Ešte raz sa dívam na ten 17,6 tisícový paškvil od klobáskových inžinierov z DIC a pýtam sa, ako to mysleli s tou linkou 3 cez víkendy, keď:
navrhli príchody na žst o XX:39, hoci rýchliky smer Košice odchádzajú o N:26, (N:26 znamená nepárna hodina 26 minúta), osobné vlaky smer Žilina odchádzajú o N:31... takže sa vôbec nesíhajú
smer Bratilsava nič moc tak isto, rýchliky odchádzajú o P:34, osobné o P:43 - jedine tieto osobné vlaky sa dajú horko-ťažko stihnúť len tým čo majú veľmi dobrú kondičku a majú lístky už zakúpené opredu.
A opačne - ako sa na Juh dopravia cestujúci ktorí do Trenčína pricestovali vlakom?
Odchod MHD linky č. 3 cez víkendy klobáskoví inžinieri z DICu stanovili za 17,5 tisíca eur na XX:30, takže stíhať budú asi len cestujúci z osobného vlaku z N.Mesta (príchod o N:15) a s odretými ušami z rýchliku z Bratislavy s príchodom o N:24- rýchlik nesmie meškať ani minútu, čo sa málokedy stáva. Smolu budú mať cestujúci zo Žiliny. osobný vlak príde o P:26 a rýchlik o P:32 - nestíhačka.
Takto si predstavujú integráciu MHD do žel. dopravy? Veď je to CHORÉ NA HLAVU
Páni klobáskoví inžinieri z DIC, ani mi nemusíte dať 17,5 tisíca Eur a ja vám prezradím, aké časy by najlepšie cestujúcim vyhovovali: príchod linky č. 3 na žst o XX:15 (príčom prvý spoj by prichádzal o 5:05 vzhľadom k tomu že prvý rýchlik odchádza mimo takt o niečo skôr - 5:15... a odchody zo žst. o XX:45... s tým že posledný spoj by išiel o 22:55, lebo posledný vlak z Košíc má príchod 22:48... čo vy na to? Odborníci? A keby ste ešte tak vymysleli bonus - vytvoriť grafikon tak aby vedel absorbovať čakanie na event. meškajúce vlaky povedzme do 5 či 10 min... to už asi blúznim vo svojich fantasmagorických snách, že...
to už radšej moja verzia MHD (miesto trolejbusovej linky rozumej v mapke nosná linka):
Hlavné linky
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst - Pred poľom - Kubra (20/20/30)
2 Juh II - Inovecká - Zlatovská (30/60/-)
3 Juh II - Soblahovská - Dlhé Hony - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV (20/30/30)
4 Juh I - Inovecká - Hasičská - žst - Sihoť IV (30/30/30)
5 Juh I - Soblahovská - Dlhé Hony - Zlatovská (30/30/30)
6 Sihoť IV - Rázusova - žst - Hasičská - Zlatovská (30/60/60)
7 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst (30/60/-)
po vybudovaní spojovacej komunikácie Inovecká - OC Laugaricio presmerovanie MHD tadiaľ:
24 Laugo - Inovecká - nemocnica - Hasičská - R8zusova - Sihoť IV (60/60/60)
25 Juh II - Dlhé Hony - nemocnica - SOblahovská - Inovecká - Laugo (60/60/60)
ostatné linky
11 Záblatie - Zlatovce - Bratislavská - Hasičská žst - Pred poľom - Kubra - Kubrica (30/60/90)
12 Nozdrkovce(SAD) - Biskupice - nemocnica - Hasičská - Hodžova (podchod žst) - Sihoť IV (60/60/120)
13 Orechové(AOZ) - Zlatovce - Brnianska - Zlatovská - nemocnica - Juh I(Juh II) (60/60/120)
14 Sihoť IV - Opatová - Kubra (účelové spoje)
15 Juh I - Juh II - Nový most - Priemyslený park (účelové spoje)
20 Juh II - Biskupice - LOT (účelové spoje)
21 Juh III - Električná - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV - Opatová(Chata) - a späť (60/120/120)
23 Juh III - Soblahovská - žst 30/60/60
50 Juh II - Soblahovská - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV - Pred poľom - žst - Hasičská - nemocnica - Inovecká - Juh II (60 min v 6,7, inak 2 spoje za noc v "x" o 00:30 a 3:30)
v zátvorke je alternatívna konečná pre niektoré vybrané spoje, pokiaľ je / tak je to na výber podľa časti dňa resp. návozu na špičku
Pozn.:
- ja osobne by som linku 7 nezaviedol, radšej by som jej spoje včlenil do linky 3 i so zachádzkou na žst., ale pokiaľ to bude všetko vyťažené, tak kľudne nech máme aj linku 7, bola by to vlastne obdoba liniek 1 a 22.
- doterajšia linka 2 je prečíslovaná na 12, pričom niektoré jej spoje môžu začínať už na SAD a po novom moste ísť do Biksupíc a opačne.
- doterajšia linka 3 a 11 sú zrušené; linka 11 kvôli trolejbusom, kde jej kapacita ja včlenená do liniek 1 a 7. Nová linka 13 je čiastočne náhradou linky 3 a bude jazdiť na Juh I.
- nová linka 11 bude spájať Kubricu so Záblatím a v úseku Hasičská - Kubrica je náhradou za pôvodné linky 7 a 11 a na úseku Záblatie - žst za linky 7 a 13.
- nová linka 14 je prečíslovaná linka 4
- nová linka 15 bude jazdiť z Juhu rovno do priemyselného zámostia, bude to špičkový expres a účelové spoje podľa potreby
- linka 20 je bez zmeny
- linka 21 je na Juhu presmerovaná na Juh III, nakoľko Juh I a II má už dostatok spojov
- linka 23 je presmerovaná po Soblahovskej a končí na žst, pretože Sihoť i Kubra už majú dostatok spojov
- linka 50 naviac obsluhuje aj sídlisko Pred Poľom
cenu máš v príspevku #8868, je to hrozné, ranné spoje na vlaky nič, spojenie 2 najväčších sídlisk už jestvuje len z okraja Juhu I v tretinovej podobe, ale hlavne že sa tu budeme voziť najďalej na stanicu z častí ako Kubrica či Opatová.
tak toto je výsmech, linky od nikiaľ nikam a na nich toľko spojov, čo by sa dnes hodili na linke 1 alebo 8. Poporiadku: tie víkendové 20 a 40 min diery akože sú posilnenie 60 min intervalu? kokos to má aký zmysel takto?
Najprv tzv. Nosné linky (linky, čo majú interval 60 min cez víkend a menej, dokonca aj v "x" ako napr. linka 4) - výsledkom sú slabé intervaly, okrem liniek 1 a 2 je slovo nosné viac než slabé na linky 3 až 5. Nehovoriac o úchylke pečíslovať všetko, pre istotu...možno okrem linky 1.
- linka 1: bez stanice? to je blbosť na n-tú
- linka 2: prečo nenechali číslo 18, to je akože potrebné vykazovať zmenu takto? amatérizmus na kvadrát. Počet spojov na linke by sa mi páčil, ak by to nebola jediná linka Juh - Sihoť, čo je pre spojenie 20.000 sídliska s 16.000 sídliskom cez 12.000 centrum ozaj slabota...
- linka 3: z Juhu I na Juh II, ale hlavne že na stanicu? to je akože kombinácia linky 22 a 17? ranné spojenie na vlaky v "a" nikde....hlavne že sa tie spoje zavádzali pre potreby občanov, teraz nie sú.
- linka 4: presmerovaná linka 5 na konečnú linky 15, ale prečo by sme jej nedali číslo 4, že... plusom je večerná prevádzka, na ktorú sa doteraz sralo. Ale každý spoj až do priem.parku? vyhodené kilometre von z okna!
- linka 5: prečíslovaná linka 6, prečo nieeeee... všimli ste si, že linka "prebehne" zastávky kotolňa aj Považská? (alebo kotolňa a Hodžova a kpt. Nálepku). To je akože čo????? PLusom je večerná prevádzka, ale žiaden spoj do priem.parku? Degešina.
Doplnkové linky:
- linka 11: za minútu od úspechu na Kasárenskú? to je howercraft? Kokos a prečo teda nestojí aj na Staničnej? pre Juh III niečo nové, ale podľa mňa to úroveň vyťaženosti linky 28 nezíska ani omylom.
- linka 12: linka úplne o ničom, pre nikoho a nikam. Človek z Kubrice bude končiť na stanici? jediným plusom je možno Sihoť, babky sa ľahšie dostanú do kostola v Kubre. Juh však prichádza o spojenie s krásnou lokalitou, kde vozy bývali dobre obsadené aj cez víkend. Som tiež zvedavý, kde by akože pri Radegaste mala linka zastavovať, keďže zastávka je už inde... toto je úplne chorá linka!
- linka 13: linka 2, pre Nozdrkovce strašne veľa spojov, zase zbytočné km. Linka má zjavne jazdiť po Žilinskej v smere na Sihoť.
- linka 14: linka opäť o ničom, nikam než na AS, kde má Opatová neúrekom spojov, pretože všetky spoje liniek z Ilavy, Dubnice, Novej Dubnice, Trenčianskych Teplíc či Poruby idú na stanicu. Načo teda ešte toto??? To je sila a nezmysel. Opatová má aj žel.zastávku, tak načo jej bude linka MHD na stanicu? ani do centra, ani na Juh ani k nemocnici ani nikde....
- linka 15: jemne upravená trasa linky 13, prečo by sme však nevykázali zmenu čísla, že?
- linka 16: kde by sa tá linka akože na Veľkomoravskej točila? na priebežnú tam má zase 8 min fugu
- linka 17: OSLABENIE asi najvyťaženejšej linky MHD č. 24 v meste poslednú dobu? to je snáď sranda! Dokonca podvečer keď je totálne plná. Kde mali soudruzi oči? a posledný spoj v "a" o 20:20? a ľudia čo pracujú do 21:00 resp. 22:00 sa môžu ísť sánkovať. pritom sú to riadne vyťažené spoje dnes!
- linka 18: Zlatovce majú okrem 15 (ex13) už aj túto linku, tá ponuka spojov lepšia než Juh I pomaly... hlavne že oslabíme 24
- linka 19: platí skoro to isté čo u 17, tiež tie posledné spoje sú kde?
- linka 21: to je čo za bazmeg? to krúženie z Inoveckej do Biskupíc a nazad na Električnú a už som zablúdil....
- linka 22 a 23 neviem vôbec čo si o tom myslieť...
- linka 50: niežeby zastávky všetky po trase na znamenie aspoň, ani Pred poľom neobslúži, nič....tragédia, že žiadnu zmenu tu nik nenavrhol.
PS: nezabudnime PROROKOVAŤ dokumentáciu zhotoviteľa DIC...tak ako sami píšu už na strane 3 v skladbe projektu. Tam je teda chýb, ani čo by som to písal so susedom z OŠI.... za 17 litrov by som tomu dal aspoň úpravu a bezchybnosť, ale tá je sekundárna, podstatné je, že:
Spojenie Sihoť - Juh je len jedinou linkou 2! Vez víkend s úbohým intervalom 60 min. Dnes je spojenie linka mi 8.18.21.28 a cez víkend je spoločný interval nie menej než 20 min, takže riadne oslabenie na úkor kadejakých psích liniek ako 12,13,14....toto nie, to je celé zle!
čo sa týka nového grafikonu MHD, je úplne doyebané víkendové spojenie z Juhu na prvé vlaky smer Košice (odchod vlaku o 5:15 h) či Bratislava (odchody o 4:34 poprípade v sobotu aj o 5:34 h). Prvý víkendový spoj linky č. 3 , jedinej spojnice Juhu so stanicou, má naplánovaný príchod na žst. o 5:39!!! 5 min. pred odchodom druhého vlaku do Bratislavy!!! CHORÉ NA HLAVU!!!! A vlak do Košíc ušiel už pred 24 min.!!! Vrchol diletantizmu a debilizmu!!!! Koľko stálo vypracovanie toho cestovného paškvilu???
A ešte školská 22 Juh-Kubrá, dva ráno tam, dva poobede späť, ale ak dobre pozerám, zabudli tam zavesiť cestovný poriadok pre spiatočnú cestu - je tam dvakrát odkaz len na smer Juh-Kubrá.
Ja som na Silvestra rozpraval u Jula Virsika v radiu vtipy,to som este netusil aky humorny program vymyslela spolocnost DIC ? ,ta linka c. 21... dalej Kubrica-Sihot-Stanica.... Jednotka bez stanice... VOP??? =nic... na Saratovsku jedina linka? ale tak dalej...no ale ja som to rozpraval zadarmo a malo to uspech ,tu je vsak dost draha a dost na figu zalezitost... ja to nedokazem pochopit,uz na to kukam druhy den...okrem jedineho prepojenia-Vychodna-nemocnica -zamostie tam nic normalne nevidim...
Jakooo,ked to vidim,mam chut im to tam prist povedat ze im to aj zadarmo lepsie vytvorim... ved sme neni v Kocurkove... a hlavne ma zaujima ci ta spolocnost bude niest aj nejaku zodpovednost za nasledky ktore nastanu...len tie sa tazko vycislia celkom...
cena služieb DIC:
3.072 EUR - nová organizácia MHD
6.624 EUR - nová organizácia MHD časť C
4.464 EUR - Návrh novej organizácie
3.432 EUR - spracovanie dokumentácie Nová MHD TN
summa sumárum 17.592 EUR - ešte by ma zaujímalo, či sa tieto služby obstarávali
Spracovateľ novej koncepcie - DIC Bratislava ? dopadneme ak v TT, dúfam, že poslanci budú mať rozum a neskončíme ako v BB či PO, kde to boli len vyhodené peniaze. Už sa teším na paranormálne linky ako v BB, kde navrhovali expresnú bus linku po trase trolejbusu alebo "special connection" dvoch ulíc jedného sídliska tak, že na cestu do centra bolo treba prestup.
Nechám sa prekvapiť, ale som skeptický po skúsenostiach v iných mestách. A poďme si tipnúť, koľko v tom bude zase chýb ?
dasia vec,minuly rok tu pan Scepko napisal ze kolko je vyclenenych penazi na iste veci...ja okrem jedneho presunutia jedineho oznacnika ale neviem o ziadnom kroku co by zastavky opravil alebo nieco pomohol vyriesit... ,no a Padivec ma novy asfalt koli asfaltovaniu Opatovskej,ok-aby som bol uplne presny... a pri tej Perle som si zazil uz svoje,stojim tam,dochodcovia vystupuju,za mnou skrizene auto,mlada vodicka mi prisla nadat ze co stojim len tak na ceste ,ze skoro naburala...nuz reku dievka moja,tu je zastavka-sice nema oznacenie ako kazda ale je tu... Dalsia kuriozita je na vyjazde z kruhoveho objazdu za Redegastom pred Magnoliou na OIpatovskej ul. -zvisla dop.znacka ukazujuca dva jazdne pruhy v jednom smere-ten pravy pre autobusy:):):) no,sice tam je zastavka ale jazdny pruh...ej kua kua... ten kto to tam dal by tiez mal povysit ,inak,ta nova zastavka doposial nie je schvalena dop.insp. a my tam kludne uz fungujeme,kleby sa tam daco nedajboze stalo tak co? ...
myslim si ze su to vsetko kroky na znizenie poctu cestujucich MHDckou,ved to stoji kopec penazi,treba znizit pocet busov,ved tieto starnu,bude uz treba nove...a tak to aj je,toto prestupovanie umelo zdvihne pocet ludi v buse ked kazdy kto prestupi bude vedeny ako dvaja ale ludi to odradi,a pocet klesne...a dojde k ruseniu a ved uz to pozname...ja len dufam ze ako vodic-ak nim este budem,nebudem odpovedat po tych zmenach ludom na otazky kam idete a podobne...na to nech je v buse dalsi clovek potom...uz teraz sa tesim...mesiac / dva a vraciame naspet co je teraz v mensej uprave... ah jaj...
No ,uz teraz ma drzte!!! To su tam ina voloviny... konecna na Velkomoravskej.... zastavka Nova Kubra co uz roky nie je a mozem pokracovat... nuz,externa firma je externa firma,vravel som ze sme k dispozicii,nemuseli sa zosmiesnit... ale kto chce kam,pomozme mu tam...
syko