj linky 17P znamená, že končí v priem. parku; ale ak linka 7 tam začne napríklad a ide svoju trasu, je zbytočné jej dávať 7P len preto, že začala pri priemyselnom parku ? Všetky písmenkové linky by boli len jednosmerne, opačne idú až na koniec tak by to bolo zbytočné (okrem linky 6, kde po stanicu by som dal 6A aj opačne)
Reply on: MA MHD #9072:
Lebo na L7 žiadny spoj v Priem. parku nekončí, len začína...Ten čo začína nie je potrebné označovať písmenom, keďže sa nejedná o ďalšiu linku ale len lepšiu orientáciu.
Reply on: milan005 #9071:
Super! Takto to treba spraviť! Bude to oveľa prehľadnejšie a aj logické ?
Ale mal by som jednu otázku ohľadne liniek 7 a 17:
Veď pri linke 17 si spoje do / z priemyselného parku označil (P) a prečo pri linke 7 už nie. Treba tie spoje do priemyselného parku označiť aj pri 7. Nech je to teda pri všetkých rovnaké.
Reply on: MA MHD #9070:
Môj návrh aj s písmenkami je:
- 2(Nozdrkovce), 2B(po Biskupice), 2L(po LOT)
- 3 písmenom by som nevyčleňoval
- 4 písmenom by som nevyčleňoval (zvlášť nie negovať to, čoho je ďaleko viac, pretože hlavná trasa linky 4 je Juh - Opatová, iba cez víkend polovica spojov končí na Sihoti)
- 5 písmenom by som nevyčleňoval
- 6(Sihoť-SAD-Záblatie), 6A(po stanicu), 6P(po Priem. park) - SAD nevyčleňovať, písmeno S či Z na mňa pôsobia chaoticky
- 7 písmenom by som nevyčleňoval
- 17(celá trasa+spoje po SAD), 17P(po Priem. park)
Takže stačia nám písmená A, B, L, P, ktoré sa jednoznačne viažu k cieľu. Tie použiť aj ako znamienka. Na tvorbu výveskových CP použiť inú šablónu aby bolo jasne vyčlenené čo je zachádzka, v súčasnosti je to veľmi chaotické (príklad, na L6 ide do Opatovej pár spojov, tie sú bez znamienka a naopak tie čo idú po Sihoť, väčšina, majú znamienko).
Tiež som proti samostatným linkám.
Reply on: milan005 #9068:
Pre cestujúcich je ale určite prehľadnejšie , ak budú dve linky a jedna bude mať 2 a druhá 4 konečné ako jedna so 6 konečnými. A s linkou 2 by som to neporovnával. Linka 2 mál len tri (s LOT 4) konečné a v základe sú len 2 varianty trasy. Zato pri linke 6 má ráno takmer každý spoj inú trasu, čo má od spojov L2 ďaleko. Netreba mať silou-mocou čo najmenej liniek aj za cenu neprehľadnej MHD, ale ak by to bolo v záujme cestujúcich tak treba linku zaviesť. Dvojičky boli v Trenčíne vždy a osvedčilo sa to, ľudia by si aspoň moc nemuseli zvykať (veď 16 je robotnícka aj dnes).
Na druhú stranu musím priznať, že aj označovanie písmenami má svoje výhody. Zaujalo ma aj to, že by sa to dalo využiť pri viac linkách (5,7,17,2,4), pričom keby sme to pojali takto komplexne, tak by sa mi to páčilo. Označenie písmenami by teda bolo iba na poznámke v CP ale aj na transparentoch ako v PB? Ale som za akékoľvek riešenie, ktoré by tú linku 6 sprehľadnilo.
PS: aby sme sa tu zbytočne nehádali, navrhujem dať na úvodnú stránku TN IMHD anketu, a nech cestujúci a čitatelia sami rozhodnú. A hneď budeme vedieť, ako to spraviť. Otázky:
Aký spôsob označenia občasných konečných linky 6 občianskeho návrhu optimalizácie preferujete (linka má totiž v návrhu až 6 konečných)?
a)Stačí označenie občasnej konečnej poznámkou v cestovnom poriadku
b)Preferujem označenie vetiev linky písmenami podľa názvu občasnej konečnej (napríklad 6P - po priemyselný park)
c)Preferujem oddelenie špeciálnych zamestnaneckých spojov do priem. parku do samostatnej novej linky 16 (ktorá bude s linkou 6 dvojička)
Reply on: milan005 #9068:
plný súhlas. Zase nemôžeme brať zreteľ na každého totálneho ignoranta, čo si jednak nepozerá nielen CP, ale ani smerovanie linky, nieto označenie busu (koľkí sa aj teraz pýtajú, ide dvojka na stanicu pán vodič?). Preto som zato, aby bola linka 6 a jej skrátené spoje označené doplnkom 6P (po priemyselný park) 6A (po Autobusovú stanicu, ako sa nazýva oficiálne) a 6S po Zlatovská, SAD. Iné písmená nie.
Rovnako potom:
U linky 5 by boli spoje 5 (plná trasa) a 5S (po Zlatovská, SAD)
U linky 17 (celá trasa), 17S (po Zlatovská, SAD) a 17P (po priemyselný park)
U linky 2 (celá trasa) a 2B (po Biskupice)
U linky 4 (po Sihoť IV) a 4N (po Opatovská, Niva)

Ale v CP by to bolo spolu ako linky 2,4,6,17. Žiadne samostatné linky
?
Marek ale tým veľa nevyriešime. Lebo predsa sú trasy Sihoť - Záblatie (to je základná) ale potom je to aj Sihoť - AUO a stanica - AUO. Takže tá L16 by mala tak či tak 2 konečné, potom to môže rovno šestka ostať. Mne sa páči to, čo je v PB. Tam sa to ujalo a či máš niečo označené 16 alebo 6P, myslím že už to P niečo cestujúcim napovie že je to PRIEMYSELNÝ PARK a dobre sa to pamätá. Ale nemyslím to ako ďalšiu linku ale presne tak ako v PB.
To by aj v súčasnosti napr. L2 musela byť 2, 42 a 52 😃 lebo má 3 konečné. A linky bez viac konečných tu v Trenčíne nespravím ani ja, ani DIC, ani nikto. Vždy tu boli (už od vzniku MHD) a aj budú. Lebo ak by na každú variáciu trasy bola linka tak by ich bolo ešte viac ako teraz snáď, pretože sú miesta kde stačí spoj viesť len ako návoz/odvoz z prac. zmeny (LOT, VOP, Opatová a Kubrá školské spoje, atď...)
Reply on: MA MHD #9066:
Skor to Bcko! Pre ludi jednoduchsie,na tych vyveskach malokto kuka co je tam okrem odchodu a do vysvetliviek uz vobec nie! Toto by bolo jednoduchsie riesenie a 16 bola vzdy robotnicka linka tak by aj ostala...?
Reply on: Marek6283 #9065:
Zdravím,
za akú variantu pri linke 6 by si teda bol ty:
a) Označovanie ako 6P (priem. park) , 6A (po autobusovú stanicu) a podobne, alebo
b) Odčleniť spoje do priemyselného parku pod zamestnaneckú L16, ktorá by zo 6 tvorila dvojičku?
Reply on: draxter #9063:
? ludia sa to naucia a je to vybavene...Draxter...vidno ze zijes v inom meste.... nemas sajnu ako sa tu cestuje,na 17ke ktora ide k Bille dvakrat za den sa mylia tak isto na kazdom jednom spoji co na stanici konci ako aj pred deiatimi rokmi,dobijat karty nevedia stale rovnako...mozes im napisat co len chces ale ... skoda reci...Inak ale s tym navrhom suhlasim! Len chcem napisat ze je to s nimi boj,bez vitazstva ...
Reply on: draxter #9063:
OK. Veď môže byť aj tak. ?
Reply on: MA MHD #9062:
- 2 spoje v "x" do Opatovej netreba značiť nijako, jednoducho zachádzka, k tomu číslene ani písmenovo na transparente netreba nič, veď názov konečnej koniec koncov vždy svieti
- spoje končiace na Zlatovskej, SAD sa jednoducho označia niektorým písmenom a je to (žiadne mýlenie nebude, lebo ak raz 6Z bude Zlatovská tak bude, spoje do Zlatoviec či Záblatia budú klasicky 6, takže nikto si nemá čo s čím mýliť). Rovnako stanica, ak sa označia 6A bdue to najlepšie. No a priemyselný park 6P. ? Ľudia sa to naučia a je to vybavené.?
Reply on: draxter #9060:
Pri 6Z sa môžu cestujúci opäť mýliť - Zlatovská, Záblatie, Zlatovce.
Ak by som teda bral do úvahy, že nebudeme rozširovať číselný rad, tak potom ma napadajú 2 otázky:
- Ako inak označiť konečnú pri SAD okrem S a Z tak, aby sa to nemýlilo. Nenapadá Vás nejaká iná možnosť?
- Ako vyriešiť označenie spojov do Opatovej? 6O by na transparente autobusu mohlo vyzerať ako 60.
Kto si chce vypočuť primátora Rybníčka ohľadom nového (DIC-ového) grafikonu, záznam z mestského zastupiteľstva:
https://youtu.be/rmvBYCq3Dwk?t=975
v skratke, len opakuje, že bla bla bla, spracovávateľ ešte pripraví konkrétne časy a mesto mu zašle pripomienky občanov.
Reply on: Dispecer #9059:
tak to som rád, lebo v TN máme okrem EMtestu aj RGčka (EMtest majú všetky B952 a B961 a #01, od #02 do #21 a #61 majú RGčka). Tak som sa bál, či to bude možné.

Aj ja som za 6, 6A a 6P, resp. 6Z (Zlatovská) ?
Reply on: draxter #9056:
EMtest určite umožňuje (viď KE) a s ostatnými typmi displejov, čo máte, predpokladám, že tiež nebude väčší problém. ?
Reply on: MA MHD #9057:
ja som za variant 6, 6A, 6P (tých po SAD je naozaj minimum, tie by som takýmto označením nevyčleňoval)
Reply on: draxter #9056:
Zdravím,
Môj názor už poznáš. Som jednoznačne za variantu s linkou 16.
Do L16 by som začlenil všetky spoje premávajúce do priemyselného parku. Aj zo Sihote a aj zo stanice. Síce je pravda, že majú veľkú časť trasy spoločnú s L6, ale sú významné najmä pre zamestnancov priemyselného parku a preto by som ich dal do samostatnej zamestnaneckej L16. Pre ostatných bežných cestujúcich (teda väčšinu) by sa tak cestovný poriadok L6 sprehľadnil a viac by vynikla aj pravidelnosť a lepšia možnosť zapamätania (ubudli by 2 konečné a aj poznámky).
Pri variante s písmenami sa obávam toho mýlenia sa ohľadom 6S (stanica, Sihoť, SAD).
chcem sa Vás spýtať na názor - skrátené spoje navrhovanej linky 6:
a) 2 spoje na úseku stanica - priemyselný park a 4 spoje na úseku priemyselný park - stanica
- či majú ostať pod linkou 6 alebo pod samostatnou linkou (napr. 16)
b) 5 spojov na úseku Sihoť - priemyselný park a 1 jeden opačne či majú ostať pod linkou 6, alebo pod linkou 16 pdoľa písm. a)?

Moje argumenty:
a) je to predsalen súčasť trasy linky 6 a tie spoje sú v rámci linky 6 taktované; na druhú stranu pod linkou 16 by sa tým vyčlenili pre prehľadnosť. Neviem, či transparenty v TN umožňujú označnie 6P alebo 6S alebo 6A.
b) spoje idúce až na Sihoť by som jednozančne vždy nechal pod číslom 6, obmedzenie časti trasy na jednom konci nepovažujem za potrebné samostatne číslovať; na druhú stranu sa jedná o spoje neidúce celú trasu a preto by ich zaradenie pod linku 16 mohlo byť logické.

?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement