K tomu grafikonu a úbytku cestujúcim z Mestského zastupiteľstva:
http://www.youtube.com/watch?v=tQAxFR3kBFk (od cca 1:49:00 - do cca 1:56:45, prípadne dlhšie). Len upozorňujem, že je to trochu vytrhnuté z konceptu. Názor si urobte sami.
@ Kasselský obrubník:
Vrátim sa v krátkosti k nemu. Chcel by som tu len napísať, kto sa najviac zaslúžil o tento prvok. Je to poslanec Emil Košút (SMER-SD) a prednosta stavebného Ján Forgáč (primátorov nominant). Niečo, alebo niekoho pochváliť je na Slovensku ešte stále brané ako "divné", keďže tu sa hlavne kritizuje a nadáva. Ale ak by sa náhodou chcel niekto poďakovať (a teda napísal aj spätnú väzbu na túto novinku), pripájam na nich email: emil.kosut@trencin.sk a jan.forgac@trencin.sk. Ja som tak urobil. Verte, že to trvalo roky a bolo to len a len o ľuďoch. ?
problém treba vnímať širšie, ale hlavne sa riadiť týmto:
- spájať konečné, ktoré majú rovnaký potenciál cestujúcich (to u linky 1 neplatí, u linky 8, 18 a 28 naopak super, u liniek 5 a 15 tiež dobre, u linky 2 to nie je dobré a pod.): z toho sa javí ako vhodné výmena konečných u linky 1 a 2.
- prekladať podobné linky: u liniek 8/18/28 to treba dotiahnuť, v súhrne mimo špičky by mali jazdiť každých 20 min, v špičke ešte častejšie
- dokonalý preklad u liniek v časti identických 1/22, 2/24, a ja by som upravil aj 11/17
Ak máme v TN nejakú nosnú linku, tak by to mohla byť linka 1 a linka 8. Ale u oboch by to chcelo niečo zmeniť, zamýšľal som sa cez víkend a dospel som k tomu, že:
- linka 1 by mala jazdiť minimálne každých 30 min aj cez víkend, najlepšie 20/30/30
Keďže Juh I momentálne nemá žiadnu nosnú linku, zvážil by som, či by z liniek 8 a 18 nebolo dobré posilniť linku 18 (30/60/60) a linku 8 trochu na jej úkor oslabiť tiež na 30/60/60. Tým by sa dosiahlo, že linka 1 a 8 by neboli zbytočne silné v špičke pre Juh II, ale aj Juh I by mal v špičke slušné spojenie. Juh I by vyzeral tak, že 11/17 a 18 by v špičke dal 15 min interval ak by šli napreskačku - 00 (17) 15(18) 30(11) 45(18) a naopak Juh II by mal ešte lepšie 00(8) 15(1) 30(8) 35(1) 55(1). Jednoducho sa ale musia tie hodinovú diery odstrániť v intervaloch liniek 5,11 či 18 a musí to byť spolu trochu nadväzné. Linka 22 cez prázdniny skoro vôbec nepremávala, tak by mohla ostať už len ako špičková posila, rovnako ako 23 a jazdiť by mali hlavne normálne linky 1,8,28 a v rozumnom intervale.
a má to na svedomí práve úžasný CP ktorý mesto každým rokom schvaľuje - vráťme sa do roku 2006 a z tohto rozsahu spojov sa dá vykúzliť neskutočný CP. Lenže keď roky nikomu nevadia tie súbehy podobných liniek a potom zrušia večernú prevádzku 2,18 aj 28, na Sihoť môžeš len 8 a 24 a aj to idú 10 min po sebe a potom nič. Juh II má večer také fugy ako boli kedyi kým nevymenili 1/11 a 8/18. Juh III má len 23 a to je nič, 28 chodili viac vyťažené. A to je len zlomok. Linky ako 1 a 8 sa zredukovali, a to mali byť nosnými linkami. Ale raz do hodiny? Či dvakrát? To je smiešne.
čo sa týka zástavky Braneckého naozaj by asi pomohlo zvýšiť celú plochu a pre autá a bycikle necať na konci zástavky znížený priestor. Ostrovček by moc nepomohol z toho dôvodu že ludia na vozíku a s kočíkmi by sa lahko dostali do autobu ale zase by bol pre nich problém dostať sa na ostrovček. Tam už asi niake dočasné riašenia nepomožu zástavka je v otrasnom stave a tam pomôže len celková oprava daného pristoru nokolko sa v jej mieste pred trenčanom aj často parkuje a káselák by toto parkovanie neumožnil a vyriešil by sa ďalší problém.
Čo sa týka toho nového mosta aj celej mhd tu to už zachráni len úpne nový sistém MHD lebo to "plátanie" všetkých tých redukcií už len zhoršuje cestovanie mhd doslo fakt vyháňa ludí von z autobusu. Napríklad také linky 15 alebo 23. Minule som ešiel 15 v špiške a bol som skoro stále jediný v autobuse. A posledné tri zástavky som už išiel len ja a šofér. Potom linka 23 predvčerom som ju videl tiež počas špičky a boli v nej 3 a 4 ludia. V tých autobusoch sa doslova preváža vzduch.Čítal som že oproti roku 2006 poklesol popčet odvezených cestujúcich o 800 000.
presne! Veď aj tak na tom briežku hore bývaly vždy dva koly, takže križovatkou to je už len formálne. Jednoducho zaslepiť, urobiť kasselák a pre potreby cyklistov či sanitky treba urobiť na jednom konci zastávky zníženinu, inak kľudne obrubník. ?
Je pravda, ze so zastavkou Braneckeho by sa to muselo upravit komplexnejsie, mozno aj preto, ze tam do pesej zony bude v buducnosti ustit cyklochodnik z Juhu a ten pojde pravdepodobne v urovni cesty, teda ak sa konecne na to najdu financie. http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000220398/STUDIA%20-%20120912.pdf
Tak na Braneckeho by to bolo uplne jednoduche,do stredu dnesnehom placu pre zastavku spravit ostrovcek trojuholnikoveho tvaru ,auta by od Legionarov presli za ODU a od nej vysli popred Trencan smerom ku gymnaziu a my by sme s druhymi dvermi zastavovali pri tom ostrovceku ktory by sluzil na pohodlnejsie nastupenie cestujucich do autobusu...
Je pravda, že reč bola hlavne o Legionárskej, aj keď s príslubom, že každá ďalšia už bude s kasselským obrubníkom (okrem dočasných - pre modernizáciu v Kubrej). O rekonštrukcii Braneckého som vtedy nevedel.
Inak súhlasím s kvorkom, ten priestor by mal byť riešený komplexnejšie. Neverím, že by sa nenašlo riešenie aj pre tento priestor. Neviem celkom odhadnúť, ktoré objekty, resp, pre koho je potrebné zabezpečiť prejazd. Alternatíva sa mi takto narýchlo črtá okolo Hotela Laugarício, knižnice k Centrumu. Ono chcelo by to sadnúť si s kompetentnými a hľadať riešenie.
BTW: Osobne si myslím, že ku každej zástavke MHD by sa malo pristupovať individuálne, keďže mnohé majú svoje špecifiká (či už širšie vzťahy, lokalita, alebo umiestnenie vrámci komunikácie).
určite bude potrebná, lebo to čo je tu teraz po tých škrtoch len vyháňa ľudí z autobusu... ?
Braneckého: chcelo by to potom vyriešiť nejak inak, lebo je hanbou, že druhá najfrekventovanejšia zastávka v meste má takúto úbohú podobu! Starý ľudia musia ten schod aj do NP vozidla s námahou absolvovať, nehovoriac už o invalidoch, kočíkoch či ľuďoch ZŤP.
To, aka bude organizacia MHD v TN po modernizacii zeleznice a po spusteni 2.mosta do prevadzky, v sucasnosti ale vobec nie je iste. To sa zacne riesit v najblizsej dobe - aj s ohladom na dalsie planovane velke investicie v Trencine.
Na Braneckeho urcite bezbarierove obrubnoky nebudu... Totizto tak ako doteraz, nebudu tam ziadne obrubniky. Ak si uvedomite, zastavka sa v podstate nachadza v krizovatke - aj ked do pesej zony
lenže na Obchodnú sa dostaneš len cez ulicu Prúdy Z Bratislavskej alebo cez ožušnícku a Prúdy od Brnianskej - to bude veľa kľučkovania. Ja by som bol potom za trasu po Kožušníckej
Linka 13 by mala chodiť cez nový podjazd na brnianskej tak ako som to už napísal.
Tak ešte raz: Záblatie - PODJAZD BRNIANSKA - Brnianska - Obchodná - Bavlnárska - Zlatovská - stanica - Kubrá -/Kubrica v "a"/
áno, po otvorení podjazdu by som to tiež podobne privítal, ako píše kvorka.
Pokiaľ ide o tebou navrhnutú linku 13, akú trasu by si to navrhoval? Priecestie v Záblatí bude totiž uzavreté, tak nie som si istý, či je tvoja trasa možná (možno sme sa niekde nepochopili). Na druhú stranu je dôležité aj spojenie so žst Zlatovce, nech ľudia z Orechového, Istebníka, Zlatoviec, Nových Zlatoviec a Záblatia majú spojenie na vlaky do NM či DCA/ZA aj rýchlejšiu formou ako z hlavnej stanice.
Otvorenie druhého cestného mosta je už dôvod na komplexnú reorganizáciu, nielen úpravy.
Moje návrhy opätovne bez nového mosta:
1 a 2: tak ako píše kvorka, to by bolo fajn; 1 (20/20/30) 2 (30/60/60)
8: zrušiť, na jej úkor posilniť 1 a 18
3: obsluha Záblatie - Zlatovská - nemocnica - Juh
5: obsluha Juh - nemocnica - Zlatovská - Zlatovce (priem.park)
6: premávka len v x
11 bez zmeny
13 Záblatie - Zlatovce - Istebník - centrum - žst (Kubra/Sihoť v "a"?)
15 bez zmeny trasy, interval 30/60/60
17 preklad s L11, interval 60/60/-
18 bez zmeny trasy 30/60/60 (celodenná premávka až do 22 hod)
19,20,21 bez zmeny
22 zrušiť, posilniť L17 v "x", L28 v "a"
23 zrušiť, posilniť L28
24,25,27 bez zmeny
28 trasa bez zmeny 30/60/60
Výborne , určite by sa to tak dalo ale až po modernizácií alebo čo sa týka liniek 1 a 2 ta na budúci rok lebo bude otvorený podjazd Pred polom. Ale ešte by bolo treba vyriešiť obsluhu Bratislavskej. Možno by bolo dobré lepšie riešiť obsluhu Zlatoviec ale zvnútra nakoľko je tam veľa rodinných domov takže linka 13 by mohla chodiť cez podjazd na brnianskej a to nasledovne: Záblatie , rybáre - Brnianska-Obchodná-Bavlnárska-Zlatovská-Autobusová stanica- Kubrá -/Kubrica/ a potom by sa mohla zrušiť aj linka č. 7 nakoľko by ju z časti nahradila L. 13 a nebola by potrebná obsluha Bratislavskej nakoľko by autobus išiel nie krajom ale stredom Zlatoviec.
Ďalej bolo by dobré počítať aj s novím cestným mostom ktorý otvoria v marci 2015. Dal by sa využiť napríklad na rýchle spojenie JUHU a priemyselného parku v podobe linky 20 na trase: JUH II - Ku Štvrtiam - Biskupice - LOT - Priemyselný park. V priemyselnom parku majú pribudnúť tri nové fabriky takže z takouto linkou by sa mohlo tiež počítať. Ale dal by sa využiť aj na linku JUH - Zlatovce - Stanica - Sihoť - Kubra aj cez starý most alebo na lepšiu záchadzku linky 50 ktorá by mohla ísť takto: JUH - Inovecká - Sihoť - Kubra - Stanica - Zámostie - JUH
trochu sa spomalí premávka, ale v smere od Maxu to nebude až také hrozné, lebo hlavný prepravný prúd sa tam z jedného pruhu nerozvetví hneď po kruháči, ale o 100m ďalej, čo je v pohode. Akurát by som zakázal "by-pass" od Maxu na Sihoť, nech sa autá hneď radia do jedného pruhu rovno na kruháči.
K linkovému vedeniu: určite treba doznať zmeny, navrhujem:
1 cez podjazd presmerovať z Pred Poľom na Opatovskú na Sihoť IV (30/30/60)
2 cez podjazd presmerovať zo Sihote III na Pred Poľom (30/60/60)
3 Juh I - nemocnica - Zlatovská - Záblatie (60/120/120)
4 bez zmeny
5 Juh I - nemocnica - Zlatovská - Zlatovce (30/60/120)
6 Priemysel.park - Zlatovská - žst - Sihoť IV - Opatová 30/60/-
7 bez zmeny
8 bez zmeny 20/30/60
11 bez zmeny 60/60/60
13 Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old Herold - žst - Kubra 30/60/120
15 Juh II - Inovecká - Zlatovská (Záblatie/Priem.park) 30/60/-
16 bez zmeny
17 Juh I - nemocnica - žst 60/60/60
18 Juh I - Soblahovská - Rázusova - Sihoť IV 60/60/60
19 Juh II - nemocnica - Istebník - AOZ 60/180/-
20 bez zmeny
21 Juh II - Električná - Sihoť - Opatová - Sihoť - Električná - Juh II 60/120/120
24 bez zmeny
25 bez zmeny
27 bez zmeny
28 Juh III - nemocnica - žst - Sihoť IV 30/60/60
50 bez zemny, premávka v 5/6, 6/7
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka