niečo zo Žilinskej sekcie, čo v TN platí ako riť na šerbel:
Odstrašujúcim príkladom šetrenia na kapacite v duchu hesla "nech to stojí, čo to stojí" je väčšina slovenských podnikov SAD, resp. ich nástupcov. A to ako v segmente mestskej, tak aj prímestskej dopravy. Článkové vozidlá tieto spoločnosti vo veľkom nahrádzali vozidlami kratšími bez zvýšenia počtu spojov, čo malo po čase za následok taký odliv cestujúcich, že tam kratšie vozidlá začali kapacitne postačovať.
- v ZA na linke 3 nahradili z 5-tich kĺbových poradí tri klasickými 12-mtrovými trolejbusmi. Pamätáte sa ešte, ako sme sa tlačili v Ikarusoch na linkách 1,5,8,17,18,22? Jednoducho sa v roku 2006 vyradili a kĺbaky ostali len 4. Dnes ich je síce 5, ale vieme ako to je s tým piatym...a potom že ľudia sa nechceli tlačiť, presedlali do IAD. Presne je to v duchu hesla šetrilo sa na nesprávnych miestach a spoje sa nepridali.
Odstrašujúcim príkladom šetrenia na kapacite v duchu hesla "nech to stojí, čo to stojí" je väčšina slovenských podnikov SAD, resp. ich nástupcov. A to ako v segmente mestskej, tak aj prímestskej dopravy. Článkové vozidlá tieto spoločnosti vo veľkom nahrádzali vozidlami kratšími bez zvýšenia počtu spojov, čo malo po čase za následok taký odliv cestujúcich, že tam kratšie vozidlá začali kapacitne postačovať.
- v ZA na linke 3 nahradili z 5-tich kĺbových poradí tri klasickými 12-mtrovými trolejbusmi. Pamätáte sa ešte, ako sme sa tlačili v Ikarusoch na linkách 1,5,8,17,18,22? Jednoducho sa v roku 2006 vyradili a kĺbaky ostali len 4. Dnes ich je síce 5, ale vieme ako to je s tým piatym...a potom že ľudia sa nechceli tlačiť, presedlali do IAD. Presne je to v duchu hesla šetrilo sa na nesprávnych miestach a spoje sa nepridali.
N/A
Včera som výnimočne šiel MHD zo stanice (málokedy chodím MHD ak nieje zima, ináč bicykel prípadne vlastné nohy ? ) a proste prišiel autobus ktorý mal vstavané dopytové otváranie dverí, a proste otvára a zatvára všade všetko. A že ľudia to tlačidlo minimálne na dvoch zastávkach stlačili, ale je to nastavené že sa tvári ako STOP.
L11. Dlhé Hony. Zastavíme otvoríme všetko, nikto nenastupuje/nevystupuje, zatvoríme, odchádzame.
Inovecká. Zastavíme otvoríme všetko, vystúpim len ja, zatvoríme, odchádzame...
A keďže to ide až z kubrice, takýchto zastávok bolo určite viac.
Toľko vecí by sa na MHD v TN dalo vylepšiť a dokonca by to nestálo ani cent, možno pár minút času nejakého technika a oznamy že to treba používať. Aspoň na busoch čo dopytové otváranie majú, Karosy to nemajú, to nechápem, karosa asi zaspala dobu... ?