čo tak premenovať aj nejaké zastávky, keď už bude zmena MHD - dnes sú niektoré strašne dlhé a neurčité, môj návrh:
gen. Svobodu, rázc. = Kyjevská (smer otoč), Západná (smer centrum)
Inovecká = Kaufland
Rozmarínová, gymnázium = gymnázium (alebo Rozmarínová)
Legionárska, reštaurácia (ktorá tam už snáď ani nie je) = Legionárska, Perla (je to tam metrovými písmenami napísané a vžité pre všetkých Trenčanov)
gen.M.R.Štefánika, Merina = Pod Sokolice
gen.M.R.Štefánika = OZC Max
Soblahovská 25 = Soblahovská
Soblahovská 49 = Soblahovská, stred
Martina Rázusa, obchodná akadémia = Rázusova (alebo Martina Rázusa)
Martina Rázusa, zimný štadión = zimný štadión
Považská, kotolňa = Považská, LIDL
Hodžova, kotolňa = Hodžova, LIDL
Opatovká, ihrisko Pádivec = Opatovská, NS (nákupné stredisko)
Legionárska, nemocnica = nemocnica
Piešťanská, pošta = Piešťanská
Opatová, námestie = Opatová, stred (žiadne námestie tam nie je)
Opatová, Horeblatie = Horeblatie
tomu sa hovorí odborná starostlivosť a verejná služba - hlavne že niečo ide, hlavne že je to novourobené a hlavne že je čo komu fakturovať - namiesto ako ušetriť, vylepšiť pre občana, zahustiť interval, prilákať do MHD ďalších ľudí a jestvujúcim skúsiť ponúknuť za rovnaké peniaze viac muziky. Naozaj, dnes je to takto v "a":
Juh I - stanica: linka 11, v zásade každých 60 min
Juh II - stanica: linka 1 a linka 22, v preklade každých 30 min
Juh III - stanica: linka 23 a linka 28, v preklade každých 60 min
takže ak by po novom mala jazdiť jediná linka, ktorá by navyše vynechávala Juh III, mala by jazdiť v "a" každých 15 min aby to bola súčasná uroveň, resp. každých 20 min v "a" ak by sa malo aj niečo ušetriť. Lenže tu sa brutálne šetrí - nová linka 3 60 min, a ušetrené kilometre na nezmyselné linky ako 12,13 a podobne....?
Marečku najväčšou "Perlou Považia" na tom DICku je snáď L3, ktorá chodí cez víkend raz za hodinu a je to jediné spojenie najväčšieho trenčianskeho sídliska so stanicu, kde teraz cez víkend idú 4 spoje za hodinu a v intervale, resp. prispôsobené vlakom. Teraz L3 príde na stanicu po odchode vlakov a odíde súčasne s príchodom vlakov, načo taká linka je? Na kkt s prepáčením? Ale už to tu ktosi písal myslím...Proste ak chce niekto položiť trenčiansku MHD a všetkých ľudí čo pre ňu robia, nech to spustí! Výsledok bude viac než zaručený.
Za to Opatová, v ktorej stoja lacné vlaky a "milión" spojov prímestskej dopravy, tá spojenie so stanicou bude mať viac než kvalitné. Akurát žiadny Opatovan na stanicu ísť nepotrebuje a inam sa touto linkou nedostane. Super, pribudne nám na prímestskej ľudí, pretože všetci ľudia z pôvodnej L21 prejdú na PAL a vlak.
...kamarat,ani nevies co si ja uz vypocuvam v autobuse teraz od ludi...akoby som ja za nieco mohol...uz teraz mam chut si vziat volno ...toto ma sakra nebavi...a nie to co by nastalo ked sa to schvali...
v koncepte generelu dopravy z roku 2006 sa okrem iného uvádza:
1. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé
Hony - stále platí
2. Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2010 18 350 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2010 11 288 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2010 9 302 ciest MHD /deň
neviem, aká bola realita, môžme porovnať s generelom
3. zavedenie prestupných uzlov si vyžaduje jednotný špičkový interval cca 15 min: okrem jednej - dvoch liniek v jednej - dvoch hodinách návrh nič také neuvádza!
4. V rámci postupnej urbanizácie územia bude potrebné zavádzať – resp. predlžovať trasy liniek do novo vybudovaných oblastí (viď ÚPN SÚ Trenčín) v závislosti od etapizácie samotnej výstavby. Z tohto dôvodu nie je možné obdobie týchto opatrení presnejšie špecifikovať. Dotýkať sa to bude liniek:
- linka č 11 po obslužnej komunikácii súbežne s cestou I/61 (zatiaľ nie je treba)
- linka č. 1 v predĺžení ulice M. Hricku v oblasti Kubrá (neviem, žeby sa uvažovalo)
- linka č. 23 v predĺžení ulice Pod sokolice v oblasti za Výstaviskom - toto by už bolo potrebné aj pre lepšiu obsluhu Pod Sokolíc
- linka č. 5 pokračovanie po Brnianskej ul. a ul. Ľ. Starka do oblasti po ľavej strane
navrhovaného obchvatu v Zámostí.
5. Rok 2015:
MHD bude v roku 2015 predstavovať 36% celkového objemu dopravy s hybnosťou 0,94 cesty na osobu a deň. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé Hony.
Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2015 22560 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2015 15134 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2015 10928 ciest MHD /deň
V rámci návrhu sa predpokladá zredukovanie počtu liniek MHD, zavedenie pravidelných intervalov
všetkých liniek a zriadenie hlavných prestupových uzlov s informačným systémom - nič z toho sa nezrealizovalo!!!!
A teraz POZOOOOOOR, odkiaľ prišli súdruhovia z DIC na linkovanie, skoro okopírované z generelu dopravy:
základnú kostru MHD by tvorili trasy liniek:
Linka č.1 – interval 10min. Hahahha, koľko je v návrhu? a aká je trasa????
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – ŽS – Železničná Kubranská TRENS
Linka č.2 – interval 10min.
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – Sihoť - Opatovská (kažký tretí spoj do
Opatovej)- zaujímavé riešenie, ale 10 min interval môžeme snívať, že....
Linka č.3 – interval 10min. – len v čase rannej a popoludňajšej špičky
Saratovská (ZŠ) – Východná – Inovecká –Dlhé Hony – Legionárska – K Dolnej stanici – most –
Zlatovská ul. VOD EKO – priemyselný park
Linka č.4 – interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Soblahovská – Braneckého – Palackého- Aupark - Hahahhaha
Linka č.5– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - gen. M. R. Štefánika - ŽS - gen.M. R. Štefánika - Kubranská TRENS
Linka č.6 – interval 15min.
Východná otoč. – Inovecká – Soblahovská – Braneckého Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Palackého – Štefánikova – MAX - Billa (áno, takto sa to tam píše, napriek predpokladu, že by jestvovalo už spojenie Juh II a Juh III zadom)
Linka č.7 – interval 15min.
Biskupická , Nozdrkovce – Legionárska - Braneckého – most - Bratislavská – Záblatská
Linka č.8 - interval 10 min.
Sihoť, Opatovská - Hasičská - most – Zlatovská ul. VOD EKO
Linka č.9 - interval 10 min.
Kasárenská VOP 027 – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Železničná – Kubranská – Pod horou
Linka č.10 - interval 15 min
Záblatie – Bratislavská – Staničná (späť) – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Štefánikova -
Výstavisko
Linka č.11 - interval 20 min
Martina Hricku - Kubrická
Linka č.12– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - M. Rázusa - Sihoť
Linka č.X - interval 20 min
Nákupné centrá BILLA – Kaufland - TESCO na trase Štefánikova – Hasičská - Električná
Uvedený počet liniek dokáže prepraviť z jednotlivých oblastí nasledovný počet cestujúcich:
Oblasť Juh I – 3 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1980 osôb/h (1260 osob/h)
Oblasť Juh II – 2 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1320 osôb/h (840
osob/h) Údaje boli počítané pre kĺbový autobus, ktorého max. obsadenosť je 110 osôb, pri plošných nárokoch 4os/m2. Max. obsadenosť krátkeho autobusu je 70 osôb a počty takto prepravených osôb sú uvedené v zátvorkách.
Neviem, či ste si niekto všimli ten nádherný preklad navrhovanej L1 a L z centra na Juh v poobedňajšej špičke ?
Každopádne už niečo dávam dokopy - chýbajúce informácie o prestupoch (listujem v tom ako blbec a hľadám vnútornú logiku medzi rôznymi spojmi), nové zastávky (Hroznová, Záblatie, rázc.), zachádzanie L1 na stanicu, preklad L1 a L3, vytvoriť prestup z L18 na L3 a L4 na Legionárskej ul. (tj. z Juhu do Laugarícia a späť)... ach jaj, možno by stačilo skopírovať ktorýkoľvek tu prezentovaný návrh a bolo by to menej písania... lebo už zapĺňam druhú A4...
? mozno len ti v BA skusaju ci sme mi v TN az taky prisprostatsty a zoreme im toto ... ale tak to musia ist este dalej ... tu maju dvere autobusu zatvorene...
a keď vidím ten nový CP, tak rátal zhotoviteľ aj so skladbou vozového parku, prestávkami vodičov, prejazdmi a pod.? Pretože ten CP je vždy vlastne rovnaký z oboch konečných (úplne všetky linky nie, ale väčšinou áno). Takže ja neviem, či to je vôbec návrh CP alebo len modelová situácia, akých mám desiatky a tu odznievajú pravidelne.?
Nosné linky majú byť 1,2,3,4,5 - podľa dnešného číslovania 1,18,22/17,5/15,6. Tak prečo prečíslovávnie? A na tej novej linke 18 (teda 2) mi chýba polovica spojov aspoň...môj magický príspevok #8888 to názorne ukázal, preto až strach z toho, čo bude po novom.
Mne jedine co sa tam lubi su tie dve linky do Zablatia,akurat tu z Vychodnej by som dal skor z Juhu 2 a ta co bude zo stanice by zachadzala k VOP iba par potrebnych spojov. Ale zbytok,nedostatky tu ani nebudem pisat lebo to je na dlhe riadky...Opatova druzstvo? Sihot-Priem.park? Kubrica-stanica? Opatova? linky do lauga-ubitok miesto posilenia... pritom najvytazenejsie linky... Jednotka bez stanice:):):) ...a kopa kopa inych veci,ci uz ohladne minutazi,konecnych alebo zastavok na obratenie? ... a to precislovanie -ozaj neviem kto vlastne potrebuje? Vezmime si prestup z linky Opatova alebo Kubrica-stanica dalej---to si ma clovek zaplatit ? a kopa inych otazok...ved PAL tych ludi odvezie rychlejsie,priamo a za lacnejsie po meste ako MHD! ?
Spojenie Juh - Sihoť je po novom tragédia. Dnes tieto sídliská spája linka 8,18,21,28 a nočná linka 50.
Dnes to vyzerá takto (odchody z celého Juhu na Sihoť zo zastávky Pod Juhom):
víkend (mimo nočnej linky):
04: -
05: 23 28
06: 08 28 58
07: 28 58
08: 28 43 58
09: 28 43 58
10: 28 43
11: 28 43 58
12: 28
13: 28 43 58 58
14: 28 43
15: 28 43 58 58
16: 28 43
17: 28 43 58 58
18: 28 58
19: 28 43
20: 29
21: -
22: -
vychádza to, že pri lepšom uvažovaní by mohli jazdiť linky 08 28 48 v čase od 07 do 18 tej hodiny a mimo to každú polhodinu. Po novom je toto spojenie 60 min po celý deň a len linkou 2!!!!!! ?
To isté spojenie v pracovný deň:
04: -
05: 18 28 33 43
06: 03 18 18 28 43 48
07: 03 18 18 28 33 33
08: 18 18 33 33 53
09: 18 33 53
10: 03 18 33 53
11: 18 33 33 53
12: 18 33 53 53
13: 18 18 28 43 58
14: 13 18 21 28 28 48
15: 08 18 28 38 43
16: 03 18 33 53
17: 13 18 33 53
18: 23 33 53
19: 18 33 43
20: 33 43
21: 33
22: 13
z uvedenho vyplýva, že pri trochu lepšom rozložení by mohlo byť spojenie medzi 05:00 a 18:00 každých 15 min, v superšpičke dokonca 10 min, a po 18-tej spojenie 20-30 min. Nová linka 2 naproti tomu má interval 20-30 min a mimo to len 60 min, to ozaj stačiť nebude! ? ? ?
...myslim ze netreba nic unahlovat,podjazd Pred Polom vraj este pekne potrva,su tam nejake problemy a novy cestny most ma vraj na dvoch miestach trhliny a ma sa na cas uzavriet(nemam to sice z overeneho zdroja-ale vraj to bolo v radiu) ,cize kto vie ako a kedy to vsetko bude,treba nad tym este riadne posediet ,vsetko zvaziz,a hlavne rozumne prerobit...
Toto riesenie L16 mi pride elegantne a rozhodne by zvysilo aj jej celkovy vyznam, ale ja by som tu zasiel este dalej. Zoberme si dnesnu L10, ktora plni hned dvojaky vyznam: alternativa na trase Juh > Zlatovska a nasledne (pri navrate) doplnkova, ak chcete, posila pre spojenie Zamostie > Centrum > Juh.
Cili, L16 by som taktiez ponal ako okruznu linku po vzore desinky, no s uvodom dla DIC, teda rozhodne z nej vypustil dnesne trmacanie cez Soblahovsku, nemocnicu a Biskupice (od Kauflandu rovno smer Tesco a vyjazd na novy most) a od Velkomoravskej navrat na Juh II ako dnesna L15. Kto by namietal casovou stratou, prosim, skusit navrat po Elektricnej v style dnesnej L21.
Tak ci onak, L16 v navrhovanej podobe moze mat svoju klientelu v smere Zlatovska, ale tym koncime...
Tiež nejako poriešiť prípoje na vlaky z linky 3 alebo 1.
Porozmýšľať nad niektorými C linkami, aby jazdili v X - taká linka 16 nepotrebuje v C voziť študentov na siedmu a na deviatu, lebo v takom čase skôr zaujme pracujúcich ľudí a tí potrebujú, aby jazdila v X.
Podobný prípad je aj L21, z ktorej hádam nemusia jazdiť len dva spoje v C s odstupom 15 minút.
Ešte nejaký rozumný preklad L4 a L16 - teraz príde na Zlatovskú, nák. str. jedna 6:31, 7:31 a tá druhá 6:34, 7:34.
Rovnako L1 a L3 z mesta na Juh z Legionárskej napr. jedna ide v 14:59, 15:19, 15:39, 15:59, 16:19 druhá 14:57, 15:17, 15:37, 15:57, 16:17.
Ten návrh by sa dal akceptovať, avšak s úpravami:
- linka 1 bude zachádzať na ŽST
- linka 3 bude mať zrušenú zachádzku na JUH II
- linka 11 bude zastavovať na Staničnej
- konečná linky 16 bude nahradená okružnou priebežnou konečnou: ...Veľkomoravská - Ľ. Stárka - Piešťanská, pošta.
- linka 4 bude do priemyselného parku zachádzať len v potrebnom čase (nie zbytočne všetky spoje)
- ušetrené zachádzky z linky 4 budú doplnené zachádzkami linky 5 opäť v potrebnom čase.
- linka 13 bude mať skrátený každý druhý spoj po Biskupice rsp. okruh cez sídlisko Noviny
- linky 17 a 19 budú premávať bez navrhnutej redukcie!!! (Takéto linky predsa nemôžme oslabovať)
myslím, že by ich pochválil akurát zametač Luccianno (trenčania vedia o kom hovorím), a to svojím obvyklím výrokom: "To sú riadne p...píp, ktorý k...píp to celé poje...píp?"
Presiel som si tuto odbornu studiu, plnu chyb, nezmyslov ci preklepov a suhlasim, ze sa treba ozvat. Nech uz to cele stalo kolko chce, ide stale len o navrh a neverim, ze bude v tejto podobe prijaty. Detinske precislovanie identickych tras, len aby sa vygenerovala zmena za kazdu cenu (2/13,5/4,6/5); linky, co sa nezmyselne zarazaju a kluckuju po meste (21,22,23); radoby expresne linky, ktore budu po mesiaci realnej prevadzky nevytazene a zrele na zrusenie (12,14,16); hlavna linka bez zachadzky na stanicu, ale za to nova, dezorientovana a dezintegrovana nosna linka (3) kruziaca Juhom (cudujem sa ze nezachadza na Vychodnu). To vsetko a mnoho dalsieho mi pride tak sialene, ze si neviem predstavit osobu, ktora by pod to namalovala svoj podpis, ked dojde na lamanie chleba. DICu uznam len tu analyzu sucasneho stavu, ta ma urcite svoju hodnotu. Rovnako aj kritiku cien prestupnych listkov ci systemu PCL, ktory je od svojho zavedenia a v tejto podobe naprosto k nicomu! Inac je to len koncentracia bludov, robena od stola, cmaranim liniek na mestsku mapu...?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka