Reply on: milan005 #8970:
1. Električná je v správe SSC ako cesta II. triedy a tie zastávky sú katastrofa, hoci majú samostatné zálivy. Pre NP vozy nič moc, naozaj. Obsluha Novín mi z nej príde tiež len taká pochabá, akože lepšie než nič, ale ak by bol záujem na Novinách tak určite potom normálnou linkou (skôr linka 2 v smere do Nozdrkoviec tak, ako kedysi linka 10), okruh by bol aj s ohľadom na preklad s linkou 24 zbytočný.2. Nad týmto som uvažoval aj ja - Zimný štadión je jedna TOP zastávka, preto ju nemožno vynechať. Ale dalo by sa to možno tak, že by busy (linka 2,6,24 a 28) prechádzali Jiráskovou na Hodžovu (šírka ulice je dostatočná, druhá vec sú tam tie parkujúce autá, čo by sa vyriešilo značením), ale ten výjazd z Hodžovej na Rázusovu nie je pre bus (nieto kĺbový) vhodný, lebo bus nemôže zastať v stredovom sotrovčeku a frekvencia Rázusky je vysoká nato, aby dával prednosť naraz z oboch strán. Potom jedine semafór a šlo by to takto:
https://www.google.sk/maps/dir/48.8997061,18.0554062/48.8974066,18.0525752/48.8977378,18.0483454/@48.8982421,18.0494182,17z/data=!4m10!4m9!1m5!3m4!1m2!1d18.0532197!2d48.8986206!3s0x4714a2204bcbfd1d:0x829f96b4d9eaf68c!1m0!1m0!3e0
Druhá možnosť je, že smerom do centra po Jiráskovej a opačne po gen. Viesta a obe ulice zjednosmerniť (tým sa zachová aj parkovanie).
Tretia možnosť: obnovenie zastávky kpt. Nálepku "na rohu" pri zimnom štadióne a z Považskej by MHD odbočila doľava na kpt. Nálepku, kde by zastavovala v smere do centra a potom na Hodžovu a kľudne stáť aj pri podchode, čím sa zachádzka na žst môže zrušiť úplne. Zabezpečí sa obsluha Sihote pri zimáku a zároveň sa ušetria km za zachádzaku. Ja osobne by som bol za toto riešenie:
https://www.google.sk/maps/dir/48.9001804,18.0573121/48.8974066,18.0525752/48.8977378,18.0483454/@48.899141,18.0552584,17z/data=!4m10!4m9!1m5!3m4!1m2!1d18.0566518!2d48.8996103!3s0x4714a21f58b7cc5d:0xf30a1a24d235b204!1m0!1m0!3e0
3. Ak vyčleniť niektoré spoje z linky 6 pre samostatnnú linku, tak jedine také, čo jazdia len priem.park - stanica (neviem koľko ich máš). Inak mi vôbec nepríde toto potrebné, presne ako píšeš, DIC radšej žiadne skrátené spoje v návrhu nemá, ale nezaobíde sa bez nich, lebo je prachsprostá blbina jazdiť každým busom do AOZ či priem.parku. To je kilometrov rovno na novú linku!
4. Linka po Partizánskej kľudne: ale až po opravení povrchu Cintorínskej ul. Na Zongorku by som uvažoval len dojazdové spoje do MHT, inak je zastávka Pod Juhom veľmi blízko pre samostatnú linku.
milan005
1. Električná má dobrú obsluhu prímestskou dopravou, o expresnom spojení sa tadiaľ nedá hovoriť, keďže rýchlejšie aj kratšie je to po Soblahovskej a L22 je posilou L1 ako kolega spomenul. Ďalšou vecou je povrch zastávok na Električnej v katastrofálnom stave s opravou v nedohľadne. A poslednou nie menej dôležitou vecou je, že ak sa ide po Električnej vynechajú sa dôležité body v meste ako južná časť centra, nemocnica a sídlisko Dlhé Hony. Naviac ak mám zintervalované spoje na Hasičskej, ďalej už v intervale spoj chýba ak ide po Električnej.
2. Obsluha podchodu na Hodžovej by bola výborná vec, avšak: vychádzanie z Hodžovej na Rázusovu pre busy je v súčasnosti priam nemožné. Ak by sa dala hlavná cesta Hodžova, dobre, ale prinieslo by to iné problémy, vraj sa zvažovalo aj riešiť to semafórom alebo prestavať križovatku - všetko drahé veci. Pre mňa veľký problém je aj vynechanie najsilnejších sihoťárskych zastávok zimný štadión a OA, teda hlavnej sihoťárskej radiály, Rázusovej. Dalo by sa, ak by busy chodili od štadióna potom po Jiráskovej. Ale všetko sú to príliš veľké extrémy.
3. L6 má skutočne veľa konečných, rozmýšľal som aj nad tým, označiť spoje do AUO ako L16. Ale toto riešenie sa mi zdalo najrozumnejšie. Aj iné mestá majú linky ešte z ďaleko viac variáciami, napr. busy v Žiline. DIC síce skrátené a zachádzkové spoje v svojom návrhu nedefinovalo, ale aj k tomu by prišlo...Veď v ich návrhu každý spoj na ich linke stanica-Záblatie ide do VOP, aj cez víkend, to isté z Juhu do priemyselného parku. V Trenčíne to proste inak nejde...
4. Nad obsluhou Novín som rozmýšľal rovnakým spôsobom avšak ak idú zo Sihote rôzne dlhé linky a idú v preklade, späť ich chceme tiež v preklade tak musia mať na konečnej nejakú pauzu. Takýto spoj cez Noviny by musel ísť bez pauzy, takže zasa by sa v centre takáto L2 s niečím stretla. Ale podnet to nie je zlý, ťažko povedať či by "Noviny mali o to záujem" a prilákalo by to nejakých cestujúcich. Nedávno L10 jazdila a netešila sa veľkej priazni...
5. Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?
Inak môj návrh nie je žiadna maketa ako DIC, celý CP je vypracovaný, možno ho tu čoskoro zverejníme a takisto finišujem s výpravou vozidiel na jednotlivé spoje.