Nad týmto mohlo naše Mesto uvažovať ešte pred tým než sa začali dopravné obmedzenia a stavebné práce po meste aby sa odbúrala aspoň časť individuálnej dopravy, ale nikdy nie je neskoro...
úplne od podlahy:
Sihoť dakedy mala základ v "x" aj v "a" takto
x:10(2) 25(8) 40(2) 55(8)
a:10(2) 25(18) 40(2) 55(8)
a do toho linka 6 a 21 + ostatné spoje linky 8 (najmä medzi 14:00 a 19:00 to nebolo menej ako 20 min)
Naopak Juh I bol postavený na linke 1 (15-45) a linke 8 (00-30) a do toho ešte aj linka 5.
Juh II stál na linke 11 (30) a 18(00) a dotoho veľa spojov linky 22 (v zásade 20-50, aj častejšie a v "a" dopĺňala linku 11 celkom príjemne)
Dnes by bolo dobré, ak by sa to dostalo aspoň na priemerne potrebnú úroveň na najväčších sídliskách, kde je najvyšší potenciál - spojiť konečné s približne rovnakou hodinovou kapacitou, lebo toto je pri niektorých linkách problém.
keď by sme sa vrátili do roku 1988, tak boli lepšie intervaly než dnes:
linka 1 (dokonale preložená s linkou 11 a 17) 15/15/15
linka 3 (preložená s linkou 13) mala krásnych 30 min v "x" a v "a" nie viac než 60 min (dnes 120?)
linka 2 mala 30 min v "a" aj v "x"
linka 5 mala 30 min celý deň v "x", medzi 20:00 a 22:00 mala dokonca 20 min aby prejazdy boli na linke
linka 6 mala najmä v "a" oproti dnešku krásnych 60min
linka 8 (dokonale preložená s linkou 18) mala v sedle 30 min, medzi 14:00 a 19:00 nemala menej než 20 min. Jedine v "a" si spojenie Juh - Sihoť za tie roky niečo prilepšilo (o linku 28)
linka 22 za starých čias síce veľmi nepravidelný, ale pomerne hustý CP, dnešok je výsmech, najmä keď v súčte je to oslabenie jednotky
Mne by na úvod stačilo, ak by sme vedeli využiť 5 kĺbových vozov čo má MHD k dispozícii (a vyriešiť teda aj neutešený stav #61), urobiť návoz do AUO z Juhu aj na 22:00 a hodiť na spoj pár prejazdových vozov v tomto čase a potom poďme robiť na meste kvalitné zmeny do roku 2016. To, čo dnes ráno ostalo z linky 6 je výsmech, ľudia nech presadajú ak to nejde inak, ale nech je presadnutie aj možné a nie ráno letieť pešo z Hasičskej ku Trenčanu!!!
Súhlas. MHD platíme z daní preto, aby sme ju mohli použiť. Hoci chápem, že voziť rôzne indivídua môže byť a je nepríjemné, riešením nie je zrušenie večerných spojov. Treba skôr takýchto vykázať z prepravy alebo zavolať MsP...
tak to by potom nemali takých púšťať do vozidla, lenže revízorov človek ani nevidí.... na druhú stranu, prečo by za MOJE peniaze dotované MHD nemala slúžiť pre MŇA ako občana? Ja viem, že si v tom nevinne, ale mne zrušili poslednú pätorku za mosty a do AUO musím presadať - čo to znamená? že som si vzal auto na lízing, lebo inak ma doma ani neuvidia. Veď je úplne nepochopiteľné, že ide 20:29 posledný spoj z Juhu zamosty. Hlavne, že naprázdno ide ďalších 5 kusov (neviem ako presne teraz, ale ešte zo dva roky dozadu prechodilo viac vozov, že by mohol ísť bus denne hádam aj každú polhodinu).
Pametate sa na takych 4-5 rokov dozadu ako sa tu kritizovalo na prejazdy autobusov do garaze na prazdno najme v noci a vlastne sa to pise doposial...tak vam napisem pravdu: Robieval som asi 5 rokov na poobednej poslednu 11 -22:10 z Juhu do Kubrice a odtial som siel do SADky. Teraz mam este odchod 22:45 z Kubrice na JUH...a srdecne vas vsetkych pozyvam najme v Utorok a v Piatok sa ist odviest ,pochopite ze lepsie je vozit vzduch... a nie tie decka co sa prisli do autobusu vyhulakat a v bare budu asi ticho ,vyvracat,narobit mi tam smetisko,nadychat tolko ze ja by som z toho nafukal...no,skratka des...jedineho cloveka normalneho tam nie je,no opravujem,vcera siel barman zo stanicneho bufetu a ten tiez kukal ze co je to i ked to dobre pozna... raz mi dojde trpezlivost po unavnej sluzbe,otocim sa a odveziem ich spet do Kubrice nech si tam plasia divu zver ...
Musim opravit jednu vec,teraz ked dali vodiace dosky na obchadzanie prekazky prec,da sa na zastavke pred Magnoliou zastavit ako treba a v spetnom zrkadle vidim celkom slusnu cast cesty za mnou! Tak sa ospravedlnujem,nie je to az tak zle!
Zdravím.Neuvažuje sa o predlžení linky č.7 až po priemyselný park? Kedysi som chodil z kubrej linkou 7 a na konečnej pri VOD-eko som vystupil a zbytok odšlapal pešo ale teraz sa to už nedá pretože je tam postavený nový most. ?
- využiť podjazd pri Radegaste na jazdu MHD, pretože naozaj linka 1 vozí od sídliska Pred Poľom do Kubry vzduch, s tým však súvisí potom aj úprava na linke 8, nakoľko by nebolo treba až toľko spojov zo sídliska Sihoť III a IV. Vidím však problém v tom, že sa na odbočke z nového kruháča smer Pred poľom neurobila zastávková nika, pretože takto jazdiaca linka MHD (t.j. zo Sihote IV smer Pred poľom) nemá kde zastaviť. Táto spojnica však podľa mňa je zaujímavá aj pre zamestnancov TRENS a okolia, ktorí bývajú na Sihoti III a IV pre dochádzku do práce a tým by zároveň nebolo potrebné mať linku 4 pre Kubru ZŠ, nakoľko od zastávky Pred poľom to nie je ďaleko ku Kubranskej ZŠ.
- kľúčové s ohľadom na využitie MHD vidím urobiť niečo s linkou 22, ktorá je neatraktívna pre tých, čo nejdú len do centra. Ja vy som, pokiaľ by sa ozaj upravila trasa linky 1 na Sihoť IV, navrhoval linku 22 zrušiť, jej spoje včleniť do linky 8 na pravidelný interval 30 min po celý deň a na linke 8 zrušiť viaceré spoje súbežné s linkou 1. Linky 1 a 8 dokonale preložiť a získať pre Trenčín neskutočný interval: 15min v sedle! Pre Juh II by bol veľmi potrebný, pričom by sa odstránila dnešná disproporcia pri intervale liniek 1+22, kedy spoje majú rozostup 10min-30min-20min, čo nie je vhodné (linka 22 ide x:05, linka 1 ide x:15 a x:45). Je to vhodné aj s ohľadom na využitie a nasadenie kĺbových vozidiel na linkách s najväčším potenciálom cestujúcich (linka 1 by spájala Juh - Dlhé Hony - centrum - stanicu - Pod Sokolice - Pred poľom a Sihoť III,IV, čo vnímam veľmi veľmi pozitívne.
- obsluhu Záblatia by naozaj mohla prevziať linka 6, ktorej interval by sa trochu upravil a vlastne by pokryl obdobné územie ako terajšia linka 13. Prípadne by to mohli byť aj vybrané spoje linky 5 (ide k nemocnici)
- výmena konečnej u linky 1 a 8/18 na Sihoti znie zaujímavo, ja som skôr uvažoval s výmenou s linkou 2
- jednoznačne som sa zrušenie linky 23 a za poriadnu linku 28, pretože je to na tejto linke vidno, že najmä večerné spoje linky 28, ktoré boli dobre využité, sa teraz vozia naprázdno
- najnovšie by som bol zato, aby po novom moste jazdili aj dojazdové spoje do SAD-ky s cestujúcimi, nakoľko po 20:30 spojenie z Juhu neexistuje, čo je zlé aj pre priemyselný park a ľudí s trojzmennou prevádzkou zamestnávateľov
- som proti tomu, aby sa z Orechového cestovalo okľukou cez všetky vymetáky, tvoja trasa mi príde celkom vhodná
- rozhodne treba urobiť poriadok na Juhu I a posilniť linku 11, pretože to je nosná linka tejto časti. Ak by cez víkend bol rozostup spojov, tak 20 min interval by bol ešte akceptovateľný aj tu.
- pozorovaním vidím, že kĺbak by sa zišiel viac na linke 24 než na niektorých iných spojoch, avšak radšej stoja vo vozovni cez deň mimo špičku...
O nejakých normách pre otočisko autobusov nemám ani len poňatia, ale mesto Trenčín pri Vodeku nejaké pozemky vlastní. Viz pripojený obrázok a pre porovnanie som tam dal aj otoč na Juhu pri rovnakom zoome.
Točia sa pri benzínke na konci Zlatovskej, takže hej. Kedysi sa točievali priamo v križovatke, ale vzhľadom na zmenu organizácie dopravy, ktorá tam prebehla, je to takto zrejme bezpečnejšie...
inak na Zlatovskej sa stále autobusy chodia otáčať zbytočne do 300m vzdialeného miesta? hlavne že do Nozdrkoviec predĺžiť dvojku peniaze nie sú, ale linky 5,6,7,15 (ktoré nejdú do priemyselného parku) najazdia takto zbytočné km
Mi to pripomenulo historku z nedávneho konca éry plastových tabúľ, kedy na správnosť údajov na nich už dosť vodičov dlabalo: nastupujeme pri Trenčane, nejaký spoj smerom na Zámostie (asi 5 alebo 15). Autobus sa točí pri Hviezde na most a vtom nejaká pani dobehne za vodičom a hovorí mu: "Pán šofér, ale ja chcem ísť na Sihoť, ja som videla na boku ceduľu osemnástky...". Vodič s kľudom: "Milá pani, nesmiete veriť všetkému, čo vidíte!" ?
Mne nevadia normalne obrubniky,tieto su nizke ,nebude problem a ja v pohode zastavujem blizko chodnika ,takze nech uz ostanu,lebo ak by sa to dodatocne prerabalo-uz to nik poriadne nespravi a kraje by sa casom prepadavali...
No a ta Magnolia-sikmo,odfotim ak nezabudnem v Pondelok,musim riadne vytocit volant do lava a pohnut sa=vyrovnat sa s cestou-co sa da ale auta sa nalakaju ze uz idem do cesty a ja musim zabrzdit ked z kruhaca auto rychlo vyleti... nuz ale co uz... my autobusary sme zvyknuty ze sa nam tu nic neulahcuje ale prave preto pisem co a ako do buducna... vymakat! ?
Viete mi ten pohľad do spätného zrkadla prosím odfotiť? Pôjdem sa tam pozrieť cez víkend, ale tento pohľad nemám veľmi ako dokázať.
Ak je to tak, rád by som tento problém otvoril na "železničnej" komisii.
Ďakujem!
BTW: K téme kasseláku na spomínaných zástavkach budem sedieť v pondelok. Napíšem potom update.
No podla projektu to urcite bolo kreslene zarovno s vodiacim pruzkom, zda sa, ze tam bolo uvazovane aj nejakym miestom na pripadne parkovanie pred Magnoliou. Ktovie ci sa toho nakoniec aj drzali, pojdem sa pozriet cez vikend ako to tam pokrocilo.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marek6283