Reply on: milan005 #8970:
"Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?"Zachádzajúci spoj je možné otáčať priamo po ulici, viď prílohu. V tej mape to dobre nevidieť, ale keď pozrieš street view, tak je to pekný oblúčik:
https://goo.gl/maps/ykJMvb48qUs
Čo sa počtu cestujúcich týka.
Portál ESKN zobrazuje na výpisoch z listov vlastníctva počet bytov, takže je to pár kliknutí:
- počet bytov vo všetkých okolitých bytovkách - 233, z toho 23 rozostavaných
- z katastrálnej mapy ručne napočítaných 13 rodinných domov.
Pre porovnanie, v Kubrici je celkovo 93 rodinných domov. V Záblatí o trocha viac, 346 rodinných domov (portál eskn - vyhľadávanie - súpisy - stavby - stiahneš v pdf, skopíruješ do nejakého excelu, zoradíš podľa kódu desať a pozrieš počet riadkov). Mesto by teoreticky mohlo mať k dispozícii čísla aj o počte obyvateľov.
Ak sa nejako zosúladia časy spojov so začiatkom a koncom smeny pre výrobu a administratívu v Leoni, tak to môže byť ráno aj poobede vyťažené v oboch smeroch.
MA MHD
2. Aj mne sa najviac páči práve posledná možnosť, že aby linky 2,6,24,28 premávali z Považskej cez kpt. Nálepku a zastavovali pri podchode. Veď po Rázusovej by stále zostali chodiť linky 4 a 8. Prípadne neskôr by sa ten výber liniek ku podchodu mohol upraviť na základe reálnej vyťaženosti zastávky pri podchode a požiadaviek cestujúcich. V návrhu sa mi ale aj tak páči to, že by sa zrušila rôznorodosť trás, kedy napr. linka 8 ide teraz v smere na Sihoť po Hodžovej a opačne po Považskej, to bolo zbytočne komplikované. V návrhu je to jednoznačne lepšie.
3. Z linky 6 by som teda vyčlenil linku 16 na trase Autobusová stanica - priemyselný park. Linka 16 by bola v podstate robotnícka linka tak, ako je dnes, len by možno chodila častejšie. Ja tiež nechcem silou mocou rušiť zachádzky ktoré majú svoj význam, ale ak by sa to takto odčlenilo tak by to mohlo byť prehľadnejšie. Veď podobne sa vyčleňovali aj linky 11 a 17 z linky 1. Prípadne moje druhé riešenie: zrušiť občasnú konečnú pri SAD všetko trasovať až do Záblatia (okrem robotníckych do PP) a na opačnej strane zrušiť občasnú konečnú na stanici a tieto spoje predĺžiť na Sihoť.
4. Tá obsluha Partizánskej by podľa mňa naozaj tiež MALA VÝZNAM, predsa len je tam veľa rodinných domov a bytoviek, z ktorých denne dochádzať na autobusy až na Legionársku či Soblahovskú nieje moc lákavé. Linka by mohla premávať počas špičky pracovných dní v 60 min. intervale a cez víkend by som skúsil pár spojov (3-4 spoje) a potom ich buď zrušil alebo zachoval na základe vyťaženosti. Nedávno som sa tade bol prejsť a minimálne Partizánska svojou šírkou a kvalitou povrchu plne postačuje na prevádzku MHD, dokonca sa tam nachádza jeden zastávkový záliv, ktorý akoby naznačuje niekdajší zámer sem MHD prevádzkovať (rovnako, ako aj šírka cesty). Väčšina Partizánskej aj Cintorínskej má vybudované chodníky, takže by stačilo dať označník. Prístrešky by som umiestňoval až neskôr, po zistení vyťaženosti jednotlivých zastávok. Ale myslím si, že vyťaženosť by tam bola dostatočná.
A na záver pripomínam, že návrh nekritizujem. Podľa mňa je to naozaj výborný a aj bez týchto pripomienok by to bolo super. Ale ako som už písal, minimálne body 2 a 4 by význam mali. ?