Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kamaquashy #7904:
veru, my čo to vidíme každý deň a máme kopu zlepšovákov čo nestoja nič, nás nechcú počuť niektorí jednotlivci. Ale sú medzi nami aj ľudia čo nielen cestujú a vedia čo treba zlepšiť, ale vedia to dať aj na papier, spísať a dať mestu k dispozícii. Veď presmerovanie linky 50 tak, že teraz je použiteľná aj pre Sihoť a Pod Sokolice je vlastne draxterov nápad. A ja ho len kvitujem.

Linka 24: ráno prvé tri spoje sú určené pre návoz, ale zvyšok dňa by mala jazdiť tak aby dopĺňala linku 2. Nakupujúcim je jedno či pôjde o 5-15 min skôr, nakupujúci ocení, že bude rovnako ako linka 2 jazdiť v pravidelnom intervale 60 min a nie každú hodinu inak.
Reply on: MA MHD #7905:
pozor, nehovorím o previazanosti, ale o preklade - a to je práve to čo nám chýba!
Reply on: draxter #7903:
no , čo sa týka liniek 22 a 1 tak naozaj chodia často pár minút po sebe. Ale podla mňa nieje dôležité aby boli linky previazané. Veď v Trenčíne skoro nikto neprestupuje medzi jednotlivými linkami. Pre cestujúcich sú dôležité prestupy medzi MHD , vlakmi a autobusmi PAL. Trenčín nieje až také veľké mesto takže pre ľudí je dôležitejšie a viac ich priláka na MHD keď budú zabezpečené prestupy medzi jednotlivými druhmi dopravy tzv. Integrovaná doprava. V Trenčíne chodí veľa liniek a z tohto dôvodu nieje nutné prestupovať. Chodím veľmi často s MHD a naozaj prestupy môžu byť využívané ale nie v Trenčíne nakoľko Trenčín nieje taký veľký. Najdôležitejšie je pre ľudí prestupovanie medzi jednotlivými druhmi dopravy ako medzi linkami MHD. Veď každá linka je iná preto že ju využívajú iný ľudia a každá linka musí chodiť ináč. Napríklad linka 24 chodí tak lebo to potrebujú zamestnanci obchodnej zóny a nakupujúci. Keď sa previaže z linkou 2 tak sa zmenia je odchody ktoré už nebudú pre ľudí tak výhodne a nebudú nadväzovať prestupy na vlaky a už nebu využívaná vôbec lebo vlaky sa nám neprispôsobia.
Ved toto je to co by sa tu malo stat...ale ako si videl v tom videu, sam primator pan Rybnicek povedal, ze su tu experti, ktori sice v zivote nesli autobusom, ale vedia ako na to. Expertov, ktori dennodenne chodia autobusmi, ako napriklad vodici sa nikdy nikto nepytal, ako to vidia oni. Im je len rozkazane a ako v kazdej praci, ked neposluchcnes, budes potrestany. No a tito experti, ktori robili cestovny poriadok tu v TN si urcite za to vypytali aj peknu kopku penazi. A kedze to nieco stalo, tak to musi byt aj dobre, nie? Mozno by nebolo na skodu ist niekedy za panom primatorom, ked bude den otvorenych dveri a viaceri naraz - co vy na to? Zeby sme sa dohodli a isli sa porozpravat
úbytok je, to je pravda. Ale je úbytok prirodzený vývoja v spoločnosti a úbytok v dôsledku toho, že napr. zrušením spoja linky 6 ráno nemá cestujúci žiadnu alternatívu ako sa dostať rozumne za mosty, tak presedlal na auto. A potom tento cestujúci chýba aj v autobuse nazad, ktorý zrušený síce nebol, ale už má o cestujúceho menej. A tak to ide ďalej, keď sa namiesto optimalizácie robí rušenie.

V Salzburgu jazdí kĺbový trolejbus aj do najmenšej mestskej časti, lebo norma prikazuje aby všetci sedeli. To je extrém čo tu netreba, ale častokrát cez deň by mohol premávať kĺbový autobus na spojoch vyťažených liniek 1 a 8 bez ohľadu na to, že sa 90 ľudí zmestí aj do krátkeho, lebo ide o úroveň cestovania.

CP: súčasný CP nie je síce zlý, ale ani dobrý. Je taký kočkopes na udržanie súčasného stavu bez výraznejších zmien v prospech cestujúcich. Bez toho, aby sa pridal čo i len jeden spoj, súčasný CP by potreboval:
- zosúladiť linky 2/24, 1/22, 11/17 a 8/18/21/28 tak, aby jazdili pravidelne, zapamätateľne. Že ide teraz linka 22 10 min pred linkou 1 je nezmysel. Linka 11 a 17 nie je zosúladená nijako, linka 2 a 24 ide väčšinu dňa za sebou po 95% rovnakej trase. Linky 8/18/21/28 by mali jazdiť tak ako tu už viacerí uvádzali v sedle a cez víkend každých 20 min spoj Juh - Sihoť a v špičke ešte častejšie.

Problém je večerná doprava a víkend. Posledná redukcia sa týkala väčšinou liniek 18,21,22,28 keď tieto linky po 19-tej už v "a" nepremávajú (22 áno). Večer po 19-tej potom z Juhu ide už len linka 1 a 25, po 20-tej ešte 5, 8, 11 a 22.

Po 20:45 už ide z celého Juhu iba linka 1 o 21:15 a 22:10 ?

Spojenie Juh - Zámostie po 20-tej: mesto tvrdí, že spoje sú málo vyťažené a že vozy parkujú v MHT. Možno sú málo vyťažené, ale dennodenne sa presúvajú vozy do vozovne na Zlatovskej z Juhu prázdne. Pritom by mohli ísť na linke 5 a 15 ako donedávna. Aj tých pár cestujúcich čo by zviezli by bolo prínosom, ľudia sa nemajú ako dostať z práce z Južanky a pod.
Reply on: kamaquashy #7901:
Áno , tie prestupy sú tu naozaj zle zabezpečené. Minule so prišiel z prímestského autobusu a mal som čas 20 minút tak som sa pozeral na vlaky a išli dva rýchliky. A zrovna keď vlak prišiel tak odišla jedenástka a 5 minút pred tým 24 a ľudia z tých rýchlikov stihli len 23 ktorá išla o 5 minút. Potom by sa ozaj zišlo využiť doplnkové linky 17 a 22 s tým že linky by išli 5 minút po príchode vlaku a v prípade že vlak mešká by museli čakať na jeho príchod a opačným smerom zase ísť tak aby na stanicu prišli 5 minút pre príchodom vlaku a potom by zase išli naspäť.

Čo sa týka tej cyklotrasy v poslednej dobe sa onej veľa hovorí ale v meste sú iné veci ktoré sú dôležitejšie ako cyklotrasa a mesto ozaj asi nemá nato teraz robiť podobné experimenty. Najprv treba vyriešiť závažnejšie problémy v cestnej premávke. A naozaj si neviem predstaviť že kade by išla veď Soblahovská a Legionárska sú tak úzke že sa to nebude dať riešiť primaľovaním pár čiar. Veď keby išiel autobus tak by to pre tých cyklistov vôbec nebolo bezpečné.

Čo sa ešte týka toho klesania počtu cestujúcich tak je to aj kôli tým obmedzeniam a nepravidelnosti spojov. Napríklad pri linke 23 by možno pomohla zmena trasy , zavedenie intervalu 120 v sedle a 60 v špičke. Pre ľudí treba viac z-atraktívniť MHD pravidelnými intervalmi , zabezpečením prestupov medzi MHD , vlakmi a autobusmi PAL. Takýto systém integrovanej dopravy je už vo všetkých českých krajoch. Cestujúcich to priláka lebo človek na Východnej ul. vie že každé 2 hodiny mu napríklad o 14.55 ide MHD a 15.25 vlak. Nemusí študovať CP ale pekne nastúpi a ide. ?
Pekne bolo to video. Ja si myslim, ze ten ubytok cestujucich je vo vacsine vinou MHD. Cestujem dost casto vlakom a ked pridem na stanicu do TN, tak 9krat z 10 vidim, ako mi odchadza linka cislo 11 na juh. Vidim jej len zadnu cast. Stihnem ju len vtedy, ked ten bus meska 4-5minut. Samozrejme, vsetci trencania to vedia, ze tu tak je uz nejakych par rokov. A nic sa s tym nezmenilo ani v novom grafikone. Preto ked pocuvam tie rozhovory tych ludi vo vlaku, ze ked vystupia, musia ist taxikom, alebo peso, pretoze jedine co pojde je 23, ktora ide na vychodnu a potom maju slapat peso hore juhom, to radsej taju 2,50 Expres taxiku a su rovno pred domom. Ked su traja, tak sa im ani nic ine neoplati. Ale keby vystupili na stanici a stala by tam pristavena 17 a 22 napriklad, verim tomu, ze aj tie autobusy by boli inak vyuzivane. Vodici by podla mna mali mat prikaz cakat na vlak. Ved ide zo stanice, uz sa nemusi ten sofer ponahlat na nejaku zastavku na pripoj. Akurat, ze na konecnej nebude mat 50 minut volno, ale len 45 minut.

A k tej cyklotrase? Vidite aka je tu situacia s cestami. Cyklotrasa cez Legionarsku, Soblahovsku? Som za, ale len v tom pripade, ze sa vyluci z tejto ulice MHD. Ved ta cesta je siroka tak, ze uz teraz ma problem autobus prekluckovat. Dajte tam cyklotrasu a autobus pojde rychlostou cyklistov. Cyklotrasu treba, ano, ale preco nie cez Olbrachtovu, Partizansku - teda mimo hlavnych ciest a tras MHD.
:)zase sa mi i-y menili ale tak Milan 005 ma uz da do poriadku zajtra ?
Zastavky na znamenie celoplosne len a len vitane-potom ale vymedzit tie na ktorych sa bude stat a cakat do odchodu by chcelo...za to som hned! Kultivovanost vodicov...nuz...keby bol bezhotovostny stik v autobuse MHD ako volakedy myslim ze by ani problemov nebolo tolko...rychlost-je nesmierny problem u nas...boli slubene pruhy pre autobusy ale kde ich chceli spravit? to dodnes neviem a je to aj o kvalite povrchu ciest...ale mate ozaj velmi dobre pohlady,vselico by slo...len tie prestupovania u nas...uuu...to si neviem predstavit,a hlavne teraz ...mozno raz...ale to je dalekooo ?
Reply on: Marek6283 #7897:
Nie som celkom kompetentný pre túto tému, uznávam. Ale nevidel by som to tak pesimisticky s MHD v TN. Ako príklad by nám (podľa mňa) mohlo byť Brno. Študoval som tam, využíval som MHD takmer denne a nie len na jednej trase. A nebolo to len o CP, ale aj o prestupných uzloch, lístkoch, rýchlosti, pravidelnosti a tiež o modernom vozovom parku. A popravde aj kutivovanosť šoférov k tomu patrí. Necestujem často s MHD v TN, ale občas mám silný pocit vidieka (častokrát sa to dá aj slušne a kultivovane).
Áno, sme v Trenčíne (nemáme koľajovú, ani trolejovú dopravu), sme výrazne menší, geograficky rozdielny a pod. Ale aj tak si myslím, že MHD v Trenčíne môže byť funkčná, efektívna a dokonca cool. Stále trochu koketujem s celoplošným zavedením zástavok na znamenie (vo vzťahu k rýchlosti a ušetrenému palivu). V Manchester-y to funguje.
Reply on: Richard Ščepko #7895:
Tak toto z rokovania ma velmi zaujalo a som rad ze som si to mohol pozriet! Ubytok cestujucich je hlavne zapricineny pohodlnostou ludi si myslim prvorado,potom tu strasne klesla nezamestnanost,kopa ludi dochadza za pracou mimo mesto a vyuziva ine autobusy ako MHD,su zamestnania kam vozia ludi Taxiky,doba sa zmenila,ceny cestovneho urobili svoje i ked ja osobne by som ich neznizoval ale ani zadarmo by som okrem deti do 6 rokov nikoho neviezol.....dalsia vec je kolko sa vozilo ludi autobusmi na hokej ci futbal a teraz staci jeden autobus...,nie je to len o grafikone,ten samotny nie je zle postaveny,horsie sa vsak v tejto premavke aka nastala dodrzuje ale to je o inom...Ubytok cestujucich z autobusov je vsade,nie len v Trencine! Ja som toto videl uz v 2001 v Mnichove a ten sa neda s nami zrovnavat,autobus jazdil casto,zvlast v prac.dni,zvlast v Sobotu a zvlast v Nedelu-to by sa zislo i u nas ohladne vikendov i ked som sam proti sebe ...ale v autobuse vsetci mohli sediet a este boli aj volne miesta...inak to vyzeralo v metre pravda...skratka autobusova doprava ma takyto osud...ale nie len ona,ved to vidim na autobusovej stanici,robim to 7rokov,ked som zacinal,pristavil som autobus,prisiel vlak a autobus sa zaplnil,teraz pride vlak ja este pijem kavu,zo zel.stanice vide 15 ludi,z nich 9 ide autom,3 taxikom a 3 autobusom ...takto to skratka je...
V nasom meste ked sa postavi dalsi most a opravi sa sucasny dojde urcite k prerabke trasovania liniek ale ludi do autobusov uz sotva prilakate naspet...ked si raz niekto zvykne na auto uz si tazko zvyka na mensie pohodlie...i ked mozno na to vozenie tazko setri...ale zatial to tak stale je...
Reply on: Richard Ščepko #7895:
Ad pochvala: super! Keď bdue hotovo, rád pripojím aj foto ako to má s kneelingom krásne fungovať!
K tomu grafikonu a úbytku cestujúcim z Mestského zastupiteľstva:

http://www.youtube.com/watch?v=tQAxFR3kBFk (od cca 1:49:00 - do cca 1:56:45, prípadne dlhšie). Len upozorňujem, že je to trochu vytrhnuté z konceptu. Názor si urobte sami.

@ Kasselský obrubník:
Vrátim sa v krátkosti k nemu. Chcel by som tu len napísať, kto sa najviac zaslúžil o tento prvok. Je to poslanec Emil Košút (SMER-SD) a prednosta stavebného Ján Forgáč (primátorov nominant). Niečo, alebo niekoho pochváliť je na Slovensku ešte stále brané ako "divné", keďže tu sa hlavne kritizuje a nadáva. Ale ak by sa náhodou chcel niekto poďakovať (a teda napísal aj spätnú väzbu na túto novinku), pripájam na nich email: emil.kosut@trencin.sk a jan.forgac@trencin.sk. Ja som tak urobil. Verte, že to trvalo roky a bolo to len a len o ľuďoch. ?
Reply on: kvorka #7893:
problém treba vnímať širšie, ale hlavne sa riadiť týmto:
- spájať konečné, ktoré majú rovnaký potenciál cestujúcich (to u linky 1 neplatí, u linky 8, 18 a 28 naopak super, u liniek 5 a 15 tiež dobre, u linky 2 to nie je dobré a pod.): z toho sa javí ako vhodné výmena konečných u linky 1 a 2.
- prekladať podobné linky: u liniek 8/18/28 to treba dotiahnuť, v súhrne mimo špičky by mali jazdiť každých 20 min, v špičke ešte častejšie
- dokonalý preklad u liniek v časti identických 1/22, 2/24, a ja by som upravil aj 11/17

Ak máme v TN nejakú nosnú linku, tak by to mohla byť linka 1 a linka 8. Ale u oboch by to chcelo niečo zmeniť, zamýšľal som sa cez víkend a dospel som k tomu, že:
- linka 1 by mala jazdiť minimálne každých 30 min aj cez víkend, najlepšie 20/30/30

Keďže Juh I momentálne nemá žiadnu nosnú linku, zvážil by som, či by z liniek 8 a 18 nebolo dobré posilniť linku 18 (30/60/60) a linku 8 trochu na jej úkor oslabiť tiež na 30/60/60. Tým by sa dosiahlo, že linka 1 a 8 by neboli zbytočne silné v špičke pre Juh II, ale aj Juh I by mal v špičke slušné spojenie. Juh I by vyzeral tak, že 11/17 a 18 by v špičke dal 15 min interval ak by šli napreskačku - 00 (17) 15(18) 30(11) 45(18) a naopak Juh II by mal ešte lepšie 00(8) 15(1) 30(8) 35(1) 55(1). Jednoducho sa ale musia tie hodinovú diery odstrániť v intervaloch liniek 5,11 či 18 a musí to byť spolu trochu nadväzné. Linka 22 cez prázdniny skoro vôbec nepremávala, tak by mohla ostať už len ako špičková posila, rovnako ako 23 a jazdiť by mali hlavne normálne linky 1,8,28 a v rozumnom intervale.
Reply on: MA MHD #7892:
a má to na svedomí práve úžasný CP ktorý mesto každým rokom schvaľuje - vráťme sa do roku 2006 a z tohto rozsahu spojov sa dá vykúzliť neskutočný CP. Lenže keď roky nikomu nevadia tie súbehy podobných liniek a potom zrušia večernú prevádzku 2,18 aj 28, na Sihoť môžeš len 8 a 24 a aj to idú 10 min po sebe a potom nič. Juh II má večer také fugy ako boli kedyi kým nevymenili 1/11 a 8/18. Juh III má len 23 a to je nič, 28 chodili viac vyťažené. A to je len zlomok. Linky ako 1 a 8 sa zredukovali, a to mali byť nosnými linkami. Ale raz do hodiny? Či dvakrát? To je smiešne.
čo sa týka zástavky Braneckého naozaj by asi pomohlo zvýšiť celú plochu a pre autá a bycikle necať na konci zástavky znížený priestor. Ostrovček by moc nepomohol z toho dôvodu že ludia na vozíku a s kočíkmi by sa lahko dostali do autobu ale zase by bol pre nich problém dostať sa na ostrovček. Tam už asi niake dočasné riašenia nepomožu zástavka je v otrasnom stave a tam pomôže len celková oprava daného pristoru nokolko sa v jej mieste pred trenčanom aj často parkuje a káselák by toto parkovanie neumožnil a vyriešil by sa ďalší problém.

Čo sa týka toho nového mosta aj celej mhd tu to už zachráni len úpne nový sistém MHD lebo to "plátanie" všetkých tých redukcií už len zhoršuje cestovanie mhd doslo fakt vyháňa ludí von z autobusu. Napríklad také linky 15 alebo 23. Minule som ešiel 15 v špiške a bol som skoro stále jediný v autobuse. A posledné tri zástavky som už išiel len ja a šofér. Potom linka 23 predvčerom som ju videl tiež počas špičky a boli v nej 3 a 4 ludia. V tých autobusoch sa doslova preváža vzduch.Čítal som že oproti roku 2006 poklesol popčet odvezených cestujúcich o 800 000.
Reply on: Richard Ščepko #7888:
presne! Veď aj tak na tom briežku hore bývaly vždy dva koly, takže križovatkou to je už len formálne. Jednoducho zaslepiť, urobiť kasselák a pre potreby cyklistov či sanitky treba urobiť na jednom konci zastávky zníženinu, inak kľudne obrubník. ?
Je pravda, ze so zastavkou Braneckeho by sa to muselo upravit komplexnejsie, mozno aj preto, ze tam do pesej zony bude v buducnosti ustit cyklochodnik z Juhu a ten pojde pravdepodobne v urovni cesty, teda ak sa konecne na to najdu financie.
http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000220398/STUDIA%20-%20120912.pdf

Snad ta Legionarksa bude po oprave aspon takato
http://imhd.sk/ba/media/gn/00100908/Zrekonstruovana-zastavka-Prievozska-aj-s-kasselskym-obrubnikom.jpg

Tak na Braneckeho by to bolo uplne jednoduche,do stredu dnesnehom placu pre zastavku spravit ostrovcek trojuholnikoveho tvaru ,auta by od Legionarov presli za ODU a od nej vysli popred Trencan smerom ku gymnaziu a my by sme s druhymi dvermi zastavovali pri tom ostrovceku ktory by sluzil na pohodlnejsie nastupenie cestujucich do autobusu...
Reply on: jarka1974 #7885:
Je pravda, že reč bola hlavne o Legionárskej, aj keď s príslubom, že každá ďalšia už bude s kasselským obrubníkom (okrem dočasných - pre modernizáciu v Kubrej). O rekonštrukcii Braneckého som vtedy nevedel.
Inak súhlasím s kvorkom, ten priestor by mal byť riešený komplexnejšie. Neverím, že by sa nenašlo riešenie aj pre tento priestor. Neviem celkom odhadnúť, ktoré objekty, resp, pre koho je potrebné zabezpečiť prejazd. Alternatíva sa mi takto narýchlo črtá okolo Hotela Laugarício, knižnice k Centrumu. Ono chcelo by to sadnúť si s kompetentnými a hľadať riešenie.

BTW: Osobne si myslím, že ku každej zástavke MHD by sa malo pristupovať individuálne, keďže mnohé majú svoje špecifiká (či už širšie vzťahy, lokalita, alebo umiestnenie vrámci komunikácie).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement