Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marek6283 #8710:
presne tak isto som uvažoval aj ja, že prečo nejde priamo ako 3 do Záblatia. Kokos ale keď tie výlukové trasy sú ako keby ich prváčikovia na prvouke riešili. Najprv tá blbosť s linkou 1 nejazdiacou okolo maxu (a ľudia spod Sokolíc majú smolu, OZC Max tiež), teraz toto, predtým ale naopak exkluzívny interval linky 9 na ostrov....ja už fakt neviem, čo má mesto za priority. Ak vedenie chcelo, aby ľudia využívali MHD počas stavebných prác, mali posilniť linky a nie hádzať polená pod nohy aj tam, kde sa to dá normálne, s rozumom ale totok.... ?
Reply on: draxter #8709:
Sorry za uprimnost ale mna tu asi z tych rieseni dopravy ***NE...Ved ta 13 mala ist priamo ako volakedy davno/pradavno 3 -Aut.stanica-Bratislavska-Zablatie,do Zlatoviec by bud presli peso alebo by ich maly autobus odviezol az na Hajzli...ciii Hanzlikovsku... ale toto...a mate tu vase vysnivane prestupy 🙂 akurat nastastie zadarmo! 😉 Predpriprava na buducnost... zeby?! 🙂 (najlepsie je ze ten bus zo Zablatia sa musi ist otocit az k staremu Heroldovi na hranac... ?
inak nezachytil niekto v roku 2005, ktoré 3 Ikarusy 280.08 k nám prišli z MT? Nejazdili u nás, ale použili sa na ND.
Reply on: draxter #8704:
tak toto by som uvítal, pretože by sa zišlo stanoviť, aký interval je pre ktorú mestskú časť nevyhnutný v každej časti dňa a podľa toho nastaviť spoje na linkách, prípadne linky. Ja by som navrhoval:
Juh II 8/12/15
Juh I 10/15/20
Juh III 20/30/60
Sihoť 8/12/12
Kubra 15/20/30
Kubrica 30/60/60
Nové Zlatovce 8/15/20
Záblatie, Zlatovce 30/60/60
OC Belá 30/30/30

Ak by som nešaškoval moc so súčasným linkovaním tak:
1 ostať ako je v "x", v "a" posilniť na 30 min
2 skoordinovať s 24 do dokonalého prekladu
5 tak ako je, skoordinovať víkend s 3
6 tak ako je, ale víkend s rozumom (po 18tej idú dva spoje a potom už nič?)
8 minimálny interval aj v sedle 30 min, víkend urobiť s L18, 21 a 28 tak, aby spojenie Sihoť - Juh bolo vždy každých 20 min pravidelne a v "x" aby neboli diery väčšie než 15 min
11 posilniť o spoje L17 a niečo aj pridať, v "a" 60min po celý deň a popoludní bez tej DEGEŠSKEJ diery o 14-15tej
13 víkend skoordinovať s L3 a 27 tak, aby spoje šli v "a" každú hodinu zo Záblatia
15 vyrovnať pravidelnosť odchodov z Juhu do taktu, v sedle preložiť s linkou 5, prejazdy riešiť na tejto linke (alebo linke 10)
17 zrušiť, miesto nej posilniť 11
18 v špičke 30min, inak viď L8
21 v "a" 120 min počas celého dňa, nie ako teraz. v Opatovej deň nekončí o 18:30!
22 zrušiť, o jej spoje posilniť niekde linku 1 a niekde linku 8 či 28
23 zrušiť, posilniť na jej úkor 28
50 zastávky na znamenie po celej trase všetky a premávku znovu rozšíriť aj na sobotu

A potom by s,e sa divili, čo by to spravilo, nehovoriac o kĺbakoch a nsprávnych spojoch či ďalších opatreniach (nástup všetkými dverami) a pod. ?
Reply on: milan005 #8705:
Ah,to by bola krasa... lebo to co je dnes je velky des...
Nad týmto mohlo naše Mesto uvažovať ešte pred tým než sa začali dopravné obmedzenia a stavebné práce po meste aby sa odbúrala aspoň časť individuálnej dopravy, ale nikdy nie je neskoro...

http://www.zilina.sk/dokumenty/DokumentyProgramyMZ_20150923093613.pdf

Odporúčam prečítať
Reply on: kvorka #8703:
úplne od podlahy:
Sihoť dakedy mala základ v "x" aj v "a" takto
x:10(2) 25(8) 40(2) 55(8)
a:10(2) 25(18) 40(2) 55(8)
a do toho linka 6 a 21 + ostatné spoje linky 8 (najmä medzi 14:00 a 19:00 to nebolo menej ako 20 min)

Naopak Juh I bol postavený na linke 1 (15-45) a linke 8 (00-30) a do toho ešte aj linka 5.

Juh II stál na linke 11 (30) a 18(00) a dotoho veľa spojov linky 22 (v zásade 20-50, aj častejšie a v "a" dopĺňala linku 11 celkom príjemne)

Dnes by bolo dobré, ak by sa to dostalo aspoň na priemerne potrebnú úroveň na najväčších sídliskách, kde je najvyšší potenciál - spojiť konečné s približne rovnakou hodinovou kapacitou, lebo toto je pri niektorých linkách problém.
Reply on: milan002 #8701:
keď by sme sa vrátili do roku 1988, tak boli lepšie intervaly než dnes:
linka 1 (dokonale preložená s linkou 11 a 17) 15/15/15
linka 3 (preložená s linkou 13) mala krásnych 30 min v "x" a v "a" nie viac než 60 min (dnes 120?)
linka 2 mala 30 min v "a" aj v "x"
linka 5 mala 30 min celý deň v "x", medzi 20:00 a 22:00 mala dokonca 20 min aby prejazdy boli na linke
linka 6 mala najmä v "a" oproti dnešku krásnych 60min
linka 8 (dokonale preložená s linkou 18) mala v sedle 30 min, medzi 14:00 a 19:00 nemala menej než 20 min. Jedine v "a" si spojenie Juh - Sihoť za tie roky niečo prilepšilo (o linku 28)
linka 22 za starých čias síce veľmi nepravidelný, ale pomerne hustý CP, dnešok je výsmech, najmä keď v súčte je to oslabenie jednotky

Mne by na úvod stačilo, ak by sme vedeli využiť 5 kĺbových vozov čo má MHD k dispozícii (a vyriešiť teda aj neutešený stav #61), urobiť návoz do AUO z Juhu aj na 22:00 a hodiť na spoj pár prejazdových vozov v tomto čase a potom poďme robiť na meste kvalitné zmeny do roku 2016. To, čo dnes ráno ostalo z linky 6 je výsmech, ľudia nech presadajú ak to nejde inak, ale nech je presadnutie aj možné a nie ráno letieť pešo z Hasičskej ku Trenčanu!!!
Reply on: milan002 #8701:
Súhlas. MHD platíme z daní preto, aby sme ju mohli použiť. Hoci chápem, že voziť rôzne indivídua môže byť a je nepríjemné, riešením nie je zrušenie večerných spojov. Treba skôr takýchto vykázať z prepravy alebo zavolať MsP...
Reply on: Marek6283 #8700:
tak to by potom nemali takých púšťať do vozidla, lenže revízorov človek ani nevidí.... na druhú stranu, prečo by za MOJE peniaze dotované MHD nemala slúžiť pre MŇA ako občana? Ja viem, že si v tom nevinne, ale mne zrušili poslednú pätorku za mosty a do AUO musím presadať - čo to znamená? že som si vzal auto na lízing, lebo inak ma doma ani neuvidia. Veď je úplne nepochopiteľné, že ide 20:29 posledný spoj z Juhu zamosty. Hlavne, že naprázdno ide ďalších 5 kusov (neviem ako presne teraz, ale ešte zo dva roky dozadu prechodilo viac vozov, že by mohol ísť bus denne hádam aj každú polhodinu).
Pametate sa na takych 4-5 rokov dozadu ako sa tu kritizovalo na prejazdy autobusov do garaze na prazdno najme v noci a vlastne sa to pise doposial...tak vam napisem pravdu: Robieval som asi 5 rokov na poobednej poslednu 11 -22:10 z Juhu do Kubrice a odtial som siel do SADky. Teraz mam este odchod 22:45 z Kubrice na JUH...a srdecne vas vsetkych pozyvam najme v Utorok a v Piatok sa ist odviest ,pochopite ze lepsie je vozit vzduch... a nie tie decka co sa prisli do autobusu vyhulakat a v bare budu asi ticho ,vyvracat,narobit mi tam smetisko,nadychat tolko ze ja by som z toho nafukal...no,skratka des...jedineho cloveka normalneho tam nie je,no opravujem,vcera siel barman zo stanicneho bufetu a ten tiez kukal ze co je to i ked to dobre pozna... raz mi dojde trpezlivost po unavnej sluzbe,otocim sa a odveziem ich spet do Kubrice nech si tam plasia divu zver ...
Reply on: Richard Ščepko #8689:
Musim opravit jednu vec,teraz ked dali vodiace dosky na obchadzanie prekazky prec,da sa na zastavke pred Magnoliou zastavit ako treba a v spetnom zrkadle vidim celkom slusnu cast cesty za mnou! Tak sa ospravedlnujem,nie je to az tak zle! 😉
Zdravím.Neuvažuje sa o predlžení linky č.7 až po priemyselný park? Kedysi som chodil z kubrej linkou 7 a na konečnej pri VOD-eko som vystupil a zbytok odšlapal pešo ale teraz sa to už nedá pretože je tam postavený nový most. ?
Reply on: kvorka #8684:
sú tam dobré nápady, ja považujem za základ toto:

- využiť podjazd pri Radegaste na jazdu MHD, pretože naozaj linka 1 vozí od sídliska Pred Poľom do Kubry vzduch, s tým však súvisí potom aj úprava na linke 8, nakoľko by nebolo treba až toľko spojov zo sídliska Sihoť III a IV. Vidím však problém v tom, že sa na odbočke z nového kruháča smer Pred poľom neurobila zastávková nika, pretože takto jazdiaca linka MHD (t.j. zo Sihote IV smer Pred poľom) nemá kde zastaviť. Táto spojnica však podľa mňa je zaujímavá aj pre zamestnancov TRENS a okolia, ktorí bývajú na Sihoti III a IV pre dochádzku do práce a tým by zároveň nebolo potrebné mať linku 4 pre Kubru ZŠ, nakoľko od zastávky Pred poľom to nie je ďaleko ku Kubranskej ZŠ.

- kľúčové s ohľadom na využitie MHD vidím urobiť niečo s linkou 22, ktorá je neatraktívna pre tých, čo nejdú len do centra. Ja vy som, pokiaľ by sa ozaj upravila trasa linky 1 na Sihoť IV, navrhoval linku 22 zrušiť, jej spoje včleniť do linky 8 na pravidelný interval 30 min po celý deň a na linke 8 zrušiť viaceré spoje súbežné s linkou 1. Linky 1 a 8 dokonale preložiť a získať pre Trenčín neskutočný interval: 15min v sedle! Pre Juh II by bol veľmi potrebný, pričom by sa odstránila dnešná disproporcia pri intervale liniek 1+22, kedy spoje majú rozostup 10min-30min-20min, čo nie je vhodné (linka 22 ide x:05, linka 1 ide x:15 a x:45). Je to vhodné aj s ohľadom na využitie a nasadenie kĺbových vozidiel na linkách s najväčším potenciálom cestujúcich (linka 1 by spájala Juh - Dlhé Hony - centrum - stanicu - Pod Sokolice - Pred poľom a Sihoť III,IV, čo vnímam veľmi veľmi pozitívne.

- obsluhu Záblatia by naozaj mohla prevziať linka 6, ktorej interval by sa trochu upravil a vlastne by pokryl obdobné územie ako terajšia linka 13. Prípadne by to mohli byť aj vybrané spoje linky 5 (ide k nemocnici)

- výmena konečnej u linky 1 a 8/18 na Sihoti znie zaujímavo, ja som skôr uvažoval s výmenou s linkou 2

- jednoznačne som sa zrušenie linky 23 a za poriadnu linku 28, pretože je to na tejto linke vidno, že najmä večerné spoje linky 28, ktoré boli dobre využité, sa teraz vozia naprázdno

- najnovšie by som bol zato, aby po novom moste jazdili aj dojazdové spoje do SAD-ky s cestujúcimi, nakoľko po 20:30 spojenie z Juhu neexistuje, čo je zlé aj pre priemyselný park a ľudí s trojzmennou prevádzkou zamestnávateľov

- som proti tomu, aby sa z Orechového cestovalo okľukou cez všetky vymetáky, tvoja trasa mi príde celkom vhodná

- rozhodne treba urobiť poriadok na Juhu I a posilniť linku 11, pretože to je nosná linka tejto časti. Ak by cez víkend bol rozostup spojov, tak 20 min interval by bol ešte akceptovateľný aj tu.

- pozorovaním vidím, že kĺbak by sa zišiel viac na linke 24 než na niektorých iných spojoch, avšak radšej stoja vo vozovni cez deň mimo špičku...
Reply on: kvorka #8694:
O nejakých normách pre otočisko autobusov nemám ani len poňatia, ale mesto Trenčín pri Vodeku nejaké pozemky vlastní. Viz pripojený obrázok a pre porovnanie som tam dal aj otoč na Juhu pri rovnakom zoome.
Reply on: kvorka #8694:
Točia sa pri benzínke na konci Zlatovskej, takže hej. Kedysi sa točievali priamo v križovatke, ale vzhľadom na zmenu organizácie dopravy, ktorá tam prebehla, je to takto zrejme bezpečnejšie...
Reply on: Richard Ščepko #8689:
inak na Zlatovskej sa stále autobusy chodia otáčať zbytočne do 300m vzdialeného miesta? hlavne že do Nozdrkoviec predĺžiť dvojku peniaze nie sú, ale linky 5,6,7,15 (ktoré nejdú do priemyselného parku) najazdia takto zbytočné km
Reply on: draxter #8692:
Mi to pripomenulo historku z nedávneho konca éry plastových tabúľ, kedy na správnosť údajov na nich už dosť vodičov dlabalo: nastupujeme pri Trenčane, nejaký spoj smerom na Zámostie (asi 5 alebo 15). Autobus sa točí pri Hviezde na most a vtom nejaká pani dobehne za vodičom a hovorí mu: "Pán šofér, ale ja chcem ísť na Sihoť, ja som videla na boku ceduľu osemnástky...". Vodič s kľudom: "Milá pani, nesmiete veriť všetkému, čo vidíte!" ?
Reply on: capaCity #8691:
aspoň že to malo oboje cieľ na Sihoti ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.