Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MA MHD #8971:
aj ja súhlasím, je to asi to najlepšie čo možno v tomto meste očakávať. Veľa vecí by bolo potrebne riešiť stavebne vopred, nie teraz keď nové lokality nemajú miesto ani pre zastávku, nieto obratisko (vieme ako dopadla Sihoť V s "novým" obratiskom - mesto sa na to vykašľalo a pôvodné sľuby o nahradení konečnej pri VÚO novým obratiskom ďalej skončili hlúpym parkoviskom pre nikoho....
Reply on: milan005 #8970:
1. Električná je v správe SSC ako cesta II. triedy a tie zastávky sú katastrofa, hoci majú samostatné zálivy. Pre NP vozy nič moc, naozaj. Obsluha Novín mi z nej príde tiež len taká pochabá, akože lepšie než nič, ale ak by bol záujem na Novinách tak určite potom normálnou linkou (skôr linka 2 v smere do Nozdrkoviec tak, ako kedysi linka 10), okruh by bol aj s ohľadom na preklad s linkou 24 zbytočný.

2. Nad týmto som uvažoval aj ja - Zimný štadión je jedna TOP zastávka, preto ju nemožno vynechať. Ale dalo by sa to možno tak, že by busy (linka 2,6,24 a 28) prechádzali Jiráskovou na Hodžovu (šírka ulice je dostatočná, druhá vec sú tam tie parkujúce autá, čo by sa vyriešilo značením), ale ten výjazd z Hodžovej na Rázusovu nie je pre bus (nieto kĺbový) vhodný, lebo bus nemôže zastať v stredovom sotrovčeku a frekvencia Rázusky je vysoká nato, aby dával prednosť naraz z oboch strán. Potom jedine semafór a šlo by to takto:
https://www.google.sk/maps/dir/48.8997061,18.0554062/48.8974066,18.0525752/48.8977378,18.0483454/@48.8982421,18.0494182,17z/data=!4m10!4m9!1m5!3m4!1m2!1d18.0532197!2d48.8986206!3s0x4714a2204bcbfd1d:0x829f96b4d9eaf68c!1m0!1m0!3e0

Druhá možnosť je, že smerom do centra po Jiráskovej a opačne po gen. Viesta a obe ulice zjednosmerniť (tým sa zachová aj parkovanie).

Tretia možnosť: obnovenie zastávky kpt. Nálepku "na rohu" pri zimnom štadióne a z Považskej by MHD odbočila doľava na kpt. Nálepku, kde by zastavovala v smere do centra a potom na Hodžovu a kľudne stáť aj pri podchode, čím sa zachádzka na žst môže zrušiť úplne. Zabezpečí sa obsluha Sihote pri zimáku a zároveň sa ušetria km za zachádzaku. Ja osobne by som bol za toto riešenie:

https://www.google.sk/maps/dir/48.9001804,18.0573121/48.8974066,18.0525752/48.8977378,18.0483454/@48.899141,18.0552584,17z/data=!4m10!4m9!1m5!3m4!1m2!1d18.0566518!2d48.8996103!3s0x4714a21f58b7cc5d:0xf30a1a24d235b204!1m0!1m0!3e0

3. Ak vyčleniť niektoré spoje z linky 6 pre samostatnnú linku, tak jedine také, čo jazdia len priem.park - stanica (neviem koľko ich máš). Inak mi vôbec nepríde toto potrebné, presne ako píšeš, DIC radšej žiadne skrátené spoje v návrhu nemá, ale nezaobíde sa bez nich, lebo je prachsprostá blbina jazdiť každým busom do AOZ či priem.parku. To je kilometrov rovno na novú linku!

4. Linka po Partizánskej kľudne: ale až po opravení povrchu Cintorínskej ul. Na Zongorku by som uvažoval len dojazdové spoje do MHT, inak je zastávka Pod Juhom veľmi blízko pre samostatnú linku.
Reply on: milan005 #8970:
OK. Samozrejme to boli len moje postrehy a názory. Chýba aj v súčastnosti totiž obsluha viacerých lokalít s novou výstavbou, kde by podľa mňa cestujúci MHD využili, ale samozrejme je to diskutabilné (obzvlášť v lokalite Na Zongorke, kde je domov málo).
Potom by som tie mnou navrhované linky 9 a 10 upravil tak, že:
- linku 10 by som teda nezavádzal, teoreticky by som skúsil na Noviny dať len 2-3 spoje na linke 2 počas špičky pracovných dní.
- z linky 9 by som vypustil zastávku "Na Zongorke"
Ale teší ma obsluha Stavokovu aj Vinohradov, aj nové linky 7/17 sa mi veľmi páčia. Naozaj je to výborný návrh, ak by vstúpil do platnosti, bolo by to veľké plus pre MHD. ?
Reply on: MA MHD #8964:
Ďakujem za postrehy, sú opodstatnené a nad všetkými som sám rozmýšľal, avšak:
1. Električná má dobrú obsluhu prímestskou dopravou, o expresnom spojení sa tadiaľ nedá hovoriť, keďže rýchlejšie aj kratšie je to po Soblahovskej a L22 je posilou L1 ako kolega spomenul. Ďalšou vecou je povrch zastávok na Električnej v katastrofálnom stave s opravou v nedohľadne. A poslednou nie menej dôležitou vecou je, že ak sa ide po Električnej vynechajú sa dôležité body v meste ako južná časť centra, nemocnica a sídlisko Dlhé Hony. Naviac ak mám zintervalované spoje na Hasičskej, ďalej už v intervale spoj chýba ak ide po Električnej.
2. Obsluha podchodu na Hodžovej by bola výborná vec, avšak: vychádzanie z Hodžovej na Rázusovu pre busy je v súčasnosti priam nemožné. Ak by sa dala hlavná cesta Hodžova, dobre, ale prinieslo by to iné problémy, vraj sa zvažovalo aj riešiť to semafórom alebo prestavať križovatku - všetko drahé veci. Pre mňa veľký problém je aj vynechanie najsilnejších sihoťárskych zastávok zimný štadión a OA, teda hlavnej sihoťárskej radiály, Rázusovej. Dalo by sa, ak by busy chodili od štadióna potom po Jiráskovej. Ale všetko sú to príliš veľké extrémy.
3. L6 má skutočne veľa konečných, rozmýšľal som aj nad tým, označiť spoje do AUO ako L16. Ale toto riešenie sa mi zdalo najrozumnejšie. Aj iné mestá majú linky ešte z ďaleko viac variáciami, napr. busy v Žiline. DIC síce skrátené a zachádzkové spoje v svojom návrhu nedefinovalo, ale aj k tomu by prišlo...Veď v ich návrhu každý spoj na ich linke stanica-Záblatie ide do VOP, aj cez víkend, to isté z Juhu do priemyselného parku. V Trenčíne to proste inak nejde...
4. Nad obsluhou Novín som rozmýšľal rovnakým spôsobom avšak ak idú zo Sihote rôzne dlhé linky a idú v preklade, späť ich chceme tiež v preklade tak musia mať na konečnej nejakú pauzu. Takýto spoj cez Noviny by musel ísť bez pauzy, takže zasa by sa v centre takáto L2 s niečím stretla. Ale podnet to nie je zlý, ťažko povedať či by "Noviny mali o to záujem" a prilákalo by to nejakých cestujúcich. Nedávno L10 jazdila a netešila sa veľkej priazni...
5. Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?
Inak môj návrh nie je žiadna maketa ako DIC, celý CP je vypracovaný, možno ho tu čoskoro zverejníme a takisto finišujem s výpravou vozidiel na jednotlivé spoje.
Reply on: draxter #8967:
OK. Rozumiem. ?
Bol to len návrh.
Reply on: milan001 #8965:
OK. Čo sa týka obsluhy Hodžovej, podchod , Električnej a sídliska Noviny, tak by som navrhol:
- Linku 10: Sihoť - Hodžova, podchod - Hasičská - Električná - Biskupice, nám. (priebežná konečná, lístok platí až po zastávku Jána Zemana - ako pri L21) - Karpatská - Jána Zemana - Električná - Hasičská - Hodžova, podchod - Sihoť.
Zároveň pripomínam jeden dávnejší návrh, ale mnou upravený:
- Linka 9: Gen. Svobodu - Na Zongorke - Cintorínska - Partizánska - AS - BILLA - Kubrá, Na Kameni.
Reply on: MA MHD #8966:
Ahoj, evidujem všetko, lenže:
- oficiálna zmena CP nie je (aspoň som ju nezaznamenal, takže ak existuje, sem s ňou, ale ani na webe SAD to nie je inak), takže Ku štvrtiam, Baumax je stále po starom: sa divím, že to robia takto na kolene, keď sa robili zmeny v decembri tak nič a zrazu vo vozoch hlási inak ?
- linka 15: áno, uvidíme čo prinesie ďalšia zmena, ale nie je problém to nateraz odstrániť z občasných konečných
- linka 21: tam to nebudeme meniť, pretože linka 21 by potom oficiálne podľa CP mala mať konečnú na Opatovská, Niva, takže by sme mali aj túto zastávku zmeniť. To ale nepovažujem za vhodné s ohľadom na tarifnú výnimku, kde lístok platí práve vždy až po Maják. Takže spoj končiaci na Majáku je oficiálne spoj len na kratučkom úseku Niva - Maják, no v skutočnosti je to spoj idúci z Juhu, ktorý pred jazdou do vozovne (či na prejazd na inú konečnú) ešte zvezie ľudí na Maják - preto ho neznačíme ako občasnú konečnú. Snáď som to vysvetlil, no beriem, že každý môže mať svoj názor ?
Ešte jeden príspevok, ktorý sa ale netýka optimalizácie.
Tu na IMHD v schéme siete liniek MHD som si všimol pár chýb rsp. neaktuálnych informácií:
- už ani jeden spoj linky 15 nekončí ani nezačína pri SAD. Teda SAD už nie je občasná konečná.
- 1 ranný a 1 večerný spoj linky 21 končí na zastávke "Opatová, Maják", teda treba doplniť občasnú konečnú.
- Zastávka Ku štvrtiam, BAUMAX má už nový názov "Ku štvrtiam", ako som sem už písal.
Ďakujem za aktualizáciu.
Reply on: MA MHD #8964:
- linku 8 určite nie preč z Rázusky, to je hlavná zastávka Sihote
- linka 6: super nápad, konečnú v Opatovej pre účelové spoje nepovažujem za mínus, práve naopak jej zrušenie len preto, že ich je 6 občasných, nie je dôvodné. Konečná v priem.parku je tiež zjavne pre účelové spoje, takže linka má hlavnú konečnú na Sihoti a v Záblatí. Ak sú niektoré spoje nie potrebné v celej dĺžke, je výborný nápad ich ukončiť na stanici či na SAD-ke ?
- linku 22 by som na Električnú nedával, predsa len ak to je doplnok linky 1, neviem či by to bolo vhodné

Ale naozaj super, najmú ak porovnám s návrhom DIC, tak jednoznačne klobúk dolu.?
Reply on: milan005 #8961:
Zdravím,
SUPER NÁVRH ? . Pošli to mestu Trenčín!
PS: Ak môžem, tak by som teda pár pripomienok mal:
1. Ja by som nerušil obsluhu Električnej, ale dal by som tade napríklad linku 22. Mohla by sa označiť ako 1E (expres) po vzore PB MHD. Takéto zrýchlené spoje by mohli ľudí zaujať a prilákať do MHD. Naviac by ostala obsluha Električnej a sídl. noviny by malo spojenie so stanicou aspoň cez zastávku Električná, nemocnica.
2. Chýba mi tam obsluha podchodu na Hodžovej ul. pri stanici. Mohla by tade jazdiť napríklad tá linka 8. Ul. M. Rázusa by bola v pešej dostupnosti a opäť by sa zrýchlila MHD.
3. Vyriešil by som nejak konečné linky 6, lebo aby mala 6 konečných je naozaj veľa. Napr.: Všetky spoje by mohli ísť do Záblatia a tebou navrhnutá konečná vybraných spojov na stanici by sa mohla presunúť na Sihoť. Takto by tie konečné boli už len 4. ?
presný opak toho, čo sa deje v TN:
- zahustenie intervalov, zapamätateľné odchody, zavedenie pravidelnej nočnej linky, rýchla obsluha priemyselnej zóny - to je Jihlava!
http://jihlava.idnes.cz/pripravuji-se-zmeny-linek-v-jihlavske-mhd-fgm-/jihlava-zpravy.aspx?c=A160220_2227065_jihlava-zpravy_mv
Reply on: milan005 #8961:
parádička! a ako hovorím, Details coming soon on IMHD.SK/TN ?
Mapka môjho finálneho návrhu trasovania MHD v Trenčíne, prosím pripomienky 🙂
ak chcem redukovať počet liniek a vytvárať aj nejaké nosné, tak potom:
- treba linku 8 posilniť, nie ju rušiť a spojenie Juh - Sihoť urobiť v "x" 15 min intervalom a v "a" 20 min intervalom
- treba Juh spojiť so stanicou normálnymi linkami, teda viac ako 1 spoj v hodine, nie to čo sa navrhuje
- kratučké linky z Kubrice a Opatovej po stanicu nemajú zmysel a vedia to aj autori "reformy", inak by rovnako ukončili linku z Biskupíc, linky zo Záblatia či Zlatoviec
- treba využiť nový most na rýchly presun ráno z Juhu za mosty a popoludní opačne, nie všetko ťahať ako doteraz cez mesto

Reply on: N/A #8958:
paráda!
Reply on: MA MHD #8956:
pohrabem sa v papieroch, ja viem o 3 linkách ? A jazdili tam aj Ikarusy
Zdravím, chcel by som položiť jednu otázku, mimo MHD Trenčín:
- zaujímam sa pomerne aj o históriu MHD v Dubnici nad Váhom a pri prezeraní diskusného fóra - tu na iMHD.sk z roku 2007 som už našiel niekoľko zaujímavých informácií. Chcel som sa opýtať, poprosiť, či niekto z Vás nemá nejaké cestovné poriadky, fotografie a prípadne aj zaujímavosti z prevádzky MHD Dubnica. Sám som na jednej zastávke v Dubnici našiel na plechu cestovné poriadky s ručne vypísanými odchodmi a trasami liniek. Vraj mala MHD až päť liniek a zrušená bola v roku 2003. Ak mi vie tieto informácie niekto potvrdiť alebo vyvrátiť, či poskytnúť nejaké dokumenty budem vďačný. Vopred ďakujem! ?
Reply on: 810zssk #8952:
toto:
(space)

?
Reply on: irizar #8950:
pôjdeme spolu do byznysu ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.